نسخه آزمایشی!

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۳

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

فهرست مطالب

در چشم‌انداز کسب و کارهای امروزی، ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای رشد و موفقیت شرکت شما ضروری هستند. اگر از جدیدترین ابزارهای بازاریابی استفاده نکنید، بدون شک از رقبای خود عقب افتاده و به سرعت از چرخه رقابت خارج می‌شوید. با مجموعه‌ای از ابزارهای بازاریابی می‌توانید فرآیندهای کسب و کار خود را از یک مسیر خسته کننده به مسیری ساده و پر از موفقیت تبدیل کنید. کمپین‌ تبلیغاتی موفق اجرا کرده و استراتژی‌های خود را بهبود بخشید. اما بهترین ابزارهایی که برای بازاریابی دیجیتال می‌توانید استفاده کنید کدام‌اند و هرکدام چه کاربردهایی دارند؟

بیشتر بخوانید:  ۶ ایده از بهترین راه‌های افزایش فروش اینترنتی

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دنیای امروز بر پایه تبلیغات طراحی شده است. دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، با روش‌های مختلف و از جاهای متفاوت به ما خدمات و محصولات برندها و شرکت‌های مختلف را به ما معرفی می‌کند.

دنیای اینترنت دنیای گسترده‌ای است. جایی که کاربران با یک کلیک خریدهای خود را انجام می‌دهند، باهم صحبت می‌کنند، نیازهای خود را برآورده می‌کنند و زندگی خود را همانجا هم مدیریت می‌کنند. شاید این فضا برای ما به عنوان کاربر بسیار ساده بنظر برسد، اما از دید یک صاحب کسب‌ و کار، کار زیادی در پیش داریم.

مهم‌ترین عامل موفقیت یک تجارت در جهانی که همه چیز برپایه رقابت است، در دسترس بودن است. درست لحظه‌ای که کاربر به محصول یا خدماتی نیاز دارد، جایی که دیگران نیستند باید شما باشید تا نیاز کاربر را رفع کنید.

اینجا است که بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ به کمک شما خواهد آمد. بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی سنتی عمل می‌کند. کاربران را به مخاطبان و مخاطبان را به مشتریان وفادار تبدیل می‌کنید. پروسه‌ای که به لطف کمپینگ تبلیغاتی، وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجویی مانند گوگل بسبار ساده شده است.

اما برای بازاریابی دیجیتال به ابزار نیاز دارید. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دقیقا همان چیزی هستند که به شما کمک می‌کنند با روش‌های ساده و کاربردی نظر کاربران سراسر وب را به خود جلب کنید. آن‌ها را مجاب کنید روی تبلیغات شما کلیک کنند، ویدیوی شما را ببینند و بخواهند بیشتر با محصولات و خدمات شما آشنا شوند.

این ابزارها توسط شرکت‌های مطرح جهان طراحی و اجرا شده‌اند به این امید که پروسه بازاریابی آنلاین شما ساده و درعین حال کاربردی شود. می‌توانید با شناخت این ابزارها و با به‌کار بردنشان، کسب‌ و کار خود را رونق بخشید و جان تازه‌ای به آن ببخشید.

مهم نیست در سایت یا شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید. مهم نیست در چه زمینه‌ای محصول یا خدمات ارائه می‌کنید، همیشه ابزاری برای کسانی که می‌خواهند پیشرفت کنند وجود دارد. در ادامه بیشتر در مورد انواع آن‌ها و کاربردهایی که دارند صحبت خواهیم کرد.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای بازاریابی دیجیتال بخش‌های مختلفی را پوشش می‌دهند. در زمینه‌های مختلف بازاریابی می‌توانید چندین و چند ابزار قدرتمند پیدا کنید که می‌توانند کمک کننده باشند. مهم‌ترین ابزارها در بخش‌های زیر وجود دارند.

  • ابزارهای بخش سئو
  • ابزارهای بخش ایمیل مارکتینگ
  • ابزارهای بخش سوشال مدیا مارکتینگ
  • ابزارهای بخش بازاریابی محتوا
  • ابزارهای بخش تحلیل داده
  • ابزارهای بخش تبلیغات
  • ابزارهای بخش ادیت ویدیو
  • ابزارهای بخش ادیت عکس
  • ابزارهای مربوط به مدیریت محتوا
  • و…

هرکدام از این بخش‌ها دارای ابزارهای مختلفی هستند. کاربرد آن‌ها می‌تواند از ساده تا پیچیده و کاملا بسته به نیاز شما باشد. برخی از این ابزارها رایگان، برخی دارای اشتراک ماهیانه و سالیانه و برخی دیگر به طور کامل پولی هستند.

