نسخه آزمایشی!

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فست فودها و رستوران ها

فهرست مطالب

فست فود در ایران و جهان:

در ایران طیف وسیعتری از غذاهای فست فود سنتی نسبت به غذاهای فست فود و برندهای جهانی وجود دارد. ساندویچهای مک دونالد و مرغ سوخاری کی اف سی از جمله برندهای مشهور جهانی هستند. بدلیل همین گستردگی غذای فست فود در ایران ، مشتریان فراوانی نیز برای آن وجود دارد که بازار بسیار بزرگی را ایجاد میکند.

اطلاع رسانی و ارتباط و جذب مشتریان فست فودها و رستوران ها کاری است که امروزه با استفاده از فضاهای مجازی تلگرام و اینستاگرام و اینترنت، بسیار موثرتر از قبل قابل انجام است.

آگاه کردن مشتریان به وجود خدمات فست فود و معرفی نوع و قیمت این خدمات میتواند توسط همین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ  صورت پذیرد.

تاثیر دیجیتال مارکتینگ برای فست فودهادر سه حوزه، تبلیغات و اطلاع رسانی و جذب، دریافت سفارش و خرید کاملا میتواند در فضای مجازی و وب سایت و اپلیکیشین یا ربات تلگرام انجام شود. البته کیفیت و قیمت دو عنصر اصلی در ماندگاری و حفظ مشتریان است.

مزیت بازاریابی دیجیتال برای فست فودها در جذب مشتریان بیشتر از همه نقاط یک شهر است. برای این منظور فروشگاه باید حرف خاصی برای گفتن داشته باشد و نوعی غذای خاص را با قیمت و یا خدماتی خاص ارائه دهد. یک فروشگاه حتی کوچک با استفاده از دیجیتال مارکتینگ میتواند ایده غذایی خود و غذای مخصوص خود را تبدیل به یک برند کند.


برندسازی فست فود ها با دیجیتال مارکتینگ:

برندسازی فرایندی بسیار زمان بر است و نیاز به مداوت و ارائه خدمات بسیار عالی و خوب از نظر قیمت و کیفیت از یکسو و برندسازی دیجیتال از سوی دیگر دارد.

بیشتر بخوانید:  آیا خرید و جذب مشتری در جمعه سیاه (Black Friday ) ارزشمند است؟

بسیاری از رستورانها و فست فودهایی که امروزه در سطح شهر شما برند هستند فقط از کیفیت خوبی برخوردار نیستند وحتی قیمت رقابتی نیز کافی نیست بلکه مداوت بر ارائه خدمات با کیفیت و نوآوری در فروش محصولات برای ایجاد موجهای جدید تبلیغات موجب ایجاد یک برند میشود.

رقابت در حوزه فست فود بسیار سنگین است و  هر کس در فضای مجازی بخش بیشتری از تبلیغات و جذب مشتری را بعهده بگیرد در این تجارت موفقتر خواهد بود.

طراحی سایت رستوران قدرتمند و مدیریت سایت و بروزرسانی موثر و قوی برای هر فست فود امری حیاتی است. در بازاریابی مدرن فروشگاه ها باید مشتریان ثابت داشته باشند و مشتریان غیر ثابت را به مشتریان ثابت تبدیل کنند و سعی در افزایش این دامنه مشتریان کنند.

بدون مدیریت مدرن و دیجیتال مارکتینگ این کار غیر ممکن است. فست فودها باید از اصول بهداشتی و سلامت بهداشت غذا برای مشتریان خود اطمینان حاصل کنند و  غذا ها را نه با استاندارد ملی بلکه با استانداردهای جهانی و با ارائه طیف وسیعتری از فست فودها خارجی و ایرانی سعی در جذب دائمی و پایدار مشتری کنند.

طعم غذا، سلامت غذا و کیفیت مواد اولیه و ارائه خدمات ویژه غیر منتظره و مناسبتی به افراد موجب تثبیت مشتریان میشود.

تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت مارکتینگ باید بطور پایدار انجام شود. تبدیل غذاهای سنتی به فست فود از جمله روشهای جدید برای موفقیت در ارائه غذاهایی سالم و سریع به مشتریان است.

غذاهایی مانند انواع کوبیده، جوجه، انواع فراورده های گوشتی با کیفیت بسیار بالا، استفاده از فراورده های گوشتی خارجی با کیفیت بالا، میتواند تاثیر خوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  چگونه یک کمپین بازاریابی یکپارچه اجرا کنیم؟

زیاده روی در مصرف فست فودهایی که در آنها از فراورده های گوشتی استفاده میشود و یا  دارای مقادیر زیادی کالری بصورت چربی هستند توصیه نمیشود.

استفاده بصورت کبابی و دارای چربی تا حد امکان کم برای کودکان و بزرگسالان همواره گزینه بهتری از انواع غذاهای سرخ کردنی با ادویه و چاشنی فراوان است. بهتر است استفاده از فست فود جایگزین غذاهای سنتی نباشد ولی ویژگیهای برتر فست فود همیشه آن را گزینه ای مناسب برا صرف غذا و تفرح و تنوع میگرداند. این مزایا به شرح زیر است:

۱-تنوع زیاد غذاهای فست فود مخصوصا در ایران

۲-قیمت مناسب

۳-در دسترس بودن در بسیاری از نقاط شهر

۴-ارزش کالری بالا

قابل توجه صاحبان فست فودها و رستوران ها جهت مشاور و برون سپاری دیجیتال مارکتینگ مجموعه و یا راه اندازی واحد دیجیتال مارکتینگ خود می تواند از طریق فرم مشاوره با کارشناس دیجیتال مارکتینگ آژانس تبلیغاتی کروشه در ارتباط باشید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.