نسخه آزمایشی!

بیلبوردهای تبلیغاتی

بیلبوردهای تبلیغاتی

فهرست مطالب

بیلبوردها یکی از قدیمی‌ترین تبلیغات محیطی هستند که همچنان توانسته‌اند بازده و محبوبیت خود را حفظ کنند. به گونه‌ای که آمار سال ۲۰۲۳ میلادی نشان می‌دهند حدود ۴۹% از مصرف‌کنندگان و مخاطبان بالغ نسبت به سال گذشته به بیلبوردها توجه بیشتری کرده‌اند.

بیلبوردهای تبلیغاتی می‌توانند در اماکن پرتردد یا در جاده‌ها و خیابان‌ها قرار گیرند و توجه تمام اقشار جامعه را به خود جلب کنند به همین علت بازده بالایی در افزایش آگاهی از برند و اطلاع رسانی و جذب مخاطب دارند.

بیلبورد چیست؟

بیلبورد (Billboard/طبق مصوبه فرهنگستان زبان: آگهی‌نما) ساختارهای تبلیغاتی هستند که در فضای باز و در محیط بیرون از خانه و به طور کلی در بزرگ‌راه‌ها و خیابان‌ها و اماکن پرتردد و پر رفت و آمد نصب می‌شوند. این نوع از تبلیغات محیطی، همان‌طور که در کتاب تبلیغات محیطی شرح داده شده است، برای جلب توجه گستره جمعیت وسیع طراحی شده است و به سبب متن کمتر و محتوای بصری بیشتر، تأثیری به یاد ماندنی در بینندگان ایجاد می‌کند.

همچنین به فرایند استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی (در انواع مختلفی مانند دیجیتال، چاپی و…) برای تبلیغ یک برند، محصولات یا خدمات آن یا در جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌ رسانی تبلیغات بیلبوردی می‌گویند.

بیلبوردها بسته به نوع شان اجزای متفاوتی دارند اما به طور کلی بیلبوردها متشکل از موارد زیر هستند:

فوندانسیون، پایه، صفحه نمایش (فریم) آگهی، رویه تابلو (بنر یا صفحه دیجیتالی)، سیستم نورپردازی (لامپ‌های پیشت، جلو و مقابل بیلبورد)، کلیپس و سپری، آگهی (بنر، استیکر یا محتوای دیجیتالی) و ابزار نصب و تعمیر و نگهداشت بیلبوردها

طراحی بیلبورد

با روی آوردن جوامع به سمت دنیای دیجیتال، جلب توجه مخاطبین به سمت تابلوهای تبلیغاتی محیطی مانند بیلبوردها کمی دشوارتر از قبل است. امروزه بحث طراحی بیلبورد تنها به کنار هم چیدن تصاویر و کلمات و انتخاب رنگ خلاصه نمی‌شود.

حالا که بازار رقابت برندها هر روز داغ و داغ‌تر می‌شود، باید روش‌های خلاقانه‌تری را در طراحی بیلبوردها پیش گرفت تا بتوان توجه مخاطبین را جلب و دل آن‌ها را به دست آورد.

این امر تنها به کمک تیمی ماهر از طراحان و کارشناسان بازاریابی که به خوبی مخاطبین و فلسفه برند را درک می‌کنند ممکن است. تیم طراحی و بازاریابی کانون تبلیغاتی کروشه می‌تواند به خوبی در این راه همراه شما باشد.

همچنین اجرای کمپین‌های تبلیغاتی که می‌تواند شامل تبلیغات محیطی مانند بیلبورد و استرابورد و غیره باشد نیز نیازمند یک استراتژی قوی و مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب دارد که در این حیطه نیز کارشناسان بازاریابی و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی کانون تبلیغاتی کروشه با افتخار آماده همکاری با کسب و کار شما هستند.

