نسخه آزمایشی!

مزایا و معایب تبلیغ در تلویزیون

مزایا و معایب تبلیغ در تلویزیون

فهرست مطالب

مزایا و معایب تبلیغ در تلویزیون

یکی از راه‌های اصلی رساندن پیام و تبلیغ خدمات و یا تولیدات سازمان شما تلویزیون می‌باشد، که برای خود مزایا و معایبی دارد نسبت به الباقی رسانه‌ها ( مدیا ) دیگر، که بدان در اینجا اشاره خواهیم کرد. و در آینده کم و بیش در مورد مزایا و معایب الباقی رسانه‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

واقعا وقتی می‌گویند جعبه جادویی، به نظر بنده اغراق نیست و می‌توان گفت حتی معجزه‌ای است برای خود!

موجودی که در برخی زمان‌ها نبودش برای خیلی از افراد غیر قابل تصور است، تاکید می‌کنم برای برخی از افراد. و زمانی که برنامه مورد علاقه خود را در آن می‌بینیم گویی در جهان دیگری هستیم و اتفاقات پیرامون کاملا فراموش می‌شود. تنهایی را از بین می‌برد و تنهاترمان می‌کند، ناراحتی بوجود می‌آورد و شادترمان می‌کند و … جمع اضدادی است که کمتر در چیزی می‌توان یافت. بگذریم، در زیر به برخی از مزایا و معایب تلویزیون به عنوان پیامبر و مبلغ سازمان یا بهتر بگویم همه داراییمان را بررسی می‌کنیم .

مزایا :

  • ترکیب تصویر،صدا و حرکت

عامل اساسی که تلویزیون را از تمامی رسانه‌های دیگر کاملا متمایز می‌کند ( به غیر از برخی از سایت‌ها یا به طور کلی‌تر اینترنت )

  •   جاذبه برای حواس

با در اختیار داشتن ترکیبات بالا تقریبا تمامی حواس اصلی برای یک تبلیغ موثر را در اختیار شما می‌گذارد.

  •  توجه،پوشش و دسترسی بالا

با اشاره به همین موضوع کافی است که، تا پای برق به منطقه محرومی می‌رسد اولین چیزی که مردم به سراغ تهیه آن می‌روند تلویزیون است.

معایب :

  • هزینه زیاد

یکی از تفاوت‌های اصلی با دیگر رسانه‌ها، همین هزینه زیاد برای تهیه و پخش یک آگهی ( تیزر ) تبلیغاتی می‌باشد.

  • تراکم بالای تبلیغات
بیشتر بخوانید:  19 چیزی که نباید به طراحان گرافیک بگویید

اختصاص زمان زیاد برای بخش آگهی‌های تلویزیونی چه در ابتدا و چه در میان برنامه‌ها خیلی از ببیندگان را کلافه می‌نماید  و اکثر اوقات باعث می‌شود زمان بخش آگهی، ببینده آن را به طرق مختلف ندیده بگیرد.

  • عبور سریع تبلیغ

با توجه به دو نکته بالا، اکثر تبلیغات بسیار کوتاه می‌باشد و اگر آگهی مناسبی ساخته نشود، مخاطب فرصت تحلیل و بررسی و در نهایت به ذهن سپاری را پیدا نمی‌کند.

با این اوصاف این را هم نباید فراموش کرد که مستنداتی وجود دارد که حافظه تصویری بسیار ماندگارتر از حافظه نوشتاری است. و یک تبلیغ خوب و مناسب می‌تواند تا سالیان سال در ذهن مخاطب باقی بماند و تاثیر بگذارد. موارد بالا جنبه‌های اصلی را ارائه نمود و الان شاید با خواندن این مطلب خیلی مسائل دیگر به فکر شما خطور کرد، ما را هم در افکار و نظراتتان شریک کنید …

 

برداشتی خلاصه‌وار از کتاب مدیریت تبلیغات، دکتر محمود محمدیان

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.