نسخه آزمایشی!

۱۰ قانون برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی تاثیرگذار

طراحی بیلبورد تبلیغاتی

فهرست مطالب

تفاوتی ندارد که شما با ماشین در رفت‌و‌آمد باشید یا با اتوبوس یا حتی با پای پیاده در تردد باشید. در هر صورت، تقریبا ممکن نیست زمانی که بیرون از خانه هستید حداقل یک یا چند بیلبورد تبلیغاتی نبینید به خصوص اگر آن بیلبوردها جذاب به نظر برسند و بر اساس یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۲۳، ۴۹٪ از مشتریان بزرگسالان بیش از سال گذشته به بیلبوردها توجه نشان می‌دهند.

تبلیغات از طریق بیلبورد شاید اولین استراتژی‌ بازاریابی برای بیشتر شرکت‌ها نباشد اما می‌تواند روشی تاثیرگذار برای معرفی برند و جذب مشتری باشد. بیلبوردها این قابلیت را نیز دارند که سایر اقدامات بازاریابی همچون وبلاگ‌نویسی، پیشنهادات آنلاین و سئو را تقویت کنند.

بیلبوردها در دسته تبلیغات محیطی خارجی قرار می‌گیرند و روش خوبی برای ماندگار کردن هر برند در ذهن مخاطبین مورد نظرش هستند. برای اطلاع بیشتر از بیلبوردها و مزایای استفاده از آن‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانید به بخش بلیبوردهای تبلیغاتی در خدمات کانون تبلیغاتی کروشه مراجعه نمایید.

در ادامه این مقاله به شرح و بررسی قوانین طراحی بیلبورد تبلیغاتی تاثیرگذار و نکات مهم در این باره می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:  ۸ ایده برای اجرای کمپین اینستاگرامی

بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

بیلبوردهای تبلیغاتی از قدیمی‌ترین رسانه‌های تبلیغاتی محیطی-خارجی هستند و به طور کلی در در بزرگ‌راه‌ها و خیابان‌ها و اماکن پرتردد و پر رفت و آمد نصب می‌شوند. نحوه طراحی بیلبورد تبلیغاتی و چاپ بیلبورد از مهم‌ترین نکاتی هستند که باید رعایت و آن پرداخته شود.

بیلبوردهای تبلیغاتی می‌توانند در کمترین زمان ذهن افراد و رهگذران را درگیر کنند و منجر به فروش و جذب لید برای برندها شوند. این رسانه تبلیغاتی انواع مختلفی مانند بولتن، سنتی، شهری و بین شهری، دیجیتال، سه بعدی و … دارد و می‌تواند در جاهای مختلفی، با توجه به مخاطب و اهداف تبلیغات در مکان‌های مختلفی نصب شود. چاپ بیلبورد تبلیغاتی نیز انواع گوناگونی دارد که با توجه به نیاز و هدف کمپین می‌تواند انتخاب شود.

کاربرد بیلبورد تبلیغاتی

طیف وسیع کاربردها و مزایای بیلبوردهای تبلیغاتی باعث می‌شود تا این رسانه به یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین رسانه‌های تبلیغاتی تبدیل شود. کاربرد بیلبورد تبلیغاتی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

۱.در چشم بودن

۲.جلب توجه جمعیت زیاد

۳.تبلیغات ۲۴ ساعته

۴.انتخاب موقعیت مکانی

۵.اطلاع‌رسانی محصولات و خدمات

۶.اطلاع‌رسانی آدرس

۷.تنوع مخاطب

۸.واکنش و بازخورد بالا

۹.افزایش فروش و سوددهی

کاربرد بیلبورد تبلیغاتی

عناصر بصری در بیلبورد تبلیغاتی

از نکاتی که باید در نحوه طراحی بیلبورد تبلیغاتی در نظر گرفت، عناصر بصری به کار رفته در آن است. این عناصر شامل سبک‌های مختلف خطی، اشکال غالب، بافت پس‌زمینه، رنگ‌ها و شدت رنگ، خلاقیت در استفاده از فضا و… می‌شوند.

