نسخه آزمایشی!

راز نوشتن پست‌های لینکداینی که به اقدام منجر می‌شوند

فهرست مطالب

خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی شما ارتباط برقرار نمی‌کند حتماً دلیلی برای این امر وجود دارد. باید در چنین شرایطی رویکرد خود را تغییر دهید. با شناسایی روش‌هایی که با آن‌ها پست‌های لینکداینی به خوبی نوشته می‌شوند می‌توانید توجه کاربران را از آنِ خود کنید.

شما هنوز هم با جملاتی همچون جملات زیر موافقید؟

« متخصصان هستند که برای پست‌هایشان توجه ویژه‌ای دریافت می‌کنند. افراد دوست دارند با متخصصانی کار کنند که در موضوعات خود معتبرند.»

اگر فکر می‌کنید این جمله درست است پس اعتقاد دارید هیچ‌کس بدون شهرت و اعتبار نمی‌تواند محتوای مفید و ارزشمندی منتشر کند و همه چیز به افراد متخصص وابسته است.  اگر می‌خواهید افراد زیادی شما را به عنوان متخصص یا فرد معتبر در یک موضوع بشناسند، محتوایتان را به اشتراک بگذارند یا حداقل زمانی را کنار شما بمانند باید بحث‌ناپذیر باشید. با این حال اشتراک منظم محتوا مزایای دیگری هم برایتان دارد. این کار کمکتان می‌کند در بالاترین جایگاه از ذهن مخاطبان ایده‌آلتان بمانید. به همین خاطر، داشتن استراتژی مناسب برای انتشار محتوای لینکداینی برای رسیدن به موفقیت‌های طولانی مدت ضروری است.

در این مقاله ۳ نکته مهم و ضروری برای انتشار پست‌های لینکداینی موفق را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که کمکتان می‌کند در بالاترین جایگاه از ذهن مخاطب بمانید، با او اعتمادی ایجاد کنید و اتوریتی خود را بیشتر نمایید.

 چگونه پست‌های لینکداینی بنویسیم که اتوریتی‌مان را بیشتر ‌کند؟

بدون داشتن برنامه منظم هرگز نمی‌توانید در رسانه‌های اجتماعی موفق شوید. اما هنوز هم خیلی‌ها هستند که بدون رویکرد مناسب به سراغ شبکه‌های اجتماعی می‌روند. اگر می‌خواهید تلاش‌هایی که برای وبلاگ‌نویسی می‌کنید برای کسب وکارتان مفید باشد باید پست‌هایی بنویسید که توسط مخاطبان هدفتان مفید خوانده می‌شود. برای ایجاد چنین پست‌هایی باید از ۳ عنصر کلیدی زیر تبعیت کنید:

  1. پست پیلار خود را برنامه‌ریزی کنید:

بیشتر افراد وقتی می‌خواهند پستی را منتشر کنند با یک چالش بزرگ مواجه می‌شوند. این افراد مدام از خودشان می‌پرسند چه نوع پستی باید منتشر کنم؟ من درباره فرمت پست‌ها همچون پست‌های وبلاگی، ویدئویی یا اینفوگرافیک صحبت نمی‌کنم. شما می‌توانید فرمتتان را بر اساس نوع محتوایی که قرار است بنویسید انتخاب کنید.

بحث من بر روی موضوعاتی است که باید محتوایتان را بر اساس آن تولید کنید. برای اینکه ببینید چه نوع موضوعی می‌تواند شما را به موفقیت نزدیک‌تر کند باید در ابتدا به موضوع و محتوایی فکر کنید که بازار هدفتان علاقه بیشتری بدان دارد. استراتژی تولید محتوا در لینکداین باید با ۱۰نوع محتوای پیلار آغاز شود( البته تقریبا ۱۰ نوع).

محتوای پیلار یک سری محتوای همیشه سبز است که دانش شما را به تصویر می‌کشد و مهم‌تر از همه مهم‌ترین مشکلات مشتریان بالقوه را هدف قرار می‌دهد. این محتوای بنیادین، ارزش بسیار زیادی برای مشتریان به‌خصوص مشتریان بالقوه خواهد داشت و می‌تواند منبع باارزشی برایشان باشد. پست‌های پیلار به تلاش‌های سئویی‌تان هم کمک زیادی می‌کند. شاید فکر کنید کار سخت و طولانی در پیش دارید اما همیشه این‌گونه نیست. سخت‌ترین بخش از استراتژی تولید محتوا در لینکداین، اغلب تصمیم‌گیری بر روی نوع محتوایی است که باید منتشر کنید. سعی می‌کنم در این مقاله این بخش از کار را تا جایی که ممکن است برایتان ساده‌تر کنم. ۱۰ مورد از سوالات پرتکراری که مشتریان بالقوه، سرنخ‌ها و مشتریان مدام از شما می‌پرسند را به یاد بیاورید و یادداشت کنید. هر کدام از این سوالات، می‌تواند یک محتوا برایتان تولید کند. حالا می‌توانید این محتوا را به شکل مقاله، ویدئو یا سایر فرم‌های محتوایی دربیاورید. بیایید این موضوع را با یک مثال بررسی کنیم. مشتریان همیشه از من می‌پرسند صفحه شرکتی در لینکداین اهمیت بیشتری دارد یا صفحه شخصی؟

