نسخه آزمایشی!

صفر تا صد تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند

فهرست مطالب

تبلیغات هدفمند یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات است! لحظه‌ای به افکار خود توقف بدید و به موقعی برگردید که در اینترنت دنبال کفش می‌گشتید. شما کفش‌های زیادی دیدید، اما نتوانستید یکی را انتخاب کنید. حوصله‌تان سر رفت و فیس‌بوک را باز کردید تا ببینید بقیه دنیا چه خبر است و اینجا همان‌ جایی است که آگهی‌های کوچکی را در سمت راست صفحه‌نمایش می‌بینید که همان کفش‌هایی را به شما نشان می‌دهد که داشتید می‌دیدید. آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چه چیزی پشت این ماجرا است؟  تبلیغ‌کننده‌های سایتی که در آن کفش می‌دیدید از این نوع تبلیغات استفاده کرده و این تبلیغ به دلیل تمایل شما به شما نشان داده می‌شود. در این مقاله قصد داریم صفر تا صد تبلیغات هدفمند چالش‌ها و مزایای آن را در آژانس تبلیغاتی کروشه شرح دهیم پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:  ۸ ایده برای اجرای کمپین اینستاگرامی

تبلیغات هدفمند چیست؟

قبل از اینترنت، فرار از تبلیغات سخت بود. اگر در حال تماشای تلویزیون بودید چاره‌ای جز تماشای تبلیغات نداشتید. امروزه ازآنجایی‌که کاربران کنترل بیشتری بر آنچه که به‌صورت آنلاین مشاهده می‌کنند دارند، به‌راحتی می‌توانند تبلیغات را نادیده بگیرند. در نتیجه، بازاریابان از تبلیغات هدفمند استفاده می‌کنند تا تبلیغات خود را در معرض دید کاربرانی قرار دهند که به‌احتمال زیاد به محصولات یا خدمات آنها علاقه نشان می‌دهند که احتمال نادیده‌گرفتن تبلیغات را کاهش می‌دهد.  Targeted advertising تبلیغاتی رو به مشتریان نمایش می‌دهد که منعکس‌کننده علایق، ویژگی‌ها و رفتار خرید آن‌هاست که بر اساس عواملی مثل علایق خرید، رفتار وب‌گردی، جمعیت‌شناسی اولیه و ایجاد تبلیغات متناسب با هر بخش از مخاطبین انجام می‌شود. در واقع به‌جای قراردادن یک تبلیغ عمومی، یک تبلیغ هدفمند بر اساس رفتار گذشته مشتری و سایر داده‌ها، به مخاطبانی که از قبل کاملاً مشخص شده‌اند، نمایش می‌دهد.

تبلیغات هدفمند چه مزایایی دارد؟

بیش از ۵۰درصد از جمعیت جهان هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند و اکثر آن‌ها با استفاده از موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های آنلاین به دنبال محصولات و خدمات موردنیاز خود می‌گردند. برندها از کانال‌های بازاریابی مختلفی استفاده می‌کنند تا از این فعالیت‌ها نهایت استفاده را ببرند، دراین‌بین تبلیغات هدفمند در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغ کسب‌وکار آنلاین، مزایای زیادی دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را عنوان می‌کنیم:

افزایش نرخ تبدیل و بازگشت مشتری

تبلیغات هدفمند به برندها این امکان را می‌دهد که بر اساس اطلاعاتی که در مورد مشتری می‌دانند، پیام‌های مختلفی را برای مصرف‌کنندگان مختلف ارسال کنند. هرچه یک برند بهتر نشان دهد که درک می‌کند مشتریانش چه می‌خواهند و چه نیازی دارند، مشتریان بیشتر به تبلیغات پاسخ می‌دهند و با برند درگیر می‌شوند. تحقیقات نشان‌دهنده آن است که:

  • درصد از مشتریان تبلیغات شخصی را ترجیح می‌دهند ۷۱
  • شخصی‌سازی در بازاریابی دیجیتال می‌تواند درآمد را تا ۱۵ درصد افزایش دهد.
  • شخصی‌سازی، مشتریان قبلی را تشویق می‌کند، به‌طوری‌که ۴۴ درصد از مشتریان با شخصی‌سازی آگهی به خریداران تکراری تبدیل می‌شوند.

تبلیغات هدفمند چه مزایایی دارد؟

افزایش آگاهی از برند

اگر تبلیغات یک برند عمومی یا ضعیف باشد، مشتری متوجه این موضوع می‌شود. پر کردن مرورگر مشتری با تبلیغاتی که با علایق آنها ارتباطی ندارد یا چیزی را که شخصاً با آن‌ها مرتبط است ارائه نمی‌دهد، فقط به درک و شهرت یک برند در بین مصرف‌کنندگان لطمه می‌زند. برعکس، برندها می‌توانند با ارائه تبلیغات مرتبط و محتوای ارزشمند به مخاطبانی که احتمالاً از آنها قدردانی هم می‌کنند، شهرت خود را بهبود بخشند.

افزایش اثربخشی تبلیغات

استفاده از داده‌های مشتری، حدس و گمان را از جذب مشتری حذف می‌کند و هزینه‌های کاربرانی را که بعید به نظر می‌رسد به مشتری تبدیل شوند، کاهش می‌دهد. کمپین‌ها اثربخشی بیشتری دارند، هزینه تبلیغاتشان کاهش می‌یابد، منابع به‌درستی صرف می‌شود، نرخ بازگشت سرمایه و فروش افزایش پیدا می‌کند و در نهایت رضایت و وفاداری مشتری بیشتر می‌شود. توانایی دستیابی به مخاطبان گسترده از ویژگی‌های تبلیغات هدفمند است که با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست.

انواع تبلیغات هدفمند

اگر هنوز در مورد تبلیغات هدفمند سردرگم هستید در ادامه این مقاله برخی از انواع آن را نام برده‌ایم که شاید تابه‌حال با هر کدام از آن‌ها برخورد کرده باشید چرا که امروز هیچ‌کس از چنگال این نوع از تبلیغات در امان نیست.

 تبلیغات رسانه‌های اجتماعی

این تبلیغات در شبکه های اجتماعی(رسانه‌های اجتماعی) شما مانند فیس‌بوک استفاده می‌شود. این تبلیغات ممکن است از پلتفرم‌های دیگری مانند آمازون، بر اساس فعالیت شما در آمازون باشد. بااین‌حال، تبلیغات ممکن است مربوط به پست‌هایی باشد که دوست دارید و صفحاتی که در این پلتفرم‌ها دنبال می‌کنید. حتی گزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید آگهی را لایک کنید که در این صورت برای دوستان شما نوتیفیکیشن ارسال می‌شود. حتی وضعیت رابطه شما در فیس‌بوک می‌تواند به‌عنوان مبنایی برای تبلیغات هدفمند استفاده شود.

  1. تبلیغات موتورهای جستجو

آنچه در اینترنت جستجو می‌کنید می‌تواند به دریافت تبلیغات هدفمند منجر شود. وقتی چیزی را در اینترنت جستجو می‌کنید، ممکن است تبلیغات مربوط به آن را در سمت راست نتایج جستجو ببینید. به‌عنوان‌مثال، اگر یخچال و فریزر را در گوگل جستجو کنید، تبلیغات مربوط به یخچال را در سمت راست نتایج جستجو خواهید دید. مردم به‌احتمال زیاد به این تبلیغات علاقه‌مند می‌شوند؛ زیرا نیازهای آنها را برآورده می‌کند.

  1. تبلیغات رفتاری

نوعی ضربه تبلیغاتی هدفمند بر رفتار شما در دنیای دیجیتال! رفتار شما در اینترنت چیزهای زیادی در مورد شما به‌عنوان یک فرد می‌گوید که به کارآفرینان ایده می‌دهد که چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید. اگر در مورد موارد مربوط به فوتبالیست‌ها جستجو کنید یا یک جفت کفش آنلاین بخرید، متوجه می‌شوید که تبلیغاتی که هنگام بازدید از یک شبکه اجتماعی دریافت می‌کنید به فوتبالیست‌ها یا کفش‌ها ارتباط دارد. در این نوع تبلیغات بر اساس تاریخچه جستجو یا وب‌گردی مشتریان، تبلیغاتی به مشتری نمایش داده می‌شود که به علایق آن‌ها نزدیک است.

انواع تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند چگونه عمل می‌کنند؟

در این نوع تبلیغات داده‌های زیر در مورد کاربران جمع‌آوری می‌شود:

جمعیت‌شناختی:  ملیت، جنسیت، سن، سطح درآمد، شغل. این پارامترها واضح‌ترین هستند و ابتدا نشان داده می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، لباس بارداری برای زنان زیر ۴۰ سال مناسب است، درحالی‌که ماساژ ضد پیری بیشتر برای مخاطبان بالای ۳۰ سال هدف قرار می‌گیرد.

روان‌شناختی:  موقعیت اجتماعی، ارزش‌ها، نگرش نسبت به چیزهای مختلف، باورها، سبک زندگی. به‌عنوان‌مثال، اگر کاربر گوشت نمی‌خورد و اغلب دستورالعمل‌های گیاهی را به‌صورت آنلاین جستجو می‌کند، مؤسسات و فروشگاه‌های آنلاین مربوطه به او نشان داده می‌شود.

