نسخه آزمایشی!

مهمترین نکات در یک تبلیغات مفید

تبلیغات مفید

فهرست مطالب

بر اساس آمار ۷۶% از افراد هنگامی که تبلیغ محصولی را در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت می‌بینند آن را می‌خرند. ۱۱% افراد بلافاصله و ۴۴% افراد بعدا محصول را آنلاین می‌خرند. همچنین ۲۱% افراد در مورد محصول به دنبال کسب اطلاعات بیشتر می‌روند و آن را از فروشگاه‌های فیزیکی خریداری می‌کنند. پس با این اوصاف می‌بینیم که تبلیغات مفید چقدر بر روی افراد تاثیر بسزایی می‌گذارد.

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، آیا تا به حال به اهمیت تبلیغات مفید فکر کرده‌اید که با این نوع تبلیغ چگونه می‌توانید مشتریان بالقوه‌ی بیشتری را جذب کنید؟

حتی اگر کسب‌وکاری هم ندارید می‌توانید تبلیغاتی را به یاد بیاورید که با شگفت‌زده کردنِ شما را وادار به خرید آن محصول یا خدمت کرده است.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ تا از حرفه ای ترین روش های جذب مشتری

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با جزئیات این تبلیغ بیشتر آشنا کنیم:

تبلیغات مفید چیست؟

شاید این روزها کلمه‌ی مارکام زیاد به گوشتان خورده باشد، مارکام یا ارتباطات بازاریابی بخشی از بازاریابی است که در آن فرآیندهای مختلفی برای ارتباط میان مخاطبان هدف کسب‌وکار با خود آن کسب‌وکار به منظور ارسال پیام‌ها، اطلاعات، و پیام‌دهی‌های تبلیغاتی با هدف افزایش شناخت، تأثیرگذاری، و انگیزه‌دهی به مخاطبان در خصوص محصولات یا خدمات انجام می‌شود.

ارتباطات بازاریابی شامل ابزارهای مختلفی است که مهم‌ترینِ آن را می‌توان تبلیغات دانست. ارتباط تنگاتنگی که بین این دو وجود دارد باعث ارتقای یک کسب‌وکار می‌شود. تبلیغات مفید نیز به عنوان بخشی از تبلیغات و همچنین به‌عنوان جنبه‌ای از استراتژی ارتباطات بازاریابی برای جلب توجه و ایجاد ارتباط مثبت با مخاطبان به‌کار می‌رود.

در همین راستا تبلیغات مفید به تبلیغاتی گفته می‌شود که به جای تبلیغ یک محصول یا خدمت، ارزش افزوده‌ای نیز برای مخاطبان به همراه داشته باشد. در واقع، این نوع تبلیغ باید به مخاطبان اطلاعات، آموزه‌ها، تجربیات یا محتواهایی ارائه دهد که برای آن‌ها مفید و جذاب باشد.

مراحل تبلیغات مفید

برای این‌که شما تبلیغاتی مفید داشته باشید باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. مرحله شناسایی مخاطبان:

شناسایی دقیق مخاطبان به شما این امکان را می‌دهد که با شناخت نیازها و علاقه‌های آن‌ها، اولین قدم را بر‌دارید.

  1. مرحله تعیین اهداف:

با تعیین اهداف و مراحل مورد انتظار از تبلیغات خود می‌توانید باعث افزایش فروش، افزایش شناخت برند، تولید سرمایه‌گذاری در وبسایت، جذب مشتریان جدید و غیره شوید.

  1. مرحله انتخاب رسانه‌ها و کانال‌های تبلیغاتی:

در این مرحله باید رسانه‌ها و کانال‌های مناسبی را برای ارائه تبلیغات انتخاب کنید که با مخاطبان شما تطابق داشته باشد. می‌توانید با فیلمبرداری تبلیغاتی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشید.

  1. مرحله ایجاد پیام خلاقانه:

پیام شما باید واضح و موثر باشد و باعث افزایش میزان شناخت برند شما شود. این پیام باید با برجسته‌سازی مزایای محصولات یا خدمات شما، مخاطبان را به اقدام ترغیب کند.

  1. طراحی بصری جذاب:

جذابیت در طراحی تبلیغاتی شما باعث جلب توجه مخاطبان شما خواهد شد.

