نسخه آزمایشی!

کاربرد cta چیست؟

کاربرد cta چیست؟

فهرست مطالب

اگر به وب‌گردی علاقه دارید، در وب سایت‌های مختلف گزینه‌هایی نظیر اطلاعات بیشتر، مشاهده قیمت، افزودن به سبد خرید و موارد مشابه دیگر را دیده‌اید؛ احتمالا برایتان جالب باشد که به این موارد Cta می‌گویند و به منظور تعامل کاربر و افزایش نرخ کلیک طراحی شده‌اند. در حقیقت، cat مخفف عبارت Call To Action است که به آن «دعوت به عمل»، «کال تو اکشن» و «دکمه فراخوان» می‌گویند. در ادامه به صورت دقیق و کامل بررسی خواهیم کرد که دکمه cta چیست و چه کاربردهایی دارد؛ همچنین با اهمیت استفاده از آن نیز آشنا خواهیم شد.

مفهوم Cta چیست؟

همانطور که اشاره کردیم CTA مخفف عبارت call to action است و یک اصطلاح بازاریابی محسوب می‌شود. اگر بخواهیم به صورت ساده‌تر بگوییم CTA چیست می‌توان گفت این ویژگی محتوایی مانند تصویر یک دکمه یا قسمتی از یک متن شامل می‌شود که هدف آن تعامل بیشتر کاربران است. از جمله عبارات کوتاهی که برای رسیدن به این هدف استفاده می‌شوند، می‌توان به «کلیک کنید»، «دریافت کد تخفیف»، «اطلاعات بیشتر»، «ثبتنام»، «دریافت هدیه» و موارد مشابه اشاره کرد. با دیدن این اصطلاحات کاربر ترغیب می‌شود که تعامل بیشتری داشته باشد و در اغلب موارد بر روی آنها کلیک می‌کند.

کال تو اکشن چیست؟

نکته‌ای که در انتخاب متن دکمه‌های کال تو اکشن باید رعایت کنیم، این است که عبارت آن باید جذاب باشد تا کاربر به بازدید و یا استفاده فوری از آن‌ها ترغیب شده و بر روی دکمه مورد نظر کلیک کنند. اگر بتوانید به صورت حرفه‌ای این دکمه را طراحی کنید، میزان بازدید و فروش شما به طرز چشمگیری افزایش خواهد داشت. برای استفاده از صحیح از کال تو اکشن در وبسایت خود می‌توانید از تجربیات و دانش یک آژانس تبلیغاتی خوب کمک بگیرید.

نکته قابل توجه این است که قابلیت کال تو اکشن را می‌توان برای انواع  هدف‌ها در نظر گرفت. به عنوان مثال، در یک سایت از این مورد برای دریافت ایمیل مشتریان و ارسال ایمیل به آن‌ها استفاده می‌کنند و در سایت دیگر برای ارائه یک پیشنهاد ویژه و تخفیف آن را قرار می‌دهند. در هر صورت این قابلیت با توجه به هدف شما می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و اگر درست پیش رفته باشید، نتایج خیلی خوبی برای سایت شما داشته باشد.

کال تو اکشن چه کاربردی دارد؟

تا به اینجا متوجه شدیم که مفهوم CTA چیست و تا حدی نیز با کاربردهای آن آشنا شدیم. سوال مهمی که اینجا ممکن است مطرح شود این دکمه کال تو اکشن برای وب سایت شما چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟ در پاسخ به این سوال مهم باید بگوییم که CTA موجب این می‌شود که تعامل کاربر با وب سایت شما می‌شود و از طریق آن می‌توانید بازدیدکنندگان را در سایت خود نگه دارید. در نتیجه باعث افزایش ترافیک سایت و بهینه سازی آن می‌شد.