سبک خطوط و فونت‌ها در بیلبورد تبلیغاتی: ‌به طور کلی، خطوط افقی نشان دهنده انفعال هستند، در حالی که خطوط عمودی نشان دهنده قدرت هستند. یک تبلیغ ممکن است از خطوط ناهموار، خطوط شکسته، خطوط نازک یا خطوط ضخیم برای برانگیختن تأثیر احساسی مورد نظر استفاده کند. فونت‌ها نیز می‌توانند احساسات متفاوتی را به مخاطبین القا کنند. فونت‌های پیچ‌ و تاب‌دار معمولا برای القای حس صمیمیت و فونت‌های شکسته‌تر برای القای حس رسمیت بیشتر به کار می‌روند.

اشکال غالب: بسته به نوع و کاربرد محصول، شکل‌های غالب در نحوه طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی می‌توانند ایده و تفکری خاص در ذهن ایجاد کنند. دایره می‌تواند دلالت بر ابدیت داشته باشد در حالی که یک خط نشان از آزادی یا هدفمندی است. مثلث‌ها حواس را به سمت بالا متمرکز می‌کنند، در حالی که مربع‌ها اغلب کاربردی و مفید بودن را نشان می‌دهند.

بافت: تکنیک‌های مختلفی برای ایجاد توهم بافت روی سطح صاف بیلبورد استفاده می‌شود. بافت‌ها ممکن است صاف باشند و مزه‌های تصفیه‌شده را تداعی کنند یا خشن باشند که نشان‌دهنده سفتی باشند.

قدرت و معناشناسی رنگ‌ها: رنگ‌ها می‌توانند به خوبی در ذهن تصویرسازی کنند. قرمز تقریبا همیشه برای به تصویر کشیدن جوانی، شوق و قدرت استفاده می‌شود. آبی اغلب آرامش‌بخش است. سبز معمولا نشان‌دهنده رشد، امید و طبیعت است. زرد و قرمز با هم می توانند سرعت و قدرت را در یک جسم واحد مانند اتومبیل نشان دهند.

۹ قانون برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی تاثیرگذار

این روزها بلیبوردها در هر جایی نصب می‌شوند و می‌توانند تاثیر بسیار قدرتمندی بر روی برند داشته باشند. از آن‌جایی که تبلیغات در فضای باز به یک حوزه رقابتی در میان افراد تبدیل شده است و تبلیغات دیجیتال و کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ نیز یکی از رسانه‌های انتخابی برتر افراد است، باید بدانید چگونه می‌توانید تبلیغات خود را به مشتریان عرضه نمایید.

آماده نمایش محصولات و خدمات خود هستید؟ کار خلاقانه‌ای برای آن انجام داده‌اید؟ در این مقاله قصد داریم در مورد ۹ قانون برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی تاثیرگذار صحبت کنیم که شما را مطمئن می‌سازد بیلبوردهای برندتان شانس بسیار زیادی برای جلب توجه افراد و مهم‌تر از آن، به خاطرسپاری برند داشته باشند.

۱-سادگی را در محتوا حفظ کنید.

بهتر است تعداد کلمات ۷ یا کمتر باشد و دقت کنید که در طراحی بیلبورد نیز کمتر از سه عنصر بصری استفاده کنید. بیلبوردها برای این ساخته شده‌اند که برای لحظه‌ای چشم مخاطب را خیره کنند و فقط اطلاعات ضروری را در اختیارشان بگذارند. هر رهگذر یا فردی که در حال تردد است، نهایتا ۵ تا ۱۰ ثانیه فرصت دارد که به یک بیلبورد نگاه کند. نحوه طراحی بیلبورد باید به گونه‌ای باشد که این امکان را ایجاد کند مخاطب در همین مدت زمان کوتاه هم به متن آن توجه کند و هم طراحی را ببیند و پیام آن را نیز دریافت کند. در آن ۵ تا ۱۰ ثانیه ممکن است بیننده مجبور شود جهت نگاه خود را نیز عوض کند (بسته به شلوغی محیط و ترافیک) پس این به معناست که حتی ممکن است زمانش برای دیدن بیلبورد شما کم‌تر از مدت زمان پیش‌بینی شده باشد.

