نسخه آزمایشی!

۸ ایده برای اجرای کمپین اینستاگرامی

کمپین اینستاگرامی

فهرست مطالب

در حال حاضر کسب‌و‌کار‌ها علاقه به اینستاگرام مارکتینگ دارند و به‌دلیل مزیت‌های آن همواره در حال فعالیت در این پلتفرم هستند. از مهم‌ترین رکن‌های اینستاگرام مارکتینگ، کمپین‌های اینستاگرامی هستند. کسب‌وکار‌ها همیشه به دنبال ایده‌های کارآمد و پربازده برای اجرای کمپین‌های اینستاگرامی هستند. اگر همیشه دغدغه‌ی ایده برای کمپین‌های اینستاگرامی دارید می‌خواهید از کمپین‌های متنوعی استفاده کنید، ما در این مقاله ۸ ایده برای اجرای کمپین اینستاگرامی با شما به اشتراک گذاشتیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به این ایده‌ها بپردازیم.

بیشتر بخوانید:  ۸ استراتژی جالب برای بیش فروشی (upselling)

کمپین در اینستاگرام چیست؟

کمپین در اینستاگرام چیست؟

زمانی که اکانت‌های بیزینسی اینستاگرام تصمیم می‌گیرند محتوایی را برای دستیابی به یک هدف بازاریابی تولید و به اشتراک بگذارند، در واقع در حال اجرای یک کمپین اینستاگرامی هستند. اهداف بازاریابی و ارتباطات بازاریابی می‌توانند کلی و مختلف باشند؛ برای مثال آگاهی از برند، بهبود تعامل و افزایش فروش برخی از اهداف کمپین‌های اینستاگرامی هستند. یک تعریف ساده از کمپین اینستاگرامی هم وجود دارد؛ به اجرای کمپین بازاریابی در کانال اینستاگرام، کمپین اینستاگرامی می‌گویند.

کمپین‌های اینستاگرامی دارای انواع مختلفی هستند. معمولا برای اهداف مختلف باید از نوع‌های مختلف کمپین اینستاگرامی استفاده کرد؛ در واقع استفاده از کمپین مناسب بسیاری بستگی به اهداف و ماهیت کمپین شما دارد. برای مثال اگر شما قصد بهبود تعامل با کاربران را دارید، باید از کمپین‌های محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید و معیار‌هایی مانند تعداد هشتگ‌های برند را استفاده کنید. در ادامه بیشتر به این مباحث می‌پردازیم.

مزیت کمپین تبلیغاتی اینستاگرام

مزیت کمپین تبلیغاتی اینستاگرام

اجرای کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام چند مزیت دارد که شما را مجاب به استفاده از آن می‌کند. در ادامه آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذارم.

افزایش آگاهی از برند

اینستاگرام دومین شبکه اجتماعی پرطرفدار جهان است. چیزی حدود یک میلیارد نفر از این پلتفرم استفاده می‌کنند. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که به تعداد زیادی از مخاطبان دسترسی داشته باشید و برند خود را معرفی کنید. اجرای کمپین‌های اینستاگرامی می‌تواند شما را به افراد زیادی معرفی کند.

هزینه پایین

شما برای دستیابی به پیش از یک میلیارد مخاطب نیازی به پرداخت هزینه‌ای ندارید. تمامی مراحل ساخت و انتشار محتوا در اینستاگرام رایگان است و بدون صرف هزینه می‌توانید برای مخاطبان زیادی بازاریابی کنید.

تعامل بالا با مخاطبان

در اینستاگرام ویژگی‌های زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تعاملتان با مخاطبان را افزایش دهید. چیزی حدود ۵۰۰ میلیون نفر از ویژگی استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند، این ویژگی دارای امکانات مختلف برای ایجاد تعامل است. برای مثال می‌توانید از استیکر‌های مختلف، هشتگ‌ها و جعبه‌های سوال برای ارتباط با مخاطبان استفاده کنید.

نرخ تبدیل بالا

با توجه به وجود امکانات بهبود تعامل و بازدید بالا، می‌توان گفت این پلتفرم نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی دارای نرخ تبدیل بالاتری است.

ارتباط بهتر با مشتریان

داشتن تعامل با مخاطبان در اینستاگرام به کسب‌و‌کار شما کمک زیادی می‌کند. شما با کسب آشنایی بیشتر با مشتریان می‌توانید مشکلات و مسائل آن‌ها را بهتر درک کنید و با حل آن‌ها کسب‌و‌کارتان را توسعه دهید. فعالیت در اینستاگرام و استفاده از کمپین اینستاگرامی می‌تواند برند شما را در دید مشتریان محبوب‌تر و قابل اعتماد‌تر کند.

