نسخه آزمایشی!

ایجاد لوگو برای کسب وکارهای کوچک

ساخت لوگو برای کسب و کارها

فهرست مطالب

یکی از کارهای ضروری برای هر کسب و کاری، طراحی لوگو و استفاده است؛ این کار در راستای پیش‌‎برد اهداف برندینگ و جذب مشتریان انجام می‌شود. شما به کمک یک لوگوی حرفه‎‌ای می‌توانید بخش مهمی از گام‌های برندسازی خود را بردارید و شکل حرفه‌ای به کسب و کار و فعالیت خود بدهید. در حقیقت می‌توان گفت هویت و شناسنامه‌‌ی کار شما، لوگو است، زیرا لوگو هر شرکت با ویژگی‎‌های منحصر به فردی دارد می‌تواند در ذهن مخاطبان ماندگار شود. با این وجود، این سوال مهم مطرح می‌شود که آیا ایجاد لوگو برای کسب و کارهای کوچک هم ضروری است یا استفاده از آن فقط برای کسب و کار بزرگ ضرورت دارد؟ در ادامه به صورت دقیق و کامل بررسی این موضوع می‌پردازیم.

 مزایای لوگو برای کسب و کارها

قبل از اینکه به سراغ بررسی این موضوع برویم که آیا طراحی لوگو برای کسب‌وکارهای کوچک ضروری است یا نه، با چند مزیت مهم داشتن لوگو بیشتر آشنا می‌شویم. لوگوها توسط سازمان‌ها، کسب‌وکارها و موسسات استفاده می‌شوند تا مردم بتوانند با آن‌ها آشنا شوند. در حقیقت می‌توان گفت لوگو نماینده برند شماست که به کمک آن می‌توانید شخصیت برندتان را منتقل کنید. در ادامه با مزایای مهم لوگو بیشتر آشنا می‌شویم.

ایجاد ارتباط موثرتر با مشتری

یک واقعیت مهم وجود دارد که مشتریان در بیشتر موارد قبل از اینکه به محصول شما توجه کنند، به لوگوی برند شما توجه می‌کنند. شما می‌توانید لوگوی خود را به محتوای تبلیغاتی مانند پوستر و بنر اضافه کنید تا مخاطب بتواند بهتر با شما ارتباط برقرار کند و تصویر برند شما را به خاطر بسپارند. به این ترتیب، مشتری به خرید از شما ترغیب می‌شود و شانس فروش شما افزایش پیدا می‌کند.

جلب اعتماد مخاطب

امروزه رقابت شدیدی بین برندها برای جلب اعتماد مخاطب و تبدیل آن‌ها به مشتری وجود دارد. یکی از مزایای داشتن لوگو جلب توجه و اعتماد مشتری است و تاثیر زیادی دارد. از آنجایی که مشتریان هر روز برندهای مختلف می‌بینند، از بین آن‌ها به موردی اعتماد می‌کنند که لوگوی قویتری دارد و حس خوب به مشتری منتقل می‌کند. شما به کمک این ابزار می‌توانید متمایز باشید، حس خوب در مخاطب ایجاد کنید و از رقبای خود عقب نمانید.

بیشتر بخوانید:  بهترين لوگو هاي جام جهاني از 1930 تا 2018

ایجاد هویت برای برند

از دیگر مزایای داشتن لوگو این است که یک هویت برای برند شما ایجاد می‌کند. در بیشتر موارد، مشتریان نام یک شرکت را به خاطر نمی‌سپارند و به دنبال هویت بصری آن هستند.  در این شرایط استفاده از لوگو می‌تواند بسیار مفید باشد. لوگو به برند شما هویت می‌بخشد و تاثیر عمیق‌تری نسبت به اسم دارد. در نهایت باعث می‌شود که مشتری آن را به خاطر بسپارد.  بنابراین شما می‌توانید با داشتن لوگو هویت برند خود را تقویت کنید.

تقویت برندسازی

هر کسب و کاری که قصد دارد برند شود و خود را در صنعت و بازار برجسته کند، به یک لوگو خوب و قابل تشخیص نیاز دارد. در حقیقت، یکی از استراتژی‌های مهم برندسازی استفاده از هویت بصری به ویژه لوگوی خوب و مناسب است. بنابراین برای تقویت برندسازی کسب و کار خود می‌توانید از این ابزار مفید استفاده کنید.

اهمیت لوگو برای کسب و کارهای کوچک

تا به اینجا با مزایای اهمیت استفاده از لوگو آشنا شدیم، اما آیا لوگو برای همه کسب و کارها چه کوچک و چه بزرگ ضروری است؟ برخی افراد بر این باور هستند که لوگو برای کسب و کارهای کوچک ضرورتی ندارد و اگر کسب و کار کوچکی لوگو نداشته باشد، مشکلی به وجود نمی‌آید. با این وجود، در حال حاضر ثابت شده که لوگو برای کسب و کارهای کوچک نیز حائز اهمیت است و می‌تواند باعث رشد آن‌ها شود. به عبارت دیگر، اگر دو کسب و کار کوچک را با هم مقایسه کنیم که یکی دارای لوگو خوب است و دیگری لوگو ندارد، مشتریان بیشتر به مورد اول اعتماد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  شناخت برند چیست و چرا اهمیت دارد؟

این تصور که چون شرکت یا سازمان ما بزرگ نیست، بنابراین نیازی به هویت بصری ندارد، اشتباه است. اتفاقا اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید، برای اینکه بتوانید بیشتر شناخته شوید، اعتماد مشتریان را جلب کنید و در بازار اعلام حضور کنید، به لوگو خوب نیاز دارید. لوگو به شما اعتبار می‌بخشد و به مشتریان می‌گوید که چه کسی هستید، چه هدفی دارید و چرا برای آن‌ها مفید هستید. در نهایت باعث حرفه‌ای دیده شدن شما می‌شود‌. به عبارت دیگر، اگر از این ابزار استفاده نکنید مخاطبان کمتری شما را خواهند شناخت یا به شما اعتماد می‌کنند.