بیشتر بخوانید:  آیا ابزار جدید جستجوی دامنه های گوگل را امتحان کرده اید؟

 

من برای اینکه بتوانم به این سوال پاسخ بدهم یک پست وبلاگی ایجاد کردم و آن را در لینکداین خود به اشتراک گذاشتم. می‌بینید. خیلی ساده است.  سوالاتی که مدام تکرار می‌شوند جزو مواردی هستند که باید برایشان محتوا تولید کنید. اگر این موضوع را همیشه به خاطر داشته باشید هرگز  به دنبال موضوع محتوا نخواهید گشت. هر روز دو میلیون پست، مقاله و ویدئو در لینکداین منتشر می‌شود. پس سعی کنید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

  1. اهداف واضح و روشنی برای هر پست در نظر بگیرید:

هر پست،  مطلب وبلاگی یا محتوایی که به اشتراک می‌گذارید باید هدف واحدی را دنبال کند. وقتی می‌خواهید محتوایی ایجاد کنید یا آن را به اشتراک بگذارید به اولین چیزی که باید بدان فکر کنید هدف آن است. می‌خواهید مخاطب خود را آموزش دهید، مکالمه‌ای با او ایجاد کنید یا او را به فعالیت خاصی ترغیب نمایید؟

  1. در پست‌های لینکداینی خود افراد را به تعامل تشویق کنید:

شما باید به صورت استراتژیک محتوایی در لینکداین به اشتراک بگذارید که افراد را به تعامل وا می‌دارد. باید با پست‌های لینکداینی خود مخاطب را به مشارکت وا دارید. یکی از بهترین روش‌ها برای تشویق مخاطب، سوال پرسیدن از اوست. برای اینکار روش درست و غلط هم وجود دارد. پرسیدن سوالات نادرست یا  احمقانه می‌تواند مشکلات زیادی برایتان ایجاد کند.

 

حتی محتوایی که به تعامل منجر می‌شود، باز هم نمی‌توان گفت که این تعامل یک تعامل خوب است. تعامل منفی می‌تواند به برند شخصی و حرفه‌ای شما آسیب برساند. با اینکه همه پست‌های شما نباید زیاد تعاملی باشند اما بر روی پست‌هایتان باید به طور منظم تعاملی به دست آورید تا این افراد شما را ببینند. هر چقدر تعامل بیشتری به دست آورید نشان داده شدن محتوا در شبکه‌تان بیشتر می‌شود و سایر اعضا راحت‌تر شما را می‌بینند.

پست‌های تعاملی:

یکی از بهترین روش‌ها برای کسب تعامل و مشارکت بیشتر استفاده از پست‌هایی هستند که سبک تعاملی دارند. چنین پست‌هایی یک هدف واحد را دنبال می‌کنند و آن هم ترغیب مخاطب به تعامل است.پست‌های تعاملی سوالاتی را می‌پرسند یا از کاربر می‌خواهند ایده‌هایشان را به صورت دیدگاه بیان کنند. اگر بتوانید افراد بیشتری را به تعامل از طریق لایک و کامنت تشویق کنید حضورتان در دنیای آنلاین پررنگ‌تر می‌شود و دیگران از پست‌هایتان باخبر می‌شوند. این‌ کار باعث می‌شود پست‌های بعدی شما بیشتر در فید خبریشان ظاهر شود.

الگوریتم لینکداین همه این موارد را پیگیری خواهد کرد و به افرادی که علاقه‌مند به محتوای شما هستند، محتوای بیشتری نشان خواهد داد.  فقط به خاطر داشته باشید که اگر این کار را در همه پست‌هایتان تکرار کنید، مخاطب خسته می‌شود و سایر پست‌هایتان را نادیده می‌گیرد. این موضوع نه تنها در لینکداین بلکه در سایر رسانه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک هم دیده می‌شود. افراد در همه پست‌هایشان سوالات احمقانه‌ای می‌پرسند تا افراد را به تعامل وادارند. این رویکرد خسته‌کننده و آزاردهنده خواهد بود و با گذشت زمان مخاطب را از شما دور خواهد کرد. توصیه می‌کنم پست‌های تعاملی را بیشتر از یکبار در هفته منتشر نکنید.