بیشتر بخوانید:  ایجاد لوگو برای کسب وکارهای کوچک

همچنین استفاده از این قابلیت باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شود و بازدیدکننده‌های بیشتری به مشتری تبدیل می‌شوند. در حقیقت، هدف بیشتر وبسایت‌ها این است که محصول یا خدمات را به فروش برسانند، بنابراین نیاز به استفاده از تکنیک‌ها و روش‌هایی در سایت خود دارند که آنها را به این هدف برساند. گزینه‌های کال تو اکشن از جمله این موارد است که در بیشتر موارد اگر درست استفاده شود، می‌تواند بازدیدکننده را تبدیل به مشتری وفادار کند. مشتریان وفادار نیز از طریق مختلف مثل تبلیغات دهان به دهان محصول و خدمات آنها را تبلیغ می‌کنند.

کاربرد کال تو اکشن

اهمیت استفاده از CTA چیست؟

با کاربردهای CTA آشنا شدیم و فهمیدیم استفاده از کال تو اکشن می‌تواند  کاربران را نسبت به خرید محصولات شما ترغیب کند، تاثیر مستقیمی بر نرخ تبدیل وب سایت دارد و میزان فروش و تعامل کاربران با سایت را به طرز چشمگیری افزایش دهد. به عبارتی دیگر، در جواب « CTA چیست و چه اهمیتی دارد» می‌توان گفت این دکمه یک روش تبلیغات غیر مستقیم است و اهمیت بالایی دارد. در حقیقت، کال تو اکشن استراتژی بازاریابی موثر محسوب می‌شود که کاربر با دیدن انواع مختلف آن به خرید یک محصول ترغیب می‌شود.

البته به این نکته مهم توجه کنید که هر چقدر عباراتی که برای CTA جذاب‌تر باشد، توجه کاربران را بیشتر به جلب می‌کنند. در نتیجه آن‌ها ترغیب می‌شوند که از صفحات دیگر سایت دیدن کنند، تخفیفات را ببینند و یا فرم ارسال خبرنامه را پر کنند. در مجموع می‌توان گفت استفاده درست و جذاب از دکمه کال تو اکشن اهمیت دارد، زیرا باعث پیشرفت کسب و کار آنلاین می‌شود. همچنین، اگر از این امکان درست استفاده کنید می‌توانید اعتماد کاربران را جلب کنید و آن‌ها را تبدیل به مشتریان وفادار کنید.

از طرفی دیگر، برای بهینه‌سازی بهتر سایت خود به این دکمه نیاز دارید. دکمه CTA با افزایش بازدید و ترافیک ارگانیک، افزایش نرخ کلیک به سئو سایت کمک می‌کند و در نهایت باعث می‌شود سایت شما در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو گوگل باشد. به این ترتیب، مخاطبان مختلفی از طریق گوگل وارد سایت شده و از محصول و خدمات شما استفاده می‌کنند‌. فراموش نکنید در این مرحله باید بیشتر از کال تو اکشن‌هایی استفاده کنید که تمرکز بر فروش دارند.

آشنایی با انواع CTA

حالا که می‌دانیم CTA چیست و چه اهمیتی دارد، بهتر است به بررسی انواع آن بپردازیم، زیرا کال تو اکشن انواع مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها را می‌توان برای اهداف خاصی استفاده کرد. نکته قابل توجه این است که دکمه‌های کال تو اکشن برای هدایت کاربر به صفحات مختلف، تشویق کاربران برای خواندن مطالب یا انجام عملیات طراحی می‌شوند و البته هدف نهایی از استفاده از این موارد، رسیدن به بازدید بالاتر و فروش بیشتر است.

بیشتر بخوانید:  معرفی و مزایای روابط عمومی در کسب و کار

انواع کال تو اکشن

ثبت نام با پر کردن فرم

یکی از دکمه‌های مهم کال تو اکشن، گزینه ثبت‌نام در سایت یا ارسال فرم است که اطلاعات آن می‌تواند برای مدیر سایت مهم باشد. نکته مهم در طراحی این نوع از CTA این است که باید صورت جذاب طراحی شود تا کاربر متوجه اهمیت انجام این کار شود. همچنین می‌توانید برای پر گردن فرم یا ثبت‌نام در سایت، هدیه‌هایی مانند کتاب الکترونیکی برای مخاطب در نظر بگیرید تا بیشتر تمایل به انجام این کار داشته باشد.

