نسخه آزمایشی!

پوستر

فهرست مطالب

پوستر یک ابزار تبلیغاتی است که از دو عنصر اصلی تشکیل شده است؛ یکی گرافیک و دیگری متن. جایگاه اصلی پوستر در تبلیغات این است که به واسطه‌ی گرافیک زیبا، مخاطب از دور جذب می‌شود و هنگامی که نزدیک‌تر می‌شود، متن پوستر را که عموما حاوی یک درخواست یا اطلاع‌رسانی است، مورد مطالعه قرار می‌دهد. آن‌ها ارزان و در عین حال یکی از ابزارهای مورد علاقه تبلیغ‌کنندگان هستند. امروزه آن‌ها به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که برای کمپین‌های سلامت عمومی و آکادمیک و موارد دیگر کاربرد دارند. پوستر انواع گوناگونی دارد که از مهم‌ترین آنها این موارد است: پوسترهای تبلیغاتی، سیاسی، فیلم، انگیزشی، رویدادی، گردشگری، آموزشی

پوستر در نظر اول یک اثر هنری به نظر می‌آید اما در اصل ابزاری تبلیغاتی است که برای کسب و کارهای گوناگون کاربرد دارد و قابل دسترسی است.

 

پوستر فضای برای انتقال سریع اطلاعات است و به همین خاطر برای تبلیغات مورد توجه قرار می‌گیرد. پوستری مناسب است که در زمان کوتاهی بتواند پیام و محتوا را منتقل کند.

 

طراحی پوستر تبلیغاتی همواره یک از بهترین نوع طراحی‌هاست. زیرا می‌توان قوانین را زیر پا گذاشت. پوستر تبلیغاتی فقط نیاز به خلاقیت و جسارت دارد و اگر قوی باشد، احساسات افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تعدادی از آنها شما را هیجان زده می‌کند و باعث می‌شود ضربان قلبتان تند شود و در نهایت امکان دارد منجر به خرید محصول و یا دریافت خدمات گردد. تعدادی دیگر، پر از اطلاعات در یک زمینه هستند. بعضی از آنها اصلا اطلاعات خاصی نمی‌دهند و فقط ارجاع می‌دهند به یک مکان یا سایت و یا هرجای دیگر.

بیشتر بخوانید:  انواع رسانه‌های تبلیغاتی

 

در ارتباط با یک پوستر تبلیغاتی به چه نکاتی توجه شود:

  • ایده‌های خلاقانه جهت جذب مخاطب
  • سایز و ابعاد مناسب برای پوستر
  • سایز و فونت مناسب
  • انتخاب عنوان چشمگیر و مناسب
  • جانمایی مناسب لوگو و امضای شرکت مورد نظر

 

  • در ارتباط با پوسترهای تبلیغاتی علاوه بر ایده‌پردازی خلاقانه و متنوع، انتخاب مکان مناسب جهت نصب هم اهمیت بالایی دارد و باید به گونه‌ای باشد که چشم خواننده را جذب کند و خوانایی داشته باشد. علاوه بر این بهتر است در پوسترها فونت و طرحی به کار گرفته شود که از دور قابل مطالعه باشد. نکته دیگر که در زمینه پوسترهای چاپی اهمیت دارد کیفیت چاپ و جنس کاغذ است.

     

    مزایای استفاده از پوستر تبلیغاتی

    • انعطاف در اندازه و شکل
    • انعطاف‌پذیری در توزیع
    • ارائه‌ی طولانی‌مدت و مداوم
    • مقرون‌به صرفه و مناسب
    • فراگیر و در معرض دید عموم

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

رپورتاژ آگهی چیست؟ از کجا رپورتاژآگهی بخرم؟
رپورتاژ، گزارشی بی¬طرفانه از محصولات و خدمات برندهای گوناگون است که برای انتقال پیام به مخاطب در رسانه¬ها منتشر می¬شود. (رسانه می¬تواند برنامه تلویزیونی و یا یک وب سایت باشد) مدیران رسانه در ازای انتشار گزارش مبلغی را از شرکت¬ها...
جاسازی یا تبلیغ در فیلم و سریال
شاید تجربه کرده باشید که موقع دیدن یک فیلم، محصولی خاص در قسمت‌های مختلف آن حضور دارد و دوربین به صورت نامحسوسی سعی در نمایش آن دارد. اگر تا به حال آن را امری تصادقی تلقی کرده‌اید، باید بگوییم که...
گیمیفیکیشن یا بازی‌گونگی
تبلیغات در نگاه اکثریت در یک تیزر تبلیغاتی در تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی، بیلبورد، کاتالوگ‌ها و بروشورهایی خلاصه شوند که تنها برای آگاهی‌رسانی از وجود یک برند به وجود آمده‌اند و خیلی سریع از ذهن افراد پاک می‌شوند. شاید هم...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.