نسخه آزمایشی!

اهمیت انتخاب یک آژانس تبلیغاتی خوب: چرا انتخاب یک شرکت تبلیغاتی خوب این‌قدر مهم است؟

آژانس تبلیغاتی خوب

فهرست مطالب

تبلیغات یکی از ابزارهای بازاریابی است که توسط شرکت‌های مختلف سرتاسر جهان برای ترویج و تبلیغ محصولات و خدماتشان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان را به‌درستی مدیریت کنید و جلوی ضررهای بعدی را بگیرید، به قدرت تبلیغات نیاز خواهید داشت.

 

هر سازمانی، از استارت‌آپ‌ها گرفته تا شرکت‌هایی که اسم و رسمی به هم زده‌اند، به تبلیغ محصولاتشان نیاز دارند. این تبلیغ به شرکت‌ها کمک می‌کند فروش بیشتری را تجربه کنند و جای پایشان را در بازار محکم‌تر نمایند.

 

برای رسیدن به چنین هدفی چند راه مختلف وجود دارد. شما می‌توانید تیم بازاریابی شرکت خودتان را تشکیل دهید و تیمی از افراد متخصص در زمینه رسانه‌های تبلیغاتی را دور هم جمع کنید.

 

در این میان گزینه دیگری هم پیش رو دارید و آن هم کمک گرفتن از شرکت‌های تبلیغاتی است. این دو گروه کارکرد یکسانی دارند؛ چون هر دوی آن‌ها با رسانه‌های دیجیتال، رسانه‌های بصری و نوشتاری سروکار دارند. بااین‌حال آژانس تبلیغاتی یک شرکت مستقل است که تخصص خوبی در زمینه تولید و اجرای استراتژی‌های بازاریابی دارد.

 

یک کانون تبلیغاتی به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تلاش‌های بازاریابی جهت‌داری را انجام دهند و خودشان را در میان رقبا متمایز نمایند. در ادامه به بررسی تاریخچه آژانس‌های تبلیغاتی می‌پردازیم و اهمیت کمک گرفتن از این شرکت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

تاریخچه‌ای مختصر درباره شرکت‌های تبلیغاتی

 

آن زمان‌ها که دنیای تبلیغات به‌اندازۀ امروز پیشرفته نبود، تبلیغات توسط افرادی که به‌عنوان نماینده یا واسطه مشغول کار بودند، در رسانه‌های مختلفی قرار می‌گرفت تا نظر مخاطب را به سمت خود جلب کند. اینجا درست همان زمانی بود که شرکت‌های تبلیغاتی همه‌کاره به وجود نیامده بودند و کسی هم به فکر آن‌ها نبود. نماینده‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، تلاش کردند خودشان را با گذشت زمان به‌روز کنند و وظایف مختلفی همچون طراحی، برنامه‌ریزی، هماهنگی و نوشتن متن‌های تبلیغاتی جذاب را برعهده بگیرند.

بیشتر بخوانید:  ایده های الهام بخش و خلاقانه در مورد طراحی تراکت

 

آغاز کار اولین شرکت تبلیغاتی در تاریخ به قرن هفدهم برمی‌گردد. درست آن زمانی که ویلیام تیلور تصمیم گرفت شرکت خودش را در لندن افتتاح کند. با اینکه شرکت تیلور به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیش‌گام تبلیغاتی در تاریخ محسوب می‌شود؛ اما این والنی پالمر بود که ایده شکل‌گیری شرکت‌های تبلیغاتی را به سرتاسر جهان مخابره کرد.

اولین آژانس تبلیغاتی

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پالمر اولین فردی بود که شرکت تبلیغاتی بین‌المللی را در قرن هجدهم در خاک آمریکا (شهر فیلادلفیا) راه‌اندازی کرد. بعدها این شرکت به نمونه اولیه شرکت‌های تبلیغاتی در دنیای امروز بدل شد و حرف و حدیث‌های زیادی درباره‌اش دهان‌به‌دهان چرخید.

 

پالمر تلاش می‌کرد فضاهای تبلیغاتی مختلفی را در روزنامه‌های کلیدی و مهم خریداری کند و این فضاها را با سود خوب به افراد بفروشد. همین فعالیت‌ها باعث شد او به‌عنوان فردی برای خرید و فروش فضاهای تبلیغاتی شناخته شود و تأثیر چندانی بر جنبه هنری تبلیغات نداشته باشد.

 

تا قرن نوزدهم شرکت‌های تبلیغاتی مختلفی در سرتاسر جهان شروع به فعالیت کردند و از همان بیزینس مدلی که آن زمان جریان داشت تبعیت نمودند. بااین‌حال همه چیز با ظهور شرکت‌های جدیدی همچون N.W Ayer & Son در نیویورک به یکباره تغییر کرد. این شرکت به‌جای اینکه تنها بر روی فضاهای تبلیغاتی سرمایه‌گذاری کند، خدمات مختلفی همچون تولید محتوای تبلیغاتی، اجرای کمپین‌های تبلیغاتی برای مشتریان، برنامه‌ریزی تبلیغات و موارد متعدد دیگر را در برنامه‌هایش گنجاند و همین امر آن را به یک شرکت متمایز تبدیل کرد.

 

 شرکت‌های تبلیغاتی چه کارهایی انجام می‌دهند؟

خوب حالا که تا حدودی با تاریخچه شرکت‌های تبلیغاتی آشنا شدیم، می‌توانیم به سراغ یک سؤال مهم و پاسخ آن برویم.

