۴ نکته برای نوشتن بهتر صفحات درباره ما

به طرز عجیبی، بسیاری از کسب و کارهایی که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، علی‌رغم صرف هزینه‌های بالا، یک مشکل مشترک و آشکار دارند: صفحه “درباره ما”ی آنها بسیار ضعیف و غیرقابل باور است. این در حالی است که صفحه “درباره ما” یکی از مهم‌ترین داراییهای هر برند معتبر است و بر خلاف لینک‌سازی و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، به هیچ تلاش یا هزینه مداوم نیاز ندارد.

اگر تمایل دارید یک صفحه «درباره ما»ی حرفه‌ای بسازید با این مقاله از سری مقالات آژانس تبلیغاتی کروشه ما را همراهی کنید. در این مقاله ضمن بررسی دلایل اهمیت صفحه درباره ما، به ۴ نکته برای نوشتن بهتر صفحات درباره ما خواهیم پرداخت.

۴ نکته برای نوشتن بهتر صفحات درباره ما

چرا صفحه “درباره ما” شما اینقدر مهم است؟

بنا به دلایل متعددی، صفحه درباره ما باید بیش از این‌ها در وب فارسی مورد توجه قرار بگیرد.

این صفحه اغلب یک صفحه ورودی است

فرقی نمی کند صاحب کسب و کار باشید یا یک وبلاگ نویس، صفحه “درباره ما” شما معمولا برای عبارات جستجوی مرتبط با برند (عباراتی که نام شما یا نام تجاری شما را شامل می شوند) رتبه بسیار خوبی کسب می کند. در غیر این صورت، در لینک‌های سایت شما نمایش داده می‌شود.

این یعنی مشتریان بالقوه شما اغلب از طریق صفحه “درباره ما” وارد سایت شما می شوند. آیا این صفحه اولین تاثیرگذاری خوبی را برای ترغیب آنها به مرور بیشتر سایت شما (یا تعامل) ایجاد می کند؟ فراموش نکنیم که جستجوهای مرتبط با برند، هدف بالایی دارند زیرا افرادی که نام تجاری شما را در کادر جستجو تایپ می کنند، قبلاً شما را می شناسند یا در مورد محصولات شما شنیده اند. برآورده نشدن نیازهای آنها به معنای فرصت از دست رفته است.

این صفحه اغلب یک ماشه تبدیل (و حتی بیشتر از آن) است.

چند بار قبل از خرید هر چیزی از یک کسب و کار، صفحه “درباره ما” آن را بررسی کرده اید؟ من همیشه این کار را انجام می دهم، به خصوص اگر برندی جدید باشد که قبلا نام آن را نشنیده ام. یا شاید حتی در مورد خرید نباشد. هر زمان کسی با یک نقل قول یا درخواست مصاحبه با من برخورد می کند، همیشه صفحه “درباره ما” آنها را بررسی می کنم. من از همکاری با وبلاگ نویسانی که خودشان را جدی نمی گیرند، خودداری می کنم. به همین ترتیب، من اغلب هنگام تلاش برای یافتن یک مخاطب مطبوعاتی برای معرفی یک ابزار در مقاله ام، به صفحه “درباره ما” نگاه می کنم. در سطح شخصی، من همیشه یک صفحه “درباره ما” را باز می کنم تا پروفایل‌های رسانه های اجتماعی یک برند را پیدا کنم، زمانی که می خواهم آنها را دنبال کنم. عدم وجود یک صفحه “درباره ما” دقیق و ساختارمند اغلب به معنای تبدیل های از دست رفته و همچنین بک لینک ها یا دنبال کنندگان از دست رفته است.

این یک دارایی مهم برای بهتر شدن هر برند است.

ما دقیقاً نمی دانیم که گوگل چگونه تصمیم می گیرد که آیا یک سایت را می توان به عنوان یک برند در نظر گرفت، اما تئوری های خوبی در این مورد داریم، بنابراین می توانیم به گوگل در تصمیم گیری کمک کنیم. صفحه “درباره ما” یک دارایی عالی برای بهینه سازی هر برندی است که می‌خواهد اعتبار خود را داشته باشد. اول، آنچه می دانیم: صفحه “درباره ما” در دستورالعمل های رتبه بندی انسانی گوگل به عنوان یکی از راه های تعیین “تجربه، تخصص، اقتدار و قابلیت اعتماد” یا E-A-T هر صفحه ذکر شده است. ارزیابان انسانی تأثیر مستقیمی روی نتایج جستجو ندارند، اما ارزیابی‌های آنها برای آموزش الگوریتم گوگل برای رتبه‌بندی بهتر صفحات استفاده می‌شود. بنابراین، اگر صفحه «درباره ما» در دستورالعمل‌های آن‌ها مطرح شود، به احتمال زیاد از آن به‌عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی (غیرمستقیم) به روشی خاص استفاده می‌کنند. دوم، گوگل از اطلاعاتی که شما انتخاب می کنید در صفحه “درباره ما” قرار دهید برای قرار دادن کسب و کار شما در پایگاه دانش خود استفاده می کند، بنابراین مهم است که تا حد امکان جزئیات را درج کنید.