کدام کمپین اینستاگرامی مناسب شماست

به‌طور کلی برای تصمیم‌گیری در باره‌ی اجرای کمپین اینستاگرامی باید هدفتان را مشخص کنید. در واقع این هدف شماست که نوع کمپین را مشخص می‌کند. اجازه دهید موضوع بیشتر برایتان شرح دهم. کمپین‌های بازاریابی می‌توانند دارای اهداف زیر باشند:

  • آگاهی از برند
  • بهبود تعامل
  • افزایش فروش
  • حفظ مشتری
  • و…

البته شما باید هدفتان را به‌صورت دقیق و با روش SMART مشخص کنید؛ اما این موارد کلی به شما در پیدا کردن هدف اصلی‌تان کمک خواهند کرد. هدف تنها پارامتری نیست که بر اساس آن باید کمپین اینستاگرامی را مشخص کنید. مورد بعدی بودجه‌تان برای کمپین است. بسته به بودجه‌ای که برای اجرای کمپین اینستاگرامی در نظر گرفتید، می‌تواند نوع کمپین‌تان متفاوت باشد. در واقع ممکن از برخی از کمپین‌ها با بودجه شما سازگار نباشد و توانایی پرداخت هزینه‌های آن را نداشته باشید. علاوه بر این‌ها شما زمان طراحی کمپین اینستاگرامی باید به هویت برندتان هم توجه کنید. هویت برند می‌تواند تا حدی نوع کمپین اینستاگرامی را مشخص کند.

برای مثال امکان دارد کمپین‌هایی که با قرعه‌کشی و جوایز همراه هستند، با هویت برندتان سازگار نباشند. مورد بعدی که باید در هنگام انتخاب کمپین اینستاگرامی به آن توجه کنید، پرسوناتان است. بر اساس هدف و پرسوناتان تصمیم بگیرید که کدام نوع از کمپین اینستاگرامی مناسب شما است. برای مثال اگر می‌خواهید یک کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر اجرا کنید، شاید پرسونا علاقه به تولید محتوا در باره‌ی برند شما نداشته باشد.

برای انتخاب کمپین مناسب سعی کنید هدف، بودجه، هویت برند و پرسونای مخاطب‌تان را بررسی کنید تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. بیایید برخی از ایده‌های کمپین اینستاگرامی که می‌توانند به شما کمک کنند را بررسی کنیم.

ایده کمپین اینستاگرامی

ایده کمپین اینستاگرامی

در این بخش انواع مختلف کمپین‌های اینستاگرامی را برایتان به اشتراک گذاشتیم که بر اساس هدف کمپین می‌توانند متفاوت باشند. شما بسته بر شرایطتان می‌توانید از این کمپین‌ها استفاده کنید. این کمپین ۹ نوع متداول کمپین‌های اینستاگرامی هستند.

کمپین آگاهی از برند

کمپین‌های آگاهی برند در اینستاگرام می‌توانند کسب‌وکار شما را به بسیاری از مخاطبان معرفی کنند. شما از با استفاده از کمپین آگاهی از برند می‌توانید ویژگی‌های متمایز و راه‌حل‌های مشتریان را به مخاطبان زیادی ارائه دهید. پس از آن می‌توانید مخاطبانی که با برندتان آشنا شده‌اند را تبدیل به مشتری خودتان کنید؛ همچنین اگر مخاطبان از برند شما اطلاع داشته باشند زمانی که نیازمند محصول یا خدمتتان هستند و قصد خرید دارند سراغ شما می‌آیند.

برای مثال زمانی که من قصد خرید رپورتاژ داشتم بر اساس آشنایی قبلی که از مجموعه تریبون داشتم، سراغ آن رفتم. یکی از مزیت‌های اینستاگرام این است که کاربران محتوا‌های برند‌ها را دنبال می‌کنند؛ این بدان معنی‌ست بسیاری از افراد با تبلیغات و معرفی محصولات مشکلی ندارند و می‌توان از اینستاگرام و کمپین‌های اینستاگرامی برای معرفی کسب‌و‌کار استفاده کرد. بیش از ۹۰ درصد کاربران اینستاگرام اذعان کرده‌اند که یک برند را در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند.

جالب‌تر این است که ۲۳ درصد از آن کاربران می‌گویند از شبکه‌های اجتماعی فقط برای مشاهده محتوا‌های برند‌های مورد علاقه‌شان استفاده می‌کنند. این فرصت مناسب را برای معرفی کسب‌و‌کار و محصولاتتان از دست ندهید.

