ویژگی‌های شرکت تبلیغاتی خوب

اکثر افراد به عنوان مخاطب و مشتری شرکت‌های تبلیغاتی، تجربه همکاری خوب و یا بد را با این مجموعه‌ها داشته اند. امروزه شرکت‌های تبلیغاتی به عنوان اهرم کسب و کار‌ها شناخته شده و در توسه و پیشرفت بازار و برند آن‌ها نقش دارند.

البته همه شرکت‌های تبلیغاتی قادر نیستند که شما را به هدف دلخواهتان برساند، چرا که همه آن‌ها از استراتژی و برنامه ریزی درست استفاده نمی‌کنند و موجب هدر‌رفت هزینه بازاریابی شما می‌شوند؛ از این رو بسیار ضروری است که شما از ویژگی‌های شرکت تبلیغاتی مناسب آگاه شوید تا در این مسیر چیزی مانع شما نشود و با اطمینان خاطر کسب و‌کارتان را به شرکت‌های تبلیغاتی بسپارید. در ادامه این مطلب تمام نکات ویژگی‌های شرکت تبلیغاتی مطلوب برای شما شرح داده شده است؛ پس با ما همراه باشید.

کارکنان ماهر

بی‌شک زمانی یک شرکت تبلیغاتی می تواند موفق عمل کند که دارای کارکنان و افراد ماهر در تیم خود باشد. در حقیقیت میزان کیفیت خدمات به مهارت این افراد بستگی دارد و هرچقدر که همکاری و و اشتیاق به کار در میان اعضای تیم بالا باشد، ارائه خدمات به مشتریان با کیفیت خیلی بالایی انجام می گردد.

هر شرکت تبلیغاتی باید در مجموعه خود، کارکنانی با استعدادها و وظایف مختلف داشته باشد تا بتواند به همه نیاز مشتریان پاسخگو باشد. داشتن دانش و آگاهی بروز و تخصص در تبلیغات و آنالیز داده‌ها و برگزاری کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی از ملزومات کار پرسنل شرکت‌ تبلیغاتی است.

خلاقیت

از جمله عوامل مهم در ماندگاری و موفقیت شرکت‌های تبلیغاتی داشتن خلاقیت در کار است. داشتن یک تیم خلاق که بتواند در هر زمانی و با هر محدودیتی ایده‌های نو ارائه دهد و بتواند راهبرد کار‌ها را در دست بگیرد، بسیار ضروری است. در واقع زمانی یک شرکت تبلیغاتی می تواند اثر گذار باشد که در زمینه خلاقیت و طرح ایده‌های جدید، بتواند قوی و متمایز از سایر شرکت‌ها عمل کند. چرا که تنها با خلاقیت بسیار در زمینه تبلیغات می توان توجه اکثر افراد را به خود جلب نمود.

داشتن تیم منسجم

ارائه راهکار‌های بازاریابی و اجرایی کردن استراتژی‌ها، تنها به کمک همکاری تیمی و دوستانه اعضای تیم قابل اجراست  و همچنین برگزاری کمپین‌های بازاریابی نیز با ارتباط و همکاری همه اعضای تیم سازمان‌دهی پیدا می‌کند.

اهمیتی ندارد که هر کدام از اعضای تیم چقدر در کار خود ماهر هستند، مهم این است که این افراد بتوانند در قالب یک گروه و در زمان تعیین شده، استراتژی‌های خود را به اجرا درآورند.

تیم اجرایی

تامل درباره‌ی ایده‌های نو ممکن است برای پرسنل شرکت‌ تبلیغاتی جذاب بنظر برسد، اما به اجرایی درآوردن این ایده‌ها ممکن است سخت و پرهزینه و همچنین زمانبر باشد و افراد شاید نتوانند مشتری را به هدف دلخواهش برسانند. به علاوه در بعضی اوقات برخی اعضای تیم با بزرگنمایی در طرح ایده‌ها هدف خود را از تبلیغات فراموش کرده و این موضوع باعث می‌شود که آن‌ها نتوانند پیام برند را به خوبی به مخاطبان انتقال دهند و سپس با ادامه این روند از جامعه هدف خود دور می‌شوند.

