نسخه آزمایشی!

معرفی و مزایای روابط عمومی در کسب و کار

فهرست مطالب

روابط عمومی که اغلب در فضاهای حرفه‌ای به PR معروف است ۶۳٪ ارزش اکثر شرکت‌های امروزی را تشکیل می‌دهد.

روابط عمومی یکی از جنبه‌های کلیدی کسب و کار شما است.

اگر از مدیران کسب و کارها بپرسید که چگونه روابط عمومی به طور مستقیم باعث رشد کسب و کار می‌شود، بیشتر آن‌ها پاسخی نخواهند داشت و حتی قادر به توصیف روابط عمومی نیستند. در واقع، بسیاری از آن‌ها احتمالا از مزایای روابط عمومی برای کسب و کار خود اطلاعات کافی ندارند.

ما در این مقاله شما را با تعریف روابط عمومی، مزایای روابط عمومی و وظایف آن آشنا خواهیم کرد.

روابط عمومی چیست؟

روابط عمومی یا PR (Public Relation) به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی، برندینگ و محبوبیت برند، عملی استراتژیک است که روابط میان سازمان و مردم یا مخاطبان را مدیریت می‌کند.

می‌توان گفت روابط عمومی به طور مداوم در حال تکامل است و هسته اصلی آن ایجاد و حفظ روابط قوی است که از طریق روابط رسانه‌ای، رهبری فکری، ایجاد نام تجاری و مدیریت بحران انجام می‌شود. از آنجایی که روش‌های سنتی مانند رسانه‌های چاپی و پخش هنوز هم مهم هستند، اما کانال‌های دیجیتال مانند رسانه‌های اجتماعی و اخبار آنلاین در ابعاد دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به مخاطبان کلیدی از اهمیت بسیاری برخوردارند. پس متخصصان موفق روابط عمومی در سازمان و کسب و کارِ شما با داشتن دانش کافی و دانستن اصول روابط عمومی و اطلاع از مزایای روابط عمومی باید در استراتژی‌های ارتباطی سنتی و دیجیتال مهارت کافی داشته باشند.

یک متخصص روابط عمومی (PR) برای ایجاد و حفظ یک تصویر تجاری مثبت و ارتباط قوی با مخاطبان هدف باید یک طرح ارتباطی تخصصی تهیه کند و از رسانه‌های مستقیم و غیرمستقیم با بهره‌گیری از مزایای روابط عمومی استفاده کند. روابط عمومی توجیه گر، روابط عمومی تبیین گر و روابط عمومی تحلیل گر از انواع روابط عمومی در سازمان می‌باشند.

حال می‌خواهیم بگوییم روابط عمومی بالا یعنی چه؟ هنگامی که شخصی در ارتباطات روزانه خود چه در بیرون و چه در محل کار خود توانایی بالایی در ارتباط برقرار کردن داشته باشد، می‌گویند این شخص روابط عمومی بالایی دارد. به عبارتی یعنی این شخص خوب گوش می‌کند، خوب درک می‌کند، بیان خوبی دارد و در نهایت مطلب مورد نظر را به خوبی انتقال می‌دهد.

در ادامه بیشتر در مورد مزایای روابط عمومی و همچنین معایب آن خواهیم پرداخت.

مزایای روابط عمومی

در سال‌های اخیر، ما شاهد گذار بخشی از بازاریابی سنتی به سمت دیجیتال مارکتینگ بوده‌ایم. روابط عمومی به عنوان یک جنبه مهم از ارتباطات بازاریابی یکپارچه، کسب و کارها را قادر می‌سازد تا پیام تبلیغاتی خود را به طور موثر و به شیوه‌ای معتبر تقویت کنند.

از آنجایی که روابط عمومی یک ابزار مدیریت قدرتمند برای کسب و کارها برای رسیدن به اهداف خود و ایجاد تصویر و خدمات برندینگ است پس مشخصا مزایای روابط عمومی قابل چشمپوشی نخواهد بود. با این حال در برخی از شرکت‌ها روابط عمومی و تبلیغات اغلب مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و نادیده گرفته می‌شوند، زیرا شرکت‌ها از اهمیت روابط عمومی و مزایای روابط عمومی اطلاعات لازم را ندارند در برخی موارد نمی‌دانند که چه کاری می‌تواند انجام دهد.

