نسخه آزمایشی!

معرفی ارزان‌ ترین روش تبلیغات با توجه‌ به کسب‌وکار

ارزان‌ ترین روش تبلیغات

فهرست مطالب

ارزان‌ ترین روش تبلیغات چیست؟ همین‌الان که به این مطلب مراجعه کردید احتمالاً  در دو حالت مختلف هستید. برخی به این فکر می‌کنند که چرا با وجود کیفیت بالاتر محصول یا خدمت ارائه شده خود نسبت به سایر رقبا اما باز هم فروش کمتری دارند. برخی دیگر نیز در اول راه هستند و می‌خواهند به معرفی محصول خود بپردازند.

پاسخ به‌تمامی این نگرانی‌ها تنها در یک عبارت «تبلیغات شاه‌راهی برای موفقیت» خلاصه می‌شود. در واقع این تبلیغات است که باعث می‌شود تا مردم با محصول شما آشنا شوند. از همین رو از گذشته‌های دور تا به امروز انواع گسترده‌ای از تبلیغات به وجود آمده است. برخی از آن‌ها مانند تبلیغات بیلبوردها اگرچه مؤثر هستند اما هزینه بالایی را برای کسب‌وکارها به همراه دارند.

از همین رو انتخاب نوع تبلیغاتی که بتواند با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را داشته باشد برای بسیاری از افرادی قادر به پرداخت هزینه‌های کلان نیستند در اولویت قرار دارند. به‌منظور این که شما عزیزان را به هدف خود برسانیم در این مقاله از مجموعه کروشه به بیان ارزان ترین روش تبلیغات پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:  صفر تا صد تبلیغات هدفمند

ارزان‌ ترین روش تبلیغات کسب‌وکار

اگر جستجویی در اینترنت انجام دهید یا به‌صورت حضوری به سراغ شرکت‌های تبلیغاتی بروید متوجه  می‌شوید که امروزه روش‌های متعددی برای انجام تبلیغات وجود دارد. همین امر ممکن است که باعث سردرگمی شما بشود. در واقع باید از بین تمامی روش‌ها  آن چه که برای مدل کسب‌وکار شما مناسب است را انتخاب کنید.

به طور مثال می‌توان گفت که شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات کلینیک‌های زیبایی است. کارخانه‌های تولیدکننده محصولات غذایی همچون کاله نیز می‌توانند با استفاده از ساخت فیلم تبلیغاتی محصولات خود را به اکثریت مردم معرفی کنند. بدین ترتیب این امر از بهترین روش‌ها جهت افزایش مشتریان این برند محسوب می‌شود.

باتوجه‌به موارد ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت که انتخاب بهترین روش تبلیغاتی در کنار پرداخت هزینه کم بسیار حائز اهمیت است.  از همین رو با مشورت با شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانید ارزان ترین روش تبلیغات متناسب با کسب‌وکار خود را برگزینید. در ادامه به معرفی ۶ روش ارزان به‌منظور تبلیغات محصولات یا خدمات اشاره می‌کنیم.

یک وب‌سایت بسازید

در نگاه اول شاید ساختن یک سایت برخی را دچار تردید و ترس کند. در واقع وقتی اسم سایت می‌آید ابتدا شاید تصور کنید باید هزینه بسیار زیادی را پرداخت کنید. اما وقتی متوجه شوید که وجود یک سایت چه‌قدر می‌تواند تأثیر مثبتی بر روند فروش شما بگذارد به‌احتمال فراوان نظرتان تغییر می‌کند.

امروزه آمارها نشان می‌دهد که ۸۱ درصد کاربران جوان پیش از خرید، بررسی های متعددی در سایت ها انجام می دهند. از همین رو اگر شما سایتی برای فروش یا معرفی محصولات خود نداشته باشید، درصد زیادی از مشتریان خود را از دست می دهید. بنابراین ساخت و طراحی یک سایت می تواند به عنوان یکی از ارزانترین روش تبلیغات، مورد توجه شما قرار بگیرد.

البته باید در نظر بگیرید که بسیاری از رقیبان شما نیز احتمالاً دارای سایت هستند. از همین رو توجه به جزئیات مختلف مانند بارگذاری محتوای خوب و مفید برای مخاطبان، داشتن تصاویر عالی، داشتن طراحی ساده به جهت کار آسان مخاطبین و… می‌تواند مزیت اصلی سایت شما نسبت به دیگر رقبا باشد.

