نسخه آزمایشی!

تفاوت بین واکنش گرا بودن برای موبایل و موبایل فرندلی بودن چیست؟

فهرست مطالب

احتمالا در هنگام جستجو در مرورگر خود با موبایل و تبلت به عبارات Mobile Friendly  یا سازگار با دستگاه همراه در ابتدای برخی از نتایج موجه شده اید. این بدان معنی است که وب سایت مورد نظر از دیدگاه گوگل بر اساس استانداردها و موبایل فرندلی بودن گوگل طراحی شده است.

با توجه به رشد روز افزون دستگاههای هوشمند و استفاده عمومی مردم از استفاده از موبایل و تبلت بهتر است پس از خواندن این مقاله دست بکار شوید و نام سایت خود را در مرورگر موبایل خود جستجو کنید و اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص بهینه سازی سایت خود و موبایل فرندلی شدن سایت خود دارید با مراجعه به فرم مشاوره درخواست خود را ثبت نمائید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود .

در ضمن برای تست موبایل فرندلی بودن وب سایت خود می توانند از ابزار آنلاین گوگل نیز استفاده نمائید .

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly

پاسخ گوگل به شما در صورت موبایل فرندلی بودن وب سایت

 

موبایل فرندلی بودن سایت

تفاوت سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا با موبایل فرندلی :

شاید شنیده باشید زمانی که پیام های HTML از طریق نرم افزارهای سازنده ایمیل و وب سایت ارسال می شود این موارد به طور پیش فرض واکنش گرا برای موبایل نامیده می شوند. اینگونه موارد نباید با واژه موبایل فرندلی اشتباه گرفته شود. چرا پیام هایی که ارسال می شوند واکنش گرا برای موبایل هستند؟ دلایل متعددی برای این امر وجود دارد اما تنها چند دلیل اصلی وجود دارد که مشاهده می کنید:

خواندن اینگونه پیام ها برای کاربران دسکتاپی و موبایلی ساده تر است.
متن، تصاویر و دکمه ها به طور خودکار خود را با اندازه صفحه نمایش منطبق می سازند.
صفحه بندی چند ستونی به یک صفحه بندی تک ستونه تبدیل می شود.
محتوای موجود با استفاده از موس یا صفحه نمایش لمسی به اسانی قابل دسترس است.

بیشتر بخوانید:  گوگل داروها را چگونه تبلیغ میکند؟

ما قالب های خود را با استفاده از یک مدیا کوئری برای واکنش گرا بودن کد می کنیم. این کدها دستگاهی که پیام در آن خوانده می شود را بررسی می کنند و فرمت را بر اساس نوع صفحه نمایش تنظیم خواهند کرد. به خاطر داشته باشید در مواردی که مدیا کوئری در دستگاه نهایی پشتیبانی نشود، برخی از برنامه ها در نسخه ی موبایل فرندلی به وجود می آیند. در جدول زیر برنامه هایی را مشاهده می کنید که می توانند در خصوص ایمیل های دریافتی کاربر این کدها را بخوانند. البته برنامه هایی که قادر به خواندن این کدها نیستند هم لیست شده است.

 App Name                                            Media Query Support


iOS Devices                                                               Yes


 Android 2.3+                                                            Yes


Gmail App (iOS, Android)                                           No


Yahoo Mail! (iOS, Android)                                         No

بیشتر بخوانید:  دیجیتال مارکتینگ در سال 2020: نگاهی به آینده

Outlook.com (iOS)                                                     Yes


Outlook.com (Android)                                               No


Blackberry OS 6+                                                      Yes


Samsung Galaxy S3+                                                 No


واکنش گرا بودن یا ریسپانسیو برای موبایل :

ایمیل ها و وب سایت های واکنش گرا زمانی که در دستگاه های موبایلی خوانده می شوند از مدیا کوئری ها برای تنظیم صفحه بندی خود برای پیام ایمیل، اندازه فونت ها، تصاویر و دکمه ها استفاده می کنند. در برخی از موارد آنها می توانند برای پنهان سازی محتوا نیز مورد استفاده قرار گیرند. این موضوع بدین معناست که در حقیقت دو نسخه از پیام های ایمیلی وجود دارد که یکی از آنها برای کاربران دسکتاپی و دیگری برای کاربران موبایلی است. بسته به موقعیتی که پیام ایمیل در آن باز می شود، کدها به صورت خودکار سازگار شده و خود را بر اساس اندازه صفحه نمایش یا دستگاه مورد استفاده بهینه سازی می کنند.طراحی واکنش گرای ایمیل ها به سرعت در حال رشد است زیرا کاربران بسیاری در سرتاسر جهان از دستگاه های موبایلی برای خواندن محتوای ایمیل خود استفاده می کنند. باید به این نکته توجه کنید که مدیا کوئری ها و تکنیک های واکنش گرا در هر جایی به درستی کار نمی کنند.

بیشتر بخوانید:  گوگل ادوردز را همانند یک بازیکن حرفه ای بسکتبال اجرا کنید

Mobile Responsive

موبایل فرندلی :

طراحی موبایل فرندلی را می توان به عنوان یک طراحی واحد تعریف کرد که در سرتاسر دستگاه های دسکتاپی و موبایلی به درستی و خوبی کار می کند. کدهای HTML/CSS خاصی برای تنظیم و انطباق محتوا یا اندازه تصاویر بین دو پلتفرم وجود ندارد.در طراحی موبایل دوست محتوا عموما در دستگاه های موبایلی نیز به صورت یکسان نمایش داده می شود با این تفاوت که مقیاس آن تا نصف کاهش پیدا می کند تا با صفحه نمایش موبایل سازگار گردد.
mobile frendly

 

 

منبع

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.