نسخه آزمایشی!

رنگ مورد علاقه زنان و مردان در طراحی

فهرست مطالب

در طراحی معمولا مردان رنگ های برجسته را ترجیح می دهند در حالیکه زنان رنگ های نرم تر را بیشتر دوست دارند.همچنین مردان به احتمال زیاد سایه های رنگی را بر اساس علاقه خود انتخاب خواهند کرد( رنگ هایی که رنگ سیاه نیز به آن افزوده شده است) در حالیکه زنان  بیشتر به سایه رنگ توجه می کنند( رنگ هایی که رنگ سفید نیز به آن اضافه شده است).

اگر چه این موضوع یک مسئله بحث برانگیز در نظریه رنگ هاست اما علت آن هنوز مشخص نیست. برندها می توانند به آسانی خارج از این محدوده ها کار کنند. مناسب بودن رنگ ها نباید یک بحث سفت و محکم باشد. یک برند یا محصول می تواند بر اساس یافته ها عمل نکند و موفقیت بیشتری نیز داشته باشد.

 بخش اول 

هماهنگی رنگ ها و تبدیل:

یک اصل روانی شناخته شده به عنوان اثر جداسازی بیان می کند که اگر یک آیتم خارج از محدوده مورد نظر و پذیرفته شده باشد، بیشتر به یاد خواهد ماند. تحقیقات انجام شده به وضوح نشان می دهد که افراد قادرند آیتم هایی را تشخیص داده و به یاد آورند که از محیط اطراف خود به خوبی جدا شده و متمایز اند. در ادامه مقاله دیروز[روانشناسی رنگ در بازاریابی و برندینگ] باید اضافه شود که دو مطالعه انجام شده ( که یکی از آنها پاسخ های زیبایی شناختی را اندازه گیری می کند و دیگری بر روی ترجیحات مشتری تمرکز دارد) نشان می دهد  در حالیکه اکثرمشتریان  الگوهای رنگی با سایه رنگی مشابه را ترجیح می دهند اما پالت های رنگی محبوب آنها ، رنگ هایی با کنتراست بالاست. در مورد هماهنگی رنگ ها، این مورد بدین معنی است که یک ساختار بصری با رنگ های  مشابه ایجاد شود و سپس تضاد و کنتراست مورد نظر با سایه های رنگی تکمیلی ایجاد گردد.

بیشتر بخوانید:  نکاتی برای سازماندهی بهتر جلسات طوفان فکری

روش دیگر به کار بردن پس زمینه، پایه و رنگ های accent  برای ایجاد سلسله مراتبی در سایت است که کاربر را به انجام یک عمل خاص تشویق کند. مثال هایی که در این زمینه وجود  دارد را در نظر بگیرید. تغییر در رنگ دکمه های مورد استفاده در سایت می تواند نرخ تبدیل را نیز تحت تاثیر قرار دهد.  مثلا تغییر رنگ یک دکمه به قرمز، می تواند نرخ تبدیل را تا ۲۱ درصد افزایش دهد. با اینحال نمی توان تصور کرد که قدرت رنگ قرمز به تنهایی این تغییر را ایجاد کرده است. واضح است که  بقیه صفحه نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی نرخ تبدیل داشته باشد. با اینحال رنگ قرمز یک کنتراست بصری ایجاد می کند و می تواند توجه بازدید کننده را به مواردی همچون Call to action جلب نماید. شواهد دیگری نیز در مورد اثر جداسازی در بررسی های چند متغیره وجود دارد. به عنوان مثال چوپرا راه های زیادی را برای تشویق کاربران به دانلود فایل پی دی اف امتحان کرده است. بررسی های او در شکل زیر نشان داده شده است.

می توانید حدس بزنید که چه ترکیبی بهتر  عمل کرده است؟ نتایج را در ادامه مشاهده می کنید:

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید، استفاده از رنگ قرمز باعث ایجاد نرخ تبدیل بالاتری شده است.متن مورد استفاده خاکستری روشن است اما رنگی که برای دکمه Call to action در نظر گرفته شده قرمز و در فونت بزرگ است. همین کنتراست باعث ایجاد نرخ تبدیل بالا شده است.

بیشتر بخوانید:  مزایا و معایب تبلیغ در تلویزیون

چرا رنگ آبی آسمانی را بیش تر از رنگ آبی روشن ترجیح می دهیم؟

اگرچه رنگ های مختلف را می توان به روش های متفاوت درک کرد اما نام های توصیفی این رنگ ها نیز بسیار مهم است.  مطالعات انجام شده نشان می دهد زمانی که از افراد خواسته می شود محصولات را با استفاده از نام های متفاوت به کار رفته برای رنگ ها ارزیابی کنند؛ نام های فانتزی و زیبا بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. تحقیقات بیشتر نشان می دهد که تاثیر مشابهی بر روی طیف وسیعی از محصولات اعمال می شود. همچنین نام های غیر طبیعی و منحصر به فرد  در مورد رنگ ها نیز ارجحیت بیشتری دارد.

یافتن پالت رنگی مناسب :

در انتهای این مقاله باید بگوییم که هیچ برگه تقلبی برای انتخاب رنگ مناسب و عالی برای شما وجود ندارد. حقیقت این است که ماهیت رنگارنگ نظریه رنگ ها به این معنی است که می توان از الگوهای بی نهایت استفاده کرد. زمانی که می خواهید رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید باید همه جوانب را مد نظر داشته باشید. از تحقیقات انجام شده برای به چالش کشیدن رنگ های مناسب استفاده نمایید.

آیا نظر شما با شرکت تبلیغاتی کروشه یکی است؟

منبع

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.