بیشتر بخوانید:  چگونه میکروکپی بنویسیم (راهنمای جامع و کامل به همراه مثال‌های کاربردی)

 پست‌های مربوط به عقاید:

همه ما برای خودمان عقیده‌ای داریم و می‌خواهیم آن را با دیگران به اشتراک بگذاریم. اغلب پست‌هایی که مربوط به بیان عقاید هستند ماهیت منفی دارند. این موضوع به تنهایی دردسرساز نخواهد بود. مشکل زمانی ایجاد می‌شود که شما متضاد عمل کنید. در لینکداین نیازی به بحث‌های داغ نیست. اینکار به جای اینکه کمکتان کند به شرایطتان آسیب بیشتری وارد می‌کند. تعامل همیشه و در همه‌جا به یک شیوه ایجاد نمی‌شود. شما می‌توانید پست‌های عقیده‌ای را منتشر کنید و دیگران را تشویق کنید نظرات و افکارشان را درباره این موضوع به اشتراک بگذارند. حتی می‌توانید نظر خود را بگویید و بحث را تمام کنید یا اینکه سوالی از مخاطبان خود بپرسید و اجازه دهید به شما پاسخ دهند. افراد نظرات مختلفی دارند.

من سعی می‌کنم به نظراتی که مخالف نظر من هستند پاسخی ندهم و فقط آن‌ها را لایک کنم. این بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. لازم نیست نظرات و عقاید غلط دیگران را بیابید و به آن پاسخ دهید. اگر تصمیم دارید از پست‌های عقیده‌ای استفاده کنید نکته مهمی هست که باید به خاطر داشته باشید: به نظرات و عقاید دیگران احترام بگذارید. هدف شما ترغیب مخاطب به تعامل بیشتر از طریق بحث‌کردن است. این بحث نباید به بحث داغ تبدیل شود. زمانی که به نظرات دیگران پاسخ می‌دهید مراقب باشید اذیتشان نکنید و نظراتشان را زیر سوال نبرید. اگر از این نوع پست‌ها استفاده می‌کنید، با احتیاط و هر از چندگاهی آن را در برنامه‌تان داشته باشید و از نوشتن پست‌هایی که مربوط به مذهب، سیاست یا سایر موضوعات بحث‌برانگیز است خودداری کنید. شما فقط دنبال دیده‌شدن در لینکداین هستید نه تحریک احساسات کاربران به شیوه نادرست.

خوب حالا بیایید با هم هفت نوع پستی که باید به استراتژی محتوایی خود در لینکداین اضافه کنید را بررسی نماییم. هر کدام از پست‌هایی که معرفی می‌کنیم هدف مختلفی را دنبال می‌کنند.

۷ نوع پست لینکداینی که به اقدام منجر می‌شوند:

هر پستی هدف متفاوتی دارد. بیشتر افراد به صورت تصادفی بدون اینکه استراتژی یا هدفی داشته باشند مطلبی در لینکداین ارسال می‌کنند.

هر فعالیتی که شما در دنیای بازاریابی انجام می‌دهید باید بر اساس یک هدف واضح باشد. این قانون در پست‌های لینکداینی هم صادق است. هفت نوع پستی که در ادامه معرفی می‌کنیم می‌تواند کاربر را به فعالیت وادارد:

  1. پست‌های رهبری‌ فکری: به کمک نکات کوتاه، کامنت‌ها و ویدئوها ایده‌های جدیدی ارائه کنید و مطلبی بیاموزید.

هدف: با این نوع پست می‌توانید خودتان را در یک موضوع خاص به عنوان اتوریتی معرفی کنید.

تکرار پیشنهاد شده: یک یا دو بار در هفته

۹۴ درصد از بازاریابان B2B در رسانه‌های اجتماعی از لینکداین برای منتشر کردن محتوای خود استفاده می‌کنند. حدود ۴۵درصد از خوانندگان لینکداین موقعیت‌های شغلی بالایی دارند.( مدیر،  مدیر عامل یا سایر موارد)

  1. پست‌های گردآوری‌شده: به اشتراک‌گذاری محتوای دیگران به شما اجازه می‌دهد بدون اینکه به‌طور منظم محتوایی ایجاد کنید در بالاترین جایگاه از ذهن مخاطب بمانید. این نوع پست‌ها مزایای دیگری هم دارند. با پست‌های گردآوری‌شده می‌توانید به ایجاد رابطه با اینفلوئنسرها هم کمک کنید.

هدف: هدف شما در این نوع پست‌ها این است که در بالاترین جایگاه از ذهن مخاطب بمانید و ارزشی به آن‌ها بیفزایید. در برخی از موارد هم هدف شما ممکن است ایجاد رابطه با یک یا چند نفر از اینفلوئنسرها باشد.