همچنین باید به سؤالات مخاطبین دررابطه‌با محصولات یا خدمات خود به‌خوبی پاسخ دهید. درست است که داشتن سایت از مهم‌ترین و درعین‌حال ارزان ترین روش تبلیغات است اما بااین‌حال همواره باید مثال معروف «هرچه قدر پول بدی همان قدر آش می‌خوری!» را در ذهن داشت. از همین رو می‌توان نتیجه گرفت که صرفاً داشتن یک سایت بدون توجه به موارد ذکر شده نمی‌تواند روش مناسبی به جهت جذب مخاطبین و فروش بیشتر باشد.

تبلیغات آنلاین

شاید استفاده از کلمه تبلیغات آنلاین گسترده بوده و تصور کنید که نمی‌تواند به‌صورت جزئی به پرسش شما در زمینه ارزان ترین روش تبلیغات پاسخ دهد. اما ما در این بخش صرفاً تبلیغات آنلاین را در مقایسه با تبلیغات سنتی قرار داده‌ایم. تبلیغات سنتی انواع گوناگونی را شامل می‌شود.

بااین‌حال وقتی صحبت  از مؤثربودن تبلیغات سنتی به میان می‌آید عمدتاً ساخت فیلم‌های تبلیغاتی در تلویزیون و تبلیغات در بیلبوردهای سطح شهر به ذهن می‌آید. از همین رو در مقایسه با هزینه‌های بسیار زیاد تبلیغات سنتی می‌توان گفت که تبلیغات آنلاین برای کسب‌وکارهای زیادی به‌صرفه‌تر است.

علاوه بر ارزان‌بودن، باتوجه‌به پیشرفت روزافزون تبلیغات آنلاین می‌توان نتیجه گرفت که پرداخت هزینه در این عرصه می‌تواند مؤثر نیز باشد. طبق آخرین آمارهای گرفته شده از سطح جهان امروزه ۶۵ درصد تبلیغات در حوزه آنلاین انجام می شود. بنابراین ورود به این عرصه هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ موثر بودن، بسیار به صرفه تر است. همان طور که ذکر کردیم، تبلیغات آنلاین طیف گسترده ای دارد. از جمله انواع آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تبلیغات همسان
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات متنی
  • هدف‌گیری مجدد
  • گوگل ادز
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات صوتی
  • تبلیغات ویدئویی
  • همکاری در فروش
  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
  • پوش‌نوتیفیکیشن

برخی از این روش‌های ذکر شده نیز خود انواع و بخش‌های گوناگونی را در برمی‌گیرند. به طور مثال می‌توان گفت که بنرهای تبلیغاتی که در گوشه‌وکنار هر سایت دیده می‌شود جزء تبلیغات نمایشی است. تبلیغات محصولات یا خدمات شما در پادکست‌ها، رادیو یا اپلیکیشن‌های موسیقی گوناگون را می‌توان دسته‌ای از تبلیغات صوتی دانست. فراموش نکنید که انتخاب هرکدام از این موارد بهتر است با مشورت با آژانس تبلیغاتی صورت بگیرد.

زیرا هرکدام از این آژانس‌ها با بهره‌گیری از نیروهای متخصص بهتر می‌توانند نوع تبلیغات متناسب با کار شما را انتخاب کنند. آزمون‌وخطا و شروع خودتان نیز اگرچه می‌تواند در نگاه اول هزینه‌های شما را کاهش دهد اما در مجموع ممکن است باعث شود تا قیمت زیادی را برای تبلیغات پرداخت کنید.

زیرا وقتی خودتان شروع به تبلیغات کنید ممکن است به دلیل عدم انتخاب مناسب، مجبور شوید تا برخی از تبلیغات را کنسل کرده و سراغ روش‌های دیگری بروید. بدین ترتیب در نهایت هزینه بیشتری را برای تبلیغات، بدون داشتن نتیجه مؤثر پرداخت کرده‌اید. در مجموع می‌توان گفت تبلیغات آنلاین در مقایسه با برخی از تبلیغات سنتی در زمره ارزان ترین روش تبلیغات شناخته می‌شوند.

فقط طراحی سایت کافی نیست!