طراحی بیلبورد

تبلیغات بیلبوردی و اهمیت آن در کسب و کار و بازاریابی

ویلیام برنباخ درباره تبلیغات گفته است: «هدف از تبلیغات فروش است. این همان چیزی است که مشتری به آن می پردازد.»

به هیچ‌وجه نمی‌توان اهمیت تبلیغات را در بازاریابی و فروش انکار کرد. برندی که نتواند خود را به خوبی ارائه و تبلیغ کند، ماندگار نخواهد ماند. بنابراین مهم است که هر برند بتواند با توجه به اهداف و استراتژی برندینگ و بازاریابی خود، بهترین بستر را برای تبلیغات خود برگزیند. چرا که فرایند برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای تبلیغات به اندازه کافی هزینه‌بر و زمان‌بر هستند و نباید در آن ریسک کرد.

تبلیغات بیلبوردی می‌توانند در کم‌ترین زمان ذهن افراد بسیاری را درگیر خود کنند و هم‌چنین به علت بالا گسترده بودن مخاطبین آن‌ها، شانس جذب مشتری و افزایش سود و فروش را افزایش می‌دهد.

یک تبلیغ بیلبوردی مناسب باعث می‌شود نام برند، محصولات یا خدمات آن در ذهن مخاطبین بماند و زمانی که تصمیم به خرید بگیرند، نتیحه نهایی تاثیر تبلیغات در ذهن مشتریان اتفاق می‌افتد.

مزایا و معایب تبلیغات بیلبوردی در بازاریابی

حال با در نظر گرفتن اهمیت بیلبوردهای تبلیغاتی به بررسی مزایا و معایب اجرای تبلیغات بر بیلبوردها می‌پردازیم.

  • مزایای بیلبوردهای تبلیغاتی:
  • بیلبوردهای تبلیغاتی می‌توانند در هر مکان و هر منطقه‌ای قرار گیرند و افراد زیادی را مخاطب قرار دهند؛ این به معنی آن است که مردم برند شما را می‌بینند و حتی اگر به پیام، محصولات یا خدمات شما واکنش نشان ندهند، متوجه آن می‌شوند و آگاهی از برند شما افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.
  • تبلیغات بیلبوردی اغلب به یاد ماندنی‌تر هستند زیرا با کلمات کم و محتوای بصری جذاب، راحت‌تر در ذهن مخاطب می‌مانند.
  • از فاصله دور قابل مشاهده هستند.
  • می‌توان نقاط جغرافیایی خاص و مرتبط با جامعه هدف را برای نصب بیلبورد تبلیغاتی انتخاب کرد تا تأثیر و بازده بیشتر و بهتری داشته باشند و نزدیک‌ترین بازه به گروه مخاطبین مور نظر را هدف قرار داد.
  • تنوع زیادی در نوع موضوع و پیام تبلیغ، طراحی و ارائه آن وجود دارد و می‌توان با نوآوری همه را مجذوب آن کرد.
  • بیلبوردها به نسبت برخی از تبلیغات دیگر، اجرا و نصب سریع‌تری دارند و اغلب ظرف چند ساعت نصب می‌شوند.
  • بیلبوردهای تبلیغاتی ۲۴ ساعته در حال تبلیغ هستند و تا زمانی که اجاره شده باشند، قابل استفاده هستند و برای شرکت یا سازمان آورده خواهند داشت.
  • معایب بیلبوردهای تبلیغاتی:
  • هزینه‌ی اجاره‌ی بیلبوردهای تبلیغاتی معمولا بالاست و همین امر ممکن است باعث شود کسب و کارهای کوچک یا جوان نتوانند از این نوع رسانه‌ی تبلیغاتی استفاده کنند.
  • بیلبوردهای تبلیغاتی نیاز به نگهداری و گاه تعمیر دارند. بیلبوردهای چاپی در اثر قرار گرفتن زیر تابش آفتاب ممکن است دچار تغییر رنگ شوند یا شرایط آب و هوایی مختلف روی ظاهر آن‌ها تغییراتی ایجاد کند. بیلبوردهای دیجیتال هم وضعیت مشابهی دارند و گاهی نیازمند تعمیرات فنی برای نورپردازی یا غیره می‌شوند.
  • از آن‌جایی که نمی‌توان مخاطبین و بینندگان بلیبورد تبلیغاتی را فیلتر و گزینش کرد و بلیبوردها در معرض دید عموم و تمام اقشار قرار می‌گیرند، بسیار مهم است که پیامی که در حال انتقال است در گروه‌ها یا قومیت‌های خاص معنی بد یا توهین‌‌آمیزی نداشته باشد.
  • بیلبوردها اطلاعات بسیار محدودی را به مخاطب انتقال می‌دهند و ممکن است برای تمام اهداف تبلیغاتی برند مناسب نباشد.
بیشتر بخوانید:  نکاتی برای سازماندهی بهتر جلسات طوفان فکری - 02

