نسخه آزمایشی!

تبلیغات رادیویی

فهرست مطالب

آیا صدای تبلیغات در بین اخبار، گفتگوها و موسیقی های هر روزه ی رادیو به گوش می رسند؟

با توجه به اینکه رادیو رسانه ای غیر بصری است به نظر می رسد در حوزه تبلیغات، عملکرد خلاقانه ای نداشته باشد اما قدمت این رسانه و جایگاه آن در بین مردم، همچنان تبلیغات در آن را اثرگذار کرده است. اغلب تبلیغات رادیویی همراه با موسیقی، سناریوی داستانی و شخصیت پردازی پیش می روند. مدت زمان تبلیغات رادیویی کم است و به همین خاطر می تواند به لحاظ هزینه به صرفه باشد. رایج‌ترین زمان پخش تبلیغات ۶۰ ثانیه است اما پخش آگهی در زمان ۳۰ یا ۱۰ ثانیه هم وجود دارد. هرچه زمان بیشتر باشد هزینه آن هم بیشتر است.
تبلیغات موزیکال و تبلیغاتی که تصویری ذهنی برای مخاطب ایجاد می کنند بیش از بقیه این فرصت را دارند که ماندگار شوند و در یاد مخاطب بمانند. به همین خاطر پیشنهاد می شود در تبلیغات رادیویی، نام برند و یا محصول و خدماتی که تولید می کنند، به شیوه­های گوناگون تکرار شود.

 

مزایای تبلیغات رادیویی

کمپین تبلیغات رادیویی می توانند به صورت محلی و یا سراسری پخش شوند. ظرفیت پخش در یک رادیوی محلی می تواند به سود هدفمند بودن روی سخن به سمت مخاطبانی باشد که در یک محل هستند.

برنامه تبلیغات رادیویی در مقایسه با تلویزیون هم از نظر پخش زنده و هم از نظر تولید، ارزانتر تمام می شود.

با گسترش بودجه می توان تبلیغات رادیویی را زود به زود و به مدت طولانی تر پخش کرد تا پوشش بیشتری از نظر اطلاع رسانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  تابلوهای تبلیغاتی عرشه پل

به منظور رساندن به شنوندگان مختلف و برای دسترسی به آنان در زمان های مختلفی در روز مانند ساعت رانندگی که گروهی از مردم به سر کار می روند و یا از آن بر می گردند، می توان زمان پخش را خرید.

مردم می توانند در وضعیت هایی که دیدن تلویزیون و یا خواندن روزنامه غیر ممکن است، به رادیو گوش دهند.

معایب تبلیغات رادیویی

آمار شنوندگان هر ایستگاه رادیویی به جز برنامه های صبحگاهی، به نسبت مخاطبان رسانه های دیگر (مانند تلویزیون) پائین است.

از آنجایی که تبلیغات به صورت مداوم از رادیو پخش می شوند امکان دارد برای مخاطب شنونده خسته کننده باشد.

غیر بصری بودن و فقدان هر گونه تصویر دیدنی به این معناست که هر آگهی رادیویی در رقابت با تبلیغات تلویزیونی باید تلاش بیشتری کند.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

رپورتاژ آگهی چیست؟ از کجا رپورتاژآگهی بخرم؟
رپورتاژ، گزارشی بی¬طرفانه از محصولات و خدمات برندهای گوناگون است که برای انتقال پیام به مخاطب در رسانه¬ها منتشر می¬شود. (رسانه می¬تواند برنامه تلویزیونی و یا یک وب سایت باشد) مدیران رسانه در ازای انتشار گزارش مبلغی را از شرکت¬ها...
جاسازی یا تبلیغ در فیلم و سریال
شاید تجربه کرده باشید که موقع دیدن یک فیلم، محصولی خاص در قسمت‌های مختلف آن حضور دارد و دوربین به صورت نامحسوسی سعی در نمایش آن دارد. اگر تا به حال آن را امری تصادقی تلقی کرده‌اید، باید بگوییم که...
گیمیفیکیشن یا بازی‌گونگی
تبلیغات در نگاه اکثریت در یک تیزر تبلیغاتی در تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی، بیلبورد، کاتالوگ‌ها و بروشورهایی خلاصه شوند که تنها برای آگاهی‌رسانی از وجود یک برند به وجود آمده‌اند و خیلی سریع از ذهن افراد پاک می‌شوند. شاید هم...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.