در این بخش در مورد ۱۴ مزیت از مزایای روابط عمومی صحبت می‌کنیم که شما حتما باید در کسب و کار خود آن‌ها را در نظر بگیرید:

۱.افزایش شناخت نام تجاری

ایستادگی در بازار برای کسب و کارها از جمله مهم‌ترین مسائل در مزایای روابط عمومی است. روابط عمومی به سازمان شما کمک می‌کند تا این کار را انجام دهید. استفاده از استراتژی‌های روابط عمومی به کسب و کارها کمک می‌کند تا آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهند و شناخت نام را افزایش دهند. این مورد را می‌توان به روش‌های مختلفی مانند از طریق مقالات منتشر شده در مجلات سنتی و رسانه‌های دیجیتال و یا توسط کمپین‌های آگاهی ساخته شده از طریق رسانه‌های اجتماعی انجام داد،.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره بازاریابی محصول + معرفی 5 استراتژی مؤثر

البته باید بگوییم روابط عمومی یک گلوله جادویی نیست و برای دیدن نتایج بلند مدت به ثبات و ایجاد رابطه نیاز است. اما اگر این تلاش اعمال شود، روابط عمومی می‌تواند یک ابزار قدرتمند برای افزایش شناخت نام تجاری و رشد کسب و کار شما باشد و افزایش شناخت نام تجاری از جمله اولین مزایای روابط عمومی است.

۲.ارتباط با مخاطبان هدف شما

کمک به یک کسب و کار برای گسترش اگاهی و افزایش فروش جز اهداف استراتژی‌های بازاریابی است و تنها در صورتی می‌تواند اتفاق بیفتد که یک شرکت بتواند با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کند. از طرفی روابط عمومی یکی از بهترین راه‌های ایجاد این ارتباطات است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا مخاطبان مورد نظر خود را به دست آورند. پس ارتباط با مخاطبان هدف در کسب و کار شما یکی از مزایای روابط عمومی به شمار می‌رود.

این کارِ تیم روابط عمومی است که بداند چگونه یک داستان را قاب کند و آن را در بهترین مکان منتشر کند تا بتواند با مخاطبانی که یک شرکت می‌خواهد جذب کند، ارتباط برقرار کند.

۳.ایجاد یک تصویر نام تجاری

ایجاد یک تصویر برند قوی برای هر کسب و کاری که می‌خواهد در بازار امروز رقابت کند ضروری است. برندسازی می‌تواند فرآیندی پیچیده و پرهزینه باشد، اما روابط عمومی فعال می‌تواند یک ابزار موثر برای ایجاد یک تصویر مثبت از نام تجاری، به ویژه در بودجه کمتر باشد.

از طرفی دیجیتال مارکتینگ معمولا ارزان‌تر از بازاریابی سنتی است. برندها نیز از رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای ساختن تصویر برند خود استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند از وب سایت خود برای محتوا با وبلاگ ها یا مقالات، انتشارات مطبوعاتی، مصاحبه ها و غیره استفاده کنند.

پس ایجاد یک تصویر برند نام تجاری از طریق چندین کانال به عنوان یکی از مزایای روابط عمومی می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا نحوه درک آن‌ها توسط عموم مردم، تاثیرگذاران و سایر شرکت ها را شکل دهند.

۴.حفظ اعتبار نام تجاری

یکی از مزایای روابط عمومی این است که می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا از اعتبار خود محافظت کرده و آن را افزایش دهند. متخصصان ارتباطات و روابط عمومی می‌توانند به کسب و کارها کمک کنند تا اعتبار خود را مدیریت کنند و به سرعت به هرگونه تبلیغات منفی از طریق ارتباطات استراتژیک پاسخ دهند.

تبلیغات از طریق روابط عمومی با انجام برندسازی کسب و کارتان نیز به آن اعتبار می‌بخشد و نشان می‌دهد که روابط عمومی  فعال دید و اعتبار بیشتری در میان بازار مصرف‌کننده نسبت به تبلیغات صِرف دارد.

