نسخه آزمایشی!

کارت ویزیت اولین برداشت از برند شما

فهرست مطالب

کارت ویزیت، یکی از متداول ترین و اصلی ترین ابزارهای تبلیغات و بازاریابی است که تقریبا همه نوع از کسب و کارها از آن استفاده میکنند.

این روزها با تغییراتی که در سبک زندگی مردم ایجاد شده یا همان استفاده از بازاریابی آنلاین ، کارت ویزیت تا حدودی کاربرد خود را نسبت به قبل از دست داده. اما به نظر می رسد همچنان یکی از باید های دنیای بازاریابی و تبلیغات به حساب میاید، به شرطی که کمی هدفمندتر و با برنامه ریزی بهتر از آن استفاده کنیم.

در ادامه توضیح خواهیم که چرا کارت ویزیت کاربرد خود را تا حدودی از دست داده و چطور میتوان با کمی هوشمندی، همچنان از آن استفاده مفید کرد.

دور انداختن اوراق تبلیغاتی تبدیل به یک عادت شده است

متاسفانه یکی از بزرگترین چالش های بزرگ تبلیغات کاغذی، این است که دور ریختن آنها تبدیل به یک امر عادی شده و به چشم بارها دیده ایم که از این دست گرفته میشوند و از آن دست دور ریخته میشوند. از این رو، شما بابت طراحی و چاپ کارت ویزیت تان پول پرداخت کرده اید و در بعضی موارد برای توزیع آن هم هزینه کرده اید، اما به محض رسیدن به دست مخاطب، دور ریخته میشوند. و ما نام این را تبلیغات هدفمند نمیگذاریم!

بهتر است که کارت ویزیت خود را برای افرادی که در دایره ی کوچک تری به دور شما می آیند چاپ کنید. افرادی که از دفتر کار/فروشگاه یا … شما بازدید و خرید میکنند یا افرادی که خرید نکرده اند ولی برای خرید در آینده رقبت نشان میدهند. کارتتان را به کسی که آمده آدرس بپرسد ندهید.

همیشه قبل از اینکه کارتتان را از جیبتان در بیاورید و به کسی بدهید، او را آنالیز کنید و از خود بپرسید که آیا کارت شما باعث تعاملات بعدی با او خواهد شد؟ سپس اقدام کنید.

 

بیشتر بخوانید:  برند شخصی؛ چرا و چگونه خود را برند کنیم؟

چرا کارت ویزیت را پیش خودمان نگه داریم وقتی میتوانیم اطلاعات افراد را به سادگی در موبایل خود داشته باشیم؟

یکی از مواردی که به نظر من روی خیلی از چیزها تاثیر گذاشته، همین موبایل است. قابل حمل است و دست و پا گیر هم نیست. همه چیز هم میتوان در آن ریخت. از این راحت تر و کاربردی تر دیگر نمیشد!

یکی از دلایلی که مردم کارت ویزیت شما را پیش خود نگه نمیدارند، همین است که آنها شماره همه ی افرادی که به آنها نیاز دارند و یا با آنها در تعاملند را در موبایلشان دارند. این شاید خیلی خوب باشد. اما هنوز برای شما یک مشکل است. بهتر است که در چنین مواردی حتما به شخص بگویید که شماره اش را به شما بدهد و در تقابل شماره ی شما را هم در موبایل خود ذخیره کند. پس از این، کارت خود را که خلاصه ای از اطلاعات دیگری از جمله ایمیل و آدرس و سمت و محل کارتان در آن هست را به او بدهید. ولی حتما قبل از آن مطمئن شوید که او شماره ی شما را ذخیره کند.

کارت ویزیتمان از چه استاندارد هایی بهرمند باشد که بتواند جلب توجه کند؟

استاندارد های امروز با گذشته فرق میکنند و این استاندارد ها همینطور هم تغییر خواهند کرد تا جایی که به نظر من در آینده چاپ کارت ویزیت بی معنی باشد. اما امروز که همچنان کاربرد دارد، بیایید از آن بهترین استفاده را داشته باشیم!

جنس کارت ویزیتتان را خاص انتخاب کنید.

جنس های مقوایی مرسوم برای حس لامسه ی مردم عادی شده اند. کارتی را به دست مردم بدهید که کمتر با آن جنس برخورد کرده باشد. مثلا کارت های پی وی سی که از جنس همان کارت های اعتباری است. شاید به این خاطر که سعی میکنیم از کارت های اعتباری مان به خوبی محافظت کنیم، در ناخودآگاهمان از کارت ویزیت های پی وی سی هم درست نگهداری کنیم و حداقل اگر آنها را دور نمیریزیم،

بیشتر بخوانید:  ارتباط با مشتری: 4 ترفند ساده در مورد برندینگ

استفاده از روکش های سلفون مخمل که حس لمس کردن مخمل به فرد دست خواهد داد. در یک کشو یا جا کارتی از آنها نگهداری کنیم.

طراحی کارت ویزیتتان را تا حد ممکن ساده و خاص انجام دهید.

وقتی در ذهنم میخواهم به کارت ویزیت فکر کنم، میلیون ها طرح شلوغ با رنگ های جیغ در ذهنم میایند که واقعا فکر کردن به آنها اذیتم میکند. مردمی که در ایران زندگی میکنند هم باید تجربه همسویی با من در مورد کارت ویزیت داشته باشند. پس مطمئن هستم آنجایی که یک کارت ویزیت ساده به دست آنها بدهیم، سبک بودن رنگ ها و طراحی آن، جذابیتی که از در آرامش ورود میکند را با خود برای آنها به همراه خواهد داشت. و این شاید دلیل دیگری باشد که شخص کارتتان را پیش خود نگه دارد.

به تازگی نیز دیده ام نمونه ای از کارت ویزیت هایی که با قالب های خاصی برش خورده اند. مثلا کارت ویزیت یک آتلیه عکاسی که به شکل یک دوربین برش خورده و به کمک طراحی بصری اش، کاملا شبیه سازی از یک دوربین دیجیتال است. یا یک کارت ویزیت سالن آرایش و زیبایی که کارت ویزیتش مثل یک شانه ی چوبی است که هم کاربرد شانه کردن دارد و هم اطلاعات تماس روی آن درج شده

 

اگر کمی فکر کنیم و سعی کنیم که خلاقانه پیش برویم، خیلی کارها هست که میتوانیم انجام دهیم تا کارت ویزیت مان خاص جلوه کند و تاثیر بیشتری بگذارد.

اما حتی اگر هزینه چنین کارت هایی برایمان غیرمنطقی بود، همان طراحی ساده و خاص با جنس پی وی سی میتواند بهترین گزینه برایمان به شمار برود. لازم بذکر است که شما می توانید کارت های پی وی سی را با ضخامت های مختلف که در این خصوص از ۳۰۰ میکرون تا ۷۶۰ میکرن وجود دارد را سفارش دهید

بیشتر بخوانید:  طراحی ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪی و آمیخته های ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ

برای طراحی و چاپ کارت ویزیت خاص می توانید با مشاورین آژانس تبلیغاتی کروشه در ارتباط باشید

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.