مراحل تبلیغات مفید

  1. مرحله تست:

در این مرحله باید تبلیغات خود را تست و نتایج را اندازه‌گیری کنید تا بتوانید بهینه‌سازی‌های لازم را جهت بهبود کارآیی تبلیغات خود اعمال کنید.

  1. مرحله تکرار:

تبلیغات مفید نیازمند تکرار مستمر است. شما نمی‌توانید نتایج مطلوب در یک تبلیغ را یک‌باره و در بازه‌ای کوتاه انتظار داشته باشید.

  1. مرحله تطابق با ارزش‌ها و اخلاقیات:

تبلیغات شما باید با ارزش‌های شما سازگار باشد تا اعتماد مخاطبان را جلب کند.

  1. مرحله دریافت بازخورد:

در این مرحله با دریافت باز خورد از مشتریان می‌توان رضایت مشتری را مورد سنجش قرار داد، همچنین عواملی چون افزایش کیفیت خدمت یا محصول، بهبود تجربه مشتریان، بهبود نوع محتوا و زمان ارسال را نیز بهینه‌سازی کرد تا تبلیغات بعدی با کیفیت‌تری داشته باشید.

پس تبلیغات مفید نیازمند توجه به جزئیات و برنامه‌ریزی دقیق است که با تطبیق استراتژی‌های تبلیغاتی با نیازها و مخاطبان خود می‌تواند به شما در دستیابی به نتایج مطلوب در راستای بهینه‌سازی تبلیغات و روابط عمومی کسب‌وکار شما کمک کند. اگر تخصص کافی برای طی کردن یک یا چند مرحله‌ی بالا را ندارید همکاران ما در آژانس تبلیغاتی کروشه آماده‌ی ارائه‌ی خدمات برای پیشرفت کسب‌وکار شما هستند.

ویژگی‌های تبلیغات مفید

در این بخش برای درک بیشتر اهمیت تبلیغات مفید چند نمونه از ویژگی‌های این نوع تبلیغات را برای شما آورده‌ایم تا بتوانید برای توسعه و گسترش کسب‌وکار خود از آن‌ها استفاده کنید.

  • ارتباط با نیازهای مخاطبان: باید مطابق با نیازها و مشکلات مخاطبان باشد و به حل مشکلات آن‌ها کمک کنند.
  • ارائه اطلاعات: این تبلیغات می‌تواند به مخاطبان اطلاعات مفیدی ارائه دهد و به افزایش دانش آن‌ها کمک کند.
  • ایجاد تجربیات: ارائه نمونه‌رایگان از محصول یا خدمت نمونه‌ای از ایجاد تجربیات مثبت است.
  • حل مسائل: این تبلیغات می‌تواند به مخاطبان در حل مسائل یا بهبود وضعیت خود کمک کند.
  • ترغیب به اقدام: با ارائه‌ی راهنمایی‌های لازم برای انجام اقدامات مفید، مخاطبان ترغیب به اقدام می‌شوند.
  • ارائه محتوای اشتیاق‌آور: تحریک مخاطبان و ایجاد اشتیاق به اقدام و تعامل با محصول یا خدمت مورد نظر.

در نتیجه می‌توان گفت تبلیغات مفید می‌تواند به شناخت برند، ایجاد ارتباط مثبت با مخاطبان، افزایش وفاداری مشتریان و افزایش فروش منجر شوند. این نوع تبلیغات به جای تمرکز تنها بر تبلیغ محصول یا خدمت، به تأمین ارزش به مخاطبان و جامعه می‌پردازند. کمک گرفتن از یک کانون تبلیغاتی معتبر برای موفقیت در کسب‌وکار و هدر نرفتن هزینه‌ها در تبلیغات امری بسیار مهم است و شما را سریع‌تر به هدفتان می‌رساند. بنابراین پیشنهاد ما به شما همکاری با آژانس تبلیغاتی کروشه است.