زمانی که طراحان و مدیران تلاش می‌کنند حجم محتوای فراوانی را در یک بیلبورد بگنجانند، بزرگترین مانع را برای تاثیرگذاری آن ایجاد می‌کنند. به طور کلی پیچیده ساختن بیلبوردها می‌تواند مانع انتقال پیامی که در تلاش برای انتقال آن هستید شوند.

۲-فراخوانی برای اقدام (Call to action) داشته باشید.

فراخوان برای اقدام جمله یا کلمه‌ای است که مردم را تشویق به انجام اقدامی خاص می‌کند. استفاده از این عنصر در بیلبورد می‌تواند تاثیر فراوانی بر مشارکت مخاطبین داشته باشد چرا که به آنان انگیزه می‌دهد به پیام شما پاسخ دهند.

هنگام طراحی بیلبورد تبلیغاتی همیشه یک فراخوان برای اقدام را در آن قرار دهید چرا که می‌تواند تبلیغ موثرتری برایتان بسازد. فراخوان برای اقدام یا کال تو اکشن به مردم اجازه می‌دهد که بدانند پس از مشاهده بیلبورد چه کاری انجام دهند و به آنان انگیزه می‌دهد تا قدمی بعدی به سمت خرید محصول یا هدف مورد نظر بردارند.

فراخوان برای اقدام باید در مرکز بیلبورد قرار بگیرد تا بیشتر مورد توجه باشد. استفاده از فونت و استایل درست می‌تواند در جذابیت آن تاثیرگذار باشد.

9 قانون برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی تاثیرگذار

فراخوان برای اقدام شما می‌تواند بر اساس مخاطب هدفتان و نوع کسب‌و‌کار و محتوای بیلبورد متفاوت باشد، برای مثال:

-به فروشگاه سر بزنید: اگر هدف شما این است که مخاطب به طور فیزیکی در محل حضور داشته باشد، می‌تواند از جملات این‌چنینی استفاده کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان می‌توانند آن‌چه که موجود است را در مغازه مشاهده کنند و به راحتی به دنبال کالای مد نظر خود بگردند و از پیشنهاداتی که صرفا در همان موقعیت برای خرید بهتر وجود دارند بهره‌مند شوند.

-همین حالا رزرو کنید: عبارتی به این شکل بیشتر مناسب رستوران‌ها، هتل‌ها یا دیگر مکانی‌هایی است که رزرو آن برای حضور بازدیدکنندگان الزامی ‌است. برای مثال تصور کنید که شما در حال برگزاری رویداد خاصی در یک هتل هستید. اگر می‌خواهید افراد علاقمند به شرکت در آن به راحتی در رویداد حضور پیدا کنند باید از پیش به آنان اطلاع دهید که برای مشارکت باید در اسرع وقت رزرو کنند. چرا که در غیر این صورت ممکن است به هتل بیایند و پس از فهمیدن این موضوع که ظرفیت‌ها برای رزرو پر شده ناامید شوند.

۳-از رنگ‌های روشن و متضاد برای پس‌زمینه و فونت استفاده کنید

استفاده از رنگ‌هایی که متضاد هستند باعث جلوه بهتر می شوند و برای چشم جذاب‌تر از رنگ‌هایی هستند که در طیف نزدیک‌تری به یک‌دیگر قرار دارند. البته در نظر داشته باشید که رنگ‌های مورد استفاده در طراحی بیلبورد تبلیغاتی باید با یکدیگر هارمونی داشته باشد و با پالت رنگی برند یا کمپین سازگاری داشته باشد. تحقیقات نشان داده که استفاده از رنگ‌هایی که یک‌دیگر را می‌شکنند می‌تواند تا ۳۸٪ بیشتر در ذهن مخاطبین باقی بمانند. رنگ‌هایی که بیشترین تضاد را حین قرارگیری در کنار یک‌دیگر دارند سیاه و سفید و همچنین سیاه و زرد هستند. همچنین در رنگ‌ها به‌ترتیب طیف رنگی سرد، خنثی و گرم، بیشترین تأثیر و رابطه مثبت را با به‌خاطرآوری دارند.

