نسخه آزمایشی!

آژانس دیجیتال چیست؟ چه تفاوت هایی با کانون یا آژانس تبلیغاتی دارد ؟

فهرست مطالب

آژانس دیجیتال در ایجاد و ارائه مسائل خلاقانه و خدمات توسعه ای فنی مهارت و تخصص دارد . آژانس دیجیتال مدل جدیدتری از آژانس های تبلیغاتی است. بارها و بارها سوالاتی در مورد اینکه آژانس دیجیتال واقعا چیست و چه کاری می کند و با اشکال سنتی تر این آژانس ها چه تفاوتی دارد را شنیده ایم. سایت ویکی پدیا تعریف زیر را برای آژانس دیجیتال ارائه کرده است.

آژانس دیجیتال کسب وکاری است که خدمات مدنظر را برای توسعه خلاقانه و فنی محصولات مبتنی بر اینترنت فراهم می کند. این خدمات از موارد عمومی تر همچون طراحی سایت، ایمیل مارکتینگ و سایت های میکرو و خدمات خاص تری همچون ایجاد کمپین های تبلیغاتی خلاقانه، تبلیغ از طریق بنرهای نمایشی ، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، تولید پادکست و توسعه بخش کاربری وب سایت ها و اپلیکیشن متغیر خواهد بود.

من فکر می کنم این تعریف موارد مهمی همچون بازاریابی رسانه های اجتماعی، برندینگ، روابط عمومی و توسعه اپلیکیشن های موبایلی و وب را نادیده گرفته است. همچنین آژانس های دیجیتال تنها بر روی محصولات مبتنی بر اینترنت کار نمی کنند.

آژانس دیجیتال یک آژانس تبلیغاتی نیست

آژانس دیجیتال یک آژانس تبلیغاتی نیست. شرکت های تبلیغاتی در اصل با رسانه های جمعی سنتی سر و کار دارند. اما آژانس های دیجیتال بیشتر با کمپین های دیجیتال و اینترنت دست و پنجه نرم می کنند. همچنین آژانس های تبلیغاتی برتر درآمد خود را از طریق جایگاه های تبلیغاتی به دست می آورند و آژانس های دیجیتال معمولا درآمد موردنیاز خود را از طریق خدمات فنی و خلاقانه ای که برای تکمیل آن استخدام شده اند کسب می کنند.

بیشتر بخوانید:  تبلیغات در بحران یا بحرانِ تبلیغات؟

آژانس دیجیتال تلاش می کند درک عمیق تری از رسانه داشته باشد و بتواند آن را به خوبی پردازش کند و به طور موفقیت آمیزی برند را در حوزه دیجیتال هدایت و رشد دهد. برندهای موفق سعی می کنند از تعامل موجود به نفع خود استفاده کنند و از طریق دنیای دیجیتال ارزشی برای مشتری فراهم آورند. قوانین اصلی استراتژی برند یکسان باقی می ماند اما این ها تنها در حوزه آژانس های سنتی نخواهد بود.

آژانس دیجیتال تنها شرکت طراحی سایت نیست

اصلی ترین تفاوتی که بین شرکت طراحی سایت و آژانس دیجیتال وجود دارد، این است که آژانس دیجیتال تخصص گسترده و عمیق تری در نواحی که طراحی سایت در آن تخصصی ندارد؛ خواهد داشت. یک آژانس دیجیتال برتر می تواند تصویر بزرگی از نیازهای مشتری خود را درک کند و تمامی ابزارها و تخصص های لازم برای پر کردن این نیازها را فراهم آورد و آن را به یک کمپین آنلاین چند پلتفرمی موفق تبدیل نماید. اگر این کمپین ها در برگیرنده پیکسل یا بایت باشد آژانس شما باید بتواند مشتری را در این زمینه هدایت و راهنمایی کند.

آژانس دیجیتال به دنبال حل مشکل و تفکر خلاقانه است

دانستن ابزارها و فناوری های مورد نیاز کافی نخواهد بود. یک آژانس دیجیتال خوب باید داستان سرایان خلاق و عالی در تیم خود داشته باشد و بتواند از افراد موفقی برای حل مشکلات مشتریان استفاده نماید. یک آژانس دیجیتال موفق با اصرار بر همکاری خلاقانه با مشتریان خود تلاش می کند خود را متمایز کند. این شرکت همیشه باید فکر کند که مشتریانش می توانند از فناوری های تکامل یافته و جدید به نفع خود استفاده کنند تا بتوانند به شرایط ایده آل تری برسند.

بیشتر بخوانید:  چطور متن رپورتاژ تبلیغاتی بنویسیم که فروش را افزایش دهد

به آغوش گرفتن آژانس های دیجیتال به سرعت در حال رشد است زیرا کسب وکارها می دانند که دنیای دیجیتال نیز با سرعت زیادی در حال تکامل است و این حوزه می تواند به یک حوزه مقرون به صرفه، موفق و قابل سنجش برای صرف هزینه های بازاریابی باشد. کسب وکارهای هوشمند به خوبی درک می کنند که کار با آژانس دیجیتال یک روش موثر برای بیان داستان های خود در دنیای دیجیتالی است که به سرعت تکامل و رشد پیدا می کند زیرا این آژانس متخصص های فنی، خلاق و استراتژیک را برای کمک به کسب وکارها در اختیار دارد.

لازم بذکر است جناب آقای عادل طالبی مجری پروژه‌های کسب و کار دیجیتال نیز پیش از این مقاله بسیار کاربردی و مفیدی با عنوان ” جای خالی آژانس‌های مشاوره‌ای ” را در دنیای اقتصاد منتشر کرده اند که به شما پیشنهاد میکنیم حتما مطالعه کنید

 

شرکت تبلیغاتی کروشه از تفکر استراتژیک، ابداعات فنی و داستان سرایی برای رسیدن به اهداف مشتریان خود کمک می گیرد. کروشه قصد دارد از یک کانون تبلیغاتی به یک آژانس دیجیتال کوچ کند مهارت های خلاقانه خود را بر روی راه حل های خلاقانه و دیجیتال متمرکز کرده است زیرا اینکار می تواند تعاملی، سرگرم کننده و مفید باشد.

منبع وب سایت jdmdigital.co

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

کاربرد cta چیست؟
اگر به وب‌گردی علاقه دارید، در وب سایت‌های مختلف گزینه‌هایی نظیر اطلاعات بیشتر، مشاهده قیمت، افزودن به سبد خرید و موارد مشابه دیگر را دیده‌اید؛ احتمالا برایتان جالب باشد که به این موارد Cta می‌گویند و به منظور تعامل کاربر...
جاسازی یا تبلیغ در فیلم و سریال
شاید تجربه کرده باشید که موقع دیدن یک فیلم، محصولی خاص در قسمت‌های مختلف آن حضور دارد و دوربین به صورت نامحسوسی سعی در نمایش آن دارد. اگر تا به حال آن را امری تصادقی تلقی کرده‌اید، باید بگوییم که...
تیزرهای تبلیغاتی
تا به‌ حال فکر کرده‌اید که چرا به فیلم‌های تبلیغاتی تیزر می‌گویند؟ در فرهنگ لغت انگلیسی «tease» به معنای “دست انداختن، اذیت کردن و سر به سر کسی گذاشتن” است؛ هرچند صورت «Teaser» این لغت برای عنوان کردن ویدیوهای تبلیغاتی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.