نسخه آزمایشی!

برای طراحی یک راهنمای برند چه مسیری را باید طی کنیم؟

فهرست مطالب

راهنمای برند به عنوان یک ابزار ضروری برای هر شرکت یا کسب و کار، به سایر کسب وکارها و طراحان گرافیک یا فریلنسرهای گرافیک اجازه می دهد که برای برقراری ارتباط با برندمان یک راهنمای جامع، کامل و واضح داشته باشند.

در این مقاله به این موضوع بپردازیم که چگونه برای مشتریان خود یک راهنمای برند کامل و شفاف ایجاد کنیم؟

راهنمای برند یا برندبوک چیست؟

راهنمای برند یا گاید لاین برند مجموعه قوانینی است که سازمان ها و شرکت ها برای نشان دادن برند خود به دنیا باید از آن تبعیت نمایند. این قوانین در برگیرنده مواردی همچون داستان ها، صداها و مخاطبین شرکت است تا اطمینان حاصل شود پایداری و ثبات در برقراری ارتباط در کانال های مختلف حفظ می شود.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را با عنوان برند بوک (BRAND BOOK) یا کتابچه برند چیست؟ بخوانید

اما قبل از اینکه روند طراحی برند بوک را آغاز کنیم چه نکاتی را باید مد نظر قرار بدهیم.

با مشتری صحبت کنیم:

ممکن است برخی از مشتریان هیچ اطلاعاتی درباره راهنمای برند و مزایای استفاده از آن یا قیمت طراحی برند بوک در کسب و کارشان نداشته باشند. بنابراین باید سعی کنیم خود را برای بحث کردن در این مورد آماده کنیم.

انتظارات درستی را ایجاد نماییم:

اگر مشتری ما به راهنمای برند اصلی نیاز دارد به دنبال قالب هایی باشیم که برای اینکار طراحی شده اند. اگر آن ها به دنبال راهنمای پیچیده ای هستند پس می توانیم پروژه جداگانه ای را بر روی پلتفرم ایجاد نماییم و سایر موارد را تنظیم کنیم.

بیشتر بخوانید:  10 ترند طراحی گرافیک در سال 2018

تحقیق کنیم:

تحقیق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . هرچقدر از اهمیت تحقیق برایتان بگوییم باز هم کم گفته ایم. قبل از اینکه به دنبال شروع طراحی باشیم بهتر است با داستان کامل شرکت آشنایی داشته باشیم. از مشتری سوال بپرسیم تا بتوانیم برندشان را درک کنیم و مطمئن شویم همه عناصری که برای ایجاد راهنمای برند نیاز داریم را به دست می آوریم.

تقسیم بندی کنیم و نتیجه بگیریم:

عموما این ما هستیم که جنبه های مختلف طراحی را مدیریت می کنیم. این جنبه ها در برگیرنده لوگو، رنگ ها، فونت ها، تصاویر و استفاده از راهنماهاست. مشتری باید قبل از آغاز طرح همه این موارد را در اختیار ما قرار دهد.

ایجاد راهنمای برند:

در ادامه قالب استاندارد ایجاد راهنمای برند را با هم مرور می کنیم. به خاطر داشته باشیم که هر مشتری نیازهای خاص خود را دارد . به همین خاطر ممکن است مجبور شویم برخی از عناصر را حذف یا اضافه کنیم.

اجزای تشکیل دهنده برند بوک

کاور:

مجموعه کاور نشان دهنده استایل کلی راهنمای برند است. محبوب ترین گزینه قرار دادن لوگوی برند بر روی کاور است.

درباره ما:

این بخش در برگیرنده اطلاعات کسب وکار و داستان برند است.

لوگو و کاربرد آن:

این بخش نشان می دهد لوگو چگونه باید به کار رود. به عنوان مثال رنگ و اندازه آن باید مشخص گردد. اگر لوگو در برگیرنده کلمات و به شکل آیکون است باید سعی کنیم قوانین واضحی از جایی که باید از آن استفاده کنیم ایجاد نماییم.

تایپوگرافی:

در این بخش درباره فونت مورد استفاده تصمیم گیری می کنیم. قصد داریم از فونت معمولی با اندازه ۱۲ pt استفاده کنیم؟ یا به دنبال فونت های بولد هستیم؟

بیشتر بخوانید:  شماره 30 - انواع سبک های برند سازی در تبلیغات تلویزیونی صدا و سیمای ایران*01

رنگ:

رنگ های اصلی و ثانویه به شکل HEX، RGB و CMYK را فراهم آوریم تا مطمئن شویم ثبات رنگ داریم.

پروفایل طراح:

این گزینه پروفایل کوتاهی از طراح است که می تواند اطلاعات تماس، تجربه ها و نمونه کارهای او را نشان دهد. باید مطمئن شویم لینک و آدرس خود را به درستی قرار داده ایم.

واژه نامه:

همه واژه هایی که در راهنمای برند به کار برده ایم را در این بخش قرار می دهیم.

انتها:

با حفظ برند و احساس آن پایان قدرتمندی ایجاد نماییم. از رویکرد واضحی در مورد آدرس شرکت و لوگو بر روی اطراف استفاده کنیم یا اینکه از رویکرد هنری بهره ببریم. مشتری باید خروجی را در این بخش ببیند.

برای دریافت نمونه های برند بوک یا کتابچه راهنمای برند با کارشناسان شرکت تبلیغاتی کروشه در ارتباط باشید.

مواردی که باید برای پایان دادن به فرآیند طراحی به خاطر داشته باشیم

  • مطمئن شویم همه لینک ها در راهنمای برند به درستی کار می کنند: باید بررسی کنیم این لینک ها مشکلی دارند یا خیر
  • راهنمای برند کامل را به عنوان فایل پی دی اف واحد ثبت کنیم: فایل های جداگانه مشتری را سردرگم می کند.
  • راهنمای برند را باید بر اساس نیازهای مشتری اصلاح نماییم: از خلاقیت نترسید. می توانیم مواردی که نیاز داریم را به این راهنما اضافه نماییم.
  • · طراحی خود را ساده نگه داریم: طراحی های پیچیده نمی توانند اطلاعات را به درستی نشان دهند.

ارائه به مشتری:

مطمئن شویم که فایل درستی به مشتری ارائه کرده ایم. هر راهنما باید همه صفحات را در یک فایل واحد داشته باشد.

  • فایل منبع طراحی نهایی قابل ویرایش با رزولوشون بالا
  • فایل pdfکه برای پرینت آماده است.
بیشتر بخوانید:  بهترین حامیان احتمالی برند کارمندان هستند

برای دریافت مشاوره در خصوص طراحی برند بوک و یا دریافت قیمت طراحی گاید لاین یا راهنمای برند با کارشناسان فروش آژانس تبلیغاتی کروشه در ارتباط باشید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.