قطعا هرکدام کارایی ویژه و اختصاصی خود را دارند که می‌توانید از آن برای بهبود اوضاع دیجیتال مارکیتنگ کسب و کار خود از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  فرآیند برند سازی حرفه‌ای چگونه است؟

کاربرد ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکیتینگ در خدمت شما هستند تا بتوانید از آن‌ها برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید. در اینجا مهم‌ترین ابزارها را به شما معرفی کرده و در مورد کاربرد هرکدام از آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

ابزارهای سئو

در سال‌های گذشته، دید دیجیتال مارکترها به سئو، یک روند گذرا بود. اما دیگر آن دوران گذشته است. امروزه حتی مارکترهای تازه‌کار و غیر متخصص هم اهمیت ترافیک آنلاین و موتورهای جستجو را درک کرده‌اند.

با این حال، تسلط بر بهینه سازی سئو می‌تواند کار دشواری باشد، به خصوص زمانی که تازه شروع به کار کرده‌اید. خوشبختانه می‌توانید از ابزارهای بازاریابی که در زمینه سئو کاربردی هستند، استفاده کنید. این ابزارها کار را برای شما ساده‌تر کرده و به شما کمک می‌کنند انتخاب بهتری برای استراتژی سئو خود داشته باشید. مهم‌ترین ابزارهای سئو شامل موارد زیر هستند.

۱: Shopify SEO Suite

دلایل زیادی می‌توانند دست به دست هم دهند و باعث کندی وب سایت شما شوند. این یعنی شانس خود را برای دیده شدن در صفحه اول گوگل از دست می‌دهید. ممکن است تصاویر شما بسیار باکیفیت و سنگین باشند. ممکن است لینک‌های خراب داشته باشید یا به خوبی شبکه‌های اجتماعی را با وب سایت خود مچ نکرده باشید.

تمام این موارد به گوگل می‌گوید شما به اندازه کافی قوی نیستید که در نتایج اول دیده شوید. اما Shopify SEO Suite حلال تمامی این مشکلات خواهد بود. زیرا:

  • از متا تگ‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • نقشه سایت را بررسی می‌کند.
  • داده‌ها را ساختارمند می‌کند.
  • تصاویر را بهینه می‌کند.

به کمک این افزونه می‌توانید به صورت خودکار تصاویر را بهینه‌سازی کرده و سرعت وب سایت خود را افزایش دهید. همچنین این افزونه به موتورهای جستجو کمک می‌کند محتوای شما را بهتر درک کنند. داده‌ها را ساختارمندتر کرده و آن‌ها را اولویت‌بندی می‌کند.

از همه مهم‌تر که کاملا رایگان است. به علاوه، تیم پشتیبانی مشتری‌مدار و حرفه‌ای آن‌ها به سرعت به سوالات شما پاسخ داده و در صورت داشتن هر سوال می‌توانید ایمیل دهید. چون این برنامه رایگان است و برای دسترسی به آن نیاز به پرداخت هیچ هزینه پنهانی ندارید، به یکی از بهترین ابزارهای سئو تبدیل شده است.

کاربرد ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

۲: Ahrefs

Ahrefs یکی دیگر از ابزارهای جامع سئو است که به شما کمک می‌‌کند ترافیک وب‌ سایت خود را افزایش دهید. این ابزار اطلاعات ۱۵۰ میلیون کلمه کلیدی از ۱۲۰ کشور دنیا را در اختیار دارد.

این ابزار برای تجزیه و تحلیل رقابتی عالی بوده و شما را قادر می‌سازد بیشتر با رقبای خود آشنا شوید و صفحات برتر آن‌ها و بسیاری از موارد دیگر را هم بتوانید بررسی کنید.

همچنین به شما امکان می‌دهد صفحاتی که بیشترین ترافیک را دارند را ببینید. بعلاوه این ابزار خود ابزار داخلی دیگری به نام Content Gap دارد که می‌توانید با استفاده از آن میزان ترافیک رقبای خود را هم بررسی کنید.