همان‌طور که پیش‌ازاین بیان کردیم، فقط طراحی یک سایت نمی‌تواند شما را به مقصود خود در زمینه افزایش مخاطب و در نتیجه فروش بیشتر برساند. از همین رو در این راه سئو، تولید محتوا و بخش‌های مربوط به آن در دیده‌شدن سایت شما بسیار تأثیرگذار هستند. سئو (SEO) همان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوگر همانند گوگل است.

در ادامه با توضیح یک مثال ساده به بیان کارکرد سئو می‌پردازیم. فرض کنید شما همین‌الان عبارت «خرید سری‌های s گوشی سامسونگ» را در گوگل جستجو کنید. به‌محض ورود این عبارت، گوگل چندین صفحه سایت را به شما ارائه می‌کند که اولین سایت‌های ارائه شده نیز قاعدتاً دیجی‌کالا است.

گوگل بر اساس عبارت وارد شده در واقع هزاران سایت را به شما نشان می‌دهد. آیا شما ساعت‌های طولانی  در طول هفته وقت گذاشته و هزاران سایت ارائه شده را مشاهده می‌کنید؟ مسلماً بسیاری از افراد این کار را نمی‌کنند. عمده افراد صرفاً حداکثر همان ده سایت صفحه اول را مشاهده کنند.

اما سؤالی که در اینجا به وجود می‌آید این است که با ورود این عبارت ذکر شده در گوگل چگونه برخی از سایت‌ها در صفحه اول قرار گرفته و بقیه در صفحات دیگر جای می‌گیرند؟ در پاسخ باید گفت که این امر از طریق به‌کارگیری علم سئو امکان‌پذیر است. در واقع با استفاده از تکنیک‌ها و دنیای عظیم سئو، سایت‌ها در حال بهینه‌سازی سایت خود در جهت رسیدن به صفحات اول گوگل هستند.

این امر در نهایت به آن‌ها کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان بیشتری از جذب کرده و فروش بیشتری داشته باشند. جالب است بدانید که بر اساس گزارش‌های منتشر شده جهانی ۷۰ درصد مخاطبین تنها  پنج نتیجه اول موتورهای جستجوگر را دنبال می کنند. بنابراین این نکته نشان می دهد که رسیدن به نتایج بالا با سئو می تواند دریایی وسیع از درآمد را روانه زندگی شما کند.

استفاده از تبلیغات کلیکی (PPC)

با این تفاسیر می‌توان سئو را به‌عنوان  ارزان‌ترین روش تبلیغات با بازدهی بسیار بالا در نظر گفت. به‌منظور استفاده از تکنیک‌های سئو شما دو راه‌حل در پیش دارید. اولین  راه این است که خودتان وقت گذاشته و با گذراندن دوره‌های مختلف اقدام به انجام سئو بر روی سایت خود کنید.

انجام این کار اگرچه می‌تواند به لحاظ هزینه به نفع شما باشد اما با ریسک فراوانی همراه است. زیرا افراد در اولین کار خود تجربه نداشته و احتمال شکست نیز وجود دارد. از همین رو در صورت شکست تنها وقت و هزینه خود را هدر داده‌اید. راه دومی که مناسب‌تر به نظر می‌رسد سپردن کار به متخصصان سئو است. این امر در نهایت احتمال شکست در پروژه را کاهش داده و وقت بیشتری را برای شما در جهت بالابردن کیفیت محصولات یا خدمات به وجود می‌آورد.

از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

شبکه‌های اجتماعی امروزه نقشی بی‌بدیل در زندگی روزمره مردم دارند. در واقع می‌توان گفت که اکثر مردم این روزها ساعاتی از وقت خود را صرف گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و… می‌کنند؛ بنابراین این شبکه‌های اجتماعی فرصت‌های عظیمی را برای کسب‌وکارهای گوناگون به وجود آورده تا بتوانند محصولات یا خدمات خود را به فروش برسانند.

در واقع ایجاد یک محتوای خوب در کنار سایر تکنیک‌های لازم می‌تواند دنبال‌کنندگان شما را افزایش دهد. این امر موجب می‌شود تا افرادی که بخواهند از شما خرید کنند بیشتر از قبل شوند. از همین رو فعالیت در این شبکه‌ها را می‌توان به‌عنوان یکی از ارزان ترین روش تبلیغاتی معرفی کرد.

البته نباید یک نکته مهم را فراموش کرد. در واقع مسئله مهم این است که برای برخی از کسب‌وکارها فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چندان مناسب نیست. از همین رو با مشورت با متخصصین بازاریابی(خدمات مارکام) می‌توانید متوجه مناسب‌بودن یا نبودن تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را متوجه شوید.