موارد موثر و مفید برای جذب مشتری

  1. به مشتریان جدید تخفیف دهید

امروزه مصرف‌کنندگان هنوز به دنبال ارزش و معاملات هستند. با ارائه تخفیف‌های مقدماتی، آن‌ها را می‌توانید به سمت کسب‌وکار خود جذب کنید، زیرا آن‌ها به انگیزه‌ای برای تغییر عادات خرید خود نیاز دارند. آنچه را که مشتریان شما می‌خرند را دنبال کنید تا بتوانید آن‌ها را با پیام‌ها و تبلیغات بازاریابی آینده که وفاداری‌شان را تقویت می‌کند، مورد هدف قرار دهید.

ویژگی‌های تبلیغات مفید

  1. درخواستِ معرفی کنید

هنگامی که وفاداری مشتری را به دست آوردید، از آن‌ها درخواست کنید که شما را به دوستان خود معرفی کنند. مشتریان فعلی یکی از بهترین منابع برای یافتن مشتریان جدید هستند. نباید منفعل باشید و منتظر بمانید تا فقط همکاران، دوستان و خانواده شما به کسب و کار شما بیایند. کنترل را در دست بگیرید و یک رویکرد سیستمی ایجاد کنید تا به طور فعال از مشتریان راضی خود این درخواست را تکرار کنید.

می‌توانید ایمیل‌هایی نیز با همین مضمون ارسال کنید تا مطمئن شوید مشتریان از خرید خود راضی هستند و سپس در ادامه آن ایمیل درخواست معرفی را انجام دهید.

  1. تماس با مشتریان قدیمی

به لیست تماس مشتریان قدیمی خود نگاهی بیندازید و مشتریان قبلی را که مدتی است از شما خرید نکرده‌اند را مورد هدف قرار دهید. یک برنامه منظم برای انجام این کار ایجاد کنید، مثلاً مشتریانی را انتخاب کنید که شش ماه است ندیده‌اید. از طریق ایمیل مارکتینگ، sms مارکتینگ یا تلفن با آن‌ها تماس بگیرید و در صورت بازگشت، نوعی تبلیغات به آن‌ها ارائه دهید.

  1. وب سایت خود را به روز کنید

وب‌سایت شما باید به روز باشد تا مشتریان بتوانند شما را زودتر و هرچه سریع‌تر پیدا کنند. از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های بازاریابی موتور جستجو و بهینه‌سازی موتور جستجو seo استفاده کنید، همچنین مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است زیرا درصد زیادی از افراد با موبایل از سایت‌ها بازدید می‌کنند.

حتی طراحی سایت متفاوت شما نیز باعث جذب مشتری بیشتری می‌شود زیرا تجربه‌ی کاربری راحت سایت باعث می‌شود تا مخاطب زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند. تعداد زیاد عکس‌های گرافیکی می‌تواند سرعت بارگذاری سایت شما را کاهش دهد که این امر باعث از دست رفتن مشتری می‌شود.

اگر در این زمینه تخصص ندارید از افراد متخصص این زمینه استفاده کنید تا به شما کمک کنند.

برای طراحی سایت و یا بهینه‌سازی سایت کسب‌وکار خود کلیک کنید.

  1. با مشاغل مکمل شریک شوید

با کسب‌وکارهایی که پایگاه مشتری مشابهی داشته و مستقیماً رقابتی نیستند همکاری کنید. از استراتژی‌هایی که چگونه می‌توانید برای مشتریان یکدیگر بازاریابی کنید تا کسب‌وکار جدید را هدایت کنید، استفاده کنید. این مورد روشی هوشمندانه و بدون هزینه برای جذب مشتریان جدید است. به عنوان مثال، اگر شما محصولات کودک را می فروشید، همکاری با یک کسب‌و‌کاری که لباس های بارداری می فروشد، همکاری بسیار خوبی خواهد بود.

  1. تخصص خود را ارتقا دهید

با نشان دادن تخصص خود در صنعت، می‌توانید علاقه ایجاد کنید و این نیز می‌تواند به شما کمک کند مشتریان جدید جذب کنید. داوطلب شدن برای سخنرانی در پانل های صنعتی، ارائه یک وبینار یا کارگاه آموزشی، سخنرانی در رویدادهای صنعتی یا گروه‌هایی که مشتریان هدف شما به آن‌ها تعلق دارند، یا برگزاری جلسات آموزشی راه‌هایی هستند که می توانید تأثیر خوبی در بین مشتریان قبلی و مشتریان جدید ایجاد کنید. این تکنیک به ویژه برای صاحبان مشاغل B2B خوب کار می کند.