اکثر ایده‌هایی که اعضای تیم ارائه می‌کنند توانایی اجرایی کردن ندارند، هر‌چند که از نظر مخاطب مورد پسند واقع باشد. چرا که برخی از کسب و‌کار ها بودجه کافی را برای اجرایی کردن این ایده‌ها ندارند، بنابراین لازم است که شرکت‌ تبلیغاتی براساس بودجه مشتریان به ایده‌ پردازی بپردازد و خلاقانه ترین ایده را برای بهبود بازار و فروش مشتریان خود ارائه دهد.

مهارت در حل چالش‌ها

اانجام شدن کمپین‌های تبلیغاتی و یا بازاریابی در بستر های بزرگ و گسترده و در چندین رسانه مختلف کار چندان آسانی نیست و در این مسیر افراد با موانع و چالش هایی روبه‌رو می‌شوند که اجازه پیشبرد کار را به کارکنان نمی‌دهد. حال در این میان داشتن یک تیم ماهر و با تجربه و با تخصص بالا که بتواند در هر زمان این چالش‌ها را مدیریت کند و اشتباهات و مشکلات را بپذیرد، از ویژگی‌های شرکت تبلیغاتی موثر است. در این مواقع بسیار مهم است که پرسنل همگام و همراه مشتریان باشد و در رفع کامل چالش‌های به وجود آمده آن‌ها را یاری کند.

توانایی تحلیل داده‌ها

جمع آوری اطلاعات مورد نیاز و تحلیل آن‌ها، از وظایف مهم شرکت‌ تبلیغاتی است و بسیار ضروری است که افراد متخصص در این زمینه در شرکت فعالیت کنند. به علاوه بسیار ضروری است که شرکت تبلیغاتی، نتایج بدست آمده از کمپین‌های بازاریابی و استراتژی‌های مختلف را مورد بررسی و آنالیز قراردهد تا بتواند میزان بازخورد آن‌ها را سنجیده و در پروژه‌های مختلف دیگر بکار بگیرد.

 ارائه سرویس دسترسی جهانی

امروزه در جهان مدرن محدودیت‌های مکانی از بین رفته و باعث شده که افراد بتوانند با تولیدکنندگان در هر جای دنیا ارتباط داشته باشند. این موضوع یکی از بهترین مزیت های تبلیغات در رسانه محسوب می‌شود و مردم در هر جای دنیا می توانند از کمپین‌های بازاریابی شما اطلاع پیدا کنند. اگر به دنبال فروش انبوه هستید می‌توانید این کار را به عهده تیم ما بگذارید. در مجموعه ما با ارائه استاندارد‌های مطلوب جهانی، شما می توانید با مخاطبان خود در هر جای دنبا ارتباط برقرار کنید.

 توانایی در کاهش هزینه‌ها

یکی از فواید بسیار ویژه تبلیغات در رسانه‌ها، کاهش هزینه نسبت به تبلیغات سنتی است. در این نوع از تبلیغات هزینه‌های سنگین بابت ساخت بیلبورد‌ها و تراکت‌ها وجود ندارد و تبلیغات به صورت به صرفه تری انجام می‌شود. اگر می‌خواهید تبلیغاتی با بازخورد و نتیجه خوب آن هم به صورت بصرفه انجام دهید، تبلیغات رسانه‌ای بهترین گزینه است که این کار را می‌توانید به شرکت تبلیغاتی ما بسپارید.

 توانایی افزایش نرخ تبدیل مشتریان

در حالت سنتی اگر افراد بخواهند پیگیر مشتریان خود باشند و دائما با آن‌ها تماس بگیرند، اغلب افراد این پیگیری ها را مزاحت تلقی می‌کنند و دیگر پاسخگوی شما نخواهند بود و همچنین بازخورد خوبی را نمی‌توان از این روش گرفت. اما در روش دیجیتالی این کار به صورت خودکار برای شما انجام می‌شود و شما می‌توانید پیام‌های یادآوری و یا پیگیری را به صورت پیامکی و آن هم به طور همزمان برای مشتریان خود انجام دهید.