رسانه خودتان را داشته باشید!

مطالعات مختلف نشان داده است که مردم علاقه زیادی به دیدن ویدئو نسبت به روش‌های دیگر نشان می‌دهند. در گذشته به جهت این که بتوانید محصول خود را در قالب یک محتوای ویدئویی تولید کنید باید به سراغ شبکه‌های تلویزیونی می‌رفتید. اگرچه آگهی‌های بازرگانی در شبکه‌های تلویزیونی می‌توانست مخاطبین زیادی را جذب کند اما هزینه فراوانی را نیز به همراه داشت.

امروزه خوشبختانه با هزینه‌ای بسیار کمتر از تبلیغات در تلویزیون می‌توانید از طریق بستر شبکه‌های اجتماعی همانند آپارات یا یوتیوب به تبلیغات ویدئویی محصول خود بپردازید. بدین ترتیب می‌توان گفت که پیشرفت روزافزون شبکه‌های اجتماعی در دل مردم باعث شده تا دیگر محتواها و تبلیغات ویدئویی به‌عنوان یک پدیده گران‌قیمت شناخته نشود. از همین رو می‌توان تبلیغات ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی را نیز به‌عنوان ارزان ترین روش تبلیغات نیز به‌حساب آورد.

استفاده از تبلیغات کلیکی (PPC)

همان‌طور که پیش‌ازاین بیان شد، تبلیغات کلیکی مدلی از تبلیغات آنلاین است. در این روش تبلیغی شما با پرداخت هزینه‌ای تعیین شده به‌ازای هر کلیک در سایتتان، اقدام به جذب مخاطبین می‌کنید. گوگل ادز یکی از انواع تبلیغات کلیکی محسوب می‌شود. فراموش نکنید که درصد زیادی از مردم تنها سه سایت اول ارائه شده در گوگل را بررسی می‌کنند؛ بنابراین پرداخت  هزینه برای یک مدت‌زمان معین و جذب مخاطب می‌تواند به‌عنوان ارزان ترین روش تبلیغات مؤثر واقع شود.

بیشتر بخوانید:  ۸ ایده برای اجرای کمپین اینستاگرامی

سخن پایانی

انتخاب ارزان ترین روش تبلیغات  به موارد متعددی بستگی دارد. در واقع مهم‌ترین عامل این است که بر اساس مدل کسب‌وکار خود تبلیغات متناسب با آن را به کار بگیرید. اما در مجموع بر اساس آمارهای جهانی می‌توان گفت که داشتن یک سایت، انجام سئو، پرداخت به‌ازای هر کلیک، تبلیغات آنلاین، تبلیغات ویدئویی و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به‌عنوان ارزان ترین روش تبلیغات در مقایسه با بازاریابی‌های سنتی گران‌قیمت مانند تبلیغات در بیلبورد یا شبکه‌های تلویزیونی شناخته شود. در همین راستا آژانس تبلیغاتی کروشه می‌تواند به شما عزیزان در جهت انتخاب بهترین و ارزان‌ترین روش‌های تبلیغاتی کمک کند.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

کاربرد cta چیست؟
اگر به وب‌گردی علاقه دارید، در وب سایت‌های مختلف گزینه‌هایی نظیر اطلاعات بیشتر، مشاهده قیمت، افزودن به سبد خرید و موارد مشابه دیگر را دیده‌اید؛ احتمالا برایتان جالب باشد که به این موارد Cta می‌گویند و به منظور تعامل کاربر...
رپورتاژ آگهی چیست؟ از کجا رپورتاژآگهی بخرم؟
رپورتاژ، گزارشی بی¬طرفانه از محصولات و خدمات برندهای گوناگون است که برای انتقال پیام به مخاطب در رسانه¬ها منتشر می¬شود. (رسانه می¬تواند برنامه تلویزیونی و یا یک وب سایت باشد) مدیران رسانه در ازای انتشار گزارش مبلغی را از شرکت¬ها...
بلاگ کروشه18 بهمن
روابط عمومی که اغلب در فضاهای حرفه‌ای به PR معروف است ۶۳٪ ارزش اکثر شرکت‌های امروزی را تشکیل می‌دهد. روابط عمومی یکی از جنبه‌های کلیدی کسب و کار شما است. اگر از مدیران کسب و کارها بپرسید که چگونه روابط...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.