مزایا و معایب تبلیغات بیلبوردی در بازاریابی

اجزای تشکیل‌دهنده‌ی بیلبورد

بیلبوردها از بخش‌ها و اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند. از بخش‌های اصلی بیلبوردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فونداسیون:

فونداسیون بیلبورد برای نگهداری و ایمنی بیلبوردها لازم هستند. بیلبوردها معمولا سازه‌های سنگینی هستند، بنابراین فونداسیون آن‌ها از زیر زمین تا بخشی بر روی زمین قرار دارد و پایه‌ی بیلبورد روی آن استوار می‌شود.

  • پایه‌ی بیلبورد:

پایه‌ی بیلبورد لوله‌ای سنگین از جنس بتن یا فلز است که متصل‌کننده صفحه بیلبورد به زمین است. ارتفاع پایه‌های بیلبورد می‌تواند متفاوت باشد و با توجه به طراحی بیلبورد می‌تواند به شکل خاصی ساخته شود یا مدل‌هایی روی آن قرار گیرد.

  • صفحه نمایش آگهی بیلبورد:

یک سطح مسطح معمولا فلزی است و طرح بیلبورد با هر جنسی که دارد روی آن قرار می گیرد.

  • لایت‌باکس‌ها و نورپزداری بیلبورد:

بیلبوردهای به نسبت جدیدتر همگی دارای سیستم‌های نورپردازی مخصوص هستند و این ویژگی باعث می‌شود بیلبوردها به یک رسانه تبلیغاتی ۲۴ساعته تبدیل شوند. بیلبوردهای قدیمی‌تر نیز حالا به کمک پرژکتورها و چراغ‌های ال‌ای‌دی می‌توانند به سیستم نورپردازی مجهز شوند.

  • آگهی بلیبورد:

تمام اهمیت‌هایی که در رابطه با بیلبوردهای تبلیغاتی و طراحی آن‌ها مطرح شد به این‌جا ختم می‌شود. مهم‌ترین بخش هر رسانه تبلیغاتی پیام و طراحی آن است و باید با دقت انتخاب و انجام شود.

  • رویه و محافظ بیلبورد:

بیلبوردها رسانه‌های تبلیغاتی هزینه‌بری هستند و باید از آن‌ها در برابر تابش نور آفتاب، بارش باران و برف و هر نوع خطر دیگر محافظت کرد تا شکل ظاهری خود را حفظ کند تا جذابیت خود را از دست ندهد. این محافظ بسته به جنس و نوع بیلبورد و آگهی متفاوت است.

  • نرده‌ و نرده‌بان‌های نصب:

برای تردد و نصب و تعویض بیلیوردها نیاز است تا نصاب بتواند به بخش‌های مختلف بیلبورد دسترسی داشته باشد و به همین منظور نردبان‌هایی برای این کار وجود دارد.

