نسخه آزمایشی!

برای دیجیتال مارکتر شدن پاسخ این ۱۵ سؤال را باید بدانید

فهرست مطالب

ممکن است در رابطه با اینکه در مصاحبه استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ  با چه سؤال و جوابی مواجه می شوید، نگران باشید . چند سؤال خاص وجود دارد که در اکثر مصاحبه های بازاریابی دیجیتال پرسیده می شود. ما به شما فهرستی از سوالات مصاحبه را ارائه می دهیم که بیشتر برای جذب یک کارشناس بازاریابی دیجیتال پرسیده می شود. داوطلبان جدید و با تجربه می توانند از این پرسش ها به عنوان مرجع استفاده کنند. ما فقط به شما تذکر می دهیم که شما باید چه پاسخ هایی را بدهید اما شما می توانید بر اساس تجربه خودتان پاسخ های دیگری ارائه دهید. شما نباید در اتاق مصاحبه مانند یک ربات باشید. این تنها تجربه ای است که باید آنجا داشته باشید. پس قبل از رفتن به مصاحبه با پرسش ها و پاسخ ها آماده شوید .

۱ – بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال فرآیند بازاریابی است که شما را از راه های موثر و دقیق و از طریق کانال های دیجیتال مختلف مانند اینترنت ، تلفن همراه و غیره  به مشتریان هدف می رساند تا آنها را جذب کنید ، بکار بگیرید و تبدیل کنید.

۲ – چرا شما شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کرده اید؟

در مورد این سوال با خودتان صادق باشید . مصاحبه کنندگان در اینجا تعهد شما به این صنعت را بررسی می کنند . به این سوال با تعهد و شور و اشتیاق برای بخش بازاریابی دیجیتال پاسخ دهید . چرا شما حوزه بازاریابی دیجیتال را انتخاب کرده اید ؟ سعی کنید به نفع این صنعت پاسخ دهید .

پاسخ شما می تواند شامل عشق شما به وبلاگ نویسی و وب سایت باشد که شما را به کار کردن در حرفه بازاریابی دیجیتال جذب کرده است ، صنعت بازاریابی دیجیتال دارای شهرت خوبی است و این حرفه فرصت های فراوانی برای پیشرفت ، افزایش مهارت و آگاهی در اختیارتان قرار می دهد. این مسئله  نشان می دهد شما چگونه در راستای بهبود و ارتقاء مهارت های خوتان و تعهد بلند مدت در این بخش مصمم هستید.

۳ – شما چگونه بازاریابی دیجیتال را دسته بندی می کنید ؟

بازاریابی دیجیتال به دو بخش تقسیم می شود : بازاریابی درونگرا و بازاریابی خارجی

بازاریابی درونگرا

این تکنیک بازاریابی به کمک رسانه های اجتماعی ، کتاب های الکترونیک ، خبرنامه های الکترونیک یا سمینارهای آنلاین باعث بدست آوردن کلیک ها و دانش بیشتر در مورد شرکت ، محصولات و خدمات آن می شود .

بازاریابی خارجی:

این تکنیک بازاریابی شامل قرار دادن شماره تماس ، تبلیغات یا ایمیل ها برای رسیدن  به مشتریان بالقوه از طریق کانال های دیجیتال است .

بیشتر بخوانید:  نقش تیم خلاق در تبلیغات

۴ – چرا ما بازاریابی آنلاین را به بازاریابی آفلاین ترجیح می دهیم ؟

بازاریابی آفلاین بسیار پرهزینه است درحالیکه بازاریابی آنلاین در نتیجه راهنمایی بهتر نسبت به بازاریابی آفلاین ارزان تر است .

در بازاریابی آفلاین شناسایی مخاطبان هدف دشوار است اما در بازاریابی آنلاین در زمان مناسب به مخاطبان هدف واقعی می رسیم .

بازاریابی آفلاین مانند روزنامه ها ، مجلات ، رادیو و بیلبورد معمولا موقعیت های محلی را هدف قرار می دهند اما بازاریابی آنلاین محدود به مکان نیست . شما می توانید در بازاریابی آنلاین مشتریهای مختلفی را از کشورهای مختلف بدست بیاورید .