۵.افزایش دید محصولات یا خدمات شما

یکی دیگر از مزایای روابط عمومی این است که می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا دید محصولات یا خدمات خود را افزایش دهند.

در گذشته تنها رادیو، چاپ و تلویزیون در دسترس بود؛ اما اکنون وب سایت‌ها، معرفی سیستم عامل‌های میزبانی ویدئو، پادکست‌ها، رسانه‌های اجتماعی و … وجود دارند پس هیچ محدودیتی برای جایی که کسب و کارها می‌توانند اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را ترویج کنند وجود ندارد.

افزایش دید محصولات

۶.ایجاد روابط

از مزایای روابط عمومی، ایجاد روابط میان مخاطبان و کسب و کارها و یا ایجاد و حفظ روابط مثبت با ذینفعان کلیدی مانند مشتریان، کارکنان و سرمایه گذاران و همچنین با شرکای استراتژیک، اعضای رسانه ها و رهبران صنعت می‌باشد که تعامل مناسب با هر یک از این‌ها برای سلامت و رشد کلی کسب و کار شما ضروری است.

ارتباطات و روابط عمومی تضمین می‌کند که کسب و کارها همیشه در ذهن هستند.

بیشتر بخوانید:  معرفی ارزان‌ ترین روش تبلیغات با توجه‌ به کسب‌وکار

۷.جذب سرمایه گذاران

جذب سرمایه گذاران نیز از مزایای روابط عمومی و راه موثر برای جلب توجه سرمایه گذاران بالقوه است. یک کمپین روابط عمومی خوب می‌تواند به افزایش آگاهی از کسب و کار شما و ایجاد علاقه به محصولات یا خدمات شما کمک کند. علاوه بر این، یک استراتژی روابط عمومی قوی می‌تواند به ایجاد اعتماد و اطمینان در نام تجاری شما کمک کند.

۸.ارائه ارزش به مردم

اهمیت روابط عمومی می‌تواند به یک کسب و کار کمک کند تا راه حل برای مشکلات آن‌ها فراهم کند و همچنین به اقتصاد نیز کمک قابل توجهی داشته باشد. پس هر کسب و کار سالم برای مردم یک دارایی ارزشمند محسوب می‌شود.

روابط عمومی می‌تواند به یک کسب و کار کمک کند تا از جامعه خود یاد بگیرد و برنامه‌ها یا فرصت‌های خیریه‌ای را که قبلا وجود نداشت، ایجاد کند. این از مزایای روابط عمومی متقابل بین کسب و کار شما و جامعه است که می‌تواند ارزشمند باشد و هر دو را تقویت کند.

۹.نتایج کوتاه مدت و بلند مدت

یک کمپین روابط عمومی قوی می‌تواند نتایج کوتاه مدت و بلند مدتی ارائه دهد.

در کوتاه مدت، روابط عمومی می‌تواند به ایجاد توجه رسانه‌ها، ایجاد اگاهی از نام تجاری و ایجاد شهرت مثبت کمک کند که این نتایج می‌تواند منجر به افزایش فروش، سطح بالاتری از رضایت مشتری و بهبود روحیه کارکنان شود.

در بلند مدت، روابط عمومی می‌تواند به ایجاد یک شرکت به عنوان یک رهبر صنعت، ایجاد روابط با ذینفعان کلیدی و ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار کمک کند. با در نظر گرفتن یک رویکرد استراتژیک به اهمیت روابط عمومی، شرکت‌ها می‌توانند به سرعت از مزایای بسیاری برخوردار شوند و در آینده خود سرمایه‌گذاری کنند.

۱۰.جذب روابط عمومی بازار

جذب روابط عمومی بازار رویکردی ساده برای حفظ و جذب یک بازار هدف است. شما می‌توانید با استفاده از منابع رسانه‌ای متعدد، از یک آژانس روابط عمومی یا شرکت تبلیغاتی برای انتقال پیام‌های کلیدی خود یک گام به دستیابی به اهداف شرکت خود نزدیک شوید.