در نهایت می‌خواهیم خیلی با تاکید و یک بار دیگر موارد مهمی که اهمیت صفحه درباره ما را نشان می‌دهد بنویسیم:

چرا داشتن یک صفحه “درباره ما” مهم است؟

صفحه “درباره مانقشی حیاتی در موفقیت وب سایت شما ایفا می کند و به دلایل مختلفی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. در ادامه به برخی از مهم ترین دلایل اهمیت این صفحه اشاره می کنیم:

صفحه “درباره مامعمولاً یکی از مسیرهای اصلی ورود کاربران به سایت است:

بسیاری از افراد قبل از اینکه به سایر بخش های سایت شما مراجعه کنند، ابتدا به صفحه “درباره مامی روند. این صفحه فرصتی عالی برای ایجاد اولین دید مثبت و متقاعد کردن بازدیدکنندگان به اینکه در سایت شما بمانند و به کاوش بپردازند، است.

صفحه “درباره مایکی از صفحات مهم سایت برای تبدیل شدن مشتری هاست:

این صفحه می تواند به طور مستقیم بر تصمیم خریداران بالقوه تأثیر بگذارد. با ارائه اطلاعاتی در مورد شرکت، محصولات یا خدماتتان و همچنین به اشتراک گذاشتن داستان برندتان، می توانید اعتماد و اعتبار ایجاد کنید و بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید.

صفحه “درباره مایک بخش مهم در الگوریتم جدید گوگل E.E.A.T است:

E.E.A.T  مخفف Expertise (تخصص)،  Experience (تجربه)، Authority  (اقتدار) و Trustworthiness  (قابل اعتماد بودن) است. این معیارها توسط گوگل برای ارزیابی کیفیت و اعتبار صفحات وب استفاده می شوند. صفحه “درباره مافرصتی عالی برای نشان دادن تخصص، تجربه و قابلیت اعتماد شما به گوگل است که می تواند به رتبه بندی بالاتر سایت شما در نتایج جستجو کمک کند.

چهار مرحله برای ساختن یک صفحه عالی «درباره ما»

با در نظر گرفتن همه این موارد، چگونه باید یک صفحه عالی “درباره ما” بسازید؟

محکم شروع کنید این مرحله منحصر به این نوع محتوا نیست، اما این باعث نمی شود که اهمیت آن کمتر شود.

با صفحه “درباره ما” خود مانند یک کارت ویزیت رفتار کنید: مردم باید به محض دیدن آن تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشته باشند. صفحه شما باید چشم نواز، به یاد ماندنی و در نگاه اول بدون نیاز به اسکرول به پایین، توجه را جلب کند.

داستان برند خود را بگویید

داستان سرایی یک روش عالی برای جذاب تر و قابل اعتمادتر کردن صفحه “درباره ما” است. این به شما امکان می دهد با مخاطبان خود در سطح عاطفی ارتباط برقرار کنید و آنها را به برند خود علاقه مند کنید.

دو روش برای بیان داستان برند شما در صفحه “درباره ما” وجود دارد:

روایت متنی: داستان خود را به صورت متنی بنویسید. لحن شما باید دوستانه و جذاب باشد و از زبانی استفاده کنید که مخاطبان شما به راحتی آن را درک کنند. می توانید از تصاویر، نقل قول ها و آمار برای افزودن تنوع و جذابیت به داستان خود استفاده کنید.

جدول زمانی بصری: مراحل مهم تاریخچه شرکت خود را به صورت بصری با استفاده از یک جدول زمانی نشان دهید. این یک راه عالی برای نشان دادن رشد و پیشرفت شرکت شما در طول زمان است.

