نسخه آزمایشی!

۱۰ ایده شگفت انگیز برای مطبوعات B2B

فهرست مطالب

بیشتر مدیران اجرایی و بازاریابان معتقدند که مطبوعات به یک ابزار قدیمی تبدیل شده است. این موضوع  واقعا صحیح نیست. مطبوعات  هنوز هم در حوزه B2B مورد استفاده قرار می گیرد و اگر به درستی ایجاد و توزیع گردد، می تواند نتایج معناداری تولید کند.
قبل از نوشتن یک اعلامیه مطبوعاتی B2B به موارد زیر توجه داشته باشید:
باید به خاطر داشته باشید که یک  اعلامیه مطبوعاتی خوب نیازمند اطلاعات جالب و منحصر به فردی است. این متن باید شامل حقایق  بوده و در عین حال عینی باشد. بنابراین قبل از اینکه بخواهید متن بعدی خود را بنویسید به خاطر داشته باشید که دنبال کردن سوال های زیر می تواند این فرآیند را موثرتر کند.
گروه هدف شما چه کسانی هستند؟
کسانی که ممکن است از موضوع شما لذت ببرند را تجسم کنید. از خود بپرسید چرا این افراد از موضوع به کار رفته لذت می برند. زمانی که در حال نوشتن یک اعلامیه مطبوعاتی هستید، سعی کنید یک لحظه کلیدی برای مشتریان خاص خود ایجاد نمایید. به آنها اجازه دهید مزایا و منافعی که ممکن است بدست آورند را به خوبی بدانند.
شرکت تبلیغاتی شما چقدر محبوب است؟
آیا برند شما به طور گسترده شناخته شده و محبوب است یا تنها یک استارت آپ کوچک است که مشتریان اندکی دارد؟
بخش بازاریابی شما چه کارهایی را برای توسعه برند انجام می دهد؟
این فعالیت  پاسخ به سوال بالا را تحت تاثیر خود قرار می دهد.  تیم بازاریابی شما چقدر خلاق و فعال است و در حوزه بازاریابی از طریق محتوا، حضور در رسانه های اجتماعی و دستیابی به تاثیرگذاران و ارتباطات رسانه ای  چگونه کار می کند؟
هدف گیری جغرافیایی شما چگونه است؟
زمانی که موضوعی را برای مطبوعات انتخاب می کنید، مطمئن شوید که این موضوع برای افرادی که در ناحیه خاصی قرار دارند مفید و سازنده است. توزیع  در یک ناحیه گسترده ممکن است به معنای تلف کردن منابع موجود باشد.
شرکت شما چقدر تاثیرگذار بوده است؟
اگر همچون مایکروسافت یا اپل شرکت بزرگی نیستید، به دقت قابل انتشار بودن محتوای خود در مطبوعات، وبلاگ ها و توسط تاثیرگذاران دیگر را مد نظر داشته باشید.  برای توضیح اینکه چرا داستان شما مهم است آماده باشید و یک داستان رقابتی ایجاد کنید.
بعد از پاسخ دادن به تمامی سوالات بالا، برای ایجاد داستان خود آماده خواهید بود.
با اینکه ایده های موجود در این مقاله برای کسب وکارهای کوچک تا متوسط کارساز و مفید خواهد بود اما بیشتر این موارد را می توان در انواع مختلفی از شرکت ها به کار برد. در ادامه با موضوعات رایجی آشنا خواهید شد که به جذب پوشش خبری و مشتریان جدید کمک می کند.
۱.تبلیغ، هدایای محصولاتی یا مسابقه:
همانطور که می دانید تبلیغ، هدایای محصولاتی و مسابقه  می تواند یک روش خوب برای توسعه نام برند شما باشد. شما ممکن است به صورت ماهانه مسابقه ای را در کانال رسانه اجتماعی خود منتشر کنید یا از هدایای محصولاتی بهره مند شوید. در سال ۲۰۱۵ سایت Freemake.com ، یک اعلامیه مطبوعاتی منتشر کرد که در آن لایسنس تجاری رایگان برای نرم افزار تبدیل ویدئوی آنها در اختیار دانشجویان و دانش آموزان قرار می گرفت. در نتیجه،  آنها توانستند مشتریان جدیدی به دست آورند و از حمایت افراد بهره مند شوند.
۲. فروش جدید یا توافق طولانی مدت:
اگر قراردادی را با یک شرکت شناخته شده امضا  کرده اید و در حال توسعه یک نرم افزار جدید برای آنها هستید، اجازه دهید افراد نیز در مورد این موضوع اطلاعاتی داشته باشند. یک اعلامیه مطبوعاتی در سایت خود منتشر کنید، آن را در صفحات اجتماعی خود منتشر کنید و آن را در اختیار مشتریان، روزنامه نگاران و  شرکای احتمالی خود قرار دهید. به عنوان مثال اخیرا مایکروسافت توافقی با شرکت GoPro داشته است و آن را در سایت خود منتشر نموده است.
۳. برگزاری سالگرد بنیانگذاری شرکت:
اگر قصد دارید یک رویداد آنلاین یا آفلاین برای سالروز افتتاح شرکت خود برگزار کنید، شرکای خود را از این موضوع باخبر سازید.  دستاوردهای بزرگ شرکت، نقاط عطف ، همکاری قابل توجه ، اعضای تیم، مشتریان وفادارو غیره را معرفی کنید.
۴.بازسازی برند:
اگر در حال تغییر نام برند، لوگو یا حتی جهت استراتژیک شرکت خود هستید، اجازه دهید افراد نیز در مورد آن اطلاع داشته باشند. به دقت و با جزییات کامل برنامه ریزی خود را بیان کنید تا مشتریان احتمالی نیز در مورد آن با خبر باشند و با کارشناس دیجیتال مارکتینگ مشورت نمایید.
بیشتر بخوانید:  شماره 33 - انواع سبک های برند سازی در تبلیغات تلویزیونی صدا و سیمای ایران*04

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.