بیشتر بخوانید:  10 تفاوت بین بازاریابی کلاسیک و بازاریابی دیجیتال

چند وقت به چند وقت این نوع پست را به کار ببریم؟ دو بار در هفته

  1. ترویج محتوای خودتان: شما می‌توانید پست‌های وبلاگی یا ویدئوهای یوتیوبی را دوباره در لینکداین منتشر کنید.

هدف: هدف از نوشتن چنین پست‌هایی ایجاد ترافیک به سمت محتوای موجود در سایت یا کانال یوتیوبی است.

چند وقت به چند وقت این نوع پست را به کار ببریم؟ دو الی سه بار در هفته

  1. پست‌های تعاملی: سوالی از مخاطب خود بپرسید، از او بخواهید دیدگاهش را بنویسد یا ایده و افکارش را با شما در میان بگذارد.

هدف: ترغیب تعامل و گفتگو با شبکه‌ای که دارید

چند وقت به چند وقت این نوع پست را به کار ببریم؟ یکبار در هفته یا حتی کمتر

  1. پست‌های عقیده‌ای: نظر و عقیده خود را درباره یک موضوع بیان کنید و از افراد بخواهید به این بحث شما ملحق شوند. به اشتراک‌گذاری عقاید می‌تواند دیگران را هم به اشتراک گذاشتن عقایدشان تشویق کند.

هدف: ایجاد مکالمه با شبکه لینکداینی

چند وقت به چند وقت این نوع پست را به کار ببریم؟ یک یا دو بار در ماه و حتی کمتر

  1. پست‌های جشن و تجلیل: جوایزی که به ‌طور حرفه‌ای برنده شده‌اید را از طریق داستان سرایی در اختیار مخاطب قرار دهید.

هدف: خودتان یا کسب وکاری که دارید را انسانی نشان دهید و در عین حال کارهای مهمی که انجام می‌دهید را برجسته نمایید. به افراد اجازه دهید رابطه عاطفی با شما برقرار کنند.

چند وقت به چند وقت این نوع پست را به کار ببریم؟ هر وقت لازم بود

  1. پست مربوط به رویدادهای اخیر: افکار و عقاید خود درباره رویداد پیش رو را منتشر کنید. رویدادهای اخیر در ذهن بیشتر افراد می‌ماند و بحثی در این باره ایجاد می‌کند.

هدف: درباره رویدادهایی که ارزش خبری دارند مکالمه‌ای ایجاد کنید.

چند وقت به چند وقت این نوع پست را به کار ببریم؟ هر وقت مربوط بود.

۹۱ درصد از مدیران، لینکداین را به عنوان اولین مکان برای انتشار مطالب حرفه‌ای مرتبط می‌دانند.

استراتژی محتوایی لینکداین: در بالای فید مخاطب بمانید و بالاترین جایگاه از ذهنشان را تسخیر کنید

بهترین روش برای تعیین پست‌های لینکداینی که مورد توجه قرار می‌گیرد این است که ببینید دیگران چه چیزی به اشتراک می‌گذارند و اگر نتیجه خوبی از آن می‌گیرند. شما بیشتر این کار را تکرار کنید. برای اینکه بتوانید در لینکداین نظر مخاطب را به خود جلب کنید، مخاطب بیشتری جذب نمایید و اتوریتی خود را بسازید، باید رویکرد استراتژیک در تولید محتوایتان داشته باشید. ببینید چه رویکردی برایتان کار می‌کند و چه رویکردی کارساز نیست. وقتی شبکه‌ای از مشتریان بالقوه و مشتریان را در لینکداین می‌سازید می‌توانید بالاترین جایگاه از ذهن مخاطب را از آنِ خود کنید. محتوا بهترین روش برای رسیدن به چنین هدفی است. فقط به خاطر داشته باشید که محتوا به تنهایی کافی نیست. شما باید به طور مستمر با مخاطبان هدفتان ارتباط داشته باشید. فقط به افرادی که به سراغتان می‌آیند بسنده نکنید. فرایند تولید سرنخ را در لینکداین عوض کنید و خودتان هم با مشتریان ایده‌آل ارتباط داشته باشید. اینکه منتظر بمانید فردی به سراغتان بیاید رویکرد خوبی در این شرایط نخواهد بود. با مخاطب خود ارتباط فعالی داشته باشید و برایش ارزش‌آفرینی کنید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
Myths24-24
بازگشت سرمایه‌گذاری برای هر بازاریابی متفاوت است. قبل از هر چیزی سعی کنید اهداف کمپین خود را به کمک این راهنما تنظیم نمایید. سپس کمپین را به گونه‌ای تنظیم کنید که با اهدافتان سازگار باشد. اگر به دنبال جذب بازدیدکننده...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.