دو نمونه از نحوه استفاده شرکت ها از داستان سرایی در صفحات “درباره ما” خود را در ادامه توضیح خواهیم داد:

  • Moz: این شرکت از روایت متنی برای به اشتراک گذاشتن داستان خود در صفحه “درباره ما” استفاده می کند. آنها با شرح مختصری از تاریخچه خود، مأموریت خود و ارزش های خود شروع می کنند. سپس، آنها داستان های مشتریان خود را به اشتراک می گذارند تا نشان دهند که چگونه به مشتریان خود کمک می کنند تا به اهداف خود برسند.
  • A2 Hosting: این شرکت از یک جدول زمانی بصری برای به نمایش گذاشتن دستاوردهای خود در طول سال ها در صفحه “درباره ما” استفاده می کند. این جدول زمانی از سال ۲۰۰۳، زمانی که این شرکت تأسیس شد، تا سال ۲۰۲۱ را پوشش می دهد. رویدادهای مهمی مانند راه اندازی محصولات و خدمات جدید، گسترش بین المللی و افتتاح مراکز داده جدید را برجسته می کند.

نکات اضافی برای نوشتن یک صفحه “درباره ما” عالی

  • از زبان واضح و مختصر استفاده کنید.
  • از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • یک فراخوان به اقدام واضح را شامل کنید.
  • صفحه خود را به طور مرتب به روز کنید.

۲. برند خود را به سایر نهادها پیوند دهید

گوگل برای موارد زیر به لینک نیاز دارد:

  • درک اینکه هر صفحه چقدر به خوبی استناد شده (و در نتیجه معتبر است)؛
  • ایجاد نقشه ای از سایت ها، نهادهای پشت آنها و مفاهیمی که آنها نشان می دهند.

اینجاست که لینک دادن به سایر «نهادها» (به عنوان مثال، برندها، سازمان‌ها، مکان‌ها و غیره) بسیار مهم است: این به گوگل کمک می‌کند تا جایگاه شما را در پایگاه داده‌های خودش شناسایی کند.

برای اینکه به شما ایده‌هایی در این زمینه بدهیم، مطمئن شوید که به موارد زیر لینک دهید:

  • جوایز حرفه ای که شرکت شما دریافت کرده است.
  • کنفرانس هایی که در آنها سخنرانی کرده اید یا خواهید کرد یا شرکت و برند شما در آن حضوری موفق داشته است.
  • برای وبلاگ های شخصی، به سوابق تحصیلی، شرکت هایی که قبلاً برای آنها کار کرده اید و غیره، اشاره کنید.

گوگل ممکن است بداند شما وجود دارید، اما بدون ایجاد ارتباط با یک برند شناخته شده، خودتان نمی توانید به یک برند تبدیل شوید. بنابراین با استفاده از صفحه “درباره ما” شروع به ایجاد این ارتباطات کنید.

فراموش نکنید که به کانال های رسمی خود در شبکه های اجتماعی نیز لینک دهید. این کار باعث می شود کنترل بهتری بر نتایج جستجو با برند خود داشته باشید، زیرا این لینک ها باعث می شوند هر زمان کسی به دنبال نام کسب و کار شما بگردد، کانال های شما در رتبه بالاتری قرار گیرند.

به تمام کانال های شبکه های اجتماعی که راه اندازی کرده اید، لینک دهید.

اگر صفحات فرود خارجی یا (Landing Page) راه اندازی کرده اید (مانند صفحات فرود شبکه های اجتماعی یا کارت های ویزیت دیجیتال)، آنها را نیز در اینجا قرار دهید. صفحه فرود یا لندینگ پیج، یک صفحه وب مستقل است که به طور خاص برای یک کمپین بازاریابی یا تبلیغاتی طراحی شده است. این صفحه جایی است که یک بازدیدکننده پس از کلیک بر روی لینکی در ایمیل، تبلیغات گوگل، یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر یا مکان‌های مشابه در وب، در آن “فرود” می‌آید.

۳. از اسکیما سازماندهی شده استفاده کنید

نشانه گذاری ساختاریافته سازمان (Organization Schema) یکی از توصیه های رسمی گوگل است، زیرا آنها از این اطلاعات برای ایجاد نمودار دانش شما، از جمله لوگو، پروفایل های شبکه های اجتماعی و روش های پشتیبانی موجود، استفاده می کنند.

گوگل از منابع مختلفی برای ایجاد پنل‌های دانش استفاده می‌کند، اما اسکیما سازماندهی شده به آن کمک می‌کند تا تمام نقاط را به هم وصل کند.

این نشانه‌گذاری اسکیما همچنین به گوگل کمک می‌کند تا نام وب‌سایت مناسب را برای نمایش در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل پیدا کند که می‌تواند بر نرخ کلیک ارگانیک شما تأثیر بگذارد.