اگر می‌خواهید از همان اول کار، پایه‌های بیزینس خود را محکم کنید، حتما این ابزار را در لیست ابزارهای بازاریابی خود قرار دهید. مطمئنم این ابزار چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

۳: Moz Pro

ماز پرو مجموعه‌ای از ابزارهای سئو است که همه با هم در این ابزار جمع شده‌اند. این ابزار راه‌ حل‌های لازم براس سئو مورد نیاز کسب و کارتان را به شما ارائه می‌دهد.

این ابزار طراحی شده تا امکانات متعددی در زمینه پیدا کردن مشکلات بالقوه، ارائه توصیه‌های عملی، ممیزی سایت شما، رتبه‌بندی سایت، ردیابی سایت‌های دیگر، جستجوی کلمات کلیدی مناسب و… را در اختیار شما قرار دهد.

بعلاوه یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی هم دارد که به تعیین اینکه کدام کلمات کلیدی و ترکیبات کلیدی ممکن است برای بیزینس شما بهتر باشد، کمک می‌کند. همچنین یک ابزار تجزیه و تحلیل و بک لینک هم در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

پس از ثبت نام در Moz Pro، می‌توانید از دسترسی کامل به MozBar، بررسی یک به یک و ردیابی کلمات، سئو اطلاعات و دیگر امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، نهایت استفاده را کنید. بخشی از این امکانات پولی و بخشی دیگر به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند.

این ابزار دیجیتال مارکتینگ یک پشتیبانی عالی داشته که در زمینه‌های بازاریابی و جستجوی آنلاین هم می‌تواند راهنما و مشاور خوبی برای شما باشند.

۴: Yoast

Yoast یک افزونه محبوب است که هم با ویرایشگر کلاسیک وردپرس و هم با ویرایشگر گوتنبرگ به خوبی سازگار است. به کمک این افزونه می‌توانید محتواهای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

یوست سئو افزونه‌ای است که به شما امکان می‌دهد عناوین و توضیحات سئو را به راحتی برای همه پست‌ها و صفحات وب‌ سایت خود بنویسید و به آن‌ها اضافه کنید. علاوه بر این، یواست سئو به طور خودکار نقشه سایت شما را به صورت XML ایجاد می‌کند.

این افزونه، این کار را برای تمام بخش‌های مختلف وب سایت شما انجام داده و کمک می‌کند داده‌های شما در حالتی بهینه قرار بگیرند و به راحتی برای موتورهای جستجو هم قابل تشخیص باشند.

این ابزار هر ۲ هفته یکبار آپدیت می‌شوید تا الگوریتم‌های گوگل را منعکس کند. بنابراین در مورد سئو همیشه بروز هستید. افزونه یواست سئو برای وردپرس رایگان است. اما برخی از امکانات آن در نسخه دیگری تحت عنوان نسخه پریمیوم در دسترس قرار می‌گیرد.

۵: SEMRush

SEMRush به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی ارگانیک و عبارات جستجویی را پیدا کرده و بتوانید به راحتی آن‌ها را رتبه‌بندی کنید. همچنین به شما امکان می‌دهد تحقیقات کلمات کلیدی خود را در مورد رقبایتان هم انجام دهید.

شما به کمک این ابزار بازاریابی می‌توانید رتبه هر کلمه کلیدی را متوجه شده و بفهمید که رقبای شما در کدام کلمات کلیدی فعال هستند و در کدام یک عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند.

به علاوه، ابزار SEMRush SEO Writing Assistant به شما کمک می‌کند محتوای وب سایت خود را بهبود بخشید. کار این ابزار این است که به خوبی با وردپرس ادغام شده و محتوای سئو فرندلی‌تری در اختیار شما قرار دهد.

ابزار تحلیل سئو SEMrush

ابزارهای بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از قدرتمندترین روش‌های بازاریابی برای دیجیتال مارکترها است. این یکی از کارآمدترین راه‌ها برای جذب و پرورش مخاطبانی است که به مشتریان وفادار شما تبدیل می‌شوند. این روش بازاریابی حتی بسیار مقرون به‌ صرفه بوده و بازگشت سرمایه در سریع‌ترین حالت اتفاق می‌افتد.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ زیادی در بازار وجود دارد. ما چند مورد از مهم‌ترین‌ها را انتخاب کردیم تا آن‌ها را به شما معرفی کرده و بیشتر در مورد شگفتی آن‌ها با شما صحبت کنیم.

