نسخه آزمایشی!

۵ درس بازاریابی محتوا از وبلاگ های برتر دیجیتال مارکتینگ

فهرست مطالب

در دنیا بازاریابی محتوا، موفقیت با مشارکت و درگیر کردن کاربران به دست می آید.
شما می توانید برندینگ قابل ملاحظه ای داشته باشید. محصولات عالی، و یک تیم سخت کوش، اما اگر شما به مشارکت خریداران خود را در کلیه گام های چرخه عمر مشتری توجه نکنید، شما هیچ گاه پتانسیل کامل خود را بدست نمی آورید. بدون مشارکت، یک مولفه اصلی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما از دست می رود: بازدید کنندگان شما
چگونه بازاریاب های موفق امروزه از طریق محتوا مشارکت کاربران و بازدید کنندگان را به دست می آورند؟ آن ها هیچ گاه این واقعیت را فراموش نمی کنند که دنبال کننده ها ( فالورها ) و مشتری ها بزرگترین افراد ارزیابی کننده هستند. برای جواب دقیق تر به این سوال، اجازه دهید به چند وبلاگ دیجیتال مارکتینگ نگاهی بیاندازیم و ۵ درس که محتوای شما را به سمت مشارکت بیشتر سوق می دهد را برای شما برجسته و مطرح کنیم:

 

۱. هدف هایی برای مشارکت قرار دهید.

ابتدا، همانند بیشتر کارهای مارکتینگ، شما باید موفقیت را تعریف کنید. شما هرگز واقعا نمی دانید( یا حداقل نمی توانید به مدیریت اثبات کنید) که شما محتوای مشارکتی تولید کرده اید مگر اینکه تعریف کنید که مشارکت چگونه است. استراتژیست محتوا پیشنهاد می کند که یک رویکرد معکوس برای مشخص کردن اهداف مشارکت به کار بگیرید:
درنهایت، کار کردن به شکل معکوس از اهداف کسب و کار تا مشخص کردن اهداف محتوا به شما کمک می کند، پیش از مشخص کردن KPIها (Key Performance Indicator: شاخص های کلیدی بازده)، تا تعیین کنید آیا آن اهداف بدست می آیند یا خیر.
بنابراین، برای مثال، اگر یکی از اهداف کسب و کار شما، بهبود بخشیدن تجربیات مشتریان باشد، یک KPI کلیدی می تواند نرخ مشکلات سرویس های مشتری باشد که باید رسیدگی شوند – از طریق کانال های مختلف مثل رسانه اجتماعی، ایمیل، و وبسایت شما. زمانیکه برای اولین بار اهداف مشارکت خود را تعیین کردید، همانطور در کنار معیارهای بررسی آن ها، شما می تواند آن اهداف را با استراتژی مارکتینگ محتوا به یکدیگر متصل کنید.
پشتیبانی کردن محتوای سرفصل ها و اهداف محتوای کلی با اهداف مشارکت، محتوای شما را متمرکز نگه خواهد داشت و هر شکافی را درجایی که محتوایی برای مطرح کردن وجود ندارد را مشخص می کند.

۲. مخاطبین جامعه هدف را در نظر بگیرد نه تعداد مخاطبین.

درحالیکه تعداد زیادی از وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ بروی یک ضعف خاص تمرکز کرده اند، MarketingLand وسعت کار را پوشش داده است بدون قربانی کردن جایگاه خود در بین فهرست “بهترین وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ“.

بیشتر بخوانید:  چالاک و سریع بودن در بازاریابی


چندین دلیل وجود دارد(مهم و کاملا واضح)، نه حداقل آنها که به صورت واضحی افراد متمایزی هستند. بازدیدکنندگان آن ها بازاریاب های دیجیتال هستند، اما هر پست به شکل واضحی با یک شخصیت صحبت می کند: بازاریاب های شبکه های اجتماعی، بازاریاب های موتور جستجو و … که تمرکز آن مشارکت را افزایش می دهد با اجازه دادن به محتوا برای صحبت کردن با بازدیدکننده خود با زبان تخصصی او و یک درک پایه. برای خواننده، این به عنوان اعتبار ترجمه می شود، و باعث مشارکت بیشتر می شود. تمرکز بروی مارکتینگ شخصیت یا همان پرسونا همچنین کمک می کند ساختار فهرست منو menu را مرتب کنیم. چون سایت MarketingLand نواقص زیادی را پوشش می دهد، جهت اصلی آن ها زمینه را تمیز می دهد.
یک استراتژی بازاریابی محتوا برای تقویم مقاله های(زمانبندی ارسال پست) خود مشخص کنید که بروی اشخاص مختلف تمرکز کند. سپس، زبان و ساختار خود را بروی آن شخصیت که برایش محتوا تولید می کنید.

۳. قابلیت اشتراک گذاری اجتماعی را بی عیب و نقص کنید.

زمانیکه صحبت از اشتراک گذاری اجتماعی می شود فراتر از شبکه های اجتماعی خود فکر کنید، که به معنی تمرکز کردن بروی روش هایی است که خواننده را ترقیب کند تا آن محتوا را با بازدیدکنندگان خود به اشتراک بگذارد.
۱. عکس ها را برای شبکه اجتماعی طراحی کنید. یکی از قدرتمندترین روش ها برای به اشتراک گذاشته شدن و به اشتراک گذاشتن مجدد محتوای شما درشبکه های اجتماعی اضافه کردن یک عکس با تاثیر بالا که بصورت ویژه برای اشتراک گذاری اجتماعی فرمت شده است. ابزارهایی مثل Canva می تواند طراحی کردن و ساختن عکس را برای شما با متن، تصویر و گرافیک های مربوط بسیار ساده کند.
۲. لینک اشتراک گذاری را در دسترس قرار دهید. بدون شک، جذابیت بصری ارