نسخه آزمایشی!

تفاوت بین آژانس طراحی سایت و آژانس توسعه دهنده وب سایت در چیست؟

فهرست مطالب

اگرچه این دو واژه در مکالمات روزمره به جای هم مورد استفاده قرار می گیرند اما زمانی که هر کدام از آن ها را به موارد خاص تجزیه می کنید متوجه می شوید که تفاوت های زیادی با هم دارند. اگر به دنبال طراحی یک سایت جدید هستید، درک تفاوت های بین آژانس طراحی سایت و شرکت توسعه دهنده سایتمی تواند در زمان و انرژی شما صرفه جویی کند.

تفاوت اصلی این است که طراحی سایت به ظاهر و احساس وب سایت اشاره دارد. اما توسعه وب ارتباطات و عملکرد سایت را مدیریت می کند. طراحان به کمک رنگ ها، فضاها و سایر عناصر گرافیکی، می توانند سایت هایی را برای کاربران ایجاد کنند که از لحاظ ظاهری زیبایی خاصی دارد. در مقابل، توسعه وب به معنای استفاده از زبان های برنامه نویسی و کدنویسی است که به کاربران اجازه می دهد از صفحه ای به صفحه دیگر بروند و بر روی مطالب مورد علاقه خود کلیک نمایند.

توسعه وب همانند کارگردان پشت دوربین است. یک فیلم سینمایی خوب به کارگردان ماهری نیاز دارد. همیشه پشت دوربین است اما هیچ وقت دیده نمی شود. همین موضوع در مورد سایت ها نیز صدق می کند.

شرکت طراحی سایت:

 همانطور که در ابتدای مقاله نیز ذکر کردیم، طراحی وب سایت بر روی ظاهر و احساس سایت تمرکز دارد. آژانس طراحی وب  به احتمال زیاد  طراحان گرافیکی حرفه ای و طراحان رابط گرافیکی یا همان Ui کارها و متخصص را  خواهد داشت که بر روی لوگوها، طرح رنگ ها، برندینگ و محتوایی که باید تولید شود تمرکز می کند. نرم افزارهایی همچون فتوشاپ نرم افزار کلیدی برای ایجاد خدمات طراحی با کیفیت و عالی است.
شرکت ادوبی نرم افزارهای متعددی دارد که به طراحان اجازه می دهد هر مرحله ای را در فرآیندهای خود یکپارچه سازی کنند و اطمینان حاصل نمایند  که۸ اصل طراحی گرافیکی زیر در آن رعایت شده است:

  • هم ترازی: این اصل به دنبال ایجاد طراحی سازمان یافته و تمیز است که میتواند محتوای موجود را با ایجاد ارتباط واضح و روشن بین عناصر، برای کاربر قابل درک نماید.
  • سلسله مراتب: این گزینه به جلب توجه کاربر به جنبه های مهم یک صفحه  اطلاق می شود. اینکار با تغییر استایل و سبک عناصر انجام می شود. به عنوان مثال، برجسته کردن واژه ها می تواند سلسله مراتبی را ایجاد کند.
  • کنتراست: نظر کاربر را  از طریق تفاوت هایی که در اندازه، رنگ ، ضخامت و سبک وجود دارد به عناصر مهم جذب می کند.
  • تکرار: این گزینه سایت را سازمان یافته و پایدار نگه می دارد. اینکار از طریق امتحان کردن عناصر مختلف بر روی یک صفحه انجام می شود.  تکرار، جنبه کلیدی در توسعه برند قوی در ذهن کاربران است.
  • نزدیکی( قرابت): این گزینه نیز به معنای گروه بندی یا جدا نگه داشتن عناصر برای ایجاد یک صفحه سازمان یافته است.
  • · تعادل: این گزینه به جریان بصری و پایداری  که توسط سایت در اختیار کاربران قرار می گیرد اطلاق می شود. چنین پایداری، تجربه ای را ایجاد می کند که درک آن برای کاربران بسیار ساده است.
  • · رنگ ها: تنظیم حالات برای کاربران است و برای  سازمان دهی عناصر در یک صفحه ضروری است. برای اینکه هویت برند تقویت شود باید رنگ های به کار رفته پایدار و ثابت باشند.
  • · فضا: این گزینه با محدود کردن حواس پرتی ها، به برجسته شدن اطلاعات مهم در صفحه کمک می کند.
بیشتر بخوانید:  گزارش بازاریابی محتوا کسب و کارها در سال 2016

اگر شرکت طراحی سایت را  مسئول  سایتی است که می بینید، آژانس توسعه وب مسئول سایتی است که مورد استفاده قرار می دهید.

توسعه وب  با عملکرد سایت در ارتباط است و می تواند جان تازه ای به طراحی سایت ببخشد.  توسعه دهندگان با زبان های برنامه نویسی مختلفی همچون HTML یا PHP   کار می کنند تا بتوانند طراحی را به سایت های پویا و تعاملی تبدیل نمایند.  آن ها کدهای مدنظر خود را در ویرایشگرهای متنی می نویسند.  برای کسب وکارهایی که به طور مداوم در حال تولید محتوا هستند ، آژانس های توسعه وب  به سیستم مدیریت محتوا همچون وردپرس و جوملا روی می آورند تا  بتوانند سایت را سریع تر ایجاد نمایند. اینکار به مشتریان اجازه می دهد بدون  یادگیری زبان های برنامه نویسی پیچیده؛ دسترسی اسانی به محتوای خود داشته باشند.

کدام یک از این دو مورد بهتر است؟

هیچ کدام. اگر می خواهید یک گزینه کامل برای طراحی و توسعه سایت خود داشته باشید باید یک آژانس بازاریابی یکپارچه استخدام کنید یا به دنبال آژانس دیجیتال مارکتینگ باشید که تیمی برای هر دو مورد داشته باشد. چنین برنامه ای  به سایت کمک می کند بهترین تجربه ممکن را در اختیار کاربران قرار دهد.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.