۱: ایمیل مارکتینگ AVADA

آوادا یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ عالی برای استارتاپ‌ها و بیزینس‌های متوسط است که مایلند کسب و کار خود را گسترش داده و بزرگ کنند. تمرکز AVADA روی کاربرپسند بودن و سادگی است. این ابزار به افرد غیر متخصص کمک می‌کند تا از طریق ارسال ایمیل مشتریان خود را جذب کنند.

آوادا مشتریان احتمالی شما را بررسی کرده و برای بهینه‌سازی کمپین تبلیغاتی شما، سبد خرید طراحی می‌کند. رابط کاربری آن به صورت بصری طراحی شده تا حتی کاربران مبتدی هم به سادگی از آن استفاده کنند.

AVADA Email Marketing قالب‌های آماده‌ای را ارائه می‌دهد که می‌تواند به شرکت‌ها برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه کمک کند. علاوه بر این، می‌توانید برای کسب بهترین نتایج ممکن، مخاطبان خاصی را برای ایمیل‌های خود تقسیم‌بندی کرده و هدف قرار دهید.

بازاریابی ایمیلی آوادا یک تیم پشتیبانی همیشه آنلاین دارد که همیشه کمک کننده شما خواهند بود. این ابزار یک طرح رایگان به همراه دوره آموزشی رایگان ۱۴ روزه دارد و در صورتی که از آن راضی بودید، می‌توانید برای خرید آن ۹ دلار پرداخت کنید.

۲: SendPulse

یکی دیگر از قدرتمندرین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در حیطه بازاریابی ایمیلی، SendPulse است. این پلتفرم که حول محور بازاریابی ایمیلی ساخته شده بود، به تدریج به یک پلتفرم اتوماسیون بازاریابی تبدیل شد که کانال‌های مختلفی را برای ارتباط با مشتریان ارائه می‌دهد.

کسب‌ و کارها در هر اندازه‌ای که باشند، می‌توانند کمپین بازاریابی ایمیلی را با یک ربات چت پیام‌رسان مثل چت در اینستاگرام، واتس‌اپ و … ترکیب کنند.

ابزارهای بازاریابی ایمیلی اضافی مانند قالب ایمیل، تایید کننده ایمیل، پنجره‌های هوشمند بازشو، فرم‌های اشتراک و… تنها با کشیدن و رها کردن طراحی شده و سریع درست می‌شوند.

در ابتدای استفاده از این ابزار، می‌توانید ۱۵ هزار ایمیل را به صورت رایگان در هر ماه ارسال کنید و از ربات چت آن در صفحات لندینگ خود استفاده کنید.

۳: MailChimp

MailChimp به عنوان برترین پلتفرم ایمیل مارکتینگ، در روز بیش از ۱ میلیارد ایمیل ارسال می‌کند. استفاده از آن بسیار ساده است و می‌توانید از آن برای ارسال انبوه ایمیل استفاده کنید. خبرنامه‌های ایمیلی ایجاد کرده و آن‌ها را هم تجزیه و تحلیل کنید.

همچنین این پلتفرم به دلیل داشتن قالب‌های آماده و جذاب با تصاویر داخلی و … به یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. ویژگی‌های حرفه‌ای که MailChimp ارائه می‌کند برای تعامل با مخاطبان بسیار کارآمد است.

می‌توانید از طرح‌های رایگان و پولی آن استفاده کنید. طرح‌های آن استاندارد و خوش قیمت بوده و برای همه مناسب هستند.

ابزار ایمیل مارکتینگ mailchimp

۴: Constant Contact

Constant Contact با بیش از ۲۰ سال سابقه کاری در زمینه صنعت بازاریابی ایمیلی، راه حلی ایده‌آل برای کسب و کارهای کوچک و حتی شرکت‌های بزرگ ارائه می‌کند.

شما می‌توانید یکی از بیش از ۲۴۰ قالب ایمیل را انتخاب کنید سپس آنچه می‌خواهید را با درگ اند دراپ طراحی کرده و سفارشی‌سازی کنید. هر قالب واکنش‌گرا است، بنابراین لازم نیست نگران طراحی مجدد کمپین خود برای دیوایس‌ها یا دستگاه‌های مختلف با صفحه نمایش‌های متفاوت باشید.