۱۱.ارائه ارزش

روابط عمومی می‌تواند با ایجاد یک نقطه منحصر به فرد فروش و ارزش افزوده در ارائه محصول کسب وکار شما می‌تواند شما را در میان رقبای خود متمایز کرده و در خط مقدم صنعت مربوطه قرار دهد. علاوه بر این، روابط عمومی می‌تواند از طریق افزایش دید محصولات و خدمات شما، شخصی‌سازی نام تجاری شما، افزایش مشخصات شما، ایجاد روابط قوی، مدیریت شهرت خود، کمک به فرآیند فروش و اضافه کردن ارزش به مشتریان خود از طریق مطالعات موردی، ارزش اضافه کند. در مجموع، این یک سناریوی برد-برد است و جز مهمترین مزایای روابط عمومی به شمار می‌رود.

۱۲.تصویر نام تجاری خود را بسازید

مردم اغلب تصور می‌کنند که روابط عمومی همه چیز در مورد ترویج یک مورد یا پیشنهادی خاص است. این یک تصور غلط است زیرا روابط عمومی کل کسب و کار شما را به سمت رشد و موفقیت بیشتر سوق می‌دهد.

هنگامی که اقدامات روابط عمومی به درستی انجام شود، می‌تواند تصویر نام تجاری مثبت‌تری در ذهن مصرف‌کنندگان و مخاطبان شما ایجاد کند که این راهی‌ست برای فراهم کردن تعامل بهتر در سازمان شما.

یک تصویر نام تجاری عالی یک سرمایه‌گذاری تجاری است که نمی‌تواند از طریق خریدن آن را بدست آورد و ارزش را برای نام تجاری و مشتری شما فراهم می‌کند زیرا به شکل‌گیری تمام جنبه‌های کسب و کار شما به عنوان یک کل کمک می‌کند.

۱۳.نفوذ

مخاطبان بیشتر احتمال دارد که به پیام‌هایی که از یک منبع عینی می‌آیند اعتماد کنند تا پیام‌های تبلیغاتی پرداخت شده. این یکی از معتبرترین اشکال مزایای روابط عمومی است و می‌تواند متقاعد کننده باشد.

بیشتر بخوانید:  بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 2023

۱۴.مقرون به صرفه بودن

روابط عمومی می‌تواند یک راه اقتصادی برای رسیدن به مخاطبان بیشتر در مقایسه با استفاده از رسانه‌های تبلیغاتی باشد.

مقرون به صرفه بودن

چالش های روابط عمومی چیست؟

پس از بیان مزایای روابط عمومی به چالش‌های روابط عمومی می‌رسیم که در این بخش سه مورد از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

۱.بدون کنترل مستقیم

بر خلاف تبلیغات، شما دقیقا نمی‌توانید کنترل کنید که روابط عمومی چگونه کسب و کار شما توسط رسانه‌ها به تصویر کشیده می‌شود، چه زمانی پیام شما ظاهر می‌شود و کجا قرار می‌گیرد.

۲.بدون نتایج تضمین شده

شما ممکن است زمان و پول را برای نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی، گرفتن عکاسی مناسب و صحبت با روزنامه نگاران صرف کنید، اما هرگز نمی‌توانید تضمین کنید که داستان شما منتشر خواهد شد یا خیر. این می‌تواند منجر به بازده سرمایه‌گذاری ضعیف در کسب و کار شما شود.

۳.ارزیابی

اندازه‌گیری اثربخشی فعالیت‌های روابط عمومی می‌تواند دشوار باشد. شما می‌توانید پیام‌های رسانه‌ای و داستان‌های منتشر شده را بشمارید، اما تعیین تاثیر آن بر مخاطبان شما به مراتب سخت‌تر است.

وظایف روابط عمومی چیست؟

روابط عمومی به عنوان یک بخش مهم سازمان تعریف می‌شود و درصورتی که نقش‌ها و وظایف آن در سازمان به درستی انجام نشود باعث جلوگیری از پیشرفت سازمان خواهد شد. در حالت کلی ثبت و تصویرسازی برند در ذهن مشتریان از جمه وظایف اصلی روابط عمومی است اما در کنار این مدیریت بحران، مدیریت روابط، مدیریت برندینگ، تبلیغات و ارائه یک تصویر شفاف از برند به مخاطبان را می‌توان از دیگر وظایف PR برشمرد.

در کنار این وظایف مهم روابط عمومی در زیر به ۸ مورد دیگر می‌پردازیم:

۱- معرفی و شناساندن نقاط مثبت محصولات و یا خدمات

۲- پاسخگویی صادقانه و شفاف به رسانه‌ها

۳- برقراری تفاهم و بر طرف نمودن سوء تفاهم‌ها

۴- ایجاد هماهنگی و نظم در فعالیت‌های درون سازمانی

۵- بررسی بازخورد فعالیت‌های سازمان در جامعه

۶- جلب رضایت مشتریان و افرادی که با سازمان در ارتباط‌اند

۷- آماده‌سازی عموم برای اجرای برنامه‌های سازمان

۸- جلب رضایت سازمان‌های همکار

 

در نتیجه روابط عمومی  می‌تواند به افزایش آگاهی از برند کسب و کار شما و بهبود اعتبار شما کمک کند. در صورتی که تخصصی و به خوبی انجام شود، می‌تواند یک راه مقرون به صرفه برای رساندن پیام شما به مخاطبان بیشتری باشد. با این حال، تضمین موفقیت بدون تخصص کافی می‌تواند دشوار باشد.

برای انجام خدمات مربوط به روابط عمومی کسب و کار خود اینجا کلیک کنید.

 

چرا باید خدمات مربوط به روابط عمومی کسب و کار خود را به کانون تبلیغاتی کروشه بسپارید؟

آژانس تبلیغاتی کروشه یک مرجع بازاریابی یکپارچه و موفق است که با تجربۀ گسترده و راهکارهای سازنده باعث ایجاد حرکت و ابتکار عمل در جذب و حفظ مشتری و کمک به کسب‌وکار شما در رسیدن به موفقیت خواهد بود.

با توجه به این‌که موارد ذکر شده در رابطه با روابط عمومی با درنظر گرفتن مزایای روابط عمومی نیازمند تخصص زیادی است. ب پیشنهاد می‌کنیم ما به شما این است که تا خدمات مربوط به روابط عمومی سازمان خود را به افراد متخصص بسپارید. نیازی به نگرانی هم نیست زیرا همکاران ما برای انجام خدمات مربوطه در کنار شما هستند.

تیم‌های تخصصی کانون تبلیغاتی کروشه گام به گام مراحل ذکر شده در بالا را برای کسب‌وکار، سازمان و یا برند شخصی شما پیاده‌سازی کرده و انجام می‌دهند تا با افزایش اعتبار برند و دسترسی به مخاطبان بیشتر در کسب و کارتان دیگر نگران بازگشت سرمایه‌تان نباشید.

با توجه به اینکه خدمات مورد نیاز هر کسب‌و‌کار متفاوت خواهد بود، آژانس تبلیغاتی کروشه نیز با توجه به خدمات مورد نیاز آن‌ها و در نظر گرفتن برخی پارامترها و فاکتورها هزینه‌های مورد نظر را تعیین خواهد کرد.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

کاربرد cta چیست؟
اگر به وب‌گردی علاقه دارید، در وب سایت‌های مختلف گزینه‌هایی نظیر اطلاعات بیشتر، مشاهده قیمت، افزودن به سبد خرید و موارد مشابه دیگر را دیده‌اید؛ احتمالا برایتان جالب باشد که به این موارد Cta می‌گویند و به منظور تعامل کاربر...
رپورتاژ آگهی چیست؟ از کجا رپورتاژآگهی بخرم؟
رپورتاژ، گزارشی بی¬طرفانه از محصولات و خدمات برندهای گوناگون است که برای انتقال پیام به مخاطب در رسانه¬ها منتشر می¬شود. (رسانه می¬تواند برنامه تلویزیونی و یا یک وب سایت باشد) مدیران رسانه در ازای انتشار گزارش مبلغی را از شرکت¬ها...
پرسونا چیست؟
پرسونا راهی برای مدل سازی، خلاصه کردن، برقراری ارتباط و تحقیقات در مورد افرادی است که به نوعی مشاهده یا تحقیق شده‌اند. پرسونا به عنوان یک فرد خاص به تصویر کشیده می‌شود اما یک فرد واقعی نیست. بلکه از مشاهدات...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.