نسخه آزمایشی!

نگاهی به خودزنی اخیر «بیمیتو»

فهرست مطالب

خربزه‌ای که بیمیتو خورد

نقدی بر ویدئوهای تبلیغاتی بیمیتو در اینستاگرام

شکستن ساختار‌های موجود در جامعه و ایجاد یک تصویر بدیع و متفاوت یکی از دغدغه‌های برند‌هایی است که تازه پا به عرصه وجود در بازار می‌گذارند اما نکته این جاست که اگر ساختارشکنی جای خود را به وقاحت بدهد، تصویری تازه از یک برند در ذهن مخاطبان ایجاد می‌شود اما تازگی در وقاحت و دریدگی!

چند وقت پیش که سروش رضایی با انیمیشن‌های معروف «سوری‌لند» خود آن ویدیوی تلنبه را برای «شیپور» ساخت اتفاقی که بعد از ساخت این ویدیو و اقبال عمومی نسبت به آن شاهد بودیم آن بود که شیپور سعی کرد برای مدتی کوتاه بر روی موج ساخته شده توسط شوخی جنسی سوری‌لند سوار شود اما خیلی زود خودش را جمع و جور کرد و گویی به این نتیجه رسید که این شیوه موج‌سواری برایش خطرناک تمام می‌شود، موجی که امروز «بیمیتو» با جدیت بر آن سوار شده است!

این روز‌ها شاهدیم که سامانه آنلاین خرید بیمه «بیمیتو» بعد از شوخی‌هایی که با بیلبورد‌هایش در سطح شهر شد به صورت مستقیم وارد چرخه وایرال کردن ویدیو‌هایی شده که به صورت مستقیم شوخی‌های جنسی پسرانه آن هم در جمع‌های خیلی خصوصی را برای تبلیغ بیمیتو به کار گرفته است. در مورد این که آیا این شیوه اخلاقی هست یا نه یا با ساختار فرهنگی ما مطابقت دارد یا نه هیچ صحبتی نداریم چرا که بدون این نکات بدون شک حتی برای مدیران بیمیتو هم ثابت شده است!

آن چه که باید در مورد آن صحبت کنیم هزینه‌ای است که بیمیتو در آینده نه‌چندان دور برای این شیوه رفتارش می‌پردازد، برند آن است که با شنیدش حس خوب در افراد ایجاد شود، از وقتی که ویدیو جدید بیمیتو را دیده‌اید با شنیدن نام «بیمیتو» چه حسی در شما شکل می‌گیرد؟ کراهت؟! وقاحت؟! لودگی؟! توهین جنسیتی؟! … به نظر می‌رسد که از این به بعد برای مخاطب هر چیزی در مورد برند «بیمیتو» به ذهن می‌رسد جز یک سامانه آنلاین بیمه!

بیشتر بخوانید:  چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟

تصویری که بیمیتو امروز از خودش در ذهن بخش تاثیرگذاری از جامعه هدف مشتریان بالقوه و البته بالفعلش به جا گذاشته تصویری زشت است که تغییر این تصویر بدون هیچ اغماضی در آینده سخت یا به طور کلی غیرممکن می‌نماید، تصویری که برای تغییرش باید هزینه گزافی بپردازد، شاید امروز، فروش تا حد زیادی هم بالا برود یا «بیمیتو» بین عموم مردم شناخته شود – که البته قطعی نیست – اما بعد از تمام این موج‌ها بیمیتو، از این به بعد باید هزینه‌های بسیار بیش‌تری بابت طرح‌های مارکتینگی خود بپردازد تا تصویر خراب شده در ذهن مخاطبش که روز به روز هم رسوب می‌کند و به ساحت ناخودآگاه ذهنش می‌رود را تغییر دهد. بیمیتو خربزه مردافکنی خورده و احتمال این که پای لزرش هم بمیرد زیاد است!

به قلم آقای مانی اکبرپوری عزیز از گروه اصل مطلب

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.