این ابزار بازاریابی به شما امکان می‌دهد همه چیز را به صورت اتوماتیک انجام دهید. همه چیز بسته به رفتار کاربر به صورت خودکار انجام شده و ایمیل‌ها هدفمند در زمان مناسب ارسال می‌شوند.

همچنین، این ابزار به شما گزارش‌های دقیقی از کمپین ایمیلی که داشته‌اید می‌دهد. اطلاعات ارزشمند زیر در اختیار شما خواهد بود.

  • کاربر چه مدت ایمیل خود را باز گذاشته و ایمیل شما را مطالعه کرده است.
  • نرخ کلیک شما چقدر بوده است.
  • چه تعداد از افراد از دریافت ایمیل توسط شرکت شما انصراف داده‌اند.
  • نرخ پرش در ایمیل‌های شما چقدر است.
  • کدام یک از کمپین که برگزار کرده‌اید برایتان بیشترین بازدهی را داشته است.

این اپ بینش عمیقی از نحوه بازاریابی، عملکرد و میزان شکست و موفقیت شما ارائه کرده و کمک می‌کند دید بهتری نسبت به شرایط مخاطبان خود داشته باشید.

۵: Selzy

سلزی یک پلتفرم ایمیل مارکتینگ همه‌کاره است که مشاغل کوچک و متوسط می‌توانند به خوبی از آن استفاده کنند. می‌توانید به کمک آن کارهایی مثل مدیریت فهرست مخاطبان، مدیریت رشد کمیپین، توالی خودکار ارسال ایمیل، گزارش‌های گسترده و قابل بررسی از ایمیل‌ها … را دریافت کنید.

این پتلفرم حتی از این که ایمیل‌های شما وارد بخش اسپم یا هرزنامه هم شود جلوگیری کرده و آن را مستقیم وارد قسمت اینباکس ایمیل می‌کند.

یک طرح رایگان همیشگی با محدودیت ۱۰۰۰ مخاطب و ۱۵۰۰ ایمیل در ماه در اختیار شما قرار می‌گیرد و تمام قابلیت‌های Selzy را می‌توانید در این مدت استفاده کنید.

اگر می‌خواهید ایمیل‌های بیشتری برای مخاطبان بیشتری ارسال کنید، باید طرح‌های آن را که به صورت ماهیانه هستند خریداری کنید.

ابزارهای سوشال مدیا مارکتینگ

سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یکی از زمینه‌های پرورش نوآوری در بازاریابی دیجیتال است. داشتن ابزار مناسب برای مدیریت آن می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. با ابزارهای زیر، می‌توانید کمپین بازاریابی مجدد ایجاد کنید یا حتی پیام کسب و کار خود را در تمام کانال‌های شبکه‌‌های اجتماعی خود همگام‌سازی کنید.

در ادامه برخی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی در زمینه شبکه‌های اجتماعی را به شما معرفی می‌کنیم. این ابزارها انتخاب خوبی برای کسانی هستند که می‌خواهند در بخش بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به موفقیت برسند.

۱: Buffer

اگر بتوانید به کمک یک ابزار تمام فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی خود را یکجا انجام دهید بسیار کمک کننده است. همچنین صرفه‌جویی زیادی هم در زمان شما ایجاد خواهد شد.

انتخاب اول ما برای این منظور، Buffer است. بافر مطمئنا با رابط کاربری ساده و حرفه‌ای که دارد، به خوبی کارهای شما را مدیریت می‌کند. رابط کاربری بصری آن از هر نظر می‌تواند حتی به افراد مبتدی خدمات خود را ارئه کند.

با استفاده از این ابزار، می‌توانید:

  • به طور کامل شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنید.
  • برای ایجاد پست برنامه ریزی و زمان‌بندی کنید.
  • پیگیری عملکرد کارهایی که انجام داده‌اید.
  • تعامل خود با دیگران را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنید.
  • با اعضای تیم خود تغییرات را به صورت خودکار دنبال کنید.

