نسخه آزمایشی!

چالش ریسک های برندینگ برای شرکت ها

چالش ریسک های برندینگ برای شرکت ها

فهرست مطالب

برند یک کسب و کار شامل مواردی مانند نام، وب سایت، URL، لوگو، رنگ‌ها، نمادها، شعارها، بسته‌بندی، علائم و … است. برندینگ یا همان برندسازی هم فرآیندی است که شما می‌توانید با درهم آمیختن این موارد برند خود را به یک نام تجاری ماندگار و جذاب تبدیل کنید.

برندینگ از همان زمان‎‌های قدیم که بر روی احشام با آهنی داغ علامت‌گذاری می‌کردند ظهور کرد اما پس از شروع انقلاب صنعتی و ظهور کالاهای بسته‌بندی شده، اولین نام تجاری یک مثلث قرمز روی یک نوشیدنی در بریتانیا ثبت شد. بریتانیا به عنوان اولین کشوری بود که قانون ثبت برند را معرفی کرد.

آیا شما برای برندینگ کسب و کار خود اقدامی انجام داده‌اید؟

در صورتی که پاسخ شما به این سوال منفی است، همین الان می‌توانید برای مشاوره برندینگ با همکاران متخصص ما در کانون تبلیغاتی کروشه تماس بگیرید. (تماس با ما)

بیشتر بخوانید:  به کارگیری عناصر خلاق در تبلیغات

ریسک برندینگ چیست؟

زمانی که که شهرت و عملکرد مالی یک شرکت به خطر بیفتد و آن بند با افکار عمومی منفی، اقدامات نظارتی یا سایر عوامل خارجی مواجه شود، ریسک برندینگ به میان می‌آید. ریسک برند می‌تواند شامل خطرات مربوط به ایمنی محصول، نگرانی‌های زیست محیطی، کلاهبرداری مالی یا برخی مسائل باشد و ممکن است به اعتبار شرکت آسیب برساند. در این مواقع کسب و کارها با نظارت بر افکار عمومی، برقراری ارتباط موثر با سهامداران، اجرای شیوه‌های مدیریت ریسک و ریسک های برندینگ اقداماتی را برای مدیریت ریسک برند انجام می‌دهند.

پس برای مدیریت ریسک‌های برندینگ، شرکت‌ها باید استراتژی‌های مؤثر را در زمینه تعهدات برند، کیفیت محصولات، ارتباطات عمومی، و مدیریت بحران پیاده‌سازی کنند که این بینش‌ها و راهکارها می‌توانند به تقویت و حفظ ارزش برند کمک کنند.

برخی از عوامل ریسک برندینگ عبارتند از:

عملی نشدن وعده‌های برند، مشکلات کیفیت یا ایمنی، سوءاستفاده از برند، تغییرات در بازار و تکنولوژی و مدیریت بحران ناکارآمد برخی از عوامل ریسک های برندینگ هستند.

فرآیند تشخیص ریسک برند شامل روش‌ها و ابزارهای متعددی از قبیل نظارت بر رسانه های اجتماعی، مانیتورینگ اخبار، نرم افزار مدیریت ریسک، نظرسنجی کارکنان و ممیزی‌های خارجی می‌باشد.

ریسک برندینگ چیست؟

معرفی ریسک های برندینگ

در حالت کلی چالش‌های ریسک‌های برندینگ در موقعیت‌های گوناگونی ممکن است ظاهر شوند که در اینجا به چند چالش کلی که ممکن است کسب و کارها با آن روبرو شوند را آورده‌ایم.

پایداری بازار و تغییرات آن

بازارها هر روز در حال تغییر هستند. اینکه برندها بتوانند خود را با این تغییرات وفق داده و راهکار جدیدی ارائه دهند بسیار مهم است تا ارتباط کسب و کارها با مشتریان از بین نرود.

رقابت

رقبای شما همیشه در حال رصد شما هستند و در تلاشند تا از شما تقلید کنند، پس کسب و کار شما باید استراتژی‌های لازم را برای مقابله با آن‌ها در راستای حفظ ارزش بردتان داشته باشد.