همچنین ممکن است بیلبورد یا بخش‌های مختلف آن نیاز به تعمیر داشته باشد که تعمیرکاران نیز از همین نردبان‌ها استفاده می‌کنند.

اجزای تشکیل‌دهنده‌ی بیلبورد

انواع بیلبورد تبلیغاتی

بیلبوردهای تبلیغاتی نه تنها از منظر کاربرد و محتوا یا ابعاد واندازه انواع مختلفی دارند، بلکه نوع خود این رسانه تبلیغاتی نیز به دسته‌های گوناگونی تقسیم می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • بیلبوردهای عادی، بولتن یا سنتی

این بیلبوردها در حقیقت همان تابلوهای مستطیل شکل بزرگ هستند که روی یک پایه‌ی محکم استوار شده‌اند و نوع رایج و قدیمی‌تری از بیلبوردها هستند. این تابلوها دارای نورپردازی معمولی هستند و در سراسر شهر و جاده‌ها وجود دارند.

  • تلویزیون‌های شهری

این رسانه‌ی تبلیغاتی را می‌توان در برخی از میادین یا چهارراه‌های مهم مشاهده کرد. تلویزیون‌های شهری بیلبوردهای دیجیتالی هستند که قابلیت پخش ویدیوهای کوتاه یا تصاویر متحرک یا متعیر را دارند. از تلویزیون‌های شهری برای اطلاع رسانی وضعیت ترافیک یا شاخص آلودگی هوا نیز استفاده می‌شود.

  • بیلبوردهای دیجیتال

بیلبوردهای دیجیتال در حقیقت پیشرفته‌تر و باکیفیت‌تر از تلوزیون‌های شهری هستند و برای پخش تصاویر متحرک، ویدیوهای سه بعدی یا موشن‌گرافی به کار می‌روند. بیلبوردهای دیجیتال امروزه در بسیاری از مراکز تجاری و سینماها دیده می‌شوند.

این بیلبوردها از طریق ترکیب ماژول‌های توزیع نور مثل LED، SMD یا DIP طراحی و تولید می‌شوند و اگر به خوبی طراحی شوند می‌توانند بسیار کاربرپسند و جذاب باشند.

بیلبوردهای دیجیتال معمولا بازدید بیشتری دارند و تغییر محتوای آن‌ها ساده و سریع‌تر هستند و فرصت خلاقیت و نوآوری بیشتری به طراحان بیلبورد می‌دهد.

  • بیلبوردهای سیال

بیلبوردهای سیال در حقیقت پوشش ظاهری وسایل نقیله‌ای مانند کامیونت‌ها، اتوبوس‌ها، مترو و… هستند. این مدل از بیلبوردهای تبلیغاتی به علت انتقال سریع پیام به مخاطبین در محدوده‌های خاص و مشخص شده معمولا می‌توانند گزینه مناسبی برای کمپین‌های تبلیغاتی سریع باشند.

  • بیلبوردهای سه بعدی

چیزی که شاید امروزه بیشتر به چشم می‌خورد، فراگیر شدن بیلبوردهای سه بعدی است که در حال گرفتن جای بیلبوردهای عادی در سطح شهر و راه‌ها هستند.

در طراحی این بیلبوردها معمولا بخشی از طراحی از قاب مستطیلی بیلبورد خارج می‌شود یا برجستگی یا هر نوع تغییری در آن به وجود می‌آید تا آن را از سادگی خارج کرده و شکلی سه بعدی به آن بدهد.

این مدل از بیلبوردها به علت جذابیت‌های بصری‌شان معمولا در جذب مخاطب و جلب توجه آن‌ موفق‌تر هستند.

  • استرابوردها

استرابوردها نسبت به سایر بیلبوردها انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. آن‌ها می‌توانند در هر اندازه و هر شکلی طراحی و نصب شوند. این انعطاف‌پذیری به علت ساختار استرابورد استو این سازه از یک محور اصلی و دو میله متحرک تشکیل شده است که می‌توانند در هر سایز و ابعادی تنظیم شوند. هرچند برای زیباسازی شهر و قوانین زیباشناختی و بصری، استرابوردها معمولا در ابعاد یکسان و مشخصی طراحی و تولید می‌شوند.