به عبارت دیگر، اسکیما سازماندهی شده به گوگل می‌گوید که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می‌دهید و در کجا می‌توانید شما را پیدا کرد. این اطلاعات به گوگل کمک می‌کند تا شما را در دنیای آنلاین به درستی معرفی کند و به کاربران در یافتن اطلاعات مورد نیازشان کمک کند.

استفاده از اسکیما سازماندهی شده مزایای دیگری نیز دارد، از جمله:

  • بهبود رتبه بندی در جستجو: گوگل وب سایت هایی را که از اسکیما سازماندهی شده استفاده می کنند، در نتایج جستجو در اولویت قرار می دهد.
  • افزایش ترافیک وب سایت: استفاده از اسکیما سازماندهی شده می تواند به افزایش ترافیک وب سایت شما از طریق نتایج جستجو و سایر منابع کمک کند.
  • بهبود تجربه کاربر: اسکیما سازماندهی شده می تواند به بهبود تجربه کاربر در وب سایت شما کمک کند.

اگر می خواهید در دنیای آنلاین دیده شوید و به کاربران در یافتن اطلاعات مورد نیازشان کمک کنید، باید از اسکیما سازماندهی شده در وب سایت خود استفاده کنید.

نکاتی برای استفاده از اسکیما سازماندهی شده:

  • از ابزار Google Structured Data Markup Helper استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا کد اسکیما سازماندهی شده را برای وب سایت خود ایجاد کنید.
  • کد اسکیما سازماندهی شده را به عنوان یک کد HTML به هدر وب سایت خود اضافه کنید.
  • از Google Search Console برای تست و تأیید اینکه اسکیما سازماندهی شده شما به درستی اجرا شده است استفاده کنید.

با استفاده از این نکات، می توانید به راحتی اسکیما سازماندهی شده را به وب سایت خود اضافه کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

به گوگل جزئیات سازمان خود را معرفی کنید (مانند تاریخ تأسیس، نام مؤسس، نوع شرکت و غیره) و همچنین برخی جزئیات دیگر، از جمله کانال های رسمی شبکه های اجتماعی، جوایز، کتاب های مرتبط و موارد دیگر.

برای اینکه در وقت خود صرفه جویی کنید، در اینجا یک [ابزار تولید اسکیما سازماندهی](لینک به ابزار تولید اسکیما سازماندهی) مفید وجود دارد. برای کاربران وردپرس، [اینجا چند افزونه](لینک به افزونه های وردپرس برای اسکیما) برای کمک به ادغام اسکیما وجود دارد.

  1. فراخوان به اقدام (CTA) را فراموش نکنید

مشکل مشترکی که در اکثر صفحات “درباره ما” که تا به حال با آن‌ها برخورد داشته‌ام وجود دارد، این است که مشخص نیست کاربران پس از ورود به آن صفحه باید چه کاری انجام دهند.

با توجه به نقش این صفحه در مسیر خرید (ممکن است مشتریان از طریق این صفحه وارد سایت شما شوند یا از آن به عنوان آخرین نقطه برای تحقیق استفاده کنند)، بسیار مهم است که به آن‌ها در ادامه‌ی فرآیند تبدیل (کانال تبدیل) کمک کنید.

بسته به ماهیت کسب و کار خود، یک فراخوان به اقدام (CTA) برای موارد زیر در نظر بگیرید:

  • درخواست دمو (نمایش محصول یا خدمت به صورت اختصاصی)؛
  • برقراری تماس؛
  • مشاهده کاتالوگ (فهرست محصولات یا خدمات)؛
  • صحبت با چت‌بات؛
  • عضویت برای دریافت بروشور قابل دانلود یا خبرنامه.

 

در اینجا چند نکته برای نوشتن CTA جذاب و موثر آورده شده است:

  • از فعل های قدرتمند استفاده کنید: از فعل هایی استفاده کنید که به وضوح بیان می کنند می خواهید بازدیدکنندگان چه کاری انجام دهند، مانند “درخواست دمو”، “همین الان خرید کنید” یا “ثبت نام کنید”.
  • CTA خود را مختصر و واضح نگه دارید: CTA شما باید به سرعت قابل خواندن و درک باشد. از به کار بردن جملات طولانی و پیچیده خودداری کنید.
  • از حس فوریت استفاده کنید: با استفاده از کلماتی مانند “همین الان” یا “امروز” بازدیدکنندگان را به اقدام سریع ترغیب کنید.
  • از پیشنهادات جذاب استفاده کنید: به بازدیدکنندگان دلیلی برای کلیک بر روی CTA خود بدهید، مانند تخفیف، هدیه رایگان یا محتوای ارزشمند.
  • CTA خود را برجسته کنید: CTA خود را با استفاده از رنگ های متضاد، دکمه ها یا سایر عناصر بصری برجسته کنید.
  • از CTA خود در مکان های مختلف استفاده کنید: CTA خود را در چندین مکان در صفحه “درباره ما” قرار دهید، مانند ابتدای صفحه، انتهای صفحه و در نوار کناری.