تاثیر لوگو در برندینگ کسب و کارهای کوچک

همانطور که در بخش اهمیت استفاده از لوگو برای کسب و کارهای کوچک گفتیم، این ابزار هویت و چهره کار شما است و اگر آن را نادیده بگیرید در برندینگ دچار مشکل می‌شوید. در حقیقت لوگوی یک کسب و کار کوچک، یک علامت بی‌فایده نیست، بلکه مهم‌ترین مورد در تبلیغ محصول و خدمات آن محسوب می‌شود. شما هویت، ارزش‌های اصلی و ماموریت خود را می‌توانید به کمک آن نشان دهید.

لوگو به برندسازی شما کمک می‌کند و در نتیجه می‌توانید محصول یا خدمات خود را بهتر بفروشید. فراموش نکنید که نداشتن لوگو یا طراحی ضعیف آن باعث ضعیف شدن کسب و کار کوچک شما و از دست رفتن مشتریان می‌شود و یک اشتباه بزرگ در فرآیند برندسازی است. بنابراین، مهم نیست ابعاد کسب و کار شما چقدر است، در هر صورت و به ویژه در ابتدای مسیر برای برندینگ به لوگو نیاز دارید.

معیار طراحی لوگو برای کسب وکارهای کوچک

حال که با اهمیت طراحی لوگو برای هر کسب و کاری آشنا شدیم، بهتر است اصول این ابزار را برای کسب و کارهای کوچک بررسی کنیم. اگر شما صاحب یک کار کوچک هستید و می‌خواهید در مسیر خود پیشرفت کنید، داشتن یک لوگو برای شما ضروری است. اما آیا هر لوگویی را می‌توان استفاده کرد؟ آیا این ابزار باید ویژگی خاصی داشته باشد؟ در ادامه درباره این سوالات بیشتر صحبت خواهیم کرد و به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:  مزایای همکاری با آژانس های تبلیغاتی چیست؟

لوگو برای کسب و کارهای کوچک ضروری است، اما باید به صورت درست و اصولی طراحی شده باشد. هر لوگویی نمی‌تواند برای برند شما مفید باشد و باید حتما ویژگی‌های خاصی داشته باشد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به انتقال پیام درست به مخاطب اشاره کرد. در طراحی لوگو باید ابتدا هدف کسب و کار شما مشخص باشد و در طرح به بیننده منتقل شود. به رنگ و فونت هم توجه کافی داشته باشید. شاید این نکات از نظر شما خیلی مهم نباشند و فقط بخواهید یک لوگو آماده برای کار خود داشته باشید، اما نداشتن لوگو بهتر از داشتن یک لوگو بد است.

فونت و رنگ شما باید به مخاطب احساس خوب منتقل کند و نماینده برند شما باشد. بهتر است از رنگ‌های استفاده کنید که حس اعتماد به مخاطب منتقل می‌کند. همچنین فونت نیز با توجه به اهداف و سیاست‌های کسب و کار انتخاب شود. در کل بهتر است فونت خوانا و دوستانه باشد.

سخن پایانی

در این مطلب درباره اهمیت لوگو برای کسب و کارهای کوچک صحبت کردیم و متوجه شدیم که برای هر شرکت و سازمانی با هر ابعادی، داشتن لوگو یک موضوع مهم و حیاتی است، زیرا هویت و چهره برند محسوب می‌شود. خصوصا در کسب و کارهای کوچک اگر از این ابزار استفاده نکنیم، نمی‌توانیم مخاطبان زیادی داشتن باشیم و مشتری جذب کنیم. در پایان باید این نکته را یادآوری کنیم که طراحی لوگو باید به صورت اصولی، درست و توسط متخصص انجام شود تا تاثیر خوب داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است چهره برند شما را خراب کند.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

کاربرد cta چیست؟
اگر به وب‌گردی علاقه دارید، در وب سایت‌های مختلف گزینه‌هایی نظیر اطلاعات بیشتر، مشاهده قیمت، افزودن به سبد خرید و موارد مشابه دیگر را دیده‌اید؛ احتمالا برایتان جالب باشد که به این موارد Cta می‌گویند و به منظور تعامل کاربر...
رپورتاژ آگهی چیست؟ از کجا رپورتاژآگهی بخرم؟
رپورتاژ، گزارشی بی¬طرفانه از محصولات و خدمات برندهای گوناگون است که برای انتقال پیام به مخاطب در رسانه¬ها منتشر می¬شود. (رسانه می¬تواند برنامه تلویزیونی و یا یک وب سایت باشد) مدیران رسانه در ازای انتشار گزارش مبلغی را از شرکت¬ها...
بلاگ کروشه18 بهمن
روابط عمومی که اغلب در فضاهای حرفه‌ای به PR معروف است ۶۳٪ ارزش اکثر شرکت‌های امروزی را تشکیل می‌دهد. روابط عمومی یکی از جنبه‌های کلیدی کسب و کار شما است. اگر از مدیران کسب و کارها بپرسید که چگونه روابط...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.