نسخه آزمایشی!

⁣کمپین تبلیغاتی چیست؟

فهرست مطالب

یک کمپین تبلیغاتی مجموعه ای از پیام های تبلیغاتی است که ایده و طرح واحدی را به اشتراک می گذارند تا یک ارتباط بازاریابی یکپارچه تشکیل شود. کمپین های تبلیغاتی در رسانه های مختلفی در قاب زمانی خاص ظاهر می شوند.
•بخش ضروری ایجاد یک کمپین تبلیغاتی، تعیین طرح قهرمان است زیرا برای هزاران تبلیغ فردی و ارتباطات بازاریابی به کار می رود .طرح یا موضوع قهرمان پیام مرکزی است که در فعالیت های تبلیغاتی ابلاغ خواهد شد.
اینگونه طرح ها معمولا با این هدف توسعه پیدا می کنند که برای یک دوره زمانی قابل توجهی مورد استفاده قرار گیرند اما بیشتر آنها به خاطر فاکتورهایی همچون بی اثر بودن ، شرایط بازار یا رقابت در بازار و ترکیب دیجیتال مارکتینگ عمر کوتاهی دارند.

یک کمپین تبلیغاتی مجموعه سازمان یافته ای از پیام های تبلیغاتی با پیام های مشابه یا مجزا در طول یک دوره زمانی است.

•این کار یک تلاش برنامه ریزی شده و منظم متشکل از تبلیغات مرتبط اما مستقل و خود آگاه است.
•اگرچه کمپین ها از طریق رسانه های مختلفی منتقل می شوند اما این یک طرح واحد و رویکرد یکپارچه محسوب می شود.
•به خاطر وجود موضوع یکپارچه، یک تداوم روانی وجود دارد.
•تداوم فیزیکی نیز به خاطر تشابه موارد بصری و شفاهی ایجاد می شود .

انواع و اساس کمپین تبلیغاتی:

•گسترش جغرافیایی:
-کمپین بازارهای محلی
-کمپین های کل منطقه
-کمپین های ملی
•کمپین های پیشگام: معرفی محصولات جدید
•کمپین های رقابتی: تاکید برتری رقابتی برای حفظ بازار حاضر و گسترش آن با افزایش مصرف محصولات یا دور نگه داشتن مشتریان از برند رقیب
طبقه بندی از نظر رسانه ها:
-کمپین پست الکترونیکی مستقیم
-کمپین روزنامه
-کمپین تلویزیونی

بر اساس هدف کمپین:

-کمپین اقدام مسقیم: جایی که انتظار می رود مشتری محصولی را خریداری کند.
-کمپین اقدام غیر مستقیم: این کمپین دو نوع است
•کمپین ترویج محصولات
•کمپین های ترویج تصویر شرکت
انواع مختلف کمپین های تبلیغاتی:
استفاده از کلمات به عنوان قلاب:
•استفاده از کلمات به عنوان قلاب از تبلیغاتی به تبلیغات دیگر دیده می شود. شاید بتوان گفت یکی از بهترین نمونه تبلیغاتی که از کلمات به عنوان قلاب استفاده کرده است شرکت مخابراتی ورایزن است. این شرکت تبلیغاتی از جمله “می توانی صدای مرا در حال حاضر بشنوی ؟” استفاده کرده است . هدف این شرکت مخابراتی متقاعد کردن جهان برای پذیرفتن آن به عنوان یک شبکه جهانی بزرگ است.
•اجازه دهید ببینیم این کلمات و جملات چقدر موثر بوده است. در جولای سال ۲۰۰۳ ، سایت جی دی پاور (Jdpower) ورایزن را به خاطر کیفیت بالای ارتباط های بی سیم اش در بالاترین قسمت لیست رتبه بندی کرد. این در حالی بود که آلتل (Alltel ) در رتبه هفتم قرار گرفت با اینکه بر اساس توافقات محلی، شبکه یکسانی را به اشتراک گذاشته بود.
کمپین تبلیغاتی نوع دوم:
قلاب شخصیتی :
•یک قلاب شخصیتی از قهرمان، تبهکار یا قربانی استفاده می کند تا یک ویژگی کلیدی را به برند نسبت دهد. بهترین قلاب شخصیتی قهرمانانه ، رونالد مک دونالد است که در سال ۱۹۶۳ به عنوان قهرمان شادی ایجاد شد.
•این شخصیت ها چقدر موثر بوده اند؟ برای اینکه بفهمید این نوع شخصیت ها چقدر موثر هستند کافیست بدانید که ۹۶ درصد دانش آموزان این برند را به خوبی می شناسند.
کمپین نوع سوم
•موضوعات قابل تکرار: یک موضوع قابل تکرار موقعیتی است که بارها و بارها تکرا می شود و نیاز به محصول یک شرکت را به خوبی ایجاد می کند. نمونه این نوع کمپین، تبلیغاتی است که توسط York Peppermint ایجاد شده است. موضوعات قابل تکرار احساسی را در مشتری ایجاد می کند که بسیار عالی است. آنها به خوبی می دانند که باید چه کاری انجام دهند و چگونه با برند مورد نظر ارتباط داشته باشند.
کمپین نوع چهارم
•طرح سازگار: یک طرح سازگار از طراحی منحصر به فرد استفاده می کند و این عناصر را در هر نقطه ای تکرار می کند. این کار به مشتری اجازه می دهد به آسانی و در یک چشم به هم زدن شرکت را تشخیص دهند. هر چقدر این عناصر متمایز تر باشد، برند شما یک سر و گردن از رقبا بالاتر خواهد بود.
•یک مثال عالی در مورد طرح سازگار شامل تبلیغات کونتیننتال است. این شرکت تبیلغات خود را در همه جا قرار داده است و همین امر باعث شده که به یک برند جهانی تبدیل شود. یکی دیگر از مثال های عالی در مورد طرح سازگار، تبلیغ iPod شرکت اپل است.
بخش دوم مقاله را با عنوان کمپین نویسی تبلیغاتی چیست؟ بخوانید.
بیشتر بخوانید:  فرآیند یک طراحی لوگو حرفه ای و خلاقانه

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.