انواع بیلبورد تبلیغاتی

  • لمپوست‌ها

لمپوست‌ها به نسبت باقی بیلبوردها، اندازه کوچک‌تری دارند و در ساختار خود میله‌هایی در ابعاد یک الی سه متر دارند. لمپوست‌ها معمولا در حاشیه خیابان‌های پرتردد و شلوغ، بلوارها و پیاده‌روها قرار دارند و از معایب آن‌ها نداشتن قابلیت نورپردازی است که آن‌ها را در شب بدون استفاده می‌کند.

  • عرشه پل‌های هوایی
بیشتر بخوانید:  فروش و مذاكره اسلايسي - بخش آخر

پل‌های هوایی یکی از پرترددترین مکان‌ها در سطح شهر هستند و نصب بیلبورد تبلیغاتی روی آن‌ها می‌تواند برای برند بسیار پر بازده و مفید باشد. بیلبوردهای تبلیغاتی روی عرشه پل‌های هوایی یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های تبلیغاتی بیرون از خانه است.

  • لایت باکس‌ها

یکی دیگر از رسانه‌های محیطی کوچک، لایت باکس است. این بیلبوردهای تبلیغاتی به علت قرارگیری لامپ و ابزار نورپردازی در ساختار آن، از جذابیت زیادی برخوردار است و معمولا در داخل مراکز خرید، نمایشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، سینماها، سالن‌های انتظار و… نصب می‌شوند.

  • بنابوردها

این بیلبوردها معمولا در اندازه‌های بزرگ بر روی بناهای درحال ساخت یا ساختمان‌های بلند و مرتفع نصب یا نقاشی می‌شوند که امروزه کاربرد کمتری در دنیای تبلیغات دارند.

  • بیلبوردهای چرخشی، گردان و چند وجهی

همان طور که گفته شد، یکی از مزایای بیلبوردها قابل رویت بودن از فاصله دور است. بیلبوردهای چرخشی یا گردان و بیلبوردهای چند وجهی یک مزیت دیگر نیز نسبت به سایر بیلبوردها دارند و آن قابل رویت بودن از هر نقطه و زاویه است.

این بیلبوردها یا به صورت گردان (یک بنر با قابلیت چرخیدن حول محور پایه و نمایش بنر به هر طرف) یا به صورت چند وجهی (پایه ثابت و سه یا چهار بنر یکسان یا متفاوت در زوایای مختلف) هستند.

  • بیلبوردهای نقاشی شده

این مدل از بیلبوردها توسط گرافیستان طراحی نمی‌شوند بلکه توسط نقاشان بر دیوارها یا سطوح مختلف به تصویر کشیده می‌شوند. با اینکه این بیلبوردهای نقاشی شده امروزه طرفدار چندانی ندارد و جای خود را به بیلبوردهای گرافیکی داده است اما در برخی مناطق هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با تمام این‌ها انتخاب نوع مناسب برای کمپین تبلیغاتی برند، نیازمند مشاوره و نظر کارشناسان این حوزه است. کانون تبلیغاتی کروشه با دارا بودن فهرستی کامل از انواع بیلبوردهای درون شهری و برون شهری و گردآوری کادری محرب از طراحان و کارشناسان و متخصصان تبلیغات، آماده همکاری با شماست.

بیلبوردهای چرخشی، گردان و چند وجهی

ویژگی‌های یک بیلبورد تبلیغاتی حرفه‌ای

یک طراحی بیلبورد حرفه‌ای لاید عناصر مشخصی را در خود داشته باشد تا بتواند برند را به اهداف تبلیغاتی خود نزدیک‌تر کند. در ادامه پس از معرفی عناصر ضروری در طراحی بیلبورد، به بررسی راه‌های بهتر و تأثیرگذارتر کردن طراحی آن می‌پردازیم؛ با کروشه همراه باشید.

