نسخه آزمایشی!

فروش موفق در ۷ ثانیه

فهرست مطالب

اگر بتوانید از اشتباهاتی که در این مقاله بیان می شود اجتناب کنید، می توانید در کمتر از ۷ ثانیه فروش موفقی داشته باشید.

حتما شما نیز مثل بیشتر افراد بر این باور هستید که هیچ کس نمی تواند در کمتر از ۷ ثانیه فروش موفقی داشته باشد اما اجازه دهید این موضوع را با هم بررسی کنیم. برای اینکه بتوانید فروش بزرگی داشته باشید، اول از هر چیزی باید بتوانید کار خود را با یک سری فروش کوچک آغاز کنید. اولین فروش شما می تواند دیدگاه کلی در مورد فروش های بعدی را ایجاد نماید. متاسفانه، بیشتر فروشندگان در این مرحله اشتباهاتی را مرتکب می شوند که می تواند همه چیز را به طور کلی تغییر دهد.آنها از اسم برای توصیف چیزی که به فروش می رسانند استفاده می کنند.

 اگر نتوانید به افراد بگویید که چه چیزی برای فروش دارید چگونه می توانید فروش موفقی داشته باشید؟

پاسخ کوتاه به این سوال این است که از افعالی استفاده کنید که نتایج  استفاده از محصولات و خدمات را به خوبی توضیح می دهد. به مثال های زیر توجه کنید:

·   ما به شرکت های حمل و نقل کمک می کنیم به یک منبع اصلی تبدیل شوند.

·   ما به مدیران انبار کمک می کنیم تجهیزات ناسازگار را کنار بگذارند.

شما می توانید فرایند ایجاد علاقه و تمایل در مشتریان را همانند فرایند ساخت یک پل در نظر بگیرید.

در روزگاران گذشته برای ساخت پل از تیرو کمان استفاده می شد که نخی به انتهای کمان متصل بود.  زمانی که پیکان  به سمت دیگر پرتاب می شد فردی که در طرف دیگر قرار داشت می توانست نخ آن را بگیرد و به یک مکان محکم متصل نماید. در انتهای نخ ریسمانی وجود داشت.

همین موضوع در مورد فروش نیز صادق است. نخ به کار رفته در فروش در واقع همان ارزشی است که مشتری بودن در شرکت شما ایجاد می کند و ریسمان موجود محصول یا خدماتی است که شما به فروش می رسانید. متاسفانه بیشتر فروشندگان کار خود را با اسامی آغاز می کنند تا بتوانند محصول یا خدماتی که به فروش می رسانند را توصیف کنند.
بیشتر بخوانید:  50 نکته حرفه ای در مورد طراحی لوگو-بخش سوم

به عنوان مثال می گویند:  ما از فروشنده X برای اینکار استفاده می کنیم. در این قسمت، مکالمه ای که بین دو فرد تشکیل شده است با شکست مواجه خواهد شد زیرا فروشنده نتوانسته پلی بین خود و مشتری احتمالی ایجاد کند. زمانی که مشتری اطلاعات کافی در مورد محصول یا خدمات شما نداشته باشد از شما سوال می کند. او می پرسد که اینکار چگونه انجام می گیرد؟ زمانی که این سوال را شنیدید چیزی نگویید.

در عوض به آنها توضیح دهید که پاسخ دادن به این سوال ۱۵ الی ۲۰ دقیقه طول می کشد و بهتر است زمان دیگری برای اینکار اختصاص یابد. از فرد دیگری بخواهید این کار را انجام دهد. اینکه از افراد دیگر در شرکت خود کمک بگیرید باعث می شود مشتری در کنار شما بماند و فروش را از دست ندهید. زمانی که شخص دیگر در پشت تلفن با مشتری صحبت می کند، امکان برقراری ارتباط و مبادله ایده ها بسیار زیاد است.

در این شرایط امکان از دست رفتن فروش کمتر می شود.

در چنین شرایطی می توانید امیدوار باشید که جلسات دوم یا حتی سوم نیز با مشتری برگزار می شود. زمانی که شما اولین فروشنده ای هستید که در صحنه حضور دارد، می توانید از تماس تلفنی برای کمک به تصمیم گیری مشتریان، بیان مشکلات و ارائه راه حل های موجود استفاده کنید.  اگر بتوانید از این گزینه به خوبی استفاده کنید ۱۰ برابر بیشتر از زمان قبل احتمال معامله وجود خواهد داشت.

اگر دوست ندارید از فرد دوم برای تماس تلفنی ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ای استفاده کنید، باید به سراغ مشتری احتمالی دوم بروید زیرا بدون وجود فرد دوم قادر نخواهید بود ریسمان محکمی برای نگه داشتن مشتری ایجاد کنید. بنابراین زمانی که پیام صوتی دارید یا فردی از شما می پرسد در شرکت خود چه کاری انجام می دهید؛  سعی کنید ریسمان را بین خودتان ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:  شماره 35 - انواع سبک های برند سازی در تبلیغات تلویزیونی صدا و سیمای ایران*بخش آخر

منبع 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.