تحلیل نتایج تبلیغات

شما در فضای دیجیتالی به راحتی می توانید از ابزار‌های اندازه‌گیری آنلاین استفاده کنید تا متوجه شوید که به چه میزان از تبلیغات نتیجه گرفته‌ اید. به علاوه می توانید نحوه استفاده از وبسایت خود توسط مشتریان آگاهی پیدا کنید و به صورت کاملا دقیق از میزان تعداد مشتری که با تبلیغات شما مواجه شده‌اند مطلع شوید.

مارکام

به احتمال شما با افراد زیادی سروکار داشته اید که دوست داشتید آن‌ها را به طالب محصول خود تبدیل کنید اما به دلایلی نتوانسته اید در این امر موفق باشید. حال مهارت ارتباطات بازاریابی است که در اینجا به کمک شما می‌آید. مارکام یا ارتباطات بازاریابی به معنای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان دائمی از طریق کانال‌های بازاریابی می باشد. در حقیقت به زبان ساده‌تر مارکام ابزاری جهت انتقال پیام برند به مخاطبان است.

اگر برند‌ها می‌خواهند در بازار سهمی انبوه داشته باشند، باید هدف، نوع، استراتژی و تعریف مارکام را به خوبی شناسایی کنند. بکارگیری مارکام در رونق کسب و کا‌ر‌ها بسیار اثرگذار است چرا که سبب ایجاد تقاضا و حفظ آن شده و با بکارگیری دائم این عامل، شما به انتخاب اول مخاطبان تبدیل خواهید شد.

به علاوه مارکام در فروش نقش بسیار پررنگی را ایفا کرده و باعث کوتاه شدن چرخه فروش می‌شود. در ماکام چرخه فروش تنها در سه مرحله خلاصه می‌شود، شنیده شدن، دیده شدن، شناخته شدن. مارکام دقیقا دو هدف مهم و اصلی را به وسیله ارتباط با مشتری نشانه گرفته است. ضرورت استفاده از مارکام به دلیل تبدیل مشتری بالقوه به دائمی، تاثیر بر تصمیمات مشتریان، تبدیل مشتریان به مشتری وفادار و جلب توجه و ماندگاری برند است. مارکام ابزار‌های مختلفی همچون نمایشگاه، آگهی، فروش شخصی، روابط رسانه ای و ارتباطات شرکتی دارد.

ارتباطات

تبلیغات، نمونه و شکلی از ارتباط محسوب می‌شود که در اطلاع رسانی به مشتریان اهمیت والایی دارد. در واقع همه عملکرد‌های تبلیغاتی در راستای ایجاد ارتباط صورت می ‌گیرد. مجموعه‌های تبلیغاتی پیام خود را از طریق ابزار‌های ارتباطی از جمله بیلبوردها‌، آگهی‌ها و انواع سیستم گرافیکی و تصویری به مخاطبان خود می‌رسانند. از این رو کسانی که بر روی عوامل ارتباطی برنامه ریزی می‌کنند باید از فرآیند ارتباطی اطلاع کامل پیدا کنند.

همان‌طور که ذکر شد ارتباط به معنای تبادل ایده و انتقال اطلاعات از فرستنده به گیرنده است. از روی این تعریف مس توان پی برد که ارتباط شامل چهار منبع اصلی منبع، گیرنده، پیام و کانال رسانه‌ای است. در واقع فرآیند ارتباط کمی سخت به نظرمی‌رسد و عواملی همچون محیط تبلیغاتی، پیام و ماهیت آن و تفسیر مخاطب در آن تاثیر می‌گذارد.

فرآیند ارتباط این پیام را به ما تلقی می‌کند که برای ایجاد ارتباط میان فرستنده و گیرنده، باید هر دو گروه تفکرات مشترک و یکسانی داشته باشند. به علاوه گیرنده باید به درک درستی از منبع رسیده باشد تا بتواند به خوبی پیام رسانه‌ای که برگزیده را درک کند.