۲: Hootsuite

Hootsuite که بیشتر یک ابزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی سازمانی است، بسیار قدرتمند و محبوب است. می‌تواند محتوای تایید شده شما را در فضای ابری ذخیره کرده و اعضای تیم می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته به آن دسترسی داشته باشند.

همچنین می‌توانید پست‌های خود را به صورت موردی برای انتشار برنامه‌ریزی کنید. این ابزار بازاریابی عملکرد محتوای سوشال مدیای شما را ردیابی کرده و باتوجه به برند و موضوع خاصی که می‌خواهید پست‌های عمومی را برای شما محاسبه کرده و آمار آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Hootsuite یک برنامه کاملا پولی بوده و می‌توانید به صورت ماهیانه و حتی سالیانه اکانت اشتراک آن را خریداری کرده و از استفاده‌های حرفه‌ای آن بهره برید.

۳: MeetEdga

MeetEdga یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و یک ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی شگفت‌انگیز است.

این ابزار دارای یک افزونه است که روی مرورگر شما نصب شده و می‌توانید هر بار به آن نگاه کنید و در هر پست ۵ نکته مهم برای بهبود پست‌های خود پیدا کنید.

می‌توانید محتواهایی که دارید را در دسته‌های مختلف مرتب کرده و تصمیم بگیرید چه زمانی می‌خواهید محتوای شما از هر دسته به اشتراک گذاشته شوند.

این به شما امکان می‌دهد پست‌ها را ۲۴ ساعته برنامه‌ریزی کنید. همچنین اگر محتواهای در صف انتشار شما تمام شوند، پست‌های قبلی را پیدا کرده و دوباره آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد.

می‌توانید برنامه‌ریزی درستی برای انتشار محتواها بچینید و هر زمان که خواستید آن را شروع و هر زمان که خواستید آن را تمام کنید. اشتراک لایت و حرفه‌ای این ابزار را می‌توانید ماهیانه خریداری کنید.

ابزارهای بازاریابی محتوا

تولید محتوا در حال حاضر یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که می‌توانید از آن برای بازاریابی استفاده کنید. بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ جزو آن دسته از مواردی است که ابزارهای دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای برایش طراحی شده‌اند. در ادامه متداول‌ترین و پر استفاده‌ترین‌های این حوزه را معرفی می‌کنیم.

۱: Trello

Trello یک ابزار بازاریابی رایج مدیریت محتوا است که بسیاری از سازمان‌ها برای استراتژی‌های محتوایی خود از آن استفاده می‌کنند.

دلیل جذابیت ترلو این است که برای تیم‌ها و مشاغل کوچک رایگان است. این ابزار به صورت بصری طراحی شده و می‌توانید برنامه‌ریزی‌های خود را آنلاین انجام دهید، تسک تعریف کنید، برای تسک‌ها زمان شروع و پایان طراحی کنید و در نهایت افراد گروه خود را به بورد کاری خود اضافه کنید.

در هر بخش که ایجاد می‌کنید، می‌توانید فایل آپلود کنید، نوشته اضافه کنید و کسانی که باید روی یک پروژه محتوایی به صورت همزمان کار کنند را به بخش اضافه کنید.

اگر استفاده حرفه‌ای‌تر و سازمانی‌تری برای ترلو دارید، باید طرح تجاری یا سازمانی آن را به ازای هر کاربر در ماه خریداری کنید در غیر این صورت کاملا رایگان است.

۲: BuzzSumo

هیچوقت به این فکر کرده‌اید در حوزه کاری شما کدام محتواها ترند هستند؟ می‌خواهید بدانید رقبای شما در مورد چه چیزی می‌نویسند و چگونه آن را بازاریابی می‌کنند؟

BuzzSumo ابزاری عالی برای تسلط به زمین بازی و شکست حریفان است. این ابزار با آشکار کردن موضوعاتی که باید برای تولید محتوا در نظر بگیرید، به شما کمک می‌مند تا تاثیرگذارترین موارد را برای کانتنت مارکتینگ خود پیدا کنید.

شما می‌توانید موضوعات پرطرفدار را جستجو کرده و یک محتوای همیشه سبز ایجاد کنید. می‌توانید محتواهای خود و رقبا را هم تجزیه و تحلیل کرده و بهترین عملکرد رقبای خود را هم پیدا کنید.

