نسخه آزمایشی!

۵۰ نکته حرفه ای در مورد طراحی لوگو – بخش دوم

LOGO6

فهرست مطالب

LOGO6

نکته حرفه ای ششم:

رقبا را بررسی کنید

درک صحیح و شناخت رقبا بسیار ارزشمند است زیرا می توانید هویت مخاطبانی را به دست آورید که در حال حاضر با بخش مورد نظر آشنایی کافی دارند. این اطلاعات شما را مطمئن می سازد که از تقلید ناخواسته از برندهای موجود اجتناب می کنید.البته باید به خاطر داشته باشید که شناسایی رقبا همیشه هم کار آسانی نیست. برخی از اوقات مشتریان در مورد رقبای خود توضیحاتی خواهند داد اما ارزیابی های آنها ممکن است صحیح نباشد. به همین خاطر بهتر است اطلاعاتی که از مشتریان خود به دست آورده اید را با تحقیقات خود ترکیب کنید. به ماهیت رقبای اصلی نگاه کنید( افرادی که خدمات یا محصولات یکسانی را در اختیار مخاطبان هدف قرار می دهند) .

لینک بخش اول

همچنین بهتر است ماهیت رقبای غیر مستقیم مشتریان را نیز شناسایی کنید.هدف شما طراحی لوگویی است که شرکت را از رقبایش متمایز می کند. تکرار دوباره کارهایی که رقبا انجام داده اند به هیچ عنوان توصیه نمی شود. ثبت بصری لوگوی رقبا و هویت آن بسیار ارزشمند است زیرا در نهایت می توانید لوگوی طراحی شده را قبل از تحویل با آن مقایسه کنید و از متمایز بودن آن مطمئن شوید.

LOGO7

نکته حرفه ای هفتم

مخاطبان هدف را بشناسید:
باید مخاطبانی که کسب وکار موجود هدف قرار داده است را بشناسید. در این شرایط قادر خواهید بود لوگویی طراحی کنید که برایشان جذاب است. برخی از شرکت ها می توانند مخاطبان هدف را با دقت شناسایی کنند اما برخی دیگر در این مورد مطمئن نخواهند بود یا ممکن است بخواهند همه افراد را هدف قرار دهند. در چنین شرایطی ، از مشتریان خود بخواهید مشتریان ایده آل خود را توصیف کنند. جمعیت مخاطبان هدف را نیز درک کنید. سن، جنس، موقعیت، سطح ورودی، سبک زندگی، رفتار و موارد دیگر باید شناسایی شود. نیازهای آنان را به خوبی درک کنید و به دنبال مشکلاتی باشید که ممکن است در زندگی روزمره خود تجربه کنند.

بیشتر بخوانید:  چگونه در روابط عمومی B2B خلاق باشیم؟

LOGO8

نکته حرفه ای هشتم:

باید بدانید طراحی شما کجا و چگونه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
می توان در مورد جایی که لوگو مورد استفاده قرار می گیرد فرضیاتی داشت. به عنوان مثال لوگوی یک شرکت ممکن است در سایت، رسانه های اجتماعی، کارت ویزیت و فروشگاه مورد استفاده قرار گیرد. اما در هر کسب وکاری ممکن است محدودیت های خاصی در اندازه یا سناریوها وجود داشته باشد که باید در طول فرآیند طراحی مد نظر قرار گیرد. به دست آوردن حقایق بسیار مهم است.