  • عناصر ضروری در طراحی بیلبورد تبلیغاتی
  • لوگو: لوگو همانند مهری است که به عنوان نشان مالکیت بر بیلبورد و تبلیغات یک برند قرار می‌گیرد. استفاده از لوگو در سایز متناسب با ابعاد بیلبورد (طبق دستورالعمل‌های هویت بصری برند در برندبوک) از نکاتی است که هر طراح باید در نظر داشته باشد. به طور معمول محل قرارگیری لوگو در طراحی بیلبورد، در گوشه‌های آن است.
  • تگ لاین: استفاده از تگ لاین در کنار لوگو به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا علاوه بر آشنایی با برند و لوگوی آن، متوجه تمایز و اهداف برند نیز باشند و چه بسا یک تگ‌لاین مناسب بتواند برند را در ذهن مخاطبین ماندگار کند.
  • شعار تبلیغاتی یا پیام و متن تبلیغ: برای جلب توجه مخاطبین و مشخص کردن هدف تبلیغ، باید از پیام یا شعار تبلیغاتی خلاقی استفاده کرد که در عین کوتاهی، ماندگار و درگیرکننده باشد و عمق مطلب را به مخاطبین برساند. انتخاب فونت و رنگ و جایگذاری متن وظیفه طراح است اما خلق یک شعار تبلیغاتی حرفه‌ای تنها از دست یک تیم بازاریابی و تبلیغاتی مجرب بر می‌آید.
  • عکس‌های باکیفیت و معنادار: می‌دانیم که یک تصویر گویاتر از هزاران کلمه است و این بعنی یک طراح باید بتواند با تکنیک‌های ویژه و دیدی باز و نامحدود، تصویری خلق و از آن استفاده کند که به بهترین شکل پیام تبلیغاتی را به مخاطبین و مشتریان القا کند.
  • اطلاعات تماس: همان‌قدر که مشخص کردن هویت برند با استفاده از لوگو اهمیت دارد، درج راه‌های ارتباطی با برند نیز مهم است. اگر مشتری در نیابد که از کجا می‌تواند محصولات یا خدمات برند را دریافت کند یا با برند در ارتباط باشد، تبلیغات بیهوده تلقی می‌شوند.
  • ویژگی‌های یک بیلبورد حرفه‌ای
  • با طراحی منحصر به فردش داستانی کوتاه را روایت کند.

بهتری راه به خاطر سپاری هر مطلب یا پیامی، کمک گرفتن از داستان است. برای داشتن یک داستان مناسب باید بتوان از یک تصویر عمیق و محتوای متنی کم استفاده کرد تا یک ایده خلق کرد.

توجه داشته باشید که بهترین استراتژی در طراحی یک بیلبورد تأثیرگذار استفاده از قانون ۶ کلمه یا کمتر است. یعنی باید سعی شود پیام آگهی بیش از شش کلمه و خیلی طولانی نباشد.

  • به یاد ماندنی و ماندگار باشد.

دقت کنید که مخاطبین قرار نیست بیش از چند ثانیه کوتاه به بیلبورد شما نگاه کنند. طراحی یک بیلبورد حرفه‌ای باید تمیز، مستقیم و جذاب باشد. اگر محتوای بصری شلوغ یا پر رمز و رازی روی بیلبورد باشد، مردم قرار نیست به خودشان زحمت دهند و بیشتر به آن نگاه کنند تا متوجهش شوند.

پس باید در طراحی بیلبورد تبلیغاتی از فونت بزرگ و بولد و تصاویری قابل درک با رنگ‌های گیرا استفاده کرد.