بیشتر بخوانید:  هزینه مشاوره تبلیغاتی چگونه محاسبه می شود

 شرکت‌های تبلیغاتی چه کارهایی انجام می‌دهند؟

 

آژانس‌های تبلیغاتی دقیقاً چه می‌کنند؟

 

۱. تبلیغات

اولین، اصلی‌ترین و مهم‌ترین هدفی که یک شرکت تبلیغاتی دنبال می‌کند، تبلیغ است. این شرکت‌ها تبلیغ‌های مختلفی را برای مشتریان اجرا می‌کنند و این تبلیغات را بر روی پلتفرم‌های مختلفی در معرض دید افراد قرار می‌دهند. تبلیغات معمولاً اشکال مختلفی به خود می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به بیلبوردهای تبلیغاتی، رسانه‌های چاپی، رسانه‌های دیجیتال و … اشاره کرد.

 

۲. پیگیری نتایج تبلیغات

هیچ‌چیز بدتر از این نیست که برای تبلیغ پول بدهید و بدون بررسی نتایج آن کار را رها کنید. یکی دیگر از وظایفی که شرکت‌های تبلیغاتی برعهده می‌گیرند، بررسی و پیگیری نتیجه تبلیغات است. شرکت‌ها این کار را انجام می‌دهند تا متوجه شوند تبلیغ، کارکرد مناسبی داشته است یا خیر. حالا نوبت به تجزیه‌وتحلیل نتایج می‌رسد. اگر نتیجه آن‌طور که مشتری می‌خواست نباشد، باید رویکرد جدیدی اتخاذ شود.

 

۳. طراحی گرافیک

برخی از شرکت‌ها هستند که کارهای مختلفی انجام می‌دهند و خدمات متنوعی در اختیار مشتریانشان می‌گذارند. این شرکت‌ها در طراحی و تولید طرح‌های گرافیکی هم تبحر خاصی دارند. آن‌ها می‌توانند اسلوگان و طرح ویژه‌ای که به آن می‌خورد را برای مشتری طراحی کنند و کار را برای او ساده‌تر نمایند. چنین طرح‌هایی بعدها در رسانه‌های چاپی و دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. یادتان باشد یک طرح ضعیف کمپین تبلیغاتی شما را نابود می‌کند. پس قبل از هر کاری با بخش فروش آژانس تبلیغاتی کروشه مشورت کنید.

 

۴. برندینگ

برخی از آژانس‌های تبلیغاتی هم هستند که در دنیای برندینگ محصولات و خدمات حرفی برای گفتن دارند. اولین و اصلی‌ترین نقش شرکت در این شرایط تقویت برند مشتری و محصولات اوست. آن‌ها تلاش می‌کنند محصولات شرکت را با نام برند به مخاطب معرفی کنند و نظر افراد را به شیوه‌های مختلف به سمت محصول یا خدمت مدنظر جذب نمایند.

بیشتر بخوانید:  ⁣طراحی لوگو چقدر هزینه بردار خواهد بود؟ [بخش دوم]

 

۵.توسعه برنامه بازاریابی

مگر می‌شود بدون برنامه بازاریابی در دنیای شلوغ امروزی فعالیت کرد و خود را از رقبا متمایز نمود؟ معلوم است که نمی‌شود! یک شرکت تبلیغاتی متبحر و متخصص می‌تواند برنامه بازاریابی بی‌نظیری برایتان خلق کند. موارد مختلفی در این برنامه گنجانده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تعیین بودجه و پلتفرم مناسب بازاریابی اشاره کرد. همه این‌ها برای موفقیت یک کمپین بازاریابی مهم و تأثیرگذارند.

 

حرف آخر:

شرکت‌هایی که در حوزه تبلیغات فعالیت می‌کنند، سال‌هاست که در بازار پررقابت بازاریابی به دنبال جلب مشتری هستند. این روزها دیگر محدودیتی برای برون‌سپاری کارها وجود ندارد. شما می‌توانید بیشتر نیازهای تبلیغاتی‌تان را به کمک آژانس‌هایی که در این زمینه متخصص هستند و تجربه‌های شگفت‌انگیزی دارند، برطرف کنید.

ما در آژانس تبلیغاتی کروشه با رویکرد یکپارچه در زمینۀ برندینگ، ویدیو و عکس تبلیغاتی، دیجیتال مارکتینگ، گرافیک و چاپ، اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و رسانه‌های مختلف خدمات جامع و خلاقانه به کسب و کارها ارائه می‌کنیم. برای متمایز شدن در بین سایر رقبا با ما از طریق راه های ارتباطی با بخش فروش کروشه در تماس باشید.

منبع مقاله

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

کاربرد cta چیست؟
اگر به وب‌گردی علاقه دارید، در وب سایت‌های مختلف گزینه‌هایی نظیر اطلاعات بیشتر، مشاهده قیمت، افزودن به سبد خرید و موارد مشابه دیگر را دیده‌اید؛ احتمالا برایتان جالب باشد که به این موارد Cta می‌گویند و به منظور تعامل کاربر...
جاسازی یا تبلیغ در فیلم و سریال
شاید تجربه کرده باشید که موقع دیدن یک فیلم، محصولی خاص در قسمت‌های مختلف آن حضور دارد و دوربین به صورت نامحسوسی سعی در نمایش آن دارد. اگر تا به حال آن را امری تصادقی تلقی کرده‌اید، باید بگوییم که...
تیزرهای تبلیغاتی
تا به‌ حال فکر کرده‌اید که چرا به فیلم‌های تبلیغاتی تیزر می‌گویند؟ در فرهنگ لغت انگلیسی «tease» به معنای “دست انداختن، اذیت کردن و سر به سر کسی گذاشتن” است؛ هرچند صورت «Teaser» این لغت برای عنوان کردن ویدیوهای تبلیغاتی...
یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.