نسخه آزمایشی!

۱۵ نکته برای طراحی یک بنر تبلیغاتی عالی

فهرست مطالب

صحبت های زیادی در مورد بنرهای تبلیغاتی وجود دارد. آیا این تبلیغات دیگر منسوخ شده اند؟ کاربران واقعا بر روی این تبلیغات کلیک می کنند؟ استفاده از این نوع تبلیغات می تواند گزینه بهتری باشد؟ با اینکه کلیک بر روی این تبلیغات در طول سال های اخیر کاهش یافته است اما محبوبیت تبلیغات آنلاین کمتر نشده است. و هنوز شرکت های تبلیغاتی و شرکت دیجیتال مارکتینگ این روش را پیشنهاد می کنند. با اینکه شما نمی توانید این شرایط را بسنجید اما دیده شدن تبلیغ توسط کاربر می تواند اولویت و ترجیحی برای ایتم، محصول یا خدماتی که به فروش می رسد ایجاد نماید.

به خاطر داشته باشید تبلیغات موجود در تلویزیون و عناصر چاپی سال ها بدون اندازه گیری نرخ کلیکشان کار کرده اند و در بیشتر موارد موفق هم بوده اند. در این مقاله قصد داریم ۱۵ روشی که به کمک آن می توانید تبلیغ بنری خوبی ایجاد کنید را با هم مرور نماییم.

به اندازه های استاندارد پایبند باشید

تبلیغات بنری دارای اندازه یکسانی نیستند و نمی توان گفت چه اندازه ای برای همه پروژه ها مناسب است. شما باید ویژگی ها و مشخصه های منحصر به فردی را پیدا کنید که قصد دارید در آن بازه به تبلیغ بپردازید و سپس از آن استفاده کنید. بیشتر سایت ها از اندازه های معمول استفاده می کنند. این گزینه در برگیرنده خبرنامه ایمیلی است که از چارچوب یکسانی تبعیت می کند.

گوگل ادوردز یکی از بزرگترین پلتفرم های موجود برای نشان دادن تبلیغات بنری در وب است. این پلتفرم اندازه های محبوب مختلفی را در اختیار افراد قرار می دهد. بر اساس گفته های گوگل، به عنوان یک قانون کلی باید بدانید که اندازه عریض تر تبلیغ از تبلیغات طولانی تر بهتر عمل می کند. بیشتر این تبلیغات در بالای اسکرول قرار می گیرد و خواندن تبلیغ از راست به چپ بسیار ساده تر و راحت تر از خواندن آن از بالا به پایین است. اندازه هایی که باید مدنظر داشته باشید عبارت است از:

  • ۷۲۸ پیکسل در ۹۰ پیکسل ( اغلب در بالا یا انتهای صفحات)
  • مستطیل متوسط ۳۰۰ در ۲۵۰ ( اغلب در سمت راست شناور می شود یا در عنصر متنی تعبیه می گردد)
  • · تبلیغ ۳۰۰ در ۶۰۰
  • بنر موبایلی ۳۲۰ در ۱۰۰

سلسله مراتبی را برای کار خود ایجاد کنید

هر بنری به سه عنصر اصلی نیاز دارد: برندینگ، پیام و ترغیب مشتری برای کلیک بر روی آن. چالشی که شما با آن مواجه هستید این است که فضای زیادی برای نشان دادن همه این عناصر در اختیار ندارید.به همین خاطر باید سلسله مراتبی از عناصر را ایجاد کنید. پیام شما باید به اندازه کافی نوشته شود. دو الی ده کلمه ایده آل خواهد بود. چیزی که شما ارائه می کنید و چرایی استفاده از آن باید در این متن گنجانده شود. سپس لوگو یا نشان تجاری خود را قرار دهید که نشان دهنده هویت شماست. این لوگو باید قابل خواندن باشد و فضای زیادی را به خود اختصاص ندهد.

بیشتر بخوانید:  نکاتی برای سازماندهی بهتر جلسات طوفان فکری

سپس چارچوب تبلیغ را با دلیل کلیک بر روی تبلیغ ، تکمیل کنید. تخفیفی برای فروش خود دارید؟ کوپن تخفیف دارید؟ می خواهید کاربران در خبرنامه ایمیلی تان مشترک شوند؟ هر کدام از این سطح ها باید به کمک تئوری اصلی طراحی ایجاد شود و فضا، وزن، اندازه، رنگ و سایر موارد مدنظر قرار گیرد.