تحولات فناوری

ظهور تکنولوژی و پیشرفت‌های فناوری و تغییر در روش‌های ارتباطی و ارتباطات بازاریابی (مارکام) ممکن است باعث بوجود آمدن چالش برای برخی کسب و کارها شود. مثال: انتقال از رسانه‌های سنتی به رسانه‌های دیجیتال.

نحوه‌ی پاسخگویی به انتقادات عمومی

انتقاد مشتریان از محصولات یا خدمات به دلیل وجود اشکالات در آن‌ها می‌تواند چالشی دیگر باشد که نحوه واکنش بخش مدیریت بحران و بخش تبلیغات و روابط عمومی با جامعه مصرف‌کننده از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیریت کیفیت و ایمنی محصولات

از دیگر چالش های ریسک های برندینگ، وجود مشکل در کیفیت یا ایمنی محصولات و همچنین خدمات می‌تواند اعتبار برند را زیر سوال ببرد که مدیریت کیفیت و ایمنی باید با دقت و سعه صدر درصدد رفع آن برآید.

سازماندهی مناسب برند

داشتن یک استراتژی و ساختار مدیریتی مناسب برای برند اهمیت زیادی وابسته است. ناهماهنگی بین تمام اجزای سازمان و ارتباط مناسب کسب و کار را دچار رویارویی با چالش‌های جبران ناپذیری خواهد کرد.

تغییرات در مدیریت (برند) و تصمیمات مدیریتی

بوجود آمدن تغییرات در مدیریت و اعمال برخی تصمیمات نادرست یا تغییرات در مدیریت اجرایی ممکن است باعث گسستگی و نقصان در اعتبار برند و نهایتا منجر به شکست برند شود. وجود استراتژی‌های صحیح و اصولی و تدابیر لازم می‌تواند باعث مدیریت این چالش شود.

سوءاستفاده از برند

اگر کسب و کاری بخواهد از نام برند شما سو استفاده و کنم و در سازمان شما تدابیری برای حقوق مالکیت فکری همچنین تدابیر قانونی وجود نداشته باشید در این صورت با یکی دیگر از چالش‌های ریسک‌های برندینگ مواجه خواهید شد.

مسائل حقوقی

دقت در انتخاب نام برند شما را با چالش نقض حقوق مالکیت معنوی مواجه کند و در نتیجه دچار مشکلات حقوقی و افت اعتبار برند خواهید شد.

آماده نبودن برای مواجهه با این چالش‌ها عواقب جبران ناپذیری برای برند کسب و کار شما خواهد داشت و علاوه بر تاثیرگذاری بر مشتریان، بر کارمندا و سهامداران شما نیز تاثیر خواهد گذاشت که نتیجه‌ی آن تحت تاثیر قرار گرفتن وضعیت مالی و عملکرد شرکت و در ادامه کاهش فروش، سود و ارزش سهام شرکت است.

پس برای مواجه شدن با این چالش‌ها چه کار باید کرد؟

ما در بخش بعدی راهکارهایی را برای شما ارائه می‌کنیم و امیدواریم با به کارگیری آن‌ها با هیچگونه چالشی در کسب و کارتان مواجه نشوید.

معرفی ریسک های برندینگ

راهکارهای جلوگیری از ریسک های برندینگ

برای جلوگیری از ریسک‌های برندینگ و حفظ اعتبار و ارزش برند کسب و کارتان ما در اینجا راهکارهایی به شما پیشنهاد می‌دهیم.

داشتن چشم انداز برند

وجود چشم انداز برند شما را از رقبایتان متمایز می‌سازد. هنگامی که این چشم انداز در ذهن مشتریان طنین انداز شود و از همه مهمتر الهام بخش کارکنان شرکت شما باشد؛ در این صورت شما به هدف خود نزدیک شده‌اید. این را می‌توانید با فیلمبرداری تبلیغاتی از کسب و کار و برند خود و در معرض نمایش قرار دادن آن برای مخاطبان عملی سازید.