با استفاده از این نکات، می توانید CTA هایی بنویسید که بازدیدکنندگان را به اقدام ترغیب کرده و به شما کمک می کند تا به اهدافتان بازاریابی برسید.

 

علاوه بر فراخوان به اقدام (CTA)، راه‌های مفیدی برای آسان‌تر کردن پیمایش کاربران در صفحه “درباره ما” و ادامه مسیر آن‌ها در سایت وجود دارد. این راهکارها عبارتند از:

  • ناوبر خرده نان (Breadcrumb navigation): این نوار راهنما باعث می‌شود بازدیدکنندگان به راحتی متوجه شوند که در چه قسمتی از وب سایت شما قرار دارند و بتوانند به سادگی به صفحات بالادستی دسترسی پیدا کنند.
  • لینک‌های ناوبری “جهش” (Skip Navigation Links): این لینک‌ها، علاوه بر کاربردی بودن، برای دسترسی‌پذیری نیز ضروری هستند. با استفاده از این لینک‌ها، کاربران می‌توانند به بخش‌های اصلی و مورد نظر خود در صفحه به‌صورت مستقیم دسترسی پیدا کنند.

هر کاری که انجام می‌دهید، شروع کنید به این فکر کردن که صفحه “درباره ما” را نه فقط به عنوان یک منبع اطلاعاتی در مورد کسب و کار خود، بلکه به عنوان یک صفحه فرود تجاری در نظر بگیرید. آن را به یک قیف تبدیل (conversion funnel) تبدیل کنید و عملکرد این قیف را با استفاده از Google Analytics (اکنون GA4) یا سایر راهکارهای تجزیه و تحلیل وب زیر نظر داشته باشید.

مانند سایر صفحات میانی و بالایی قیف بازاریابی، می‌توانید با استفاده از «اثبات اجتماعی» (بررسی‌های اخیر، توصیفات مشتریان، مطالعات موردی برجسته و غیره) بر فراخوان به اقدام خود تأکید کنید.

در نهایت به خاطر داشته باشید که ایجاد و بهینه سازی صفحه “درباره ما” یک فعالیت کم‌هزینه و نسبتا راحت است، به خصوص اگر آن را با سایر کارهای بازاریابی مقایسه کنید.. اما همین کار به ظاهر ساده می تواند تغییر مثبت زیادی برای برند شما به همراه داشته باشد. مثلا برند شما را مورد اعتمادتر سازد یا نرخ تبدیل برندتان را ارتقا دهد.

شما باید با این صفحه مانند یک کارت ویزیت رفتار کنید: باید به سرعت تأثیر بسیار خوبی بگذارد. در بخش بالای صفحه (قسمتی که بدون نیاز به اسکرول قابل مشاهده است) یک عنصر جلب کننده توجه و جذاب قرار دهید – به عنوان مثال، یک معرفی ویدیویی کوتاه، یک شعار تبلیغاتی یا یک عکس.

برای اینکه به گوگل کمک کنید تا برند شما را با سایر نهادهای مرتبط با حوزه‌ فعالیت‌تان مرتبط کند و آن را در پایگاه دانش خود قرار دهد، از لینک‌دهی، تحلیل معنایی و نشانه‌گذاری‌های ساختاریافته استفاده کنید.

با قرار دادن فراخوان به اقدام (CTA) و آزمایش انواع مختلف آن، بازدیدکنندگان صفحه خود را ترغیب کنید تا شما را دنبال کنند. صفحه “درباره ما” اغلب دست کم گرفته می‌شود اما در مسیر خرید مشتریان مهم است.

نکات تکمیلی:

  • روی محتوای باکیفیت و جذاب تمرکز کنید.
  • از داستان سرایی برای جلب نظر مخاطبان استفاده کنید.
  • به طور منظم صفحه “درباره ما” خود را به روز کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که صفحه از نظر دستگاه های مختلف به درستی نمایش داده می شود.

با به کارگیری این ۴ نکته برای نوشتن بهتر صفحات درباره ما، می‌توانید مطمئن شوید که برند خود را تقویت کرده‌اید، اعتماد مشتریان را بالا برده‌اید و در نهایت، به اهدافتان در کسب و کار نزدیک‌تر شده‌اید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.
[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.