یک تبلیغ معادل یک پیام است

تبلیغات بنری را نمی توان برای نشان دادن پیام های بسیار مورد استفاده قرار داد. با اینکه شما می توانید از تکنیک هایی همچون گیف های انیمیشنی برای نشان دادن پیام های متعدد در تبلیغ استفاده کنید اما اینکار همیشه بهترین راه حل موجود نیست. در ابتدا کار خود را به عنوان تبلیغ استاتیک آغاز کنید. سپس باید قابلیت ها یا عملکردهایی را به تبلیغ خود اضافه کنید. عناصر متحرک در تبلیغ نباید تنها چیزی باشد که افراد می بینند. پیام شما مهم ترین چیزی است که کاربر باید دریافت کند.

در مورد موقعیت تبلیغ خوب فکر کنید

بعد از اینکه تبلیغ خود را ایجاد کردید قصد دارید آن ها را در چه موقعیتی به نمایش بگذارید؟ اگر از سرویس هایی همچون گوگل استفاده می کنید، ممکن است کنترل زیادی بر روی موقعیت تبلیغ خود نداشته باشید. اما اگر این فضا را به طور مستقیم از سایت ها، اپلیکیشن یا خبرنامه های الکترونیکی خریداری کرده اید باید طراحی شان را قبل از تنظیم تبلیغ مورد بررسی قرار دهید.

از رنگ هایی استفاده کنید که با بک گراند و موقعیت موجود کنتراست خوبی ایجاد می کند. اینکار باعث نشان داده شدن تبلیغ تان می گردد. به دنبال رنگ های بولد و تایپوگرافی قدرتمند بروید. حتی اگر محصول یا خدمات شما مشابه سایتی است که تبلیغ در آن قرار می گیرد، باز هم باید از عناصر بصری قدرتمندی استفاده کنید که برای تاثیر بیشتر، با سایر موارد موجود متفاوت است.

از فراخوان اقدام به عمل یا همان دکمه های CTA استفاده کنید

اگرچه بیشتر تبلیغات ممکن است کلیکی دریافت نکنند اما هدف نهایی شما از ایجاد تبلیغ دقیقا چه چیزی است؟ یک call to action برای هر بنری که طراحی می کنید ایجاد نمایید. کاربر بعد از کلیک بر روی تبلیغ چه کاری باید انجام دهد؟ این فراخوان می تواند در برگیرنده اشتراک برای خبرنامه ایمیلی، بازدید از سایت، دریافت تخفیف و غیره باشد. شما باید کاربر را از این موضوع آگاه سازید.

استفاده از فلش را فراموش کنید

این روزها دیگر کسی از تبلیغات فلش صحبت نمی کند. اگر بخواهید از این گزینه استفاده کنید تنها زمان، تلاش و هزینه خود را نابود می کنید. به جای فلش از HTML5 استفاده کنید. اگر نیاز به تبدیل طراحی های قدیمی به موارد جدید دارید از گوگل کمک بگیرید.

دکمه ای را در تبلیغ خود قرار دهید

زمانی که صحبت از تبلیغات بنری به میان می آید دنبال کردن سریع دستورات و راهنمایی های موجود بسیار ضروری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  بهترین حامیان احتمالی برند کارمندان هستند

با اینکه بیشتر کاربران می دانند که می توانند بر روی تبلیغ کلیک کنند اما برخی از اوقات قرار دادن یک دکمه واقعی آن ها را به سمت ماوس سوق می دهد. به همین خاطر بهتر است دکمه ای در تبلیغ خود قرار دهید. لازم نیست این دکمه زیاد فانتزی باشد. استفاده از دکمه ساده می تواند کاربر را به بازدید از تبلیغ بیشتر ترغیب کند.

بر روی فونت ها تمرکز کنید

هرچقدر فضایی که با آن کار می کنید کوچک تر باشد اهمیت استفاده از فونت ها نیز بیشتر می شود. بنرهای تبلیغاتی معمولا فضای کوچکی دارند و باید بتوانند در برابر سایر رقبا چشم مخاطب را به خود جلب کنند. در این شرایط باید بتوانید از فونت های قدرتمندی که خواندن آن ها آسان است استفاده کنید. به عنوان قانون کلی، دو نوع فونت کافی خواهد بود.

  • از فونت بزرگ برای سرتیتر خود استفاده کنید. از فونتی بهره مند شوید که بولد، کمی غیر عادی و رنگی است و می تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند
  • برای سایر موارد می توانید از فونت معمولی مثل sans serif استفاده کنید. شما می توانید از دو اندازه استفاده کنید. یکی برای متن اصلی و دیگری برای دکمه ها و CTA فقط مطمئن شوید فونت خوانایی راحتی دارد.

از انیمیشن های داخل تبلیغ ساده استفاده کنید

یکی از گرایش های بزرگ در حوزه بنرهای تبلیغاتی استفاده از انیمیشن های ساده است. کاراکتر سرگرم کننده ای در تبلیغ وجود دارد؟ فقط به خاطر داشته باشید که برای جلب توجه مخاطبین نیازی به متن های درخشان ندارید.