مدیریت کیفیت و ایمنی

با حفظ کیفیت محصولات  خدمات به مشتریان خود اطمینان لازم را بدهید تا آن‌ها هم ذهنشان دچار تشویش و درگیری در مورد برند شما نشود.

مدیریت بحران

ارتقای توانمندی‌های مدیران بحران همچنین وجود مدیریت بحران در هرجایی برای پیش‌بینی و آمادگی در برابر بحران‌ها، مشکلات مالی، مسائل حقوقی و یا مسائل دیگر امری ضروری و لازم برای مواجهه با چالش ریسک‌های برندینگ است.

ارتقای روابط عمومی

اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق گزارشات، خبرها، تصمیم‌ها و تغییرات شرکت باعث شفاف‌سازی و موفقیت در برندینگ شرکت شما خواهد شد.

pic

مدیریت استراتژیک برند

ارتقای استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات برند برای افزایش آگاهی و ارتباط مثبت با مشتریان همچنین نظارت بر نقاط قوت و ضعف برند و اجرای استراتژی‌های تقویت کننده برای آن‌ها راهکاری برای مواجهه با ریسک‌های برندینگ شرکت شماست.

آموزش و توسعه فرهنگ سازمانی

بررسی فرهنگ‌های سازمانی شرکت‌های برتر جهان و پیاده‌سازی آن‌ها در سازمان خود و آموزش به کارکنان در زمینه ارتقای اعتبار و ارزش برند اهمیت چشمگیری دارد.

بیشتر بخوانید:  تفاوت بازاریابی و تبلیغات تجاری چیست؟

نظارت بازار و رقبا

فعالیت‌های رقیبان خود را مدام پایش کنید و همچنین نظاره‌گر تحولات بازار برای پیش‌بینی واکنش‌های مشتریان باشید تا بتوانید برای متمایز شدن از رقیبانتان ویژگی‌ها و امتیازات منحصر به فردی را به مشتریانتان ارائه دهید.

ارتباط مستقیم با مشتریان

وجود روابط مستقیم با مشتریان و گرفتن بازخورد‌های آن‌ها برای بهبود مستمر کیفیت و خدمات اهمیت بسزایی دارد. برای این کار می‌توانید از پلتفرم‌های دیجیتال موجود استفاده کنید.

پس اینک با آگاهی به این موارد برندتان را از دیدگاه خودتان آنالیز کرده و مورد ارزیابی قرار دهید. در صورتی که حتی با یکی از چالش‌های ذکر شده مواجه هستید و راهکاری عملی برای آن نمی‌توانید پیدا کنید با همکاران ما تماس حاصل کنید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

کاربرد cta چیست؟
اگر به وب‌گردی علاقه دارید، در وب سایت‌های مختلف گزینه‌هایی نظیر اطلاعات بیشتر، مشاهده قیمت، افزودن به سبد خرید و موارد مشابه دیگر را دیده‌اید؛ احتمالا برایتان جالب باشد که به این موارد Cta می‌گویند و به منظور تعامل کاربر...
رپورتاژ آگهی چیست؟ از کجا رپورتاژآگهی بخرم؟
رپورتاژ، گزارشی بی¬طرفانه از محصولات و خدمات برندهای گوناگون است که برای انتقال پیام به مخاطب در رسانه¬ها منتشر می¬شود. (رسانه می¬تواند برنامه تلویزیونی و یا یک وب سایت باشد) مدیران رسانه در ازای انتشار گزارش مبلغی را از شرکت¬ها...
بلاگ کروشه18 بهمن
روابط عمومی که اغلب در فضاهای حرفه‌ای به PR معروف است ۶۳٪ ارزش اکثر شرکت‌های امروزی را تشکیل می‌دهد. روابط عمومی یکی از جنبه‌های کلیدی کسب و کار شما است. اگر از مدیران کسب و کارها بپرسید که چگونه روابط...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.