کمپین تیزر

این نوع کمپین‌ها کنجکاوی مخاطبان را تحریک می‌کنند و به آن‌ها جزئیاتی در باره‌ی محصولات و خدماتی که قرار است در آینده معرفی شوند اطلاعاتی ارائه می‌دهند. معمولا از کمپین‌های تیزر برای ایجاد نیاز در کاربران و حس کنجکاوی استفاده می‌شود. در این نوع کمپین‌ها باید به یک نکته کلیدی توجه شود. معمولا باید به حدی جزئیات از اتفاقات آینده به اشتراک گذاشت که حس کنجکاوی مخاطبان در باره‌ی آن موضوع تحریک شود.

معمولا شرکت‌های خودرو‌سازی و تولید تلفن همراه از این کمپین‌ها استفاده می‌کنند. حتما تا کنون یکی از این کمپین‌ها را از شرکت سامسونگ مشاهده کردید. این شرکت معمولا قبل از ارائه گوشی‌ها جدید این کمپین‌ها را اجرا می‌کند و با ارائه جزئیاتی درباره‌ی محصولات آینده مخاطبان را کنجکاو می‌کند.

کمپین‌های حمایتی

مشتریان جوان‌تر، به‌خصوص نسل زد به چیز‌هایی فراتر از محصولات اهمیت می‌دهند. آن‌ها معمولا بر اساس ارزش‌های شخصی یا اجتماعی تصمیم‌گیری می‌کنند. کمپین‌های حمایتی نوعی از کمپین‌های اینستاگرامی هستند که به حمایت از ارزش‌های مختلف می‌پردازند. این کمپین‌ها می‌توانند ارتباط برند و مشتریان را بر پایه ارزش‌های مشترک بهبود ببخشند.

علاوه بر کمپین‌های حمایتی راهکاری مناسب برای حمایت از ارزش‌های عالی توسط کسب‌و‌کار‌ها هستند. همکاری با خیریه‌ها، سازمان‌های محیط زیست و… می‌تواند شامل برخی از این کمپین‌ها شود؛ همچنین برخی از کسب‌و‌کار‌ها سعی می‌کنند در روز‌های خاص با اجرای کمپین‌ها از ارزش‌های جوامع حمایت کنند. برای مثال این می‌تواند اجرای کمپین در روز درخت‌کاری یا … باشد.

کمپین مسابقه

کمپین‌های مسابقه در اینستاگرام بر اساس قرعه‌کشی به مخاطبان هدیه می‌دهد. در واقع برند‌ها با برگزاری این مسابقه‌ها به مخاطبان جایزه یا محصولات رایگان می‌دهند. این کمپین‌های اینستاگرامی بسیار به ایجاد تعامل و بهبود آن با مشتریان کمک می‌کنند؛ زیرا بسیاری از افراد قصد دارند به‌طور رایگان برنده محصولی شوند و برای آن کار‌هایی انجام می‌دهند.

در کمپین‌های اینستاگرامی که با یک مسابقه همراه هستند می‌توان قوانینی اضافه کرد که به دستیابی اهدافتان کمک کنند. برای مثال بسیاری از برند‌ها از مخاطبان در خواست می‌کنند که آیدی دوست‌شان را در بخش کامنت‌ها تگ کنند. این می‌تواند به افزایش فالوور در اینستاگرام کمک کند.

کمپین تعامل

اینستاگرام در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی دارای نرخ تعامل بالایی است. بر اساس آمار هر پست در فیسبوک چیزی حدود ۰.۰۷ درصد تعامل ایجاد می‌کند؛ اما این در اینستاگرام ۱.۹۴ درصد است. کمپین‌های تعامل در اینستاگرام کاربران را به درگیر شدن با محتواها تشویق می‌کنند. برای اندازه‌گیری تعامل می‌توان از معیار‌های زیر استفاده کرد:

  • لایک
  • کامنت
  • ذخیره کردن پست
  • به اشتراک گذاشتن
  • بازدید از پروفایل

برای بهبود تعامل مخاطبان می‌توانید با تجزیه و تحلیل بخش insights محتوا‌هایی را که تعامل بیشتری ایجاد کرده‌اند مشخص کنید و روی آن‌ها تمرکز کنید. اگر می‌خواهید تعامل مخاطبان را افزایش دهید می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • استفاده از استیکر‌های استوری که تعامل ایجاد می‌کنند. مانند جعبه سوال
  • افزودن کال تو اکشن به محتوا‌های تولید شده.
  • ایجاد پست‌هایی که قابلیت ذخیره شدن داشته باشند.
  • امتحان قالب‌ها و انواع محتوا‌های اینستاگرام.

