نسخه آزمایشی!

شناخت رفتار کاربر با تست A/B

فهرست مطالب

تست A / B که به عنوان آزمون دوبخشی نیز شناخته شده است ، یک روش ارزیابی است که از طریق آن  متغیرهای بازاریابی با یکدیگر مقایسه می شود تا پاسخدهی بهتر هر کدام مشخص گردد. در این زمینه، عناصری که قرار است مورد بررسی و ازمون قرار گیرند، با نام کنترل و عناصری که نتایج بهتری ایجاد می کنند با نام رفتار شناخته می شوند.

انجام تست A/B در ابتدای بازاریابی، یک روش عالی برای یادگیری در مورد به دست آوردن ترافیک به سمت سایت و تولید سرنخ های بیشتر از طریق بازدید کنندگان است. تنها چند تغییر در صفحه فرود، ایمیل یا Call to action می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی سرنخ هایی که جذب می کنید داشته باشد. بینشی که از این طریق به دست می آید می تواند نرخ تبدیل صفحات فرود و نرخ کلیک   Call to action  و نیز کمپین های ایمیلی را بهبود ببخشد.  اگر دوست دارید تجربه ای از ابزارهای تست A/B داشته باشید، می توانید از یک نسخه رایگان سه روزه که در سایت Hubspot منتشر شده است استفاده کنید.

به‌طورکلی، دو نوع تست A/B وجود دارد:

تست بهینه‌سازی: این تست با هدف بهینه‌سازی فرآیند موجود انجام می‌شود مثلاً قرار دادن یک دکمهٔ کلیک در وب‌سایت یا تغییر  عنوان یک صفحه.

پس از انجام این تست به این موضوع پی می‌برید که کدام موضوعات، بازدید بیشتری را برای وبلاگ یا سایتتان به دنبال دارند و یا این‌که کدام فیلم‌ها یا تصاویر، تبدیل بهتری را ایجاد می‌کنند.

تست استراتژیک: این تست‌ها با هدف تغییر کامل یک مورد انجام می‌شوند. مانند قیمت‌گذاری، موقعیت کلی برند، کانال‌های بازاریابی  شما و … .

بیشتر بخوانید:  چرا SEO بهتر از PPC است؟

بیشتر تست‌های A/B با هدف بهینه‌سازی انجام می‌شوند.

 

بهینه سازی وب سایت کار دشواری است ….!!!!!

دلایلش بسیار واضح است. دپارتمان شما برای بهینه سازی وب سایت و استفاده از روش تست A/B نیاز دارد به :

  • تقسیم همه چیزهایی که شما می خواهید تست کنید، به حداقل دو دسته مجزا.
  • داشتن یک محیط نرم افزاری و ابزار درست برای اینکه مطمئن شوید که ارسال این دو دسته اطلاعات به مشتریانتان به درستی انجام می شود و گزارشات معتبری به شما می دهد.
  • امتحان کردن و درک کامل روش ها و مطالعه راجع این دو فرایند علمی.
  • درک آمار و گزارشاتی که از نرم افزار های مخصوص این دو روش به دست شما می رسد.
اما در کل این کار بسیار آسان می شود اگر به طور غیر مستقیم و مثلا از طریق یک فرم نظرسنجی جواب سوالاتتان را دریابید، و یا بر روی گروه های مختلف از مشتریانتان، نوع محصولاتی که خریداری می کنند و واکنش آنها به معقوله فروش شما، تمرکز کنید.

زیرا مسئله اینجا است که کسی حاضر نیست به طور مستقیم اعتراف کند که مثلا :

  • من محصول شما را خریداری نمی کنم چون شما فروشنده بدی هستید.
  • من رقیب شما را انتخاب کردم چون ادعاهای تبلیغاتی شما خنده دار است و من به شرکت شما اعتماد ندارم.
البته گاهی اوقات مشتریان حرفی به شما نمی زنند زیرا چیزی برای گفتن ندارند و دلایل رفتار خود را نمی دانند:

گاهی اوقات اشخاص جواب های دیگری دارند:

  • اگر من با گزینه های زیادی برای خرید مواجه می شوم گیج می شوم و قدرت خرید خود را از دست می دهم.
  • اگر هر خریدی ارتباطی با بازار سهام داشته باشد من از ترس از دست دادن پول خود ترجیح می دهم خرید نکنم.
بیشتر بخوانید:  افسانه سوم: تبلیغات، اسپم و مختل‌کننده فعالیت‌های کاربران هستند.

از تمام اطلاعات مشتریان به نفع خود استفاده کنید :
این به این معنا نیست که از فرم های نظرسنجی استفاده نکنید و یا نظر مشتریانتان را نادیده بگیرید.جمع آوری اطلاعات مبتنی بر نظرات بسیارکارآمد می باشند.

  • طراحی و امتحان کردن روش تست
  • تفسیر نتایج آن تست

بعد از همه این ها باید به این نکته توجه داشت که اگر شما در زمینه رفتار شناسی مشتریان تجربه کسب کردید این بدان معنا نیست که می توانید همیشه اعمال و واکنش بعدی مشتریانتان را پیش بینی کنید. با کنار هم قرار دادن آنچه آنها به شما می گویند و آنچه آنها انجام می دهند و قرار دادن خواسته هایتان در قالب تست شما به چالش های جدید در ایمیل مارکتینگ دست خواهید یافت.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.