۴-انتخاب فونت مناسب را فراموش نکنید.

از انتخاب حروف خیلی کوچک و فونت‌های پیچیده که ممکن است خواندنشان دشوار باشد، خودداری کنید. به جای آن از حروف بزرگ و فونت‌های واضح و خوانا استفاده کنید.

بهترین گزینه این است که بیلبورد خود را به گونه‌ای طراحی کنید که همه توانایی خواندنش را داشته باشند، چه راننده‌ای که با سرعت ۸۰کیلومتر بر ساعت از کنار آن عبور می‌کند، چه یک عابر پیاده که فرصت بیشتری برای پردازش آن‌چه که می‌بیند دارد.

به علاوه این را در نظر داشته باشید که فونتی که انتخاب می‌کنید به گونه‌ای در حافظه مخاطبین ثبت می‌شود که تداعی کننده برند شماست. پس نمی‌توان از اهمیت آن غافل شد.

۵-موقعیت مکانی بیلبورد خود را در نظر داشته باشید.

به گفته hubspot ممکن است که شما اکنون در محله‌ای که در آن بزرگ شده‌اید و کودکی‌تان را سپری کرده‌اید زندگی نکنید، اما احتمال زیاد به قدری در آن‌جا حضور داشته‌اید که جزئیات آن تا مفدار زیادی در خاطرتان باقی مانده باشد. پس هنگامی که بیلبوردهای محلی را ببینید، به طور خودکار به آن‌ها توجه می‌کنید.

بیلبوردهایی که به درستی طراحی شده‌اند و از موقعیت مکانی خوبی بهره هستند، بازخورد بهتری می‌گیرند و توجه بیشتری به آن‌ها می‌شود. آن‌ها از تیم ورزشی محبوب در آن محله، اسم‌های خاص، شوخی‌ها و دیالوگ‌های محبوب مربوط به آن مکان استفاده می‌کنند تا برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته باشند.

برای مثال، محبوبیت بیلبورد شینجوکو در توکیو که ‌ژاپن آن را به مرکزی برای نمایش اختراعات و ایده‌های خلاقانه تبدیل کرده است.

۶-برای بیلبورد تبلیغاتی‌تان مشخص کنید.

این گزینه از ضروری‌ترین اقدامات برای طراحی یک بیلبورد تاثیرگذار است. باید از پیش تعیین کنید که بیلبورد شما برای رسیدن به چه هدفی در حال طراحی شدن است و چه نتیجه‌ای از آن می‌خواهید. در غیر این صورت شما فقط دارید یک بنر رنگارنگ خلق می‌کنید و منابع و زمانتان را هدر می‌دهید. برای رسیدن به هدف دقیقتان از طراحی بیلبورد تبلیغاتی می‌‌توانید به دنبال پاسخ سوالات زیر بگردید:

  • آیا شما با این بیلبورد می‌خواهید آگاهی نسبت به برند خود را افزایش دهید؟
  • آیا می‌خواهید افراد بیشتری به فروشگاه شما سر بزنند؟
  • آیا می‌خواهید مشتریان احتمالی از مزایای خرید از شما باخبر باشند؟

یا اصلا شاید هدف شما این است که مردم بیشتر به برند شما علاقه نشان دهند. این یکی از دلایل شایعی است که بسیاری از شرکت‌ها در ابتدا به طراحی بیلبورد اقدام می‌کنند.

برای بیلبورد تبلیغاتی‌تان مشخص کنید.

۷-تصاویر جذاب و باکیفیت داشته باشید.

یکی از ضرورت‌ها در نحوه طراحی بیلبورد، تصویری است که در آن استفاده می‌شود. استفاده از تصویر نامناسب در رسیدن به هدف مدنظرتان اختلال ایجاد می‌کند، پس از اهمیت انتخاب تصویر درست غافل نشوید. همچنین باید به سایز تصویر و شکل قرار گرفتن آن و فضایی که در بیلبورد اشغال می‌کند و چاپ بیلبورد تبلیغاتی در اندازه‌های مختلف و تأثیر آن در کیفیت تصاویر بیلبورد توجه کنید.

