نسخه آزمایشی!

چگونه در روابط عمومی B2B خلاق باشیم؟

فهرست مطالب

خلاقیت تنها دامنه روابط عمومی مصرف کننده نیست. خلاقیت برای داشتن یک B2B پیچیده و با ارزش بسیار ضروری است. کارمندان روابط عمومی B2B باید خود را متخصص بخش مشتری سازند و از تمامی منابع موجود برای یافتن روش های جدید و با ارزش استفاده کنند. اصلا مهم نیست یک فرد چقدر به نظر خشک می رسد، یک متخصص روابط عمومی باید بتواند شخصیت او را تشخیص دهد و فروش موفقی داشته باشد. شما می توانید از رویکردها و تاکتیک های زیر برای افزایش تاثیر تجارت B2B خود استفاده کنید.

در بخش مشتریان خود به یک متخصص تبدیل شوید:

نبوغ خلاقانه می تواند شما را در کسب وکارتان به سمت جلو هدایت کند. برای اینکه بتوانید از این گزینه در حوزه روابط عمومی استفاده کنید باید دانش کافی در مورد بخش مشتریان را داشته باشید. میزبانی جلسات طوفان فکری در آغاز یک رابطه، یکی از روش های عالی برای یافتن مشتریان جدید و عقاید آنها در مورد بازار است. اگر این گزینه به درستی انجام شود می توانید اطلاعات مفیدی به دست آورید و از طریق آن خلاقیت خود را بهبود ببخشید.
با اینحال، این موضوع تنها یک نقطه شروع است. اگر واقعا دوست دارید یک شرکت برتر باشید، باید در پروژه های خود اطلاعات بیشتری در مورد بخش مشتریان به دست آورید. تکرار در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید تمامی اخبار مرتبط با صنعت خود را بخوانید. چشم و گوش خود را بر روی تمامی موارد موجود باز کنید.
از یک ابزار برنامه ریزی در رسانه اجتماعی همچون Forward Planner برای تشخیص رویدادها و داستان هایی که ممکن است به مشتریان شما مرتبط باشد استفاده کنید. شما می توانید هزاران رویداد لیست شده بیابید که بیشتر آنها سرتیتر اخبار هستند. از این اطلاعات برای بهبود استراتژی های خود استفاده کنید. در این صورت به سرعت مزایایی را نسبت به سایر رقبایی که از این گزینه استفاده نکرده اند به دست خواهید آورد. به خاطر داشته باشید که رسانه اجتماعی تنها برای متخصصان روابط عمومی نیست.
توییتر یک مکان عالی برای شناسایی، ارتباط و تعامل با تاثیر گذاران است. اجازه ندهید این موضوع بیش از حد تمرکز شما را به خود اختصاص دهد. پلتفرم هایی همچون لینکداین و فیس بوک نیز می توانند نتایج واقعا خوبی در حوزه B2B داشته باشند.

تنها به مطبوعات تکیه نکنید:

مطبوعات هنوز هم مکان خاص خود را دارد اما دیگر نمی توان به عنوان یک روش برای به دست آوردن اخبار مرتبط با مشتریان به این گزینه تکیه کرد. متاسفانه، بیشتر افرادی که در حوزه روابط عمومی B2B فعالیت دارند،هنوز هم از این مطبوعات به امید به دست آوردن نتایج خوب استفاده می کنند. شاید بتوان از این گزینه استفاده کرد اما پوشش مطبوعات خوب نیست و احتمال تاثیر گذاری مثبت بر روی تجارت مشتریان وجود نخواهد داشت. همیشه به دقت هر رسانه ای را بررسی و ارزیابی کنید.

بیشتر بخوانید:  شماره 29 - حداقل 3 بار شنیده یا دیده شوید !

 

نوشتن یک یادداشت کوتاه و شخصی به چند تن از روزنامه نگاران مورد علاقه، شانس بهتری برای به دست آوردن توجه افراد و جمع آوری داده های جالب در مورد مشتریان فراهم خواهد کرد. اگر نوشته های شما همانگونه که خودتان ادعا می کنید جالب و جذاب است، می توانید آن را به اینفوگرافیک تبدیل کنید و از مزایای آن به نفع خود استفاده کنید. همه افراد اینفوگرافیک را دوست دارند و آن را با دیگران به اشتراک می گذارند. تجربه کرن و سون یک نمونه عالی برای این مورد است. این افراد مقیاس بسیار دقیقی برای خود ایجاد کردند .

 

هنوز هم به جای تست و بررسی مسیر مطبوعاتی، آنها یک تجربه جهانی ایجاد کردند و فروش خود را تا ۲۲ درصد افزایش دادند.

