نسخه آزمایشی!

رسانه های تبلیغاتی بالا خطی

فهرست مطالب

همان طور که در مقاله قبلی اشاره کردیم برای تبلیغات دسته بندی های مختلفی در نظر گرفته اند که پر کاربردترین آن ها به دو صورت انجام می شود: در دسته بندی اول، انواع رسانه های تبلیغاتی به ۳ بخش کلی به نام های ATL، BTL و TTL تقسیم می شوند، و در دسته بندی دوم، رسانه های تبلیغاتی به دو بخش رسانه های آنلاین و رسانه های آفلاین تقسیم می شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی رسانه های ATL بپردازیم.

رسانه های تبلیغاتی ATL چیست؟

ATL مخفف Above The Line به معنای بالا خطی است.

تقسیم بندی رسانه های تبلیغاتی ATL، BTL و TTL بر اساس یک خط صورت گرفته است که روایت های مختلفی برای شکل گیری آن وجود دارد. معروف ترین روایت، آن است که در گذشته بخش قابل توجهی از درآمد شرکت های تبلیغاتی از طریق کارمزدی بود که از فروش فضاهای تبلیغاتی ِ رسانه های جمعی مانند تلویزیون، رادیو، سینما، روزنامه ها و… تامین می شد. در واقع انجام تبلیغات و اجرای کمپین های تبلیغاتی در این رسانه ها برای آن ها سود زیادی داشت و اگر بخشی از کمپین تبلیغاتی در رسانه های تبلیغاتی دیگر مانند بروشور، کاتالوگ، سمپلینگ و… اجرا می شد سود زیادی برای آن ها نداشت و در واقع فقط وقت آن ها را می گرفت.

حسابدارهای شرکت‌های تبلیغاتی، حساب و کتاب مربوط به رسانه‌های سودده مانند رسانه های جمعی را در اسناد حسابداری خود در بالای خط یادداشت می کردند و حساب و کتاب مربوط به تبلیغات ضررده را در زیر خط می نوشتند. به همین دلیل رسانه های انبوده مانند تلویزیون، رادیو، روزنامه و… را Above The Line (ATL) یا رسانه های بالا خطی می نامند.

بیشتر بخوانید:  شبکه های اجتماعی

در تبلیغات ATL ، آژانس تبلیغاتی به دنبال اثرگذاری بر گروه انبوهی از مشتریان و مصرف کنندگان، یا به عبارتی اثرگذاری بر یک بازار هدف بزرگ است. در این شرایط اثربخشی تبلیغات بالا خطی بسیار افزایش می یابد.

در تبلیغات ATL از کدام رسانه ها می توانیم استفاده کنیم؟

تلویزیون

رادیو

بیلبورد

روزنامه ها و مجلات

سینما

هدف از تبلیغات ATL چیست؟

  • اثرگذاری بر تعداد زیادی از مشتریان و مصرف کنندگان
  • ایجاد آگاهی یا یادآوری نسبت به برند یا محصول
  • ایجاد علاقه در مصرف کننده یا ترغیب او نسبت به برند یا محصول
  • چه زمانی برای استفاده از تبلیغات ATL مناسب است؟
  • زمانی که کسب و کار مخاطبان زیادی دارد.
  • زمانی که به تبلیغات به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنیم و بدنبال سوددهی سریع نباشیم.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

رپورتاژ آگهی چیست؟ از کجا رپورتاژآگهی بخرم؟
رپورتاژ، گزارشی بی¬طرفانه از محصولات و خدمات برندهای گوناگون است که برای انتقال پیام به مخاطب در رسانه¬ها منتشر می¬شود. (رسانه می¬تواند برنامه تلویزیونی و یا یک وب سایت باشد) مدیران رسانه در ازای انتشار گزارش مبلغی را از شرکت¬ها...
جاسازی یا تبلیغ در فیلم و سریال
شاید تجربه کرده باشید که موقع دیدن یک فیلم، محصولی خاص در قسمت‌های مختلف آن حضور دارد و دوربین به صورت نامحسوسی سعی در نمایش آن دارد. اگر تا به حال آن را امری تصادقی تلقی کرده‌اید، باید بگوییم که...
گیمیفیکیشن یا بازی‌گونگی
تبلیغات در نگاه اکثریت در یک تیزر تبلیغاتی در تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی، بیلبورد، کاتالوگ‌ها و بروشورهایی خلاصه شوند که تنها برای آگاهی‌رسانی از وجود یک برند به وجود آمده‌اند و خیلی سریع از ذهن افراد پاک می‌شوند. شاید هم...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.