نسخه آزمایشی!

۱۰ نکته مهم در مورد طراحی و بازاریابی با کاتالوگ [بخش اول]

فهرست مطالب

علی رغم گفته های برخی از افراد، بازاریابی با کاتالوگ اگر به درستی اجرا شود بسیار موفقیت آمیز خواهد بود. به خاطر هزینه های بالای چاپ، تولید و پست، این نوع  بازاریابی اگر به درستی انجام نشود گران قیمت خواهد بود. سوال اینجاست که بهترین و موثرترین روش برای طراحی کاتالوگ و بازاریابی از طریق آن چیست؟ برای پاسخ به این سوال، ۱۰ نکته مهم در مورد طراحی و بازاریابی با کاتالوگ را با هم مرور خواهیم کرد.

۱. هویت برند:

شاید به جرات بتوان گفت مهم ترین و بینادی ترین دلیل برای موفقیت بازاریابی از طریق کاتالوگ، قدرت نام تجاری شماست. برندهای با سابقه می توانند از آگاهی از برند خود لذت ببرند در حالیکه برندهای جدید باید بر روی نام تجاری موثر تکیه کنند و سعی کنند خود را از طریق هویت گرافیکی به تصویر بکشند. برندهای قوی و مستحکم معمولا از نام تجاری خود یا نشان های تجاری برای نام کاتالوگ ها استفاده می کنند. برندهای ناشناخته نیز باید از یک نام تجاری قانع کننده استفاده نمایند. جنبه های دیگر هویت برند شامل لوگوهاست. به هنگام طراحی کاتالوگ این موضوع را نیز مد نظر داشته باشید.

۲. طراحی کاتالوگ:

به همراه هویت برند، طراحی موثر کاتالوگ نیز بسیار مهم است. اولین برداشت از کاتالوگ و تصمیم گیری در مورد خواندن آن، از طریق جلد کاتالوگ انجام می شود. جلد این کاتالوگ ها باید زیبا طراحی شده باشد و پیام مورد نظر شما را به خوبی انتقال دهد. بسته به نوع دسته بندی، یک پیشنهادمی تواند علاقه افراد را به خود جلب کند یا یک احساس فوریت نسبت به محصول یا خدمات ایجاد نماید. فضای داخلی کاتالوگ نیز باید کاربر پسند باشد. کاتالوگ های بزرگ نیز باید شامل فهرست محتوایی باشد. به یاد داشته باشید که فضای سفید در چنین طراحی هایی بسیار مهم است. یک جنبه اساسی در مورد طراحی کاتالوگ ، عکاسی است که در مراحل بعدی به آن اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید:  50 نکته حرفه ای در مورد طراحی لوگو - بخش سوم

۳. متن کاتالوگ:

متنی که برای کاتالوگ مورد استفاده قرار می گیرد باید واضح و قانع کننده باشد و خواننده بتواند به آسانی آن را مطالعه نماید. کاربر کاتالوگ باید بتواند تمامی اطلاعات مورد نیاز برای خرید محصول یا خدمات را به راحتی پیدا کند. اطلاعات مرتبط با سفارش و قیمت ها نیز باید در جدول هایی گنجانده شود.

۴. عکاسی کاتالوگ:

بهترین کاتالوگ ها آنهایی هستند که بصری اند و به کاربران اجازه می دهند از طریق عکس های زیبا با محتوای آن ارتباط برقرار کنند. عکاسی از تجربه بصری افراد پشتیبانی می کند. عکاسی از طبیعت، بسیار موثر است. تصاویری که از محصولات گرفته می شود، لازم و ضروری است اما اگر امکان دارد آن را در درجه دوم قرار دهید.

۵. سفارش دهی آسان:

سعی کنید در کاتالوگ خود روش های سفارش دهی متعددی همچون تلفن، ایمیل یا وبسایت را داشته باشید.در هر صفحه از آن، روش های سفارشی دهی را لیست کرده و برجسته نمایید.

 

ادامه دارد …

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.