چیزی که ما در موردش صحبت می کنیم کمی هیجان و شگفتی است که می تواند توجه مخاطب را دوباره به تبلیغ جلب کند. انیمیشن های ساده می توانند توجه افراد را به خود جلب نمایند.

تبلیغ خود را به درستی ذخیره کنید

این گزینه یکی از موارد مهمی است که باید به خاطر داشته باشید. هیچ کس دوست ندارد تبلیغ شما را با اندازه بزرگ یا فرمت نامناسب در سایت خود قرار دهد. محتوای خود را برای اندازه فایل کوچک تر بهینه سازی کنید. اندازه فایل نهایی باید حدود ۱۵۰ کلیوبایت باشد البته این موضوع به اندازه تبلیغ هم بستگی دارد. سپس مطمئن شوید که تبلیغ خود را با فرمتی ذخیره می کنید که در سرتاسر وب کارایی دارد. انواع رایج فایل ها برای بنرهای تبلیغاتی در برگیرنده PNG و JPG برای نمایش های استاتیک و GIF برای نمایش های متحرک است. با افزایش محبوبیت فایل های SVG این فرمت نیز در بیشتر سایت ها به کار می رود.

بر روی متن تمرکز داشته باشید

متن بخش کلیدی از طراحی است. از آنجایی که فضای زیادی برای کار در این بخش ندارید باید از قدرت یک کپی رایتر برای انتقال پیام خود استفاده کنید. شما نمی توانید فضای خود را با کلمات بیهوده پر کنید. سعی کنید با یک کپی رایتر کار کنید. سوالاتی را از کاربر بپرسید یا توجه کاربر را بدون پاسخ دادن به سوالات به خود جلب نمایید.

بیشتر بخوانید:  شیوه های مختلف طراحی لوگو

پایداری و استمرار برند را حفظ کنید

بنرهای تبلیغاتی جزوی از سایر کمپین های بازاریابی هستند. شما باید این ها را به صورت پایدار و مستمر با برند طراحی کنید. با اینکه شکل و اندازه ممکن است نشان دهنده چالش طراحی باشد اما حفظ تداوم بصری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید بنر تبلیغاتی را در بخش های آغازین استراتژی بازاریابی خود بگنجانید. برای حفظ ثبات و پایداری، از رنگ ، نوع فونت و تصاویر یکسانی در تمامی عناصر بازاریابی استفاده کنید. برای عناصر کوچک تر، می توانید لوگوی رسمی را استفاده نکنید یا تصویر را ببرید.

از تصاویر قدرتمندی استفاده کنید

اگر از برش عکس و تصاویر واهمه دارید زمان آن فرا رسیده است که ترس خود را کنار بگذارید. تصویر در بنر تبلیغاتی بسیار کوچک است و باید از تصاویر کوچک تر برای جلب توجه افراد استفاده شود. اگر از تصویر افراد استفاده می کنید چهره آن ها را مورد استفاده قرار دهید. اگر خرده فروش حوزه لباس هستید، آیتم را به جای کل کمد نشان دهید. به موارد ساده پاییند باشید. کاربران تنها چند ثانیه برای دیدن تلاش های شما زمان دارند. از تصویر قوی در کنار پیام قوی استفاده کنید.

به درستی لینک دهید

هیچ چیزی همانند یک کمپین تبلیغاتی خوب نمی تواند شما را موفق سازد. اگر بر روی بنری کلیک کردید و خواستید آیتمی را بخرید ، لینک باید شما را به همان آیتم هدایت کند. کاربران در این شرایط از شما سپاسگذار خواهند بود. استفاده صحیح از لینک ها به کمی کار نیاز دارد. صفحه فرودی که به طور مستقیم به کمپین تبلیغاتی شما مرتبط است می تواند گزینه خوبی باشد. تبلیغ را با تصاویر بر روی صفحه مرتبط، منطبق کنید تا کاربر احساس نکند فریب خورده است.

تبلیغ خود را ساده طراحی کنید

ما قبلا در این مورد به صورت مفصل صحبت کرده ایم. تبلیغ خود را ساده نگه دارید. اگر کاربر را بیش از حد با پیام و انیمیشن های خود تحریک کنید ممکن است کاری که شما می خواهید را انجام ندهد. پس طراحی خود را ساده نگه دارید. زمانی که صحبت از طراحی بنر تبلیغاتی به میان می اید یک مورد از هر چیزی کافی خواهد بود:

  • یک تصویر
  • یک پیام
  • یک call to action
  • یک نشان تجاری

نتیجه گیری

خوب همانطور که مشاهده کردید بنر تبلیغاتی هنوز منسوخ نشده است. این موقعیت می تواند روش موثری برای کمک به دسترسی به مخاطبین هدف در کمپین های دیجیتال مارکتینگ باشد و فروش شما را افزایش دهد.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
3 پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.