نسخه آزمایشی!

۱۰ ترند طراحی گرافیک در سال ۲۰۱۸

فهرست مطالب

به عنوان یک آژانس تبلیغاتی، مهم است که  مدت زمانی از سال را برای تجزیه و تحلیل روند هایی که بر روی صنعت ما تاثیر می گذارند، اختصاص دهیم. بررسی سبک های زیبایی شناسی، فرمت های محتوا و ابزارهایی که در انتهای سال جاری میلادی در سطح جهانی برجسته شده است می تواند به پیش بینی های دقیق در مورد ترندهای سال آینده کمک کند. برای ساده تر کردن این فرایند، در این مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از ترندهای برجسته طراحی را که در سال ۲۰۱۸ می توان انتظار داشت را خلاصه کنیم.

۱. Tones Moody :

به نظر می رسد گرایش هایی که در دهه ۸۰ یا  90 میلادی وجود داشته دوباره بازگشته است. محبوبیت سریال هایی همچون چیزهای عجیب  نشان دهنده این ادعاست.  به همراه این دوره، علاقه و تمایل جدیدی در رنگ هایی ایجاد شد که بسیار روشن نبودند. به دلایل مختلف، رنگ هایی که توسط دستگاه های آن زمان دریافت می شدند اشباع نشده بودند. این پدیده الهام بخش بسیاری از طراحان بود تا از پالت  رنگ های Moody برای عناصر مختلف همچون  صفحه نمایش، کاغذ ها، پارچه ها و موارد دیگر استفاده کنند. شاید بتوان گفت یکی از راحت ترین روش ها برای شناسایی این ترند دیدن فیلترهای Moody است که بر روی تصاویر معمولی اعمال می شود

 در  تئوری رنگ ها معمولا از واژه ای به نام Value برای نشان دادن روشنی یا تاریکی مرتبط استفاده می شود. تن های Moody تر معمولا value یا مقدار کمتری دارند و همین امر باعث می شود ظاهر تیره تری داشته باشند. صفت دیگری به نام Chroma نیز وجود دارد که کیفیت شدت یا خالص بودن رنگ را می سنجد. از آنجایی که رنگ های moody از مقادیر خالصشان دور هستند، Chroma کمتری دارند.

بیشتر بخوانید:  چگونه بهترین رنگ ها را برای برند خود انتخاب کنیم؟

 

۲.  اثر کهکشانی و اولترا بنفش:

شرکت پنتون رنگ سال ۲۰۱۸ را به عنوان اولترا بنفش(Ultra Violet) معرفی کرده است. این رنگ بنفش عمیق و مبتنی بر آبی نشان دهنده گرایش بیشتر به سمت الهام گرفتن از فضاست. بنابراین،  رنگ اولترا بنفش  نه تنها برای اشکال کهکشانی همچون ستاره ها و سیاره ها بلکه برای نشان دادن احساسات عمیق تر همچون  حس اکتشاف به کار خواهد رفت. در این شرایط باید انتظار داشته باشید مسائل زیبایی شناسی مرتبط با فضا، گرافیک، وب، دکوراسیون داخلی و طراحی های فشن را تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

 

 

۳.  موتیف ها و طراحی های مدرن:

فقط دهه ۸۰ میلادی نیست  که به حوزه طراحی دوباره بازگشته است. ترندهای موجود در سال های ۱۹۳۳ تا ۱۹۶۵ نیز در سال جدید منبع الهام بخشی برای طراحان وب و چاپ خواهند بود. با اینکه طراحی های فشن و داخلی از عناصر این سال ها در چند دهه اخیر استفاده کرده اند اما در حال حاضر همه ما به دنبال کشف تطبیق دیجیتالی تر هستیم و دوست داریم این عناصر را به شیوه مدرن تری تفسیر کنیم. کافیست نگاهی به سبک ها و پالت های رنگی استفاده شده در سرتاسر وب بیندازید

 

 

۴. فونت های رنگی:

 اگر هنوز با مفهوم فونت های رنگی اشنایی ندارید، ممکن است یکی از ابزارهای کلیدی طراحی در این سال را از دست بدهید.  در سال جدید این فرمت در میان افراد بسیار محبوب خواهد شد. حتما از خود می پرسید چرا؟ زیرا نرم افزارها باعث شده اند فونت های رنگی به راحتی در اختیار افراد قرار گیرند. باید شاهد استفاده بیشتر از فونت های رنگی در طول سال ۲۰۱۸ باشید.