بیشتر بخوانید:  معرفی ارزان‌ ترین روش تبلیغات با توجه‌ به کسب‌وکار
  1. در رویدادهای اجتماعی شرکت کنید

طبق نظرسنجی‌ها بیشتر مردم دوست دارند از مشاغل محلی و مستقل حمایت کنند. با شرکت در رویدادها و سازمان‌های خیریه وجهه‌ی خود را در جامعه خود ارتقا دهید.

  1. بهینه‌سازی نرخ بازگشت سرمایه

در نظر گرفتن نرخ بازگشت سرمایه برای هر کارفرمایی در تبلیغات اولویت چشمگیری دارد زیرا عملکرد برنامه‌های تبلیغاتی و بازاریابی و همچنین نحوه تعامل مشتریان و مخاطبان در درآمد و سودآوری کسب‌وکار بسیار حائز اهمیت می‌باشد. از این رو انتخاب یک تیم بازاریابی متخصص و یا کار با آژانس‌های تبلیغاتی که تجربه‌ی بیشتری حوزه‌ی تبلیغات موثر و مفید دارند باعث می‌شود تا با صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهترین نتایج را بگیرید و بتوانید مشتری‌های بیشتری برای کسب‌وکار خود جذب کنید.

اینک شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار اگر سوال‌هایی از قبیل سوال‌های زیر ذهنتان را مشغول کرده است:

“چه نوع تبلیغات مناسب کسب و کار من است؟”

“چگونه می‌توانید به بهبود برند ما کمک کنید؟”

“آیا می‌توانید به من توصیه‌هایی بدهید که چگونه به مخاطبان هدف برسم؟”

“چگونه تبلیغات آنلاین و غیرآنلاین را ترکیب می‌کنید؟”

“آیا شما تحلیل‌هایی در مورد رقبا و بازار ما انجام می‌دهید؟”

“بودجه تبلیغاتی چگونه باید تعیین شود و چگونه می‌توانید در آن بهینه‌سازی انجام دهید؟”

” تولید چه نوع محتوا و تصاویر برای تبلیغات من مفید است؟”

“چگونه می‌توانید عملکرد تبلیغات را اندازه‌گیری و گزارش دهید؟”

“آیا می‌توانید مثال‌های موفق از پروژه‌های مشابه دیگر مشتریان خود ارائه دهید؟”

“چگونه می‌توانید به بهبود SEO و تجربه کاربری وب‌سایت ما کمک کنید؟”

“چگونه می‌توانید از تحولات تازه در تبلیغات و روش‌های جدید استفاده کنید؟”

“چه تعهدات زمانی برای پیاده‌سازی استراتژی تبلیغاتی دارید؟”

“آیا می‌توانید به من توصیه‌هایی برای بهبود تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ارائه دهید؟”

پیشنهاد ما به شما این است که با همکاران ما در آژانس تبلیغاتی کروشه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

کاربرد cta چیست؟
اگر به وب‌گردی علاقه دارید، در وب سایت‌های مختلف گزینه‌هایی نظیر اطلاعات بیشتر، مشاهده قیمت، افزودن به سبد خرید و موارد مشابه دیگر را دیده‌اید؛ احتمالا برایتان جالب باشد که به این موارد Cta می‌گویند و به منظور تعامل کاربر...
رپورتاژ آگهی چیست؟ از کجا رپورتاژآگهی بخرم؟
رپورتاژ، گزارشی بی¬طرفانه از محصولات و خدمات برندهای گوناگون است که برای انتقال پیام به مخاطب در رسانه¬ها منتشر می¬شود. (رسانه می¬تواند برنامه تلویزیونی و یا یک وب سایت باشد) مدیران رسانه در ازای انتشار گزارش مبلغی را از شرکت¬ها...
بلاگ کروشه18 بهمن
روابط عمومی که اغلب در فضاهای حرفه‌ای به PR معروف است ۶۳٪ ارزش اکثر شرکت‌های امروزی را تشکیل می‌دهد. روابط عمومی یکی از جنبه‌های کلیدی کسب و کار شما است. اگر از مدیران کسب و کارها بپرسید که چگونه روابط...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.