۵ –SEO چیست؟

بهینه سازی سایت برای  موتور جستجو چیست؟ این یک سوال رایج اما بسیار مهم در مصاحبه بازاریابی دیجیتال است . بهینه سازی  سایت برای موتور جستجو (SEO) تکنیکی است که برای افزایش تعداد کاربران برای وب سایت شما با بدست آوردن صفحه ای با رتبه بالا در نتایج جستجو مانند گوگل ، بینگ ، یاهو و دیگر موتورهای جستجو بکار می رود .

پیشنهاد میکنیم مقاله الگوریتم رنک برین گوگل را حتما مطالعه کنید

تکنیک های سئو محتوای شما، ساختار سایت و سازماندهی را بهبود می بخشد بنابراین سایت شما می تواند موقعیت خودش را در نتایج موتور جستجو دریافت کند .

۶ – توضیح دهید که کلمه کلیدی و اهمیت آن در سئو چیست ؟

کلید واژه در بازاریابی دیجیتال کلمه یا عبارتی است که شما به عنوان یک جستار در صفحات موتور جستجو وارد می کنید تا نتایج مربوطه را دریافت کنید. از دیدگاه سئو کلمات کلیدی برای رتبه بندی صفحات بسیار مهم هستند. اینکه چگونه و کجا از کلمات کلیدی استفاده می کنید رتبه بندی سایت شما را نشان می دهد .

۷ –موثرترین راه افزایش ترافیک وب سایت شما چیست؟

ارائه تجربه خوب کاربر پسند ، ایجاد لینک های ارجاع ، اشتراک رسانه های اجتماعی ، مشارکت مشتری ، ایجاد رابطه در شبکه .

۸ – در رابطه با تعداد کلیک به ازاء تبلیغات یا تبلیغات  PPC توضیح دهید ؟

PPC یا هزینه به ازاء کلیک تکنیکی است که ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کند. شما فقط برای اضافه شدن هزینه پرداخت می کنید اگر کلیکی دریافت کنید.

۹ – کدام بهتر است تعداد لایک / فالورها  یا عدد تعامل چرا؟

تعامل بهتر از لایک یا دنبال کننده است زیرا عدد تعامل تصویر واضحی از موفقیت نام تجاری شما ارائه می دهند . تعداد زیاد لایک ها و دنبال کننده ها به این معنی نیست که نام تجاری خوب عمل می کند. افراد ممکن است صفحاتی را که دوست دارند فراموش کنند. شما وقتی برنده خواهید شد که افراد در مورد نام تجاری شما صحبت کنند، محتوای شما را به اشتراک بگذارند و شما را به دوستان و همسالان آنلاین و آفلاین خودشان معرفی کنند. تعداد افراد متعهد بیشتر به معنی افزایش احتمال رسیدن  نام تجاری شما به جایگاه بالاتر است.

بیشتر بخوانید:  جستجوی صوتی بازاریابی دیجیتال را تغییر خواهد داد

۱۰ – گوگل ادوردز را شرح دهید ؟

گوگل ادوردز مدل تبلیغاتی پرداخت آنلاین گوگل است که از یک سیستم اضافی برای نشان دادن در بالا یا سمت راست نتایج استفاده می کند . هنگامیکه شما تبلیغ می کنید به گوگل می گویید که چه کلمات کلیدی یا عبارت هایی مورد علاقه شما هستند .

ادوردز به شما امکان می دهد که تبلیغات خودتان را به افراد مناسب ، در جای مناسب ، در زمان مناسب برسانید.

۱۱- سئوی داخلی و خارجی را توضیح دهید؟

تکنیک های سئوی خارجی با اقدامات انجام شده جهت بهبود موقعیت سایت شما در رتبه بندی صفحه در ارتباط است که در خارج وب سایت شما اتفاق می افتد.

تکنیک های سئوی داخلی با اقدامات انجام شده جهت بهبود موقعیت وب سایت در رتبه بندی جستجو در ارتباط است که مستقیما در داخل وب سایت ، محتوا و ساختار آن صورت می گیرد .