  • در محل مناسب قرار گیرد.
بیشتر بخوانید:  الگوی طراحی گوتنبرگ را در کجاها استفاده کنیم؟

به خاطر داشته باشید که محل قرارگیری بیلبورد تبلیغاتی شما تأثیر به سزایی در بازده آن دارد. برای مثال ممکن است برای افزایش تأثیرگذاری آگهی‌تان در یک محل خاص از جاذبه‌های آن‌جا استفاده کنید. یا مکان‌هایی را انتخاب کنید که جامعه هدف بازارتان در آن ناحیه رفت و آمد بیشتری دارند.

ویژگی‌های یک بیلبورد تبلیغاتی حرفه‌ای

  • افراد متخصص در طراحی آن کمک گرفته باشد.

هر برند ممکن است تیم طراحی گرافیکی خود را داشته باشد و طراحی بیلبورد خود را به آن‌ها بسپارد اما حضور یک کارشناس بازاریابی و متخصص و فعال در این حوزه و کمک گرفتن از او می‌تواند هر برند و هر تیمی را از سردرگمی خارج کند و احتمال ریسک و ضرر را تا حد امکان کاهش دهد.

آمار مربوط به تبلیغات بیلبوردی

تبلیغات بیلبوردی حتی با گذشت زمان توانسته‌ است یکی از تأثیرگذارترین نوع از رسانه‌های تبلیغاتی باشد. در حقیقت اگر برند به دنبال مخاطبان بسیار از گروه‌های مختلف باشد، وجود تبلیغات بیلبوردی در استراتژی بازاریابی آن به یک ضرورت تبدیل می‌شود.

در ادامه به بررسی برخی آمار موجود درباره تبلیغات بیلبوردی و تأثیر آن‌ها بر مخاطبین می‌پردازیم:

  • بیش از ۵۰% مخاطبین بیلبوردهای تبلیغاتی اعلام کرده‌اند که بیلبوردهایی که دیده‌‌‌اند بسیار جذاب و ارتباط‌پذیر بوده‌‌اند.
  • طبق آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۲، نرخ بازگشت سرمایه برای بیلبوردهای تبلیغاتی دیجیتال ۳۸% و برای بیلوردهای تبلیغاتی سنتی و چاپی ۴۰% است.
  • در سال ۲۰۲۲ اعلام شد که حدود ۳۲% از مخاطبین، تبلیغات بیلبوردی را دوست دارند و ۹% آن‌ها را بسیار دوست دارند. این درحالی است که در آماری متفاوت مشخص شد ۴۱% از مخاطبین، تبلیغات آنلاین را آزاردهنده و مزاحم می‌دانند.
  • بیش از ۷۱% افراد در حال رانندگی به بیلبوردها توجه می‌کنند.
  • تبلیغات خارج از خانه ((OOH (out-of-home) 6% از بودجه تبلیغات برندها را شامل می‌شود.
  • ۴۶% مخاطبان اعلام کرده‌اند که بهترین راه برای اطلاع‌رسانی درباره یک محصول جدید، استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی است.
  • ۵۷% از مصرف‌کنندگان معتقدند پیامی که از طریق بیلبوردها به آن ها منتقل می‌شود قابل اعتمادتر هستند.

چرا باید طراحی و اجرای تبلیغات بیلبوردی خود را به کروشه بسپارید؟

طراحی بیلبورد و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، از همان ابتدا یکی از خدمات اصلی کانون تبلیغاتی کروشه بوده است و کروشه مفتخر بوده است تا همراه کسب و کارهای کوچک و بزرگ باشد و از ابتدا تا انتهای مسیر با ارائه خدمات طراحی بیلبورد، مشاوره و کارشناسی استراتژی برند و تبلیغات برند و همچنین اتاق فکر و خلاقیت آن‌ها را تا رسیدن به اهداف خود یاری کند.

