نسخه آزمایشی!

شفاف سازی با تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال

فهرست مطالب

موارد زیادی وجود دارد که تجزیه و تحلیل دیجیتال مارکتینگ می تواند در اختیار شما قرار دهد. اجازه دهید سه تفاوت اصلی  تجزیه و تحلیل بازاریابی با تجزیه و تحلیل وب سایت را مرور کنیم:

۱. در تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال، یکپارچه سازی خوبی در کانال های بازاریابی مختلف وجود دارد:

با استفاده از تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال، شما  می توانید نگاه خوب و دقیق تری بر روی روابط مستقیم بین کانال های بازاریابی خود داشته باشید. این موضوع همچنین به شما اجازه می دهد نگاهی به هر کدام از کانال های بازاریابی بیندازید و تاثیر آنها را بسنجید.  به عنوان مثال فرض کنید یک ایمیل به بخشی از پایگاه داده خود ارسال کرده اید. تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال نه تنها به شما نشان می دهد چه تعدادی از افراد بر روی آن کلیک کرده اند بلکه به خوبی نشان می دهد  که چند نفر  از بازدید کنندگان به سرنخ تبدیل شده اند. علاوه بر این شما می توانید تاثیر ایمیل های شخصی ارسال شده  با سایر موارد بازاریابی را مقایسه کنید.  ایا ایمیل ارسال شده نسبت به پستی که دیروز در وبلاگ خود منتشر کرده اید، سرنخ بیشتری تولید کرده است؟ایا  محتوای منتشر شده در توییتر نسبت به سایر کانال ها موثرتر بوده است؟

۲.داده هایی که بر روی افراد تمرکز دارد می تواند مفید باشد:

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، تفاوت اصلی بین تجزیه و تحلیل وب و  نیز تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال این است که دومی از افراد استفاده می کند و همین امر می تواند تاثیر خوبی بر روی بازاریابی و فعالیت های آن داشته باشد. اینکار شما را قادر می سازد مواردی که مشتریان احتمالی و سرنخ ها در کانال های بازاریابی با آن تعامل دارند را درک کنید. مشتریان و بازدید کنندگان برای اولین بار از کجا به سمت سایت شما هدایت شده اند؟ گوگل؟ فیس بوک؟ توییتر؟ لینکداین؟ ایا این بازدید کننده یا سرنخ بخشی از مشترکین فعال ایمیل شما بوده است؟ آیا وبلاگ شما را مطالعه می کند؟  انجام تجزیه و تحلیل کامل بر روی بازاریابی دیجیتال همه این سوال ها را پاسخ خواهد داد و اطلاعات ارزشمندی برای شما فراهم خواهد کرد.  اگر نگاه دقیق تری به این اطلاعات داشته باشید می توانید تمایلی که بین مشتریان احتمالی و سرنخ وجود دارد را درک کنید.  مثلا می توانید متوجه شوید که آخرین مکالمات موجود بین افراد در مورد کتاب الکترونیکی یا وایت پیپرها بوده است. اگر این داده ها را در دست داشته باشید می توانید از آن برای فرایند مدیریت سرنخ ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  مرکز دیجیتال مارکتینگ برتر چیست؟

۳.داده های حلقه بسته:

یکی از موثرترین عملکردهای تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال ، توانایی آن برای مرتبط کردن این فعالیت ها با فروش است. حتما سایت شما در تولید سرنخ مفید و موثر خواهد بود اما این سرنخ ها واقعا به مشتری تبدیل می شوند؟  تجزیه و تحلیل بازاریابی حلقه بسته می تواند پاسخ این سوال را در اختیار شما قرار دهد.داشتن چنین داده هایی به شما کمک می کند  بفهمید آیا فعالیت های بازاریابی می تواند در بهبود  کسب وکار مفید باشد یا خیر.  از طریق آن قادر خواهید بود موثرترین  کانال بازاریابی برای فروش بیشتر را تعیین کنید. بعد از انجام این فعالیت ها شاید بفهمید که وبلاگ شما موثرترین کانال بازاریابی برای تولید مشتری است. در این شرایط باید سرمایه گذاری هدفمندی بر روی این کانال داشته باشید.

چالش های اندازه گیری بازاریابان دیجیتال:

بیشتر بازاریابان به خوبی می دانند که باید به دنبال ترافیک بیشتر و افزایش عملکرد سایت باشند اما چرا هنوز هم نمی توانند اندازه گیری درستی از تاثیر فعالیت های بازاریابی خود بر روی  بازگشت سرمایه گذاری داشته باشند؟ شاید این موضوع به خاطر دو دلیل زیر باشد:

ما اهداف محکمی برای کمپین خود نداریم

قصد نداریم موفقیت خود را بسنجیم

شاید هر دو مورد درباره شما صدق کند. حقیقت این است که بیشتر بازاریابان  باید  پلتفرم های مختلفی برای تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال داشته باشند  تا بتوانند بینش درستی در مورد فعالیت های خود کسب کنند و بر همین اساس تصمیمات  مناسبی اتخاذ  نمایند. آنها داده هایی را در مورد بازاریابی  ایمیل خود جمع آوری می کنند. داده های مرتبط با عملکرد رسانه های اجتماعی را از طریق ابزارهای مانیتورینگ رسانه های اجتماعی به دست می آورند. چنین رویکردهایی می تواند کار را برای بازاریاب دشوار سازد و نتواند تمامی این اطلاعات را برای تصمیمات آینده خود کنار یکدیگر بگذارد. راه حل ایده آل در چنین مواردی به کار گرفتن یک پلتفرم گزارش دهی همه کاره و جامع است که به افراد اجازه می دهد همه چیز را در  یک پلتفرم اندازه گیری کنند.

بیشتر بخوانید:  12 اشتباه رایج سئو که باید از آن ها اجتناب کنید

تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال چه تاثیری بر روی کسب وکار شما خواهد داشت؟

 تمامی بینش ها، اطلاعات و داده هایی که از طریق ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال به دست می آید می تواند مفید و کارساز باشد. ارزش واقعی تجزیه و تحلیل تنها برای تایید ارزش  فعالیت بازاریابی شما  نیست بلکه به شما کمک می کند عملکرد بازاریابی خود را بهینه سازی کنید و آن را بهبود ببخشید.  همانطور که  در قسمت های بالا به آن  اشاره کردیم، شما باید بتوانید گزارش دهی حلقه بسته را به کار ببندید.  مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید  این است که اگر تنها بر روی تجزیه و تحلیل وب تکیه داشته باشید اطلاعات قدرتمندی را از دست خواهید داد که می تواند  به  بهبود استراتژی بازاریابی کمک کند. بنابراین زمانی که در حال تجزیه و تحلیل  بازاریابی دیجیتال خود هستید از تمامی گزینه های موجود استفاده کنید. 

شرکت دیجیتال مارکتینگ کروشه همراه شما در راستای رسیدن موفقیت در کمپین دیجیتال مارکتینگ می باشد جهت مشاوره فرم مشاوره دیجیتال مارکتینگ را تکمیل نمائید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.