نسخه آزمایشی!

ساختار سازمانی یک آژانس تبلیغاتی

فهرست مطالب

 

ساختار سازمانی یک آژانس تبلیغاتی صرف نظر از اندازه آن، دربرگیرنده یک سری عناصر اصلی و پایه‌ای است. تیم خدمات حساب، ارتباط با مشتریان را مدیریت می‌کند، تیم خلاق تبلیغات را توسعه می‌دهد و متخصص رسانه هم به دنبال انتخاب رسانه‌هایی می‌رود که تبلیغات باید بر روی آن اجرا شود. تیم مدیر ارشد هم مسئول کسب وکار آژانس و عملیات مالی آن است.

مدیریت آژانس:

تیم مدیریت ارشد ممکن است دربرگیرنده مدیر عامل اجرایی و مدیر مالی در یک آژانس کوچک باشد. در آژانس‌های بزرگ‌تر این احتمال وجود دارد که تیمی از مدیران حضور داشته باشند که در برگیرنده مدیر عامل اجرایی و مدیر امور مالی به همراه سایر مدیرانی است که هر کدام یکی از دپارتمان‌ها را مدیریت می‌کنند. اگر آژانسی به گروه بزرگی از شرکت‌ها تعلق داشته باشد، عضوی از تیم مدیریت مسئولیت رابطه با هولدینگ را به عهده می‌گیرد.

خدمات حساب:

تیم خدمات حساب با مشتریان سر و کار دارد و کار تیم رسانه و تیم خلاق را در آژانس هماهنگ می‌کند. یک آژانس بزرگ ممکن است سه سطح از مدیر حساب را داشته باشد: مدیر حساب، مدیر اجرایی حساب و دستیار مدیر اجرایی. مدیر حساب که به تیم مدیریت آژانس گزارش می‌دهد فرد ارشدی است که مسئولیت گروه را بر عهده دارد و بیشتر کارها را مدیریت می‌کند.

این افراد ممکن است رابطه نزدیکی با بیشتر مشتریان مهم آژانس داشته باشند. مدیر اجرایی حساب و دستیار مدیر اجرایی به مدیر ارشد گزارش روزانه‌ای را ارائه می‌کنند.

برنامه‌ریزی حساب:

افرادی که در حوزه برنامه‌ریزی حساب‌ها فعالیت دارند، نیازها و اولویت‌های بازار هدف برای محصول یا خدمات خاصی را مورد تحقیق قرار می‌دهند. آن‌ها از یافته‌های خود برای توسعه استراتژی تبلیغاتی و آماده‌سازی بریف برای تیم خلاقی استفاده می‌کنند که بر روی کمپین‌های تبلیغاتی در حال کار هستند. در آژانس‌های کوچک‌تر برنامه‌ریزی حساب ممکن است بخشی از مسئولیت یک مدیر اجرایی حساب باشد. اما در آژانس‌های بزرگ‌تر یک فرد متخصص هست که به عنوان عضوی از تیم مدیریت حساب فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید:  بزرگترین گرایش های موجود در حوزه بازاریابی محتوا در سال 2017

رسانه:

دپارتمان رسانه مسئول برنامه‌ریزی برای مکان و زمان تبلیغات، خرید فضا یا زمان در روزنامه‌ها، مجلات، رادیو، تلویزیون، رسانه‌های دیجیتال و فضای باز است. در آژانس‌های کوچک‌تر یک فرد ممکن است نقش برنامه‌ریزی و خرید رسانه را به عهده داشته باشد. در آژانس‌های بزرگ دپارتمان مخصوصی هست که توسط مدیر رسانه مدیریت می‌شود. این فرد سوپروایزر تیمی است که بر روی برنامه‌ریزی و خرید کار می‌کنند. تیم رسانه ممکن است در برگیرنده متخصصانی از حوزه پرینت، رسانه‌های دیجیتال یا پخش باشد.

خدمات خلاق:

تیم خلاق دربرگیرنده کپی رایترها و طراحانی است که با هم برای توسعه مفاهیم تبلیغاتی کار می‌کنند. در آژانس‌های بزرگ‌تر، مدیر تیم خلاق، کاری که تیم بر روی حساب‌های مختلف انجام می‌دهد را مدیریت می‌کند. در آژانس‌های کوچک‌تر ممکن است یک مدیر خلاق حضور داشته باشد که با نویسندگان فریلنسر متفاوتی همکاری می‌کند.

تولید:

آژانس‌های بزرگ‌تر دپارتمان تولیدی دارند که مسئول مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی است. این افراد بودجه تبلیغات را مدیریت و زمان‌بندی می‌کنند و به هماهنگی کار دپارتمان رسانه و تیم خلاق می‌پردازند. تیم تولید همچنین با منابع تامین‌کننده خارجی که بر روی کمپین‌های تبلیغاتی کار می‌کنند هم تعامل دارد. در آژانس‌های کوچک‌تر مدیر اجرایی حساب با مدیر خلاق مسئول مدیریت پروژه خواهد بود.

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.