هدف اصلی از وجود تصاویر در بیلبورد تبلیغاتی این است که توجه بیشتری را به کسب‌وکار و یا محصول شما جلب کند. به همین خاطر لازم است که تصویری انتخاب کنید که با پیامی که قرار است به بیننده انتقال داده شود، هم‌خوانی داشته باشد و به سادگی قابل فهم باشد.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید تضمین کنید مفهوم پیامتان به خوبی منتقل می‌شود استفاده از تصاویری‌ است که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. تصاویری که لبه‌های تیز دارند معمولا به لبه‌های مات شده ترجیح داده می‌شوند. هر چه یک تصویر با جزئیات بیشتری همراه باشد، در مسافت‌های دورتر راحت‌تر تشخیص داده می‌شود و قابل مشاهده‌تر است.

سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که احساسات و هیجانات قوی و اغراق شده‌ای را به تصویر می‌کشند و رنگ‌های روشنی دارند که به چشم بیایند.

اندازه تصویر به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد؛ برای مثال: سایز خود بیلبورد و این که آیا فضا برای متن اضافه در کنار یا بالا تصویر وجود دارد یا نه. هر چه خود بیلبورد بزرگ‌تر باشد طبیعتا امکان استفاده از تصاویر بزرگ‌تری دارید.

۸-تمام فضای بیلبورد و اطراف آن را در نظر بگیرید.

عناصر را در تمام منظره بیلبورد در نظر بگیرید و اگر امکانش وجود دارد از آن‌ها در نحوه طراحی بلیبوردتان استفاده کنید. این عناصر می‌توانند ساختمانی خاص یا موقعیت مکانی جذابی در آن منطقه باشد. سعی کنید به یک بیلبورد اکتفا نکنید و با تعدادی بیلبورد طراحی منسجم یا هماهنگی بسازید.

۹- از تکنیک‌های بازاریابی چریکی استفاده کنید.

بازاریابی چریکی شامل هر تکتیک غیر منتاظره و جالبی است که توجه مخاطبین را به خود جلب می‌کند. این نوع از بازاریابی با به کارگیری عناصری که شاید توجه چندانی به آن‌ها نمی‌شود و ایجاد پتانسیل بازاریابی در آن‌ها همراه است.

بازاریابی چریکی با خلاقیت زیاد و هزینه کم قابل اجرا است و همین موضوع به محبوبیت آن افزوده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله بازاریابی چریکی کانون تبلیغاتی کروشه مراجعه نمایید.

۹+۱. با کانون تبلیغاتی کروشه تماس بگیرید!

کانون تبلیغاتی کروشه با سابقه بیش از ۱۰ سال فعالیت حرفه‌ای در حوزه ارائه خدمات کمپین‌های تبلیغاتی و رسانه‌های تبلیغاتی، مفتخر است تا برای مشاوره و یاری شما از مشاوره و ایده بیلبورد تبلیغاتی تا طراحی، نظارت بر چاپ و نصب آن همراه شما باشد.

در کروشه با دسترسی به لیست قیمت تمامی بیلبوردهای کشور، اطلاعات کامل درباره میزان بازدید موثر و فصلی، ابعاد دقیق، تعیین هدفمندِ بازدید مخاطب بازار هدف، تجهیزات مناسب و اطمینان از سلامت تابلو و جایگاه دقیق طبق نقشه جغرافیایی، راهنمای مناسبی برای انتخاب رسانه‌های محیطی مد نظر شما خواهیم بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از خدمات آژانس تبلیغاتی کروشه می‌توانید به بخش خدمات ما مراجعه کنید یا همین حالا با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:  ۸ استراتژی جالب برای بیش فروشی (upselling)

نکات مهم در چاپ بیلبورد تبلیغاتی

ابعاد و وضوح باید دقیق باشد.

بر خلاف طراحی دیجیتال که در آن انعطاف‌پذیری زیادی در فضای کاری‌اش وجود دارد، طراحی بیلبورد و چاپ آن برای طراحان محدودیت ایجاد می‌کند. اگرچه ممکن است این یک اشکال به نظر برسد، اما در واقع به نفع طراح است. با محدودیت‌های اندازه، یک طراح می‌داند که دقیقا چه خروجی‌ای در انتظارش است و نتیجه کار به چه شکل خواهد بود. او باید قبل از شروع برنامه ریزی برای طراحی، مطمئن شود که فایل طراحی بیلبورد دارای ابعاد و وضوح مناسب است.