موارد با ارزش را بیابید:

طوفان فکری می تواند یک روش بسیار موثر برای به دست آوردن ایده های جدید باشد. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، یک جلسه طوفان فکری می تواند مشتریان جدیدی برای شرکت ایجاد کند و دانش شما در مورد بخش مشتری را تا چند برابر افزایش دهد. البته به خاطر داشته باشید که نباید در این نقطه متوقف شوید. جلسات طوفان فکری را به صورت منظم با اعضای تیم خود نیز برگزار کنید. از روش های مختلف و متنوع طوفان فکری بهره مند شوید . روش های داده کاوی خلاقانه و متفاوت را امتحان کنید. مثلا به این موضوع فکر کنید که یک شرکت یا برند چگونه به یک موضوع خاص رسیده است. همچنین شما می توانید تیم خود را به چند بخش تقسیم کنید و به آنها اجازه دهید خودشان بر روی یک موضوع کار کنند.

بیشتر بخوانید:  فرآیند یک طراحی لوگو حرفه ای و خلاقانه

 

در برخی از موارد افراد برای نشان دادن افکار و ایده های خود به گروه بزرگی از افراد احساس خجالت می کنند. کار کردن در یک گروه دو نفری می تواند این حس را بهتر کند و از بروز آن جلوگیری نماید. آژانس های مختلف می توانند به سادگی کارهای روزمره و اشنا را به خوبی انجام دهند بنابراین پیدا کردن یک روش آغاز کننده فرایند خلاقیت بسیار عالی خواهد بود. در این شرایط ایده های ناب و تازه ای به دست می اید. اگر مشتریان شما هیچ خبری ندارند، به آنها اجازه دهید در مورد اخبار دیگر عقیده و نظرشان را بیان کنند. افکار آنها را در مورد موضوعات مرتبط و با ارزش بگیرید و آن ها را به عنوان رهبر فکری در حوزه کاریشان منتشر نمایید. قرار دادن نام آنها نیز باعث می شود که دفعه بعد دیدگاه های بهتری در مورد موضوع قرار بدهند.

از جسور و بی پروا بودن نترسید:

روابط عمومی B2B معمولا از کمرویی و خجالت رنج می برد زیرا همیشه به همین عنوان شناخته شده است. اغلب نیز بودجه کم به این موضوع اضافه می شود. هنوز هم، هیچ عذری برای کسل کننده بودن وجود ندارد. زمان آن فرا رسیده است که این عقیده را کنار بگذارید و به دنبال روش های خلاقانه بگردید. همانطور که می دانید تاکتیک های PR زیادی وجود دارد که می تواند شما را به یک شرکت خاطره انگیز و به یادماندنی تبدیل کند. خوشبختانه در نظر گرفتن این روش ها می تواند ایده های جدیدی را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:  شماره 25 - ده فرمان تبليغات -بخش اول

یک روز، هفته یا ماه مخصوص ایجاد کنید:

زمان بندی در این موضوع بسیار مهم است. اما اگر می خواهید کمپینتان اجتماعی تر باشد، این گزینه قطعا به شما کمک خواهد کرد. افراد دلایل خوب را دوست دارند و سعی می کنند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

برای روزنامه نگاران یک هدیه ارسال کنید:

اگر می توانید با این افراد در ارتباط باشید و با آنها صحبت کنید. زمانی که این افراد در حال کار بر روی یک برنامه بزرگ رادیویی یا تلویزیونی هستند، در کنارشان باشید. به عنوان مثال یک رستوران مکزیکی از این روش برای ترویج و تبلیغ کمپین خود استفاده کرده است. هدایای رایگانی که آنها دریافت می کنند می تواند تاثیر خوبی بر روابط شما داشته باشد.

از رقبای خود نیز استفاده کنید:

در این قسمت می توانید از ابزار Forward Planner که قبلا معرفی کردیم استفاده کنید. از این ابزار برای یافتن رقبای خود و موقعیتی که در آن قرار دارند استفاده کنید . در نهایت می توانید با استفاده از اطلاعاتی که به دست آورده اید رقبای خود را شکست دهید. به عنوان مثال اگر مشاهده کردید که آنها در حال برنامه ریزی بر روی انتشار یک گزارش در مورد تحقیقات مهمی هستند، سعی کنید گزارش خود را قبل از آنها منتشر کنید. اینکار کمی به نظر دشوار می رسد اما ایده بسیار خوبی است.

با استفاده از استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب با کسب و کارتان شما می توانید در روابط عمومی موفق تر از قبل ظاهر شده تا افزایش آگاهی از برند و فروش را در پی داشته باشد برای این اقدام در صورت نیاز می توانید با مشاوران دیجیتال مارکتینگ آژانس تبلیغاتی کروشه در ارتباط باشید

منبع

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.