نسخه آزمایشی!

پنج نکته‌ای که برای یافتن بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ باید مدنظر داشته باشید

فهرست مطالب

چه در حال اجرای استارت آپی با ۱۰ کارمند باشید یا اینکه صاحب شرکت بزرگی باشید که بیش از ۱۰۰۰ کارمند دارد، سپردن فعالیت‌های بازاریابی شرکت به یک آژانس دیگر همیشه دشوار خواهد بود. اما به خاطر داشته باشید که همیشه نمی‌توانید فعالیت‌های بازاریابی‌تان را در داخل شرکت انجام دهید. حتی اگر جزو ۵۰۰ شرکت برتر دنیا باشید باز هم در نقطه‌ای به این نتیجه می‌رسید که به تخصص یا دیدگاه فرد یا شرکت دیگری نیاز دارید تا به سازمان‌تان کمک کند، رشد نماید و توسعه پیدا کند.

اما وقتی صحبت از پیدا کردن آژانس بازاریابی دیجیتال به میان می‌آید خیلی از شرکت‌ها یک سوال مهم به ذهن‌شان خطور می‌کند و آن هم این است: چگونه می‌توانیم بهترین آژانس بازاریابی دیجیتال که با نیازهایمان همخوانی دارد را پیدا کنیم؟ مهم‌تر از همه، هیچ‌کس دوست ندارد کنترل کارهایش را به دست هر کسی بسپارد. به همین خاطر باید آژانسی را پیدا کنید که به آن اعتماد دارید و می‌توانید از بازگشت سرمایه‌گذاری‌تان مطمئن باشید. با وجود شرکت‌های بازاریابی زیادی که برای انتخاب وجود دارد، پیدا کردن یک همکاری بی‌عیب و نقص کمی دشوار خواهد بود. بازاریابان ذاتا افرادی هستند که می‌توانند فروش خوبی داشته باشند.

این موضوع بدین معنی است که می‌توانند خدمات خودشان را هم به خوبی بازاریابی کنند. با وجود همه این موارد باز هم می‌توانید شریک و همکار خوبی برای فعالیت‌های بازاریابی‌تان بیابید. با کمی تحقیق و بررسی قادر خواهید بود بهترین آژانس را برای فعالیت ‌ای بازاریابی دیجیتال‌تان بیابید.

 

اصلا چرا باید از آژانس بازاریابی دیجیتال کمک بگیریم؟

شاید فرد متعصبی باشیم اما آژانس بازاریابی دیجیتال اگر به درستی انتخاب شود می‌تواند تفاوت زیادی در کسب وکارتان ایجاد کند. این شرکت‌ها با فراهم آوردن تخصص‌هایی که شما در دپارتمان بازاریابی‌تان ندارید به شیوه‌های مختلفی به شما کمک می‌کنند. اجازه دهید این موارد را با هم مرور کنیم:

 

در هزینه‌های کسب وکارتان صرفه جویی می‌کنند:

اگر از یک آژانس بازاریابی دیجیتال کمک نگیرید، مجبور خواهید شد از تیمی استفاده کنید که در داخل شرکت خودتان در حال فعالیت است. اگر حقوق سالانه یک مدیر بازاریابی دیجیتال را حدود ۶۳۵۸۴ دلار در نظر بگیرید، استفاده از یک آژانس بازاریابی دیجیتال در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌کند. در این شرایط به جای اینکه یک نفر را در اختیار داشته باشید تیمی از متخصصان را در کنار خودتان دارید. این تیم در تعطیلات هم از شما پشتیبانی می‌کند.

 

چشم‌انداز تازه‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد:

استفاده از تیم بازاریابی در داخل شرکت یک ایده‌ی عالی است اما همیشه این خطر وجود دارد که ایده‌های این افراد کهنه و قدیمی شوند. از همه مهم‌تر این است که چنین افرادی هر روز مجبورند برای یک کسب وکار یکسان کار بازاریابی را انجام دهند. از سوی دیگر یک آژانس بازاریابی دیجیتال با صنایع مختلفی کار می‌کند. همین امر باعث تزریق ایده‌های جدیدی می‌شود که به شما کمک می‌کند استراتژی‌های بازاریابی شرکت‌تان را به سطح تازه‌ای ببرید.

بیشتر بخوانید:  تفاهم نامه خدمات نورومارکتینگ با شرکت دلتا لب هلند

 

خدمات انعطاف‌پذیر و مقیاس‌بندی شده‌ای ارائه می‌کند:

وقتی از یک تیم بازاریابی داخل شرکت استفاده می‌کنید ممکن است مقیاس‌بندی فعالیت‌ها دشوار باشد. در صورت نیاز حتی نمی‌توانید هزینه کمتری برای فعالیت‌هایتان صرف کنید. استفاده از کمک‌های آژانس بازاریابی دیجیتال، خدمات انعطاف پذیری در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما کمک می‌کند ماه به ماه فعالیت‌هایتان را در صورت نیاز مقیاس‌بندی کنید. اگر در اواسط کار بودجه‌تان محدود شد می‌توانید بدون اخراج تیم داخل شرکت‌تان، هزینه‌هایتان را کاهش دهید.

زمان بیشتری برای تمرکز بر روی کسب وکارتان خواهید داشت:

این بحث به نظر کلیشه‌ای می‌رسد اما واقعیت دارد. با استخدام آژانس بازاریابی دیجیتال دیگر نگران پروفایل توییتر یا رتبه‌بندی سایت‌تان نخواهید بود. همه این کارها توسط آژانس برایتان انجام می‌شود. در عوض شما می‌توانید به فکر رشد شرکت‌تان باشید و ترافیک جدید را به درآمد تبدیل کنید.

 

پنج نکته‌ای که باید برای یافتن بهترین آژانس بازاریابی دیجیتال مدنظر داشته باشید:

بیایید با هم صادق باشیم. شاید بتوانید از گوگل برای یافتن فهرستی از آژانس‌های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید اما این کار همیشه بهترین نتایج را برایتان نخواهد داشت. در عوض نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد را در نظر داشته باشید تا بتوانید فهرست‌تان را کوتاه‌تر کنید. اگر فهرست کوتاهی در دست داشته باشید انتخاب بهتری هم پیش رویتان خواهد بود.

 

 سایت آژانس را به طور کامل بررسی کنید:

اولین کاری که باید انجام دهیم، بررسی موارد هشداردهنده‌ای است که می‌تواند برخی از موارد را برایمان آشکار سازد.

منظورمان از موارد هشداردهنده چیست؟ خوب منظورمان از موارد هشداردهنده همه مواردی است که می‌تواند به شما در اعتماد کردن یا نکردن به آژانس کمک کند. اولین جایی که باید مورد بررسی قرار دهید سایت آژانس است. سایت آنها مدرن است یا شبیه سایت‌هایی است که در دهه هفتاد طراحی می‌شدند؟ این سایت همه صفحاتی که انتظار دارید را در خود دارد؟ آدرس شرکت یا شماره تلفنی در آن می‌بینید؟ اگر آژانسی زمان زیادی بر روی سایت خود صرف نمی‌کند می‌تواند فعالیت‌های شما را مدیریت کند؟ وقتی وارد سایت شرکت می‌شوید سه مورد هست که باید به راحتی قابل شناسایی باشد: آنها چه کسانی هستند؟ چه کاری انجام می‌دهند و فعالیت‌هایشان را کجا انجام می‌دهند. اگر این موارد پایه‌ای را روی سایت شرکت مشاهده نکردید، به قسمت بعدی بروید.