ابزارهای بازاریابی محتوا

ابزارهای ویرایش و ایجاد ویدیو

بازاریابی ویدیویی یکی از قانع‌کننده‌ترین راه‌ها برای جذب ترافیک رایگان و هدفمند به وب ساست و بازاریابی محصولات/خدمات شما است. در رابطه با این موضوع، موتورهای جستجو نیز ترجیح می‌دهند محتوای خاصی را با جزئیات بالا رتبه‌بندی کنند.

محتواهای ویدیویی همیشه به کارآفرینان آنلاین کمک می‌کند زودتر به جایگاه مناسبی برسند. برای تولید و ویرایش ویدیو به خصوص در سطح حرفه‌ای ابزارهای زیادی وجود دارد. چند مورد از بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم.

۱: Promo

Promo محبوب‌ترین برنامه برای ساخت ویدیویی آنلاین است که می‌توانید به صورت نامحدود به هزاران قالب آماده دسترسی داشته باشید. می‌توانید لوگو، رنگ، فونت و هرچیز دیگری که دوست دارید را به ویدیو‌های خود اضافه کنید..

می‌توانید حتی متن یک آهنگ، یک آهنگ یا هر چیز دیگری را هم به آن اضافه کرده و فیلم را مستقیم در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. پرومو هم طرح‌ رایگان و هم طرح‌های سالانه برای استفاده‌های فوق‌‌حرفه‌ای را در اخیتار شما قرار می‌دهد.

۲: Animoto

Animoto به شما کمک می‌کند یک بازاریابی ویدیویی حرفه‌ای داشته باشید. برنامه به شما امکان می‌دهد اسلاید‌های حرفه‌ای و زیبا با جلوه‌های بصری، موسیقی، متن و موارد دیگر ایجاد کنید.

این ابزار بازاریابی تنها با کشیدن و رها کردن کار کرده و نیاز به تخصص بالایی برای استفاده ندارد. از طرح رایگان آن برای ایجاد ویدیوهای حرفه‌ای استفاده کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

۳: Nero Video

وقتی صحبت از مجموعه‌های چندرسانه‌ای با کاربری آسان و متنوع می‌شود، Nero یک نام قابل اعتماد است. ابزاری که برای کپی و رایت سی‌دی از آن استفاده می‌کنند.

این کمپانی با Nero Video آماده تا یک ابزار عالی برای ویرایش فیلم در اختیار شما قرار دهد. این ابزار مجموعه‌ای جامع از افکت‌ها و قالب‌های با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد تا ویدیوهای شما را زیبا و منحصر به فرد کند.

این ابزار اگرچه رایگان نیست، اما یکبار برای همیشه آن را خریداری می‌کنید تا به یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دسترسی داشته باشید.

ابزارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی

دیجیتال مارکتینگ در واقع مبتنی بر تجزیه و تحلیل است. به هرحال، تجزیه و تحلیل داده‌ها است که می‌تواند از شما یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای بسازد. ابزارهای خوبی هم برای این کار وجود دارد که اسمشان در لیست بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرد.

ابزارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی

۱: Google Analytics

Google Analytics یک استاندارد طلایی برای تجزیه و وب‌ سایت در نظر گرفته می‌شود. اگر تسلط کافی به آن نداشته باشید، قطعا به عنوان یک دیجیتال مارکتر دچار مشکل می‌شوید.

به شکلی ساده بخواهیم بگوییم، گوگل آنالیتیکس می‌تواند به شما نشان دهد که چه کسانی به وب سایت شما می‌آیند، از کجا و در کدام صفحات بیشتر وقت خود را می‌گذارنند و فراتر از آن، می‌توانید هرآنچه در مورد تعامل کاربران نیاز دارید را متوجه شوید.

به طور کلی این ابزار رایگان است اما می‌توانید برای وب‌ سایت‌هایی که بیش از ۱ میلیارد بازدید دارند نسخه پیشرفته‌تر آن را خریداری کنید.

۲: Klipfolio

Klipfolio جایی برای تجزیه و تحلیل تمامی داده‌های شما در یک داشبورد است. می‌توانید از تم‌های مختلف این برنامه استفاده کنید و داده‌ها و نتایج آن را به صورت نمودارها و جدول‌های قابل درک ببینید.

