نسخه آزمایشی!

۵۰ نکته حرفه ای در مورد طراحی لوگو – بخش اول

LOGO1

فهرست مطالب

LOGO1

بخش اول: قبل از اینکه کار طراحی لوگو را آغاز کنید:

نکات و راهنمایی هایی که در این مقاله بیان می شود به شما کمک می کند قبل از آغاز فاز طراحی با اساس و بنیان این کار آشنا شوید.

نکته حرفه ای اول:

اول از هر کاری باید بدانید لوگو چیست؛ چه کاری انجام می دهد و برای چه مواردی به آن نیاز داریم. لوگو ما را احاطه کرده است و در فرهنگ و زندگی ما آمیخته است. اما سوال اینجاست که لوگو چه کاری انجام می دهد و چرا به آن نیاز داریم؟  جملات زیر از طراح مشهور پل راند نقل قول  خواهد شد و به خوبی به سوالات بالا پاسخ می دهد. این جملات از کتاب پل راند با نام Design Form & Chaos گرفته شده است.

لوگو  ابزاری برای طراحی غرور است و باید  به بهترین شکل ممکن نشان داده شود.  اگر در روابط کسب وکار تصاویر پادشاه باشد، ماهیت این تصویر لوگوست و این مورد همانند جواهرات موجود در تاج پادشاهی عمل می کند.

  بخش دوم مقاله

·لوگو پرچم، امضا، سپر یا یک نشانه در خیابان است.
· یک لوگو به طور مستقیم فروش را انجام نمی دهد بلکه آن را شناسایی می کند.
·لوگو به ندرت توصیفی از کسب وکار است.
·یک لوگو معنای خود را از کیفیت چیزی که آن را نشان می دهد دریافت می کند.
·اهمیت لوگو نسبت به محصولاتی که نشان می دهد بسیار کمتر است. چیزی که لوگو نشان می دهد بسیار مهم تر  است.
·موضوع لوگو می تواند هر چیزی باشد.

نقش اصلی لوگو شناسایی و ساده کردن معنای موجود در آن است. طراحی که پیچیده،  مبهم و آشفته باشد نمی تواند این معنا را به بیننده منتقل کند. این کار تنها  فرآیند شناسایی را دشوار می سازد و باعث می شود پیام منتقل شده به کاربر مبهم باشد. یک لوگو در اصل بیان کننده ماهیت کسب وکار است. 

LOGO02مقالات دیجیتال مارکتینگ

بیشتر بخوانید:  چگونه مردم تصمیم به خرید می گیرند؟

نکته حرفه ای دوم :

یک فرآیند طراحی توسعه دهید:

هر طراح موفقی، فرایند خلاقانه خویش را دارد. این فرآیند به ندرت خطی است و در بیشتر موارد بر اساس شرایط تغییر می کند و خود را با آن سازگار می سازد. برای بیشتر طراحان، لوگو یک فرآیند معمولی شبیه مراحل زیر است:
•ایجاد یک طرح مختصر از لوگو
•فاز تحقیق و اکتشاف
•تولیده ایده و طراحی
•نمایش طراحی
•اصلاح و تغییر
•تحویل فایل لوگو
اگر در یک پروژه مشکلی وجود داشته باشد، مشتری را سرزنش نکنید. در عوض فرآیند طراحی خود را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را اصلاح نمایید. در این شرایط قادر خواهید بود از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنید. سعی کنید فرایندی را برای خود ایجاد کنید که می تواند برایتان مفید باشد و توانایی های شما را تقویت کند.

LOGO3بخش سوم مقاله

نکته حرفه ای سوم:

اهداف پروژه را درک کنید:
لوگو تنها یک شکل زیبا نیست که بر روی همه محصولات شرکت قرار داده می شود، بلکه یک شیء زیباست که یک عملکرد دارد، ارزش کسب وکار را نشان می دهد، مخاطبان مورد نظر را جلب می کند و سعی می کند در یک بازار بزرگ رقابتی باشد. به همین خاطر درک صحیح اهداف کسب وکار بسیار مهم است . شما باید طراحی داشته باشید که به خوبی کار کند و در نهایت موفقیت آمیز باشد.

LOGO4

نکته حرفه ای چهارم

سوالات مناسب بپرسید:
قبل از اینکه بخواهید روی هر پروژه طراحی کار کنید باید بدانید که چرا اینکار را انجام می دهید و در حال طراحی چه چیزی هستید. استاوارت در کتاب خود به این موضوع می پردازد و توصیه هایی برای طراحان لوگو دارد.

بیشتر بخوانید:  شرکت تبلیغاتی چیست؟

استوارت کراوفورد:
اگر مشخصه اصلی طراحی خود را ندانید، چگونه می توانید یک راه حل موثر برای مشکل مشتری خود ایجاد کنید؟ مطمئن شوید که سوالات زیر را در ملاقات های حضوری یا تماس آنلاین از مشتریان خود می پرسید:
•آیا یک داستان منحصر به فرد پشت کسب وکار یا نام تجاری شما وجود دارد؟
•۵ کلمه ای که بهتر می تواند کسب وکار شما را تعریف کند چیست؟
•اولین و اصلی ترین پیامی که می خواهید به مشتریان خود منتقل کنید چیست؟
پرسیدن چنین پرسش هایی مشتری را وارد می کند به صورت عمیق تر در مورد کسب وکار و برند خود فکر کند . این دقیقا همان چیزی است که در فرآیند طراحی لوگو به شما کمک خواهد کرد. بر اساس پاسخ هایی که دریافت می کنید می توانید لوگویی طراحی کنید که نشان دهنده داستان یک شرکت است. این موضوع برای مشتریان نیز جالب خواهد بود. این سوالات فنی بسیار مهم هستند اما این درک از طریق سوالات شخصی تر می تواند اثر خوبی بر روی طراحی لوگو داشته باشد.

LOGO5

نکته حرفه ای پنجم:

برند/شرکت را درک کنید و بر روی آن پژوهش هایی انجام دهید.
این یک موضوع واضح و روشن است اما باید بدانید که شرکت مقابل چه کاری انجام می دهد و چرا در این حوزه فعالیت دارد. تاریخچه شرکت را پیدا کنید، محصولات و خدماتی که ارائه می کند را بشناسید و به دنبال مشکلاتی باشید که این شرکت در حال حل کردن آن است. به دنبال درک ارزش های شرکت باشید. پیامی که شرکت مورد نظر قصد دارد به مخاطبانش منتقل کند چیست و احساس مشتری بعد از تعامل با برند چگونه خواهد بود؟ پاسخ به این سوالات می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی طراحی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  روانشناسی رنگ در بازاریابی و برندینگ

آیا نکاتی که مشاهده کردید برای شما نیز جذاب بود؟ با در میان گذاشتن نظرات خود با شرکت تبلیغاتی کروشه ما را برای تهیه مقالات به روز یاری رسانید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.