لازم به ذکر است که کلمات، تصاویر، رنگ‌ها و صدا‌ها همگی در انتقال پیام نقش داشته و هر کدام از مخاطبین تفسیر متفاوتی از آن دارند. بنابراین در بکارگیری و طراحی گرافیکی، باید به خوبی نقش و مفهوم آن‌ها را درک کرد و سپس به استفاده از آن‌ها پرداخت.

دقت و ارائه گزارش

لازم به ذکر است که ارائه گزارش کاری نسبتا سخت است و بیشتر شرکت‌های تبلیغاتی در این بخش با مشکل مواجه هستند و به روایتی، ارائه گزارش کاملا صحیح آرزوی هر شرکت‌ تبلیغاتی است. در این بخش، تمام کا‌ر‌هایی که توسط کارکنان انجام شده باید به صورت مدون و مصور ثبت شود که گرچه کار سختی بنظر برسد اما نتیجه‌ای که از آن حاصل می‌شود ارزش آن را دارد.

ارائه گزارش به زبان ساده‌تر به معنای گردآوری اطلاعات درباره‌ی استراتژی‌ها و کمپین‌های بازاریابی است. بسته به اینکه چه نوع استراتژی و کمپینی برای پیشبرد کا‌ر‌های خود در نظر گرفته‌اید، می‌توانید براساس همان عوامل موردنظر برنامه‌ ریزی کنید که این کار در موفقیت شما در این مسیر تاثیر شایانی می‌گذارد. همچنین بینش‌های مهمی در ارائه گزارش به دست شما می‌رسد که درآینده بسیار به کارتان خواهد آمد.

اگر کسب و کاری در فضای آنلاین دارید و برایتان سوال است که آیا کسب و کار ما هم به ارائه گزارش نیاز دارد، باید بگوییم که پاسخ به این سوال مثبت است و هر گونه کسب و کاری که در بستر آنلاین باشد به ارائه گزارش نیاز دارد. فرقی ندارد که کسب و کار شما کوچک است یا بزرگ، ارائه گزارش جهت رسیدن شما به موفقیت جزء ملزومات است. برای سنجیدن هم سویی تمام کارکنان با یکدیگر، می توانید گزارش فصلی، ماهانه و یا سالانه از کار خود داشته باشید.

زمانی که تبلیغات پولی انجام می‌دهید، بسیار مهم است که شرایط  قبلی و فعلی خود را با گزارش بررسی کنید تا با کمک گزارش، بتوانید پیشرفت خوبی داشته باشید.

شفافیت و صداقت

بیشتر کسب و کارها تنها دو عامل را در موفقیت فروش‌شان لحاظ می‌کنند، کیفیت و قیمت؛ در صورتی که طبق تحقیقات انجام شده این دو عامل نقش کافی در فروش را ندارند و ۵۰درصد مشتریان به صداقت و شفافیت محصول توجه می‌کنند. همچنین احتمال ۳۵ درصدی نیز متعلق به مشتریانی است که به تجربه قبلی خریداران توجه کرده اند. به روایت ساده‌تر منظور از شفافیت این است که شما باید به میزانی کیفیت محصولات و یا خدمات خود را افزایش دهید که بتوانید با خیال راحت و کاملا صادقانه درمورد چیزی که ارائه می‌کنید سخن بگویید.

شما برای اینکه مورد توجه بیشتری قرار بگیرید، باید در تمام امور خود صادقانه عمل کنید. اگر بخواهیم در قالب یک مثال این موضوع را برای شما شرح دهیم می توانیم بگوییم اگر شما نام برند و یا شعار تبلیغاتی خود را کاملا مغرورانه شرح دهید، ممکن است زیاد مورد پسند افراد قرار نگیرد و در نهایت شما مشتریان خود را از دست خواهید داد.

موضوع دیگری نیز در بحث صداقت اهمیت والایی دارد و آن هم پشتیبانی است. مهم نیست که کیفیت محصولات شما چقدر بالاست، مهم این است که شما بعد از فروش محصول در صورت داشتن مشکل و یا سوال از جانب مشتری، بتوانید او را یاری کنید. در غیر این صورت هر چقدر که مشتری وفادار و دائمی داشته‌اید از دست خواهید داد.