بیشتر بخوانید:  بهترین حامیان احتمالی برند کارمندان هستند

 

 

۵. سینماگراف:

ممکن است در حال حاضر متوجه انیمیشن های ظریف و قابل توجه در وب  و رسانه های اجتماعی شده باشید. سینماگراف ها الزاما ویدئوهای بسیار کوتاهی با تصاویر استاتیک هستند که فریم های آغازین و انتهایی آن ها یکسان است و یک حرکت بی پایان ایجاد می شود.

 

 

۶. گرافیک های وکتوری مقیاس پذیر(SVG):

به عنوان یک طراح، ما در طول عمر خود با ده ها مورد از  انواع فایل های هنری روبه رو هستیم. به ویژه اگر شما برای وب طراحی کرده باشید، ممکن است با انواع فایل هایی با اندازه ثابت مانند JPG، PNG و GIF آشنا باشید. همانطور که کاربران از تلفن های همراه  برای  مرور وب و انجام سایر کارها استفاده می کنند، ما نیز با چالش های مختلفی برای برطرف کردن نیازهای این افراد روبرو خواهیم بود.  در حالت ایده آل، ما دوست داریم پیام های برند خود را در قالب دوستانه نمایش دهیم تا بتوانیم کاربران تلفن همراه را به خود جذب نماییم.هنگامی که تصاویر شما غیر قابل انعطاف باشد، حرکت و زوم کردن بر روی عناصر در صفحه بر روی تلفن همراه، قطعا می تواند به یک چالش بزرگ تبدیل شود. این جا دقیقا همان جایی است SVG ها یا گرافیک های وکتوری مقیاس پذیر وارد صحنه می شوند. با اینکه SVG ها سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرند اما در سال جدید شاهد استفاده بیشتر از آن ها خواهیم بود. اولین بار در سال ۱۹۹۹ این فرمت توسط W3C منتشر شد. SVG ها فایل های متنی با XML هستند که به مرورگرها می گویند چه چیزی را باید رندر کنند. در حال حاضر مرورگرهای مدرن از این فرمت پشتیبانی می کنند.

بیشتر بخوانید:  انقلاب(سیر تکاملی ) روی میز ها !

 

۷. طراحی ایزومتریک برای آیکن ها و گرافیک:

به نظر می رسد که صنعت طراحی وب تلاش های آگاهانه ای برای فاصله گرفتن از تصاویر ساده و تعامل حداقل انجام داده است. گرافیک ایزومتریک، چه استاتیک و چه متحرک، تبدیل به یک روش عالی  برای اضافه کردن ابعاد بدون افزایش زمان بارگزاری شده اند. هنر ایزومتریک راهی برای طراحی اشیاء مسطح با لایه است تا یک شی سه بعدی را در فضا به نمایش بگذارند.

 

۸. فونت های سریف مدرن بولد:

این روند یادآور دوران طلایی تبلیغات چاپی است. واقعیت این است که هیچ فونتی همچون سریف نمی تواند وجود کلاسیک  و جاودانی را به افراد منتقل کند. ما می توانیم این خانواده از فونت ها را به انقلاب صنعت چاپ مرتبط بدانیم که آغاز بسیاری از انتشاراتی های تاثیر گذار بوده است.

 

 

۹. Wide Sans Serifs:

ترند دیگری که در زمینه تایپوگرافی در سال ۲۰۱۸ شاهد خواهیم بود استفاده از این گزینه است.  این فونت  الهام گرفته از طراحی ایتالیایی در اوایل سال ۱۹۲۰ یا سبک grotesque سوییسی در سال ۱۹۵۰  است .  نمونه های موجود از این فونت را در ادامه مشاهده می کنید.

 

۱۰.  گرید طبیعی، نامتقارن و ممفیس:

این گزینه نیز یکی دیگر از ترندهای سال ۲۰۱۸ است.  حرکتی که در واکنش به چندین دهه محدودیت به شبکه متقارن وجود داشته است. طراحان حوزه های مختلف، ایده ای که محدود شده توسط شبکه های راهنما باشد را رد می کنند. این روند در وب سایت هایی که عناصر از صفحه خارج می شوند، ماژول های محتوا که نشان دهنده ظروف تصادفی هستند و شکل های نامتقارنی که در سراسر صفحه پراکنده شده اند مشهود است.

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.