همچنین می‌توانید تمامی این داده‌ها را با تیم تجاری خود هم به اشتراک بگذارید. این برنامه شبیه یک داشبورد است و داده‌ها را از هرجایی که بخواهید دریافت و تجزیه و تحلیل می‌کند. این ابزار بازاریابی رایگان نیست اما می‌توانید از طرح‌های ماهیانه قیمت مناسب آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  مدیریت برند یا brand management چیست؟

سایر ابزارهای بازاریابی در حوزه دیجیتال مارکتینگ

در کنار ابزارهایی که معرفی کردیم، موارد معروف دیگری هم هستند که بسیار معروف‌ بوده و می‌توانید از آن‌ها در کارهای روزانه خود استفاده کنید. از مهم‌ترین ابزارهایی که می‌توان اسم برد موارد زیر هستند.

  • Lumen5: محتواهای نوشتاری شما را به ویدیوهای جذاب تبدیل می‌کند.
  • MailChimp’s A/B Testing: یک ابزار ایمیل مارکتینگ متفاوت و حرفه‌ای به همراه قابلیت ایجاد فضای تست.
  • Sprout Social: تمام پست‌های شما در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین به طور همزمان مدیریت می‌کند.
  • Canva: معروف‌ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ در حوزه بصری که به قالب‌هایی جهت تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی در اختیار شما می‌گذارد.
  • Hotjar: یک ابزار برای تولید نقشه‌های حرارتی و ضبط رفتار کاربران در وب سایت شما است تا همه آن‌ها را یکجا تحلیل کنید.
  • DITPAD: قبل از این که محتوایی را منتشر کنید یا ایمیل مارکتینگ خود را راه‌اندازی کنید، متن شما را برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه می‌کند.
  • BEACONSTAC: ابزاری قدرتمند برای تولید QR مخصوص برای شما کسب‌ و کارتان. این کد برای تخفیف‌ها، ویدیوها، کاتالوگ محصول و… برای شما کاملا اختصاصی طراحی می‌شوند.
  • ابزارهای شرکت گوگل: گوگل ابزارهای قدرتمندی مانند Google Search Console ، Google Ads و Google Optimize  در اختیار شما قرار می‌دهد. با این ابزارها می‌توانید کسب و کار خود را گسترش و بهینه کرده و عملکرد عالی از خود نشان دهید.

در نهایت، تمامی ابزارهایی که در اینجا معرفی کردیم، به شما کمک می‌کنند استراتژی‌هایی که دارید را به بهترین نحو اجرا کنید. کارهای شما را ساده‌تر کرده و در بهبود و گسترش کسب‌ و کارتان به شما کمک می‌کنند. اما مهم‌تر از ابزارها، تخصص است. در صورتی که استراتژی خوبی نداشته باشید، کمپین تبلیغاتی حرفه‌ای اجرا نکنید یا دانش خوبی نسبت به دیجیتال مارکتینگ نداشته باشید، نمی‌توانید موفق شوید. اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و از آن‌ها کمک بخواهید. در این صورت رشد و پیشرفت بیزینس خود را تضمین می‌کنید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

کاربرد cta چیست؟
اگر به وب‌گردی علاقه دارید، در وب سایت‌های مختلف گزینه‌هایی نظیر اطلاعات بیشتر، مشاهده قیمت، افزودن به سبد خرید و موارد مشابه دیگر را دیده‌اید؛ احتمالا برایتان جالب باشد که به این موارد Cta می‌گویند و به منظور تعامل کاربر...
رپورتاژ آگهی چیست؟ از کجا رپورتاژآگهی بخرم؟
رپورتاژ، گزارشی بی¬طرفانه از محصولات و خدمات برندهای گوناگون است که برای انتقال پیام به مخاطب در رسانه¬ها منتشر می¬شود. (رسانه می¬تواند برنامه تلویزیونی و یا یک وب سایت باشد) مدیران رسانه در ازای انتشار گزارش مبلغی را از شرکت¬ها...
بلاگ کروشه18 بهمن
روابط عمومی که اغلب در فضاهای حرفه‌ای به PR معروف است ۶۳٪ ارزش اکثر شرکت‌های امروزی را تشکیل می‌دهد. روابط عمومی یکی از جنبه‌های کلیدی کسب و کار شما است. اگر از مدیران کسب و کارها بپرسید که چگونه روابط...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.