 

 حضور آنها در دنیای رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنید:

ببینید اکانت توییتری یا فیس‌بوکشان به روز است؟  آخرین باری که این آژانس مطلبی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته کی بوده است؟ برای آژانس‌های بازاریابی دیجیتال باید از آنها انتظار داشته باشید همه اکانت‌های رسانه‌های اجتماعی شان به طور منظم به روز باشد. اگر شرکتی در شبکه‌های اجتماعی اصلا حضور نداشت بهتر است آن را کاملا از فهرست‌تان حذف کنید. در نهایت ببینید آژانس مد نظر چگونه با مشتریانش ارتباط دارد. اگر چندین شکایت منفی از طرف افراد مشاهده کردید بهتر است این گزینه را هم از فهرستی که تهیه کرده‌اید حذف کنید.

بیشتر بخوانید:  پولسازی با تولید محتوای ویدئویی

 

درباره قیمت‌ها منطقی فکر کنید:

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که شرکت‌ها درباره فعالیت‌های دیجیتال مرتکب می‌شوند این است که انتظار دارند بدون صرف هزینه وارد این دنیای بزرگ شوند. در بیشتر موارد، این موضوع قابل درک است. با این حال بازاریابی دیجیتال چیزی نیست که بخواهید بدون صرف هزینه در آن موفق شوید. هزینه‌های بسیار کم در بیشتر موارد با خدمات کم کیفیت مرتبط خواهند بود. تنها روشی که می‌تواند هزینه خدمات ارائه شده توسط شرکت‌ها را پایین بیاورد این است که از تاکتیک‌های کلاه سیاه بازاریابی همچون ساخت PBN یا مزرعه لینک استفاده کنند. این  تاکتیک‌ها به هیچ عنوان موثر نیستند و حتی می‌توانند شهرت کسب وکارها را نابود سازند.  تاکتیک‌های کلاه سیاه توسط گوگل هم جریمه می‌شود و همین امر موجب می‌گردد سایت‌تان از نتایج جستجو هم حذف شود. اگر به دنبال موفقیت کوتاه مدت هستید می‌توانید از چنین روش‌هایی استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید سلامت طولانی مدت کسب وکارتان هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زمانی که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بازاریابی دیجیتال را بررسی می‌کنید آنهایی که ارزان قیمت هستند را فورا نادیده بگیرید. اگر از عهده پرداخت هزینه‌های گران قیمت بر نمی‌آیید، بهتر است این شرکت‌ها را هم از فهرست‌تان حذف کنید. اما اگر شرکت‌های زیادی هزینه پیشنهادی شان بالاتر از بودجه شما بود بهتر است کلا در بودجه‌ای که برای بازاریابی اختصاص داده‌اید تجدید نظر کنید. قیمت‌های رقابتی یک موضوع کلیدی است. به طور میانگین، بیشتر شرکت‌های سئو هزینه‌ای بین ۱۰۰۰ الی ۲۵۰۰ دلار در ماه برای خدمات‌شان دریافت می‌کنند. اگر نتوانید بودجه منطقی برای فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال اختصاص دهید نمی‌توانید از شرکت انتظار داشته باشید کارتان را به درستی انجام دهد. به سراغ وایت بردتان بروید و بودجه‌ای که می‌خواهید برای بازاریابی اختصاص دهید را دوباره ارزیابی کنید.

با شرکت مشهور و معتبری کار کنید تا بتوانید بازگشت سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشید.

 

درباره کارهای فعلی آژانس سوال کنید:

وقتی آژانس‌ها نمونه کارهایشان را به شما نشان می‌دهند هر بخشی از کار قبلا تکمیل شده است. برخی از این پروژه‌ها ممکن است به سال‌های قبل باز گردد. چنین پروژه‌هایی نمی‌توانند نمونه خوبی از کارکرد آژانس‌ها باشند. از همه مهم‌تر اینکه، چنین شرکت‌هایی ممکن است قبلا مدیر خلاقی داشته‌اند که همه کارهایشان را به طرز شگفت‌انگیزی انجام می‌داد. شاید آن‌ها قبلا کارمند خوبی داشته‌اند و حالا از حضور او بی‌نصیب هستند. به همین خاطر باید به دنبال پروژه‌های فعلی شرکت باشید. در طول جلسات مشاوره، فقط به نمونه کارهای قبلی بسنده نکنید. مطمئن شوید که نمونه‌های فعلی را هم بررسی می‌کنید. ممکن است آن‌ها نتوانند به خاطر مسائل حریم خصوصی همه اطلاعات را در اختیارتان قرار دهند اما هر آژانس معتبری باید بتواند برخی از شرکت‌هایی که بر روی آن کار کرده و شرایط شان را بهبود بخشیده است را به عنوان نمونه معرفی کند. اگر آژانسی از انجام این کار سر باز زد بهتر است آن را از فهرستی که دارید خط بزنید. مطالعات موردی را هم فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید:  آناتومی یک بازاریاب دیجیتال موفق چیست؟