رفتاری:  خریدها و اقدامات اخیر در اینترنت، از جمله در سایت‌های خارجی؛ بنابراین، به کاربری که اخیراً آیفون را در دیجی‌کالا سفارش داده است، یک قاب جدید و سایر لوازم جانبی در شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌شود.

موقت: برای مثال، به افرادی که در آینده نزدیک سالگرد ازدواج خود را جشن می‌گیرند، تبلیغات موضوعی از فروشگاه‌های آنلاین با هدایا، شیرینی‌ها، رستوران‌ها یا مجتمع‌های تفریحی نشان داده می‌شود.

جغرافیایی: محل زندگی و مکان‌های اخیراً بازدید شده. تبلیغات را می‌توان برای ساکنان یک یا چند منطقه مجاور یا بازدیدکنندگان اخیر یک مکان خاص تنظیم کرد.

فنی:  انواع و مدل‌های دستگاه‌ها. به‌عنوان‌مثال، اگر برای دارندگان مک‌بوک تبلیغاتی راه‌اندازی کنید، به طور بالقوه تبلیغات توسط افرادی با سطح درآمد بالاتر از متوسط دیده می‌شود.

تبلیغات هدفمند چگونه عمل می‌کنند؟

آیا همه‌جا می‌توان از تبلیغات هدفمند استفاده کرد؟

شما می‌توانید برای ارائه تبلیغات به مشتریانی که قبلاً از شما خرید کرده‌اند یا به برند شما علاقه دارند ایمیل بزنید. درواقع می‌توانید برای هدف قراردادن مشتریانی که در خبرنامه‌ها و جشنواره‌های تخفیف شما مشارکت داشته‌اند از ایمیل استفاده کنید. اگر هدف شما مخاطبان گسترده‌تری است، برای نمایش تبلیغات خود می‌توانید از تبلیغات پولی شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، اینستاگرام یا تیک‌تاک استفاده کنید. روش دیگر انتشار یک تبلیغ هدفمند، موتور جستجوی گوگل کاربر هست، جایی که ۹۰ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان را در بر دارد. تبلیغاتی که در قالب تبلیغات کلیکی صورت می‌گیرد و شما باید به‌ازای هر کلیک هزینه بپردازید.

بیشتر بخوانید:  بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۳

حرف آخر

تبلیغات هدفمند یک روش عالی برای بازاریابی است. بااین‌حال، بین خطوط نازک فرصت‌های تجاری و حریم خصوصی مصرف‌کننده قدم می‌زند. زمانی که از آن برای کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید باید مراقب باشید، در غیر این صورت ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. Targeted advertising هدفمند بر تمایلات، ویژگی‌های خاص متمرکز است و کاربران/خریداران/مشتریانی که احتمالاً تمایل زیادی دارند، پیام را دریافت می‌کنند تا افرادی که هیچ علاقه‌ای ندارند. این باعث افزایش نرخ تبدیل تبلیغات و بسیاری مزایای دیگر همچون افزایش ارتباط و اثربخشی پیام‌های تبلیغاتی، بهبود تجربه مشتری، افزایش آگاهی از برند، دستیابی به مخاطبان گسترده بادقت بیشتر، هزینه کمتر به‌ازای هر خرید و غیره را دارد… آیا تابه‌حال مورد هدف تبلیغات هدفمند قرار گرفته‌اید؟ نظر شما در مورد تبلیغات هدفمند و نقش آن در افزایش فروش چیست؟

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

Characteristics of a good advertising company
اکثر افراد به عنوان مخاطب و مشتری شرکت‌های تبلیغاتی، تجربه همکاری خوب و یا بد را با این مجموعه‌ها داشته اند. امروزه شرکت‌های تبلیغاتی به عنوان اهرم کسب و کار‌ها شناخته شده و در توسه و پیشرفت بازار و برند...
42 مزیت بازاریابی محتوا
در دنیای شلوغ و پر سروصدای بازاریابی امروزی، جلب‌توجه مخاطبان و متقاعدکردن آنها به خرید محصولات یا خدمات شما کار آسانی نیست. اینجاست که بازاریابی محتوایی به کمک شما می‌آید.   بازاریابی محتوایی یک استراتژی‌ مبتنی بر ایجاد و توزیع...
افسانه های مارکتینگ
در دنیای پویای مارکتینگ، افسانه‌ها و باورهای نادرست زیادی وجود دارند که می‌توانند شما را از رسیدن به اهدافتان دور کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از رایج‌ترین باورهای غلط در این حوزه بپردازیم و حقایق را...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.