نسخه آزمایشی!

چرا باید از بازاریابی دیجیتال در بخش آموزش استفاده کنیم؟

فهرست مطالب

بهترین تمرینات بازاریابی دیجیتال در بخش آموزش

همانطور که می دانید بازاریابی دیجیتال ترویج و تبلیغ محصولات یا خدمات از طریق کانال های دیجیتال متعدد برای دسترسی به مخاطبان هدف است.  این گزینه برای ترویج و تبلیغ موثر برند با هزینه های مقرون به صرفه  یک عنصرکلیدی است. بازاریابی دیجیتال شما را مطمئن می سازد که پیام درستی را به مخاطب درست و در زمان مناسب ارسال کرده اید.

در عصر اینترنت، برای مشخص کردن حضور کسب وکارها، حضور در دنیای آنلاین یک عنصر ضروری محسوب می شود.  انطباق دادن برند با تغییرات موجود به یک مرحله ضروری برای موفقیت تبدیل شده است. به همین خاطر اعمال این تغییرات بزرگ در موسسات آموزشی می تواند باعث رشد این بخش از کسب وکارها شود.

 چرا باید از بازاریابی دیجیتال در بخش آموزش استفاده کنیم؟

 با رشد و ظهور فناوری های جدید، اینترنت نیز به یک منبع جستجوی بزرگ برای هر موضوعی تبدیل شده است. افزایش استفاده از اینترنت نیز تاثیر بسیار زیادی بر روی بخش آموزشی داشته است. این روزها، اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان و دانشجویان از اینترنت استفاده می کنند . اینترنت به یک پلتفرم جستجوی بزرگ برای افراد تبدیل شده است. این موضوع نشان می دهد که موسسات آموزشی باید حضور خود را در دنیای آنلاین پر رنگ تر کنند تا بتوانند به دانش آموزان بیشتری دست یابند.

بخش آموزش هر ساله برای برقراری ارتباط با مخاطبان جدید با چالش های تازه ای روبرو می شود.

بودجه یکی از بزرگترین محدودیت هایی است که در برابر ترویج و تبلیغ موسسات مالی برای جذب مشتریان احتمالی جدید وجود دارد.

حتی والدین نیز برای یافتن بهترین مدارس و موسسات آموزشی نیز  از دنیای آنلاین استفاده می کنند. آن ها انتظار دارند جزییات دقیقی از موسسه همچون امکانات، شهریه ها، دوره های آموزشی، فعالیت های غیر درسی و نیز فرم ثبت نام آنلاین را در سایت مرتبط بیابند. بیشتر والدین تلاش می کنند موسسات را بر اساس وب سایت و حضور آنلاین آن ها بسنجند و قضاوت کنند. به همین خاطر استفاده از بازاریابی دیجیتال در بخش آموزشمی تواند یک راه حل موثر برای رسیدن به این موارد باشد. در حال حاضر باید فرصت های جدید هدف قرار گیرد.

 تمرینات بازاریابی دیجیتال در بخش آموزشی:

برای اجرای بازاریابی دیجیتال در هر صنعتی، اول از هر کاری باید مخاطب هدف، پرسونا ، نیازهای مخاطب و رفتارهای اصلی آن ها در دنیای آنلاین مشخص و تعریف گردد. بر اساس این جزییات ما می توانیم کانال مناسبی برای  تبلیغ و ترویج محصولات یا خدمات خود پیدا کنیم  و به مخاطبان هدف بیشتری دست یابیم. برخی از بهترین تمرینات بازاریابی دیجیتال در بخش آموزشی را در ادامه با هم مرور می کنیم.

بیشتر بخوانید:  5 دلیل برای استفاده از بازاریابی دیجیتال

سایتی را ایجاد کنید یا سایت موجود را به روزرسانی نمایید:

 همانطور که می دانید وب سایت اولین و اصلی ترین نشانه کسب وکار برای حضور در دنیای آنلاین است. این گزینه باید منحصر به فرد باشد و بتواند  مقاصد و اهداف موجود را به درستی در اختیار افراد بگذارد. از آنجایی که سایت ها به منبع اطلاعات و دانش تبدیل شده اند، سایت یک موسسه آموزشی باید غنی تر و پربارتر از سایر سایت ها باشد.

