نسخه آزمایشی!

نقدی بر تیزر تبلیغاتی شرکت کاله برای استفاده از کاراکتر جان اسنو (Jon Snow)

فهرست مطالب

قبل از بررسی کاراکتر تبلیغاتی لازم است به چند سوال پاسخ دهیم.

۱- آیا جان اسنو از شخصیت های معروف می باشد؟

۲- آیا مردم ایران جان اسنو را می شناسند؟

۳-آیا شرکت کاله قبل از استفاده از این کاراکتر در تیزر خود جامعه هدف اش را بررسی کرده است؟

۴-آیا رابطه ای بین شخصیت جان اسنو با بیزینس FMCG وجود دارد؟

کاله به عنوان یک برند در طول این سال ها چه تصویر و شخصیت مشخصی پیش مخاطب از خودش ساخته؟ اگر امروز از کسی بپرسند شخصیت کاله شبیه چه کسی هست جواب شما چیه؟

شما شبیه جان اسنو می بینینش ؟

یا یک هویتی شبیه ببر بهش می دین ؟

در اینجا واقعا مسئله نداشتن زیر ساخت برند سازی برای آن مطرح می شود، موضوعی که ما همیشه با مدیران و صاحبان کسب و کار در جلسات مختلف مطرح می کنیم و همواره با این سوال مواجه می شویم که این زیر ساخت ها چه تاثیری در فروش ما دارد؟

اینها الان اولویت های ما نیستند/ مردم همه برند ما رو می شناسن و نیازی به انجام تحقیقات نیست که به ما بگه مردم در مورد برند ما چطور فکر می کنند و ده ها جمله شبیه این ها…

بزرگترین چالش های تیز جان اسنو کاله

عدم انجام تحقیقات رفتار مصرف کننده در بحث تصویر ذهنی از برند کاله انتظارات و سلایق افراد

عدم تناسب موضوع با هویت و شخصیت برند

ابهام زیاد درهدف گذاری  مخاطب

شخصیت پردازی ضعیف و طراحی صحنه و لباس نامناسب

بیشتر بخوانید:  طراحان گرافیک بخوانند : پریفلایت یا چک لیست فایل یعنی چی ؟

عدم انجام نظرسنجی پیش از پخش تیزر و ارزیابی مناسب از آن

برند کاله یکی از برندهای لبنیات است که اخیرأ تصمیم به ساخت تیزری با محوریت استفاده از شخصیت معروف فیلم ها کرده است.

حضور سوپراستارها برای یک برند میتواند کمک بزرگی برای جایگاه سازی در ذهن جامعه هدف باشد و در کل، حضور یک هنرمند یا بازیگر محبوب عموم مردم در تبلیغات یکی از شیوه های تبلیغاتی است که در کل دنیا استفاده میشود .

افرادی که به زبان عامیانه،فیلم باز هستند جان اسنو را می شناسند که یکی از شخصیت‌های محبوب مجموعه‌ تلویزیونی “بازی تاج و تخت”می باشد. و این روزها در بیلیوردهای تبلیغاتی و به تازگی هم در تیزرهای تبلیغاتی استفاده شده است. اما همه چیز از کمپانی «فیلیمو» وابسته به سایت «آپارات» شروع شد. اما می توان استفاده از این شخصیت را در تبلیغ فیلیمو به دلیل همراستا بودن با کسب و کار آن مناسب دانست.

با نگاهی به تیزر باید یادآور شد:

۱- نگاه مصنوعی و غیر طبیعی افراد در برخورد با شخصیت جان اسنو

۲- اجرای تیزر در زمان نامناسب آن به دلیل اینکه از فصل هفتم این سریال زمان زیادی گذشته است و از هیجان آن کاسته شده است.

۳-استفاده از موزیک GOT  در کل تیزر که مخاطب برند در هنگام تعامل با آن میشنود. در واقع استفاده از جینگل (آوای) نامناسب برای برند کاله می باشد.

تیزر جدید کاله حاصل خودشیفتگی و ذوق زدگی در استفاده از مترسک بی خاصیت کیت هرینگتون، بازیگر نقش جان اسنو در سریال بازی تاج و تخت است. این تبلیغ راه را به کلی اشتباه رفته است.

بیشتر بخوانید:  11 روش برای طراحی یک بروشور موثر

این تبلیغ نه در زمینه و نه درمحتوا به آن چیزی که می خواسته یا تصور می کرده نرسیده است. در انتها می شنویم که چیزی خوشمزه در راه است. در سریال چه چیز خوشمزه ای در راه بود؟ یا چه چیز خوشآیندی؟ این تبلیغ حتی در استفاده از ساده ترین تکنیک های تبلیغات و استفاده از بستر یک سریال برای ارائه پیام موردنظر خود الکن و سردرگم است.

اینکه چگونه “وینتر ایز کامینگ” یا  “زمستان در راه است”  را به  “چیزی در راه است” برگردان شده است جای شگفتی و اینکه از چه زمانی جان اسنو شخصیت مورد علاقه مخاطبان ایرانی شده است جای سوال دارد.

استفاده از شخصیت سریالی که به دلیل محتوای خود، نه در تلویزیون و نه در رسانه های ملی دیگر امکان پخش ندارد چگونه می تواند مبنای تبلیغی باشد که بناست در جامعه ایرانی فراگیر و دیده شود؟

جان اسنو در شهر به دنبال چه چیزی است؟ به احتمال قوی به دنبال شامپو پرژک است!

نظرات خود را در خصوص این تیزر در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. و اگر به عنوان یک مخاطب با مدیران آژانس تبلیغاتی این ویدئو در ارتباط بودید چه مطلبی را انتقال میدادید.

 

برگرفته از پادکست سرکار خانم ژیلا مقدم

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.