نسخه آزمایشی!

چرا SEO بهتر از PPC است؟

فهرست مطالب

( SEO (Search Engine Optimization: بهینه سازی موتور جستجو و ( PPC (Pay Per Click: پرداخت به ازای هر کلیک می توانند به عنوان “خواهر” در دنیای بازاریابی دیجیتال در نظر گرفته شوند؛ با این وجود در واقعیت همیشه در حال مجادله هستند. بخشی از مشکل ناشی از روشی است که این دو برای کمک به بهبود رنکینگ و آوردن ترافیک به وبسایت شما استفاده می کنند.

هر دو توانایی بالابردن کلیک و دیده شدن سایت را دارند؛ در حالیکه روشی که این دو دنبال می کنند بسیار متفاوت است، که مطرح می شود که: کدام یک بهتر است؟ SEO یا PPC؟

و پاسخ ساده تر از آن است که شما فکر کنید: SEO  و این دلایل آن است. چگونه SEO و PPC با یکدیگر تفاوت دارند؟
هیچ انکاری وجود ندارد که هر دوی این تکنیک های مارکتینگ قدرت تبدیل تغییر شیوه ارتقا کسب و کار شما را دارند.
و به این حقیقت توجه داشته باشید که ۸۱% کاربران (براساس آمار Jupiter Reserch) سایت های دلخواهشان را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند – به جز جستجوی مستقیم با اسم برای سایت – به این معنی که بهینه کردن استراتژی های مارکتینگ و گسترش دادن یک حضور آنلاین قدرتمند در هیچ زمانی مثل امروز تا این اندازه اهمیت نداشته است.
بنابراین کدام یک بهتر است؟

 

SEO – برخلاف چیزی که به عنوان بهینه سازی موتور جستجو می شناسیم، SEO به تولید نتایج بهتر درموتورهای جستجو می پردازد.

مزایا SEO:

• نتایج طبیعی ۸.۵ برابر احتمال کلیک کردن بروی آن بیشتر از نتایج جستجوی پولی است.
• نتایج طبیعی به عنوان یک منبع قابل اطمینان در نظر گرفته می شوند.
• تحقیق بروی شواهد نقشه کلیک بازدیدکنندگان(heat map) نشان داده است که کاربران علاقه بیشتری به نگاه کردن بروی نتایج برتر طبیعی جستجو دارند در مقابل تبلیغاتی که در کنار تصویر قرار گرفته اند.
• SEO به طور شگفت انگیزی در ارتقا پیشنهاد سرویس موثر است همانطوری که گره زدن کلمات کلیدی و گنجاندن آن در متن شما کار ساده ای است.

بیشتر بخوانید:  8 مرحله انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ

معایب SEO:

• SEO زمان می برد و به طور ثابت به شما رنکینگ بالا در موتورهای جستجو نمی دهد.

PPC – تبلیغات براساس پرداخت در ازای هر کلیک، لینک های اسپانسر و خریداری شده تبلیغات، PPC طراحی شده است که شما را به سرعت مقابل مشتریان قرار دهد.

مزایا PPC:

• نتایج جستجوی پولی ۱.۵ برابر نرخ کلیک را افزایش می دهد، در حالیکه متن و صفحه ورود یا همان لندینگ پیج آن به طور ویژه سفارشی شده باشد ( همانطور که بهینه شده است) تا توجه بازدیدکننده هدف را جذب کند.
• PPC برای تولید نتایج ثابت بسیار عالی است به لطف سرعت و گسترش آن. در یک روز شما می توانید یک جایگاه در صفحه اول برترین نتایج جستجو به دست آورید، به سادگی با متمرکز کردن تبلیغات خود بروی یک کلمه کلیدی/موضوعات چندگانه
• PPC یک راه شگفت انگیز برای افزایش آگاهی شماست – به ویژه زمانیکه کسب و کار شما تازه شروع به کار کرده است- در حالیکه این تبلیغات پولی به شما کمک خواهد کرد تا در روزهای اولیه توسط مشتریان جستجوکننده دیده شوید.
• این تکنیک مارکتینگ می تواند یک تفاوت اساس رقم بزند زمانیکه شرایط زمانی کوتاه یا رویداد خاصی نزدیک باشد، چنانکه این می تواند به کسب و کار شما توجه و دیده شدن ثابت ارائه کند. استفاده در کمپین تبلیغاتی آنلاین
• PPC برای ارائه محصولات نسبت به شرکت های ارائه سرویس موثرتر است.
• PPC برای اندازه گیری و ردیابی بازگشت سرمایه(ROI) ساده تر است، کار را برای تشخیص اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه ساده می کند ساده می کند.

بیشتر بخوانید:  اینفوگرافیک مدل برنامه ریزی بازاریابی SOSTAC

معایب PPC:

• کمپین های PPC هزینه دارند، نه تنها برای عبارتی که شما استفاده می کنید بلکه برای هر کلیکی که بروی تبلیغ شما می شود نیز باید پول پرداخت کنید. این هزینه می تواند از چند سنت تا چند دلار برای هر کلیک تغییر کند، به معنی اینکه شما اول باید پول پرداخت کنید پیش از آنکه نتیجه را مشاهده کنید.
• PPC چیزی نیست که شما آن را در خانه با اتکا به دانش خود بتوانید انجام دهید. برای اینکه به درستی انجام شود، شما بیشتر نیاز خواهید داشت که یک گروه متخصص را استخدام کنید که هزینه اضافی برای شما ایجاد می کند. با این شرایط شما می توانید تصور کنید که چگونه کمپین های PPC به سرعت به سمت گران شدن می رود، حتی زمانیکه نتایجی که شما نیاز دارید را تولید می کند.
درحالیکه این واضح است که PPC یا همان تبلیغات پولی گوگل می تواند به کسب و کار شما نتایج سریعی بدهد و شما به سرعت در مقابل بازدیدکنندگان هدفتان قرار دهد؛ SEO طولانی مدت می تواند ارزش بهتری برای پول شما ایجاد کند.
بله، شما هیچگاه یک شبه نتیجه اول نمی شوید؛ با این وجود SEO به طور قابل توجهی مقرون به صرفه است، معتبر است و همانطور که در بالا مشاهده می کنید، بیشتر توسط مصرف کنندگان مورد توجه قرار می گیرد. واقعیت این است که شواهد نشان می دهد که مشتریان به ندرت به تبلیغات توجه می کنند، که ثابت می کند PPC با توجه به مزایای آن، ریسک نیز دارد.
بنابراین اگر شما به دنبال این هستید که بهره وری دیجیتال مارکتینگ خود را حداکثر کنید، قویا پیشنهاد میکنیم که ابتدا بروی کمپین SEO خود تمرکز کنید. یک مرتبه در زمان خودش، شما می توانید از PPC استفاده کنید و از مزایای هر دوی این ابزارها سود ببرید. برای مشاوره در خصوص نقشه راه سئو می توانید فرم مشاوره شرکت بازاریابی دیجیتالی کروشه را تکمیل کنید.

بیشتر بخوانید:  99 نقل قول انگیزشی اینفلوئنسر مارکتینگ [بخش دوم]

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.