سایت موجود باید بتواند گزاره های ارزشی را به درستی منتقل کند و مواردی که با اهمیت تر است را پیشنهاد دهد. این سایت باید انگیزشی و برای دانش آموزان و والدین آن ها قابل اعتماد باشد. یک سایت باید راه حلی برای سوالات احتمالی دانش آموزان، مشتریان احتمالی و والدین آن ها فراهم آورد. سایتی را برای خود ایجاد کنید یا اگر در حال حاضر سایتی دارید، آن را به درستی به روزرسانی نمایید و اطلاعات دقیقی در مورد موسسه، کمپ ها، محیط، دوره آموزشی، امکانات و تجربیات منتشر کنید. فراموش نکنید که سایت شما باید برای موبایل و دستگاه های موبایلی بهینه سازی شده باشد زیرا این روزها بیشتر افراد از موبایل برای گشت و گذار در دنیای آنلاین استفاده می کنند.

برای انگیزه بخشیدن به افراد از وبلاگ استفاده کنید

وبلاگ می تواند مخاطبان زیادی را به سمت سایت شما جذب کند. همانطور که می دانید وبلاگ ها منبع مهمی از اطلاعات و دانش متعدد هستند. یک سایت معمولی با عناصر آموزشی و مطالب منظم می تواند افراد زیادی را به خود جذب کند. این گزینه نه تنها باعث تبلیغ موسسه می شود بلکه می تواند دانش آموزان و نیز استادان را به یادگیری مباحث جدید سوق دهد. اینکار به کسب استانداردهای بالا در صنعت از طریق جذب مشتریان احتمالی و نیز انگیزه بخشیدن به دانش آموزان کمک می کند.

درگیر کردن دانش آموزان و استادان در نوشتن پست های وبلاگی می تواند  باعث به روز شدن منظم وبلاگ شود. شما باید ایده ای در مورد وبلاگ های آموزشی و سایت های دانشگاهی داشته باشید تا بتوانید  مواری که مخاطبان نیاز دارند را فراهم آورید. یک وبلاگ باید همیشه به روز باشد تا بتواند تمایل و نظر خوانندگان را به خود حذب نماید.

 بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را فراموش نکنید

 بهینه سازی محتوا به کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو کمک می کند و باعث می شود سایت به دانش آموزان و مشتریان احتمالی بیشتری دست یابد. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و خوب باعث جذب ترافیک بیشتر به سمت سایت می شود.  شما باید دانشی در مورد کلمات کلیدی و سایر استراتژی های بازاریابی  که توسط سایر موسسات آموزشی و وبلاگ های آن ها استفاده می شود داشته باشید. به منطور ایجاد و بهینه سازی یک محتوای عالی،تطبیق سریع با ترندهای موجود در صنعت بسیار ضروری و مهم است.

بیشتر بخوانید:  تایید اعتبار یا اتوریتی در بازاریابی دیجیتال

دنبال کردن وبلاگ سایر موسسات آموزشی نیز می تواند مفید باشد.انتشار محتوای منحصر به فرد نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب کاربر و حفظ آن ها در سایت داشته باشد. نه تنها سئوی داخلی بلکه سئوی خارجی نیز در کسب مشتریان جدید موثر خواهد بود.

از طریق رسانه های اجتماعی با سایر افراد تعامل داشته باشید

رسانه اجتماعی محبوبیت زیادی در میان افراد دارد و می تواند برای تبلیغ و ترویج موسسات آموزشی نیز مفید واقع گردد. ترویج و تبلیغ موسسه از طریق محتوای مفید و با کیفیت و هدف قرار دادن مخاطبان از طریق رسانه های اجتماعی بسیار سودمند و مفید خواهد بود. بر خلاف سایر کانال های بازاریابی سنتی، رسانه های اجتماعی مکالمه دوطرفه ای را ایجاد می کنند.

رسانه های اجتماعی مفید برای دسترسی به دانش آموزان شامل فیس بوک، توییتر، لینکداین و اینستاگرام است.  این کانال ها می توانند هزینه به دست آوردن مشتری را تا حد زیادی کاهش دهند. از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی، ما نه تنها می توانیم به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنیم بلکه قادر خواهیم بود جوانب مختلف  موسسه را به شیوه دوستانه ای نشان دهیم. پلتفرم های اجتماعی به مخاطبان اجازه می دهد به طور مستقیم با مدیران سایت تماس داشته باشند و پاسخ سوالات خود را بگیرند. از آنجایی که این رویکرد دوطرفه است، مدیریت می تواند دانش آموزان و والدین آن ها را هدف قرار دهد.