 

 نیازهایتان را درک کنید و ببینید از همکاری با آژانس چه می‌خواهید:

از رابطه‌ای که با شرکت بازاریابی دیجیتال خواهید داشت چه می‌خواهید؟ ناحیه خاصی از بازاریابی دیجیتال هست که به کمک بیشتری در آن نیاز داشته باشید (سئو، تبلیغات پولی یا بازاریابی محتوایی)؟ به دنبال همکاری بلندمدت هستید یا کوتاه مدت؟ می‌خواهید به هدف خاصی دست پیدا کنید؟ وقتی با آژانس‌ها صحبت می‌کنید باید مطمئن شوید که هر دویتان اهداف مشترکی دارید. به عنوان مثال اگر شرکتی در حوزه PPC متخصص باشد و شما به دنبال  بهبود رتبه بندی طبیعی سایت تان باشید قطعا نمی توانید با هم همکاری خوبی داشته باشید.

همین طور اگر  شرکت شما در زمینه ساخت و ساز خانه فعالیت می کند نمی توانید با شرکتی که در زمینه  بازاریابی فروشگاه های اینترنتی متخصص است مشارکت کنید.در چنین شرایطی همکاری تان به خوبی به پیش نخواهد رفت. دقیقا نیازهایتان را مشخص کنید. در این شرایط می‌توانید مطمئن شوید که شرکتی را انتخاب می‌کنید که دقیقا نیازهایتان را می‌شناسد و می‌تواند به شما کمک کند به چنین اهدافی دست پیدا کنید. به طور خلاصه، آژانس‌هایی را که ارزش یا دید مشترکی با شما ندارند را فراموش کنید.

 

به دنبال مرجع و مواردی باشید که می‌توانید از شرکت دریافت کنید:

خوب تا به اینجای کار ممکن است یک یا دو آژانس در فهرست تان باقی مانده باشد. این خیلی عالی است. شما می‌توانید در ادامه به راحتی یک آژانس عالی پیدا کنید. یک گام دیگر باقی مانده که باید انجامش دهید. مطمئن شوید که آژانس واقعیت را به شما می گوید. مطالعات موردی نشان تان داده که برای مشتری خاصی باشد؟  اگر چنین است گوشی تلفن را بردارید و با آن مشتری حرف بزنید. اینکار به شما کمک می کند اعتبار آژانس را بسنجید.  تحقیقات خودتان را انجام دهید تا مطمئن شوید شرکت راستش را می گوید. از آژانس بخواهید صحبت کردن با مشتریان قبلی و فعلی اش را برایتان فراهم کند. مشتریان فعلی به شما کمک می‌کنند کاری که آژانس در حال حاضر انجام می‌دهد را درک کنید.

از مشتریان قبلی برای درک اعتبار و شهرت آن آژانس استفاده کنید. ببینید مشتریان به کمک این شرکت به اهداف شان دست پیدا کرده‌اند؟ مشکلی در روابط‌شان وجود داشته است؟ به خاطر داشته باشید که تا جایی که می‌توانید باید سوالاتی بپرسید که در درک مهارت‌ها و تخصص‌های آژانس کمکتان کند. خیلی از آژانس‌ها مشتریان که از خدمات شان ناراضی بوده‌اند را به شما معرفی نمی‌کنند. پس مطمئن شوید خودتان تحقیق و بررسی می‌کنید.

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.