دکمه به اشتراک گذاری مطالب

یکی دیگر از مهم‎ترین دکمه‌های کال تو اکشنی که می‏توانید در سایت داشته باشید، اشتراک‌گذاری مطالب شما در شبکه‌های اجتماعی است. از آنجایی که جمعیت کاربران شبکه‌های اجتماعی زیاد است، هرچه بیشتر مطالب شما در فضاهای مختلف منتشر شود، مشتریان بیشتری به دست می‌آورید. دکمه به اشتراک‎گذاری مطالب، تاثیر زیادی در سئو و دریافت بازخورد دارد. البته باید با استفاده از روش‌‌های جذاب کاربر را ترغیب کنید که روی دکمه مورد نظر کلیک کرده و محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

دکمه بیشتر بخوانید

یکی از راهکارهای موثر این است که قسمتی از متن بخش‌های مختلف سایت مانند بلاگ را قرار دهید و سپس با استفاده از کال تو اکشن «بیشتر بخوانید» کاربر را برای خواندن آن مطلب هدایت کنید. به این ترتیب مخاطبی که علاقه‌مند به خواندن ادامه آن متن باشد، روی آن گزینه کلیک  کرده و در صفحه جدیدی که باز شده متن را به صورت کامل می‌خواند.

تماس با پشتیبانی یا چت آنلاین

یکی از ضروری‌ترین دکمه‌های CTA ، چت آنلاین با پشتیبانی یا تماس با آن‌ها است، زیرا معمولا کاربران قبل از خرید محصول یا استفاده از خدمات شما، سوالات زیادی در ذهن دارند که شما از صاحب آن کسب و کار بپرسند. این دکمه کاربر را به پشتیبان وصل می‌کند و پشتیبان بهتر است به صورت کامل و با حوصله به سوال آن‏ها پاسخ دهد. در این بخش شما می‌توانید با طراحی یک کال تو اکشن جذاب در صفحه اصلی یا در صفحات مختلف، به کاربران پیشنهاد کنید که اگر نیاز به راهنمایی دارد، بر روی گزینه مربوطه کلیک کند و با پشتیبان ارتباط بگیرد.

ثبت‌نام در رویدادها

معمولا بیشتر کسب و کارها در برنامه خود رویدادهای عمومی و تخصصی مختلفی قرار می‌دهند که می‎توانند با یک کال تو اکشن خوب کاربران بیشتری را به سایت خود هدایت کنند. به عبارت دیگر، بهتر است با یک کال تو اکشن هوشمندانه، از برگزاری رویداد و حواشی آن به نفع خود بهره ببرند. به عنوان مثال، در طول رویداد یک مسابقه طراحی کنید تا کاربران برای شرکت در این بازی، در سایت ثبت‌نام کرده و از تخفیفات ویژه نمایشگاه استفاده کند.

بیشتر بخوانید:  تبلیغات تپ سی زنده باد رانندگان و مسافران

دکمه معرفی محصولات یا خدمات

کاربران به دو دلیل مهم به سایت شما می‌آیند: یا می‌خواهند از محتواها و خدمات سایت استفاده کنند یا محصولات شما را بخرند. در هر دو حالت شما باید کال تو اکشنی در سایت خود طراحی کنید که کاربران بیشتری به مشتری تبدیل شوند. در طراحی این نوع دکمه بهتر است از متن‌های ساده و کوتاهی مانند “ مشاهده جزئیات”، “دریافت تخفیف” یا “مشاهده خدمات” استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که رنگ پس زمینه کمی متفاوت باشد.