لازم به ذکر است که به سبب بالا بودن هزینه‌های تبلیغات محیطی نظیر بیلبوردها و تابلوها و استرابوردها، باید در هر مرحله، از طراحی و چاپ تا انتخاب موقعیت مکانی مناسب  با کمک گرفتن از یک تیم یا آژانس تبلیغاتی مجرب ریسک ضرر مالی و زمانی را تا حد امکان کاهش داد.

اگر اولین بار است که قصد دارید از این رسانه‌ تبلیغاتی برای برند خود استفاده کنید یا به تیمی نیاز دارید تا اجرای کمپین تبلیغاتی برندتان را در هر شهری مدیریت کنند، این ضرورت مشورت و کمک گرفتن از یک کانون تبلیغاتی دو برابر می‌شود.

آژانس تبلیغاتی کروشه تضمین می‌کند تا با هر بودجه‌ای بتوانید در بهترین زمان برای برند خود با هر نوع کسب و کاری، تبلیغات محیطی مؤثری داشته باشید. همچنین با ارائه قیمت تمامی بیلبوردهای قابل دسترس در کشور به همراه اطلاعات کامل در مورد میزان بازدید مؤثر و فصلی، ابعاد دقیق و تعیین هدفمند مخاطبین بازار هدف و ارائه تجهیزات مناسب جهت نصب تابلو و بیش از ۱۰۰۰ رسانه تبلیغاتی پیشنهادی، در تلاش است تا چالش‌های تبلیغاتی و بازاریابی کسب و کارها را به حداقل برساند.

آمار مربوط به تبلیغات بیلبوردی

قیمت و تعرفه تبلیغات بیلبورد و طراحی بیلبورد

بیلبوردها از برخی رسانه‌های تبلیغاتی دیگر مانند تبلیغات تلویزیونی هزینه کمتری دارند اما به نسبت باقی رسانه‌های محیطی، در دسته رسانه‌‌های تبلیغاتی پر هزینه قرار می‌گیرند.

قیمت‌گذاری و تعرفه اجاره بلیبوردهای تبلیغاتی به معیارها و شاخص‌های بسیاری بستگی دارد. از جمله این شاخص‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که در قیمت بیلبوردها تأثیرگذاری بیشتری دارند:

  • موقعیت مکانی بیلبورد (مناطق مختلف شهر، خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و آزاد راه‌ها، مجاورت با مکان‌های عمومی پر بازدید مانند پارک‌ها، مراکز خرید، سینماها، فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافربری و باربری، تلویزیون‌ها و تابلوهای دیجیتال شهری؛ عوارضی‌ها و…)
  • آمار بازدید و عبور و مرور از موقعیت مکانی بیلورد در هر روز یا ماه و مناسبت‌های خاص
  • احتمالات مربوط به بازدید مخاطبین برند از بیلبورد
  • آمار بازدید بلیبورد توسط گروه‌های خاص یا اقشار مختلف و جامعه هدف بازار
  • ابعاد بیلبورد
  • نوع بیلبورد (دیجیتال، چاپی، سیار، نقاشی، استاتیک، سه بعدی،
  • ویژگی‌های بیلبورد ( نورپردازی، سایه‌بان و…)
  • مدت زمان اجاره
  • طراحی بیلبورد (تولید و انتخاب شعار و پیام، طراحی محتوای بصری و منطبق بر هویت بصری برند و دستورالعمل‌های آن)
  • چاپ، تولید و نصب (جنس بیلبورد و هزینه‌های نصب و تعمیرات آن)

با در نظر گرفتن تمام این شاخص‌ها مهم است که بتوانید با به صرفه‌ترین قیمت و مناسب‌ترین آن برای بودجه برندتان، بهترین بازده و بازگشت سرمایه را داشته باشید و آژانس تبلیغاتی کروشه با افتخار آماده همکاری با شماست.

برای دریافت لیست به روز قیمت‌ها اینجا کلیک کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا سفارش بیلبورد و مشاوره با ما در تماس باشید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.