۱۲ – معنی لینک بد چیست؟

لینک بد عبارتند از:

  • لینک سایت هایی که به سایت شما مرتبط نیستند
  • لینک های بدست آمده از تبادل لینک
  • لینک های پرداختی
  • لینک های اسپم از وبلاگ ها و مقالات
  • لینک های از انکر تکست مشابه که از سایت های مختلف آمده است
  • پیوندهایی از صفحات با رتبه پایین
  • لینک هایی از صفحات دارای ترافیک پایین
  • لینک هایی از سایت هایی که از ایندکس گوگل خارج هستند.

۱۳ – برای جلوگیری از مجازات گوگل باید چه کاری انجام دهیم ؟

پیوندها را نخرید

این عمل بسیار خطرناک است زیرا گوگل از فعالیت های غیراخلاقی آگاه است . اگر شما پیوندها را بخرید بعد از آن  پولهای خودتان را صرف پرداخت جریمه های سایت خواهید کرد .

به سایت هایی با رتبه بندی بد لینک ندهید

بک لینک خودتان را بررسی کنید و پیوندهای نامناسب را حذف کنید . شما می توانید از ابزارهایی مانند Google Search Console  و Majestic برای بررسی بک لینک های خودتان استفاده کنید . اگر هریک از آنها را به عنوان اسپم پیدا کردید باید آنها را حذف کنید.

از راهنمایی های مجدد غیر صادقانه استفاده نکنید

وقتی فردی از طریق چند تلفن همراه وارد سایت شما می شود ، آنها را به سایت دیگری که حتی از نظر محتوا با سایت اصلی متفاوت است  ردایرکت می کند . گوگل سایت هایی را که از ردایرکت جعلی تلفن همراه استفاده می کنند ، جریمه می کند.

بیشتر بخوانید:  6 گرایش طراحی وب در سال 2016 که باید بدانید

لینک خودتان را نفروشید

به دلیل اینکه گوگل لینک شما را به عنوان لینک اجاره ای می شناسد ، شما مجازات می شوید و تمام تلاش های شما برای رتبه بندی صفحه هدر خواهد رفت .

از محتوای تکراری استفاده نکنید

اگر سایت شما  یک نسخه تکراری باشد پس کلا آنرا نمایش نمی دهد.

از متون مخفی استفاده نکنید

شما ممکن است فکر کنید که می توانید گوگل را فریب بدهید تا فکر کند که یک متن خاص در وب سایت شما قابل مشاهده است حتی اگر برای بازدید کننده ها نامرئی باشد . اما این موضوع تحت خط مشی قوانین نقض گوگل قرار می گیرد و گوگل شما را برای این کار مجازات می کند.

۱۴ – ۵ سال دیگر در زمینه بازاریابی دیجیتال خودتان را کجا می بینید؟

این پرسش بلند همتی شما را نسبت به حرفه بازاریابی دیجیتال بررسی می کند . در مورد نقش خودتان برای مصاحبه در رابطه با آن فکر کنید . شما چگونه می توانید در این نقش پیشرفت کنید؟

اگر برای نقش اجرایی بازاریابی دیجیتال مصاحبه می کنید می توانید بگویید که می خواهید یک مدیر بازاریابی دیجیتال باشید . یا اگر شما برای مدیریت مصاحبه می کنید می توانید بگویید که می خواهید خودتان یک آژانس بازاریابی دیجیتال راه اندازی کنید .

۱۵ –چگونه تجربه بازاریابی دیجیتال می تواند برای کسب و کارتان مفید باشد؟

فکر کنید در گذشته چه کاری انجام داده اید؟ نکات قابل ستایش شما برای کارتان چه هستند ؟ در مورد مهارت هایی که کسب کرده اید فکر کنید ، کدامیک از آنها می تواند در کل برای کسب و کار شما مفید باشد . چگونه دانش شما می تواند به کسب و کار فعلی شما و مشتریان موجود کمک کند؟

در این سوال مصاحبه گر می خواهد که شما یک پاسخ منحصر بفرد بدهید که شما را از دیگر داوطلبان مجزا کند . بنابراین قبل از پاسخ دادن به این سوال چندین بار فکر کنید . به پاسخی که باید منحصر بفرد و ارزشمند  باشد فکر کنید و اینکه چگونه می تواند تاثیر مثبتی بر کسب و کار داشته باشد .

این ها برخی از سوالات مصاحبه برای بازاریابی دیجیتال هستند که می تواند شما را برای نقش شغلی بازاریابی دیجیتال آماده کند.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.