کمپین پروموشن یا فروش

اگر به دنبال افزایش تبدیل مخاطبان به مشتری هستید، کمپین‌های فروش و پروموشن بهترین نوع برای این کار هستند. کلید موفقیت این نوع از کمپین‌ها داشتن مخاطبانی وفادار است. شما باید با استفاده از کمپین‌ها دیگر مخاطبنی برای برند خود ایجاد کنید و سپس آن‌ها را تبدیل به مشتری کنید. معمول کسب‌و‌کار‌ها برای تبدیل مخاطب از کمپین فروش سریع با کد تخفیف یا پروموت محصولات جدید استفاده می‌کنند.

۲۶ درصد مخاطبان اینستاگرام می‌گویند که این شبکه اجتماعی را برای خرید محصولات استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از یک کد تخفیف برای محصول یا خدمتتان یک کمپین فروش سریع اجرا کنید. برای کد تخفیف مهلت بگذارید تا مخاطبان سریع‌تر اقدام به خرید کنند.

کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر UGC

در این نوع کمپین‌ها شما از مخاطبان‌تان درخواست می‌کنید که پست‌هایی در اینستاگرا به‌همراه محصولات شما به اشتراک بگذارند. معمولا این پست‌ها با یک هشتگ مخصوص همراه هستند. این کار می‌تواند به افزایش آگاهی از برند کسب‌و‌کار شما بسیار کمک کند. کاربران با انگیزه این که برند‌ها پست‌های آن‌ها را دوباره به اشتراک بگذارند، اقدام به این کار می‌کنند. البته این نوع از کمپین‌ها می‌تواند باعث بهبود تعامل هم شود.

کمپین اینفلوئنسر

اگر محتوایی عالی تولید کرده‌اید و به دنبال این هستید که حداکثر بازدید و توجه را برای آن به‌دست آورید، می‌توانید از کمپین اینفلوئنسر استفاده کنید. کار با اینفلوئنسر‌ها یکی از بهترین راه‌ها است. ۳۴ درصد از کاربران ۱۶ تا ۲۴ ساله اذعان کرده‌اند که که اینفلوئنسر‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. اگر مخاطبان هدف شما جز این دسته هستند، استفاده از این روش ایده‌ی مناسبی است.

شما باید در کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ به این نکته توجه کنید که فردی که قصد همکاری با او را دارید، دارای تعامل بالایی باشد؛ در واقع در بسیاری از موارد تعامل بالا مهم‌تر از فالوور بیشتر است. برخی از اینفلو‌ئنسر‌ها دارای فالووری کمی هستند؛ اما تعامل بالای دارند و این می‌تواند برای شما مناسب باشد. ایده همکاری با چند اینفلوئنسر هم می‌تواند به دیده شدن محتوای شما کمک به‌سزایی کند.

بیشتر بخوانید:  بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۳

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات جامعی در باره‌ی کمپین‌های اینستاگرامی به شما ارائه دهیم. در ابتدای مقاله به چیستی کمپین اینستاگرامی پرداختیم. سپس موضوع کمپین اینستاگرامی مناسب شما را بررسی کردیم و در آن بخش مولفه‌هایی که باید برای انتخاب یک کمپین بررسی کنید را معرفی کردیم؛ همچنین به‌صورت خلاصه در باره‌ی مزیت کمپین‌های اینستاگرامی هم صحبت کردیم. در نهایت ۸ ایده کمپین اینستاگرامی را با شما به اشتراک گذاشتیم. این ۸ کمپین بسته به اهداف شما می‌تواند متفاوت باشد. امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

کاربرد cta چیست؟
اگر به وب‌گردی علاقه دارید، در وب سایت‌های مختلف گزینه‌هایی نظیر اطلاعات بیشتر، مشاهده قیمت، افزودن به سبد خرید و موارد مشابه دیگر را دیده‌اید؛ احتمالا برایتان جالب باشد که به این موارد Cta می‌گویند و به منظور تعامل کاربر...
رپورتاژ آگهی چیست؟ از کجا رپورتاژآگهی بخرم؟
رپورتاژ، گزارشی بی¬طرفانه از محصولات و خدمات برندهای گوناگون است که برای انتقال پیام به مخاطب در رسانه¬ها منتشر می¬شود. (رسانه می¬تواند برنامه تلویزیونی و یا یک وب سایت باشد) مدیران رسانه در ازای انتشار گزارش مبلغی را از شرکت¬ها...
بلاگ کروشه18 بهمن
روابط عمومی که اغلب در فضاهای حرفه‌ای به PR معروف است ۶۳٪ ارزش اکثر شرکت‌های امروزی را تشکیل می‌دهد. روابط عمومی یکی از جنبه‌های کلیدی کسب و کار شما است. اگر از مدیران کسب و کارها بپرسید که چگونه روابط...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.