دقت کنید که هر عکس یا لوگویی که در طراحی بیلبورد استفاده می‌شود، یک تصویر با وضوح بالا باشد. این بدان معناست که تصویر باید حداقل ۳۰۰ پیکسل در اینچ (PPI) باشد. اگر از وضوح کمتری استفاده شود، پس از چاپ، تصویر پیکسلی یا تار می‌شود.

نکات مهم در چاپ بیلبورد تبلیغاتی

مد رنگ را به CMYK تغییر دهید.

به طور معمول، هنگامی که یک فایل جدید در نرم‌افزارهای طراحی ایجاد می‌کنید، فرمت رنگ  RGBخواهد بود. با این حال، برای کارهای چاپی، باید مد رنگی را به CMYK تغییر دهید که مخفف Cyan Magenta Yellow Black است و یک دلیل بسیار خاص برای آن وجود دارد.

در صنعت چاپ، بیشتر از فضای دیجیتال از رنگ‌ها استفاده می‌شود. در فضای دیجیتال با هر رنگ اضافی، نور بیشتری جذب می‌شود تا رنگ جدیدی ایجاد شود. اما با جوهر CMYK، این رنگ‌ها وقتی با یکدیگر مخلوط می‌شوند تیره‌تر می‌شوند. اگر فیروزه‌ای، سرخابی و زرد را با هم ترکیب کنید، رنگ مشکی واقعی به دست نمی‌آید. در عوض، قهوه ای بسیار تیره خواهید داشت.

در همین حال، RGB نقطه مقابل CMYK است. وقتی این سه رنگ با هم ترکیب شوند، رنگ تیره ای به دست نمی آید – در عوض نتیجه رنگ سفید می‌شود. از آن‌جایی که RGB طیف رنگی روشن‌تری نسبت به CMYK می‌دهد، وقتی این فرمت رنگی چاپ می‌شود، رنگ‌ها تیره و درهم به نظر می‌رسند. قطعاً این همان چیزی نیست که روی صفحه نمایش طراح به نمایش درآمده بود.

از فرمت مناسبی برای خروجی استفاده کنید.

در پایان کار، وقتی خروجی نهایی تایید و آناده ارسال به چاپ‌خانه شد، مطمئن شوید که در حال ارسال فرمت فایلی مناسبی هستید که فرایند چاپ را مختل نکند. خروجی‌های نهایی ابزارهای Adobe مانند Photoshop و Illustrator یا فایل های Canva برای طراحی بیلبورد عالی هستند. اما سعی کنید فایل‌های Microsoft Word یا PowerPoint ارسال نکنید. این فرمت‌ها به درستی توسط چاپگرها پردازش نمی‌شوند.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

کاربرد cta چیست؟
اگر به وب‌گردی علاقه دارید، در وب سایت‌های مختلف گزینه‌هایی نظیر اطلاعات بیشتر، مشاهده قیمت، افزودن به سبد خرید و موارد مشابه دیگر را دیده‌اید؛ احتمالا برایتان جالب باشد که به این موارد Cta می‌گویند و به منظور تعامل کاربر...
جاسازی یا تبلیغ در فیلم و سریال
شاید تجربه کرده باشید که موقع دیدن یک فیلم، محصولی خاص در قسمت‌های مختلف آن حضور دارد و دوربین به صورت نامحسوسی سعی در نمایش آن دارد. اگر تا به حال آن را امری تصادقی تلقی کرده‌اید، باید بگوییم که...
تیزرهای تبلیغاتی
تا به‌ حال فکر کرده‌اید که چرا به فیلم‌های تبلیغاتی تیزر می‌گویند؟ در فرهنگ لغت انگلیسی «tease» به معنای “دست انداختن، اذیت کردن و سر به سر کسی گذاشتن” است؛ هرچند صورت «Teaser» این لغت برای عنوان کردن ویدیوهای تبلیغاتی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.