نسخه آزمایشی!

جستجوی صوتی در صدر دستور کار دیجیتال در سال ۲۰۱۷

فهرست مطالب

 چرا جستجوی صوتی باید در صدر دستور کار دیجیتال شما برای سال ۲۰۱۷ قرار گیرد؟

در بازاریابی دنیای دیجیتال، پس‌ازآن که شرکت اپل، اولین دستیار مجازی خود را بانام “سیری” در اکتبر ۲۰۱۱ راه‌اندازی کرد، جستجوی صوتی برای چندین سال در رادار ما بوده است.

طبق توضیحات شرکت تام گروبر، سیری کاربران را قادر به ‘مکالمه’ با اینترنت می‌سازد. این برنامه ازنظر هوش و پیچیدگی در سطح بالایی طراحی‌شده است.

امروزه این پدیده روزبه‌روز رشد کرده است، نتایج یک مطالعه اخیر تائید می‌کند که حدود ۶۱٪ از افراد در حال حاضر از طریق برنامه‌های کاربردی AI مانند کورتانا و Google Talk – قادر به صحبت کردن از طریق اینترنت بر روی دستگاه‌های تلفن همراه خود بوده و محبوبیت رو به رشد آمازون اکو و گوگل را هم نباید فراموش کرد.

جستجوی صوتی سروصدای زیادی به پا کرده است، بنابراین، چگونگی آشنایی مصرف‌کنندگان با این پدیده یک نیاز برای هر دو گروه صاحبان صنایع و بازاریابان دیجیتال بوده و نیاز به درک این تغییر برای انطباق، تعامل و حرکت روبه‌جلو برای همه گروه‌ها ضروری است.

۱. مصرف‌کنندگان چگونه می‌توانند از جستجوی صوتی استفاده کنند؟

در طول سال ۲۰۱۶ جستجوی صوتی با رشد بی‌سابقه‌ای، روبرو بوده و همین روند در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه خواهد داشت.

این رشد نتیجه افزایش دقت در برنامه‌های کاربردی AI است، بر اساس مطالعات انجام‌شده، مصرف‌کنندگان از جستجوی صوتی در مواقعی که دستشان بند بوده و یا با چشمشان مشغول انجام کار دیگری هستند، استفاده کرده و باعث صرفه‌جویی در وقت آن‌ها شده است.

۲. جستجوی صوتی چگونه می‌تواند هم محتوای سایت و هم محتوای برون سایتی را بهینه‌سازی کند؟

جستجوی صوتی با جستجوی مبتنی بر متن متفاوت است؛ زیرا در جستجوی صوتی افراد تمایل بیشتری به مکالمه دارند. به‌عنوان‌مثال، به‌جای جستجوی تایپی بهترین رستوران در لندن کدام است؟ کاربران به‌صورت صوتی سؤال می‌پرسند بهترین رستوران در لندن کدام است؟».

بیشتر بخوانید:  چگونه بازاریابی محتوا درطول سفر مشتری فروش را افزایش می دهد؟

در بحث بهینه سازی این مقاله چگونه مطالب خود را برای مخاطبان موبایل بهینه کنیم؟ کمک شایانی به شما خواهد کرد.

مفهوم جستجوی محاوره‌ای» بحرانی برای صاحبان صنایع و بازاریابان دیجیتال هم به وجود آورده است؛ زیرا محتوای وب را باید برای جستجوی صوتی بهینه‌سازی کنند درحالی‌که تاکنون بر اساس روش‌های سنتی با استفاده از کلمات کلیدی جستجوها صورت می‌گرفت، اما اکنون باید آن‌ها را با کلیدواژه‌های صوتی جایگزین کنند.

خوشبختانه، با توجه به مقدمه الگوریتم Hummingbird گوگل در سپتامبر ۲۰۱۳ بازاریابان بر روی جستجوی با دنباله طولانی» در محتوا برای چند سال، تمرکز کردند که باعث شده نیازی به تعمیرات اساسی در محتوای استراتژی بازاریابی نباشد.

۳. جستجوی صوتی چه نقشی درحرکت روبه‌جلو در بازاریابی دیجیتال ایفا می‌کند؟

برآورد شده است که تا سال ۲۰۲۰ ۵۰٪ از تمام جستجوهای آنلاین از طریق جستجوی صوتی خواهد بود؛ بنابراین برای هر ۱۰ جستجویی که مربوط به کسب‌وکار شما هستند، حداقل ۵ تا از آن‌ها صوتی خواهند بود که از طریق امثال سیری و یا کورتانا است. از دیدگاه بازاریابی دیجیتال فکر می‌کنم تمرکز اصلی در سال ۲۰۱۷ میلادی بر بهینه‌سازی وب‌سایت و یا ایجاد محتوا برای جستجوی صوتی و یا دریافت صوت خواهد بود.

جالب‌تر این است که جستجوی صوتی چه تأثیری بر استراتژی کلمات کلیدی برای PPC یا دیگر کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال خواهد داشت؟ این قطعاً چیزی خواهد بود که با مشاهده و تجزیه‌وتحلیل آدرس‌های محبوبی مانند AI آشکار خواهد شد.

نظرات خود را با شرکت تبلیغاتی کروشه در میان بگذارید.

منبع

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.