به علاوه امروزه با گسترش رسانه و استفاده همگانی افراد از کانال‌های رسانه‌‌ای، در صورت صادقانه عمل کردن تبلیغ محصول و یا خدمات شما توسط مشتریان صورت می‌گیرد و با ادامه روند زنجیره وار، فروش شما به حداکثر می‌رسد.

تا این قسمت از مطلب به میزان اهمیت صداقت در تبلیغات پی بردیم، حال می خواهیم به شما یاد دهیم که چگونه این صداقت را در کارتان ثابت کنید؛ در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

به مشتریان خود گوش کنید

به اینکه مشتریانتان درمورد برندتان چه می‌گویند کاملا گوش فرا دهید و نام برند خود را در رسانه‌ها و کانال‌های اینترنتی جست وجو کنید و نظر مشتریان را درمورد خودتان بدانید. این کار باعث می‌شود برخی کم و کاستی‌ها را در ارائه محصول کاهش دهید و کیفیت محصولات و یا خدمات خود را بالا ببرید و هچنین رضایت بیشتری کسب کنید.

تماس با مشتریان

در فرآیند فروش همواره با مشتریان خود در ارتباط باشید و از نظر و مشکل آن‌ها مطلع شوید. شما با انجام این کار نشان می‌دهید که چقدر برای مشتریان خود ارزش قائل هستید و همچنین نقاط قوت و ضعف در کار خود را پیدا می‌کنید.

به نظر مشتریانتان اهمیت دهید

اگر زمانی مشتریان شما نقد منفی از محصول یا خدمات شما داشتند کاملا خونسردانه و با کمال احترام با آن‌ها برخورد کنید و سعی کنید مشکل را برطرف کرده و رضایت آن‌ها را جلب کنید. این کار باعث می‌شود تعداد مشتریان ثابت شما به حداکثر برسد. در حقیقت شما با انجام این کار مشتریان از دست داده خود را دوباره به دست خواهید آورد و این نکته را نیز هرگز از یاد نبرید که موفقیت در جلب رضایت مشتری ناراضی، سهم بزرگی در موفقیت کسب وکارتان دارد.

نظر مشتریانتان را به اشتراک بگذارید

به اشتراک گذاشتن نظریات مشتریان برای افرادی که قصد دارند اولین بار از شما خرید کنند بسیار مهم است چرا که توجه به تجربه افراد از محصول یا خدمات شما بسیار مورد توجه کسانی که قصد خرید دارند قرار می‌گیرد و هدف از این کاار افراد، جلوگیری از هدررفت پولشان است. از این رو باید تمام نظریات مشتریان خود را ائم از مثبت و منفی را به اشتراک بگذارید. همچنین سعی کنید که از نظرات منفی درس گرفته و این موضوع را نکته‌ای در جهت بهتر کردن کیفیت کارتان در نظر بگیرید.

جمع بندی

فراموش نکنید که تبلیغات رسانه‌ای هم اکنون بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته و بازخورد و نتیجه‌ای که از این روش می‌‌گیرید خیلی بهتر از تبلیغات سنتی است. همچنین همان طور که قبلا گفتیم تبلیغات رسانه‌ای به صورت بصرفه تری برای شما انجام می‌شود و شما دیگر در این روش نیازی به هزینه‌های سنگین اجاره بیلبورد و یا چاپ تراکت ندارید. لازم به ذکر است که در تبلیغات رسانه‌ای خلاقیت بیشتری بکار گرفته می‌شود و به همین خاطر جلب توجه حداکثری افراد را به دنبال دارد.

فراموش نکنید که برای داشتن تبلیغات رسانه‌ای با کیفیت بالا و هزینه مقرون بصرفه، باید به دنبال بهترین شرکت‌های تبلیغاتی باشید که ویژگی این گونه شرکت‌ها را در این مقاله در اختیار شما قرار دادیم. یادتان نرود که جهت جلوگیری از هدررفت هزینه‌هایتان جهت تبلیغات، ویژگی‌های شرکت تبلیغاتی را کامل بسنجید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.
[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.