 از طریق کانال های تجاری موسسه خود را تبلیغ کنید

کمپین های نمایشی و جستجو، روش مفیدی برای بازاریابی موسسات آموزشی هستند. از طریق گزینه هایی همچون گوگل ادوردز، ما می توانیم کمپین هایی را اجرا کنیم که مخاطبان و موقعیت های خاصی را هدف قرار می دهد. مزیت دیگر این روش برای موسسات آموزشی این است که می توانند کمپین ها را هر زمان که لازم بود اجرا کنند. شانس تولید سرنخ از طریق کمپین های تبلیغاتی بسیار بالاست  و می توانند سرنخ ها را به فرم ثبت اطلاعات هدایت کنند.

استفاده از کمپین های پولی، یک روش موثر برای جذب ترافیک به سمت سایت و یک گزینه مقرون به صرفه برای به دست آوردن دانش آموزان است. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و خوب می تواند تعداد بازدیدها را بیشتر کند.

ایمیل مارکتینگ بسیار موثر است

 ایمیل یکی از روش های مقرون به صرفه برای رسیدن به مشتریان احتمالی است. محتوای ایمیل  باید به عنوان یک کلید برای حل نیازهای مشتریان عمل کند. اولین مرحله باید ایجاد فهرست ایمیلی جداگانه برای هر کدام از مشتریان هدف باشد( مثلا دانش آموزان، والدین  و غیره). پیامی که از طریق ایمیل ارسال می شود باید موثر و دقیق باشد. یک عنوان خوب می تواند عنصر چشم نواز و عالی برای افراد باشد. ایمیل را موبایل دوست طراحی کنید تا بتوانید با همه مخاطبان خود تعامل داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  6 دلیل ضرورت داشتن استراتژی رسانه های اجتماعی

 برای بهبود نرخ تبدیل دوباره هدف گیری کنید

 از طریق کانال های مختلف بازاریابی دیجیتال، فرصت های زیادی برای تولید سرنخ پیدا خواهید کرد. برای اینکه بتوانید مشتریان احتمالی را به مشتریان وفاداری تبدیل کنید باید دوباره آن ها را هدف قرار دهید.  از طریق ایمیل های از پیش زمانبندی شده و پست های رسانه اجتماعی، می تواند دوباره با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید. از آنجایی که هدف شما در موسسات آموزشی رسیدن به دانش آموزان و والدین آن هاست،فراخوانی آن ها می تواند بسیار مفید باشد.

توضیح دستاوردهای موسسه،دستاوردهای اساتید و دستاوردهای دانش آموزان می تواند در هدف گیری مجدد مخاطبان به شما کمک کند.

تولید سرنخ و مدیریت ارتباط با مشتری را فراموش نکنید

همانطور که می دانید از طریق کمپین های تبلیغاتی گوگل، تولید سرنخ بسیار موثرتر شده است. خرید سرنخ از فروشندگان و پرتال های آموزشی می تواند انتخاب دیگری برای شما باشد. مدیریت خوب ارتباط با مشتری نیز  به موسسه کمک می کند ارتباط طولانی تری با مخاطب برقرار نماید. با ایمپورت خودکار سرنخ و کوئری ها و دنبال کردن هر کدام از آن ها می توانید به نرخ تبدیل بهتری دست پیدا کنید.

 شهرت و اعتبار خود در فضای آنلاین را مدیریت کنید

مدیریت اعتبار آنلاین برای کسب وکارها بسیار مهم است. ایجاد شهرت و اعتبار آنلاین با داشتن وبلاگ خوب، ویدئوهای مفید و رضایت نامه های مشتریان به کسب مشتریان جدید کمک خواهد کرد. این کار باعث ایجاد علاقه در ذهن مخاطبان و سرنخ ها می شود. با اجرای بازاریابی دیجیتال در بخش آموزشی شما می توانید شهرت و اعتبار آنلاین خود را برای موسسات بیشتر کنید.

نتیجه گیری:

موسسات آموزشی برای اینکه به اهداف خود دست پیدا کنند، می توانند از بازاریابی دیجیتال بهره مند شوند.  ما نمی گوییم که باید به طور کامل از بازاریابی سنتی دست بکشید اما بر این باوریم که  دیجیتال مارکتینگ در بخش آموزشی می تواند مشتریان هدفمند بهتری ایجاد کند. برای مشاوره میتواندی با شرکت دیجیتال مارکتینگ کروشه برای ایجاد کمپین دیجیتال مارکتینگ از طریق فرم مشاوره دیجیتال مارکتینگ اقدام نمائید

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.