دکمه پیشنهاد ویژه

این نوع کال تو اکشن‌ها را می‌توان در دسته جذاب‌ترین موارد قرار داد. در برخی موارد، کاربر وارد سایت می‌شود اما هنوز برای خرید محصول یا استفاده از خدمات شما تصمیم قطعی نگرفته است. در این موارد شما می‌توانید با یک CTA جذاب، یک پیشنهاد جذاب به کاربر بدهید و او را به خرید ترغیب کنید. به عنوان مثال، ارائه نسخه رایگان به صورت موقت، تخفیف ویژه و موارد مشابه می‌تواند گزینه‌های خوبی باشد.

طراحی یک کال تو اکشن تاثیر گذار

بعد از اینکه فهمیدم CTA چیست و با کاربرد، اهمیت و انواع آن آشنا شدیم، حالا نوبت این است که درباره چگونگی طراحی یک کال تو اکشن تاثیرگذار صحبت کنیم. برای طراحی این دکمه باید دو فاکتور مهم را در نظر بگیرید: هم از نظر گرافیکی قوی باشد و هم متن‌ ساده و جذاب در آن به کار ببریم.

فراموش نکنید که قبل از طراحی یک کال تو اکشن جذاب، ابتدا باید هدف آن را مشخص کردن باشید. یعنی بدانید که می‌خواهید کاربر را به چه کاری دعوت کنید. آیا هدف شما این است که کاربر محصول بخرد یا هدف ثبت‌نام کاربر برای دریافت ایمیل تبلیغاتی است؟ یا هدف‌های دیگری در ذهن دارید. بعد از اینکه هدف تعیین شد، به سراغ طراحی دکمه Cto و انتخاب متن تاثیرگذار بروید.

سخن پایانی

این روزها بیشتر شرکت‌ها و کسب و کارها به دنبال ایجاد یک هویت بصری برند قوی هستند و در این راه از ابزارهای مختلف بهره می‌برند. از جمله این ابزارها می‌توان به سایت قوی و طراحی کمپین تبلیغاتی اشاره کرد که بهتر است توسط آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای انجام شود. در طراحی وب‌سایت نیز نکاتی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به  کال تو اکشن‌های جذاب اشاره کرد که تاثیر زیادی در بهینه‌سازی سایت و افزایش مشتریان دارد. در این مطلب ما بررسی کردیم که CTA چیست ‌و نکات مهمی نیز درباره آن بررسی کردیم. به کمک این نکات می‌توانید کال تو اکشن‌های جذابی برای سایت خود ایجاد کنید. البته کمک گرفتن از متخصصین را فراموش نکنید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

رپورتاژ آگهی چیست؟ از کجا رپورتاژآگهی بخرم؟
رپورتاژ، گزارشی بی¬طرفانه از محصولات و خدمات برندهای گوناگون است که برای انتقال پیام به مخاطب در رسانه¬ها منتشر می¬شود. (رسانه می¬تواند برنامه تلویزیونی و یا یک وب سایت باشد) مدیران رسانه در ازای انتشار گزارش مبلغی را از شرکت¬ها...
هزینه جذب مشتری یا CAC چیست و چگونه محاسبه میشود
جذب مشتری برای کسب و کارها یک دغدغه مهم و اساسی است و برخی افراد تصور می‌کنند هرچه پول بیشتری بدهند، می‌توانند مشتری بیشتری هم جذب کنند. بدون شک اینطور نیست! در حقیقت، هزینه بالا تضمین کننده جذب مشتری و...
بلاگ کروشه18 بهمن
روابط عمومی که اغلب در فضاهای حرفه‌ای به PR معروف است ۶۳٪ ارزش اکثر شرکت‌های امروزی را تشکیل می‌دهد. روابط عمومی یکی از جنبه‌های کلیدی کسب و کار شما است. اگر از مدیران کسب و کارها بپرسید که چگونه روابط...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.