LOGO9

نکته حرفه ای نهم:

گرایش های موجود در طراحی لوگو را درک نمایید ولی آنها را دنبال نکنید:
در دنیای گرایش ها و تمایلات، دنبال کردن مد بسیار ارزشمند است به خصوص اگر در یک جامعه مد محور زندگی می کنید. با اینحال در دنیای طراحی لوگو این مورد به هیچ عنوان صحیح نیست. دنبال کردن تمایلات و گرایش های طراحی به این معناست که خود را در جامعه غرق می کنید و طراحی شما مشابه طراحی های دیگران است. هدف از طراحی لوگو کمک به شناخت برند است. به همین خاطر بهتر است از دنبال کردن روندها و گرایشات خودداری کنید و روی پای خود بایستید تا موفق شوید. عیب دیگری که دنبال کردن گرایش ها دارد این است که طراحی شما بعد از مدتی قدیمی می شود.
حالا سوال اینجاست که از کجا می توان گرایش های موجود را شناسایی کرد؟ هر سال، بیل گاردنر گزارشی را در مورد تمایلات و گرایش های موجود در حوزه طراحی لوگو جمع آوری می کند. او اینکار را با جمع آوری لوگو در یک پایگاه داده آغاز می کند و سپس آنها را با لوگوهای سال قبل مقایسه می کند. هر گروه تازه ای که قبلا دیده نشده است به عنوان ترند( گرایش) در نظر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید:  11 روش برای طراحی یک بروشور موثر

بخش سوم را در مقالات بخش دیجیتال مارکتینگ بخوانید.

LOGO10

نکته حرفه ای دهم:

باید بدانید کی و چرا طراحی خود را تغییر دهید :
دلیل اصلی برای طراحی دوباره ی یک لوگو، غیر حرفه ای و قدیمی بودن ظاهر آن است. در این موارد، ممکن است مشتری طراحی لوگو را خودش انجام داده باشد یا از طراح بی تجربه برای اینکار استفاده کرده باشد. انجام تحقیقات می تواند به شما کمک کند تغییرات مورد نیاز را تشخیص دهید . دلیل دیگر برای طراحی دوباره یک لوگو( حتی لوگویی که بسیار خوب طراحی شده و قابل تشخیص است) ، نشان دادن تغییراتی است که در کسب وکار مورد نظر ایجاد شده است. این تغییر می تواند یک ماموریت جدید، ادغام با شرکت دیگر یا مالکیت باشد. طراحی دوباره یک عنصر بصری می تواند شرکت را دوباره برجسته کند و انرژی مورد نیاز کارمندان را فراهم آورد. مقدار تغییری که باید بر روی لوگو انجام شود به تغییر اهداف، ماموریت ها و برند بستگی دارد.

LOGO11

نکته حرفه ای یازدهم:

لوگو و برند را با هم اشتباه نگیرید
بیشتر افراد همچون طراحان، لوگوی شرکت را به عنوان برند می شناسند در حالیکه اینگونه نیست. لوگو یک سمبل و تعیین کننده ماهیت است. برخی از افراد نیز بر این باورند که برند به معنای لوگوی شرکت به همراه عناصر بصری دیگر همچون امضا، سایت و کارت ویزیت است اما این موضوع نیز صحیح نیست. این عناصر ماهیت و هویت یک برند را تشکیل می دهند . همه این موارد به صورت استراتژیک برای منتقل کردن ماموریت ، بینش و ارزشهای یک شرکت به مخاطبان هدف طراحی شده اند. حالا واقعا برند چیست و چه معنایی دارد؟

بیشتر بخوانید:  شماره 15 - قانون20/80 (مشتریات قدیم و جدید)

نقل قول زیر از جف بزوس این موضوع را به خوبی روشن می کند:
برند همان چیزی است که افراد به هنگام نبود شما، در مورد شما می گویند.
برند دقیقا همان چیزی است که افراد در مورد شما و شرکتتان حس می کنند. با تعامل برقرار کردن می توان به این موضوع پی برد. بهترین روش برای درک این موضوع این است که تصور کنید لوگوی شرکت همانند صورت شماست. پس برند در برگیرنده شخصیت و کاراکتر شماست. برند ضرورتا هر چیزی است که نشان می دهید.

در طراحی لوگو به شرکت تبلیغاتی چه امتیازی میدهید؟

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.