نسخه آزمایشی!

بهترین لوگو های جام جهانی از ۱۹۳۰ تا ۲۰۱۸

فهرست مطالب

بدون شک پس از المپیک، جام جهانی فوتبال بزرگ ترین رخداد ورزشی جهان است و اعتبار جهانی این رویداد توجه عده ی کثیری از مردم را از دهه های پیش به خود جلب کرده است.

لوگو یا آرم این رویداد همانطور که باید نشان دهنده ی ماهیت و اصل رخداد باشد، بلکه همچنین باید نشان دهنده ی فرهنگ و رسوم کشور میزبانِ جام جهانی باشد. این کار برای شرکت طراحی لوگو سخت، اما بسیار با ارزش خواهد بود.

با شروع جام جهانی ٢٠١٨ روسیه، تصمیم گرفتیم تا نگاهی به ٨ لوگوی برتر جام جهانی از سال ١٩٣٠ بیندازیم.

۱– پوستر جام جهانی ١٩٣٠ اروگوئه

 

اولین دوره ی جام جهانی به میزبانی کشور اروگوئه بود و تنها ١٣ تیم در آن شرکت داشتند.

گرچه این رخداد دارای لوگو به معنای امروزی نبود، اما پوستر زیبایی با هنر تزئینی یا Art Deco داشت که حال و هوای جام جهانی و اروگوئه را به خوبی منتقل می کرد.

این پوستر تصویری هنری از دروازه بانی را نشان می دهد که در حال دفع توپ است و با رنگ های ملی کشور اروگوئه ملبّس شده است. این تصویر هم روح و حس بازی و هم ظرافت و زیبایی آن دوران را منتقل می کند.

 

٢- پوستر جام جهانی ١٩٣٨ فرانسه

 

دو دوره پس از جام جهانی اروگوئه، نوبت به میزبانی این رویداد در کشور فرانسه رسید. این دوره از جام نیز پوستر بسیار زیبایی داشت. بر خلاف پوستر اروگوئه که دروازه بان در حال تلاش برای گرفتن توپ بود، در این پوستر یک فوتبالیست در حالی که یکی از پاهایش را روی توپ قرار داده با حالتی مسلط و مغرور بر روی کره ی زمین ایستاده است و گویا جهان را فتح کرده است.

بیشتر بخوانید:  قیمت طراحی و دیزاین لوگو چقدر است؟ [بخش اول]

با این که در آن سال ها در فرانسه جنگ داخلی در جریان بود، اما با این حال بستر بسیار خوبی برای بازی های زیبا فراهم شده بود.

دوره ی سوم جام جهانی، آخرین دوره ای بود که برای جام جهانی از پوستر استفاده شد. بعد از جام فرانسه ١٩٣٨، لوگو مورد استفاده قرار گرفت. با وجود پرچم های ملی پر نقش و نگار، در این میان پرچم فرانسه با سه رنگ آبی، قرمز و سفید هم زیبا بود و هم مفهومی و ساده.

 

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

کاربرد cta چیست؟
اگر به وب‌گردی علاقه دارید، در وب سایت‌های مختلف گزینه‌هایی نظیر اطلاعات بیشتر، مشاهده قیمت، افزودن به سبد خرید و موارد مشابه دیگر را دیده‌اید؛ احتمالا برایتان جالب باشد که به این موارد Cta می‌گویند و به منظور تعامل کاربر...
جاسازی یا تبلیغ در فیلم و سریال
شاید تجربه کرده باشید که موقع دیدن یک فیلم، محصولی خاص در قسمت‌های مختلف آن حضور دارد و دوربین به صورت نامحسوسی سعی در نمایش آن دارد. اگر تا به حال آن را امری تصادقی تلقی کرده‌اید، باید بگوییم که...
تیزرهای تبلیغاتی
تا به‌ حال فکر کرده‌اید که چرا به فیلم‌های تبلیغاتی تیزر می‌گویند؟ در فرهنگ لغت انگلیسی «tease» به معنای “دست انداختن، اذیت کردن و سر به سر کسی گذاشتن” است؛ هرچند صورت «Teaser» این لغت برای عنوان کردن ویدیوهای تبلیغاتی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.