نسخه آزمایشی!

۱۰ نکته برای طراحی کارت دعوت و تبریک خاص و جذاب

فهرست مطالب

اگر قصد طراحی یک کارت دعوت و تبریک را برای خود، مشتریان و دوستان داشته باشیم باید نکاتی را در طراحی آن رعایت کنیم. کارت های دعوت می توانند فرصت خوبی برای کار با عناصر زیبا و تکنیک های چاپ را برای ایجاد یک قطعه هنری که بخشی از جریان کاری معمول نیست، ایجاد کنند. این کارت ها می توانند بسیار شگفت انگیز و جذاب باشند و می توانیم این جذابیت را با انتخاب متنی زیبا و طرحی خلاقانه و جذاب چندین برابر کنیم.

نکته مهمی که باید مدنظر داشته باشیم این است که کارت دعوت باید ارتباط احساسی بین ارسال کننده  و فرد دعوت شده را نشان دهد.

در این مقاله قصد داریم ۱۰ نکته کلیدی برای طراحی یک کارت دعوت و تبریک خاص و جذاب را تشریح کنیم.

 

یک تم بصری برای خود انتخاب کنیم

اگر کارت دعوت طراحی شده ظاهر قدیمی داشته باشد ممکن است نتواند حس و حال دعوت، و شور و شوق تبریک و شادی ما را به خوبی نشان دهد. بهتر است کار خود را با تم بصری آغاز کنیم که با مناسبت و موضوع رویداد دعوت و روحیات افراد گیرنده کارت سازگار است. بدین معنی که از رنگ ها و عناصر بصری استفاده کنیم که برای این افراد مناسب است.

اگر تم رنگی برای این رویداد و تبریکات در نظر گرفته شده است، مناسب است کار خود را با آن اغاز کنیم. هر جزییاتی در مورد موقعیت برگزاری رویداد، تعداد و شخصیت های مهمانان و رسمی بودن یا نبودن رویداد می تواند به ما در آغاز کار کمک کند.

 

از فونت زیبایی استفاده کنیم

یکی از قابلیت ها و ویژگی های مهم کارت های دعوت و تبریک استفاده از فونت های زیبا و جذاب است. اسکریپت ها، براش ها، فونت های دست نوشته از جمله گزینه های پرکاربردی هستند که در کارت های دعوت و حتی عروس با متن محدود به کار می روند. بهتر است نوع فونت انتخابی را با فونت sans serif یا serif جفت کنیم تا بتوانیم مقدار کنتراستی که بین عنصر متنی وجود دارد را افزایش دهیم و تعادلی را ایجاد نماییم.

بیشتر بخوانید:  فرآیند یک طراحی لوگو حرفه ای و خلاقانه

باید برای بخش کلیدی متن همچون نام ها از فونت های مخصوص استفاده نماییم، این کار می تواند نام شخص را برجسته تر و خاص تر نشان دهد. برای راهنمایی بیشتر و مطمئن شدن از استفاده درست از فونت ها می توانیم از سایت های مختلفی که در آن فونت های مختلفی جمع آوری شده است استفاده نماییم.

 

باید محتوای مناسبی برای کارت مدنظر فراهم کنیم

یک کارت خوب در برگیرنده اطلاعات کلیدی برای کاربران است. باید مطمئن شویم که به کمک طراحی خود به سوالات موجود پاسخ می دهیم.

• افراد حاضر در رویداد چه کسانی هستند ؟
• اعلام زمان دقیق و برنامه زمانبندی
• موقعیت و مکان رویداد کجاست؟
• از کجا می توان اطلاعات بیشتری به دست آورد؟

 

به سایت خود لینک دهیم

بیشتر افراد برای رویداد خود سایت یا صفحه فرود طراحی و ایجاد می کنند یا از هشتگ در رسانه های اجتماعی برای کمک به علاقمندان بهره می برند. ضروری است مطمئن شویم که این عناصر را در کارت قرار داده ایم تا همه افراد بدانند رویداد چه زمانی است و چه اطلاعاتی باید داشته باشند. می توانیم کاربران را تشویق کنیم تا بر روی گالری تصاویر کلیک کنند یا تصاویر را با هشتگ مدنظر به اشتراک بگذارند.

این جزییات کوچک به افراد اجازه می دهد حس تعامل را داشته باشند و زمان رویداد را به خاطر بسپارند.

 

از امپرسند مناسبی استفاده کنیم

تقریبا در هر کارت عروسی از دو نام با علامت “و” بین آن ها استفاده می شود. به عنوان مثال عروسی لیلا و علی. به عبارت “و” در زبان انگلیسی امپرسند گفته می شود باید از امپرسند خوبی استفاده کنیم تا بتوانیم عنصر طراحی مناسبی به کارت عروسی اضافه نماییم.

بیشتر بخوانید:  شماره 8 - آب معدنی عطش !

مناسب است از امپرسند با فونت یکسان با نام فرد استفاده کنیم یا اینکه کلا از فونت مختلفی برای اینکار استفاده نماییم. بیشتر فونت ها در برگیرنده کاراکترها هم هستند و برخی از آن ها زیباتر و جذاب تر از دیگری خواهند بود. نوعی را انتخاب کنیم که با شخصیت زوجین همخوانی دارد و می تواند عنصر غیر منتظره ای به طراحی اضافه کند.

 

قالب موجود را سفارشی سازی کنیم

اگر با قالب طراحی شده از قبل، کار خود را آغاز می کنیم بهتر است آن را با عناصری که در دست داریم سفارشی سازی نماییم. یک قالب آماده می تواند کار طراحانی که با کار با پروژه های چاپی آشنا نیستند را بسیار ساده تر کند زیرا این قالب ها دارای اندازه استاندارد هستند و عناصر اصلی همچون رنگ CMYK و خطوط Bleed را در خود دارند. فقط باید در نظر داشته باشیم که استفاده از قالب به معنی این نیست که کار خود را سفارشی سازی نکنیم. یک قالب خوب کاملا قابل سفارشی سازی است. می توانیم رنگ، نوع فونت و عناصر موجود را بر اساس نیاز خود تغییر دهیم تا بتوانیم فرایند طراحی خود را آماده کنیم.

 

یک رویه زیبا برای کارت عروسی انتخاب کنیم

زمانی که برای کارهای چاپی طراحی می کنیم، رویه کار می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.می توانیم از عناصری همچون فویل، پوشش UV، چرم یا سایر موارد بر روی کارت عروسی استفاده کنیم تا بتوانیم آن را متمایز سازیم.

 

کاری کنیم افراد کارت عروسی را برای خود نگه دارند

یکی از نکات ناراحت کننده در مورد کارت دعوت یا کارت عروسی این است که فرد دریافت کننده آن را باز می کند، نگاهی به اطلاعات موجود در آن می اندازد و سپس آن را دور می ریزد. باید کاری کنیم که مخاطب کارت عروسی را برای خود نگه دارد. یک تصویر زیبا از زوجین به همراه متن ساده می تواند این کارت را به یک کارت دعوت جذاب تبدیل کند. اگر تصویری از زوجین نداریم می توانیم از کاریکاتورهای زیبای تصویری بهره بگیریم.

بیشتر بخوانید:  شماره 2 - تیزر چین چین

 

توجه ویژه ای به بسته بندی داشته باشیم

یک کارت عروسی چیزی بیشتر از یک کارت ساده است. حتی اگر یک طراحی یک طرفه داشته باشیم باز هم باید آن را با بخش های دیگر هماهنگ کنیم. ظاهر و طراحی پاکتی که برای این کارت به کار می رود نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. هر بخشی از بسته بندی باید بتواند همان حس و حالی که کارت دارد را به مخاطب منتقل کند. بهتر است از پاکت هایی استفاده کنیم که رنگ و ظاهر آن با ظاهر کارت همخوانی دارد. می توانیم از نسخه سبک شده طراحی کارت بر روی پاکت هم استفاده کنیم. لایه خارجی پاکت را نیز باید مدنظر قرار دهیم. لازم است از فونتی که در کارت استفاده کرده ایم بهره ببریم و مطمئن شویم برخی از اطلاعات را در آن هم می نویسیم.

 

بر روی کاغذ با کیفیت و مناسب کار چاپ را انجام دهیم

در نهایت زمانی که کار طراحی تمام شد باید به فکر چاپ باشیم. هیچ چیزی همانند یک کاغذ با کیفیت، کار طراحی را حرفه ای تر و زیباتر جلوه نمی دهد. به دنبال کاغذهای با کیفیت باشیم و بهتر است از وزن مناسب استفاده کنیم. چاپ کارت بر روی کاغذهای خوب می تواند ظاهر خوبی به آن ها ببخشد. این بخش از طراحی، چیزی است که باید همیشه مدنظر قرار گیرد و از فرصت ها و مزایای آن استفاده شود. کارت عروسی و پروژه طراحی مرتبط با آن معمولا به همراه بودجه های مختلفی اجرا می شود. لازم است طراحی را انتخاب کنیم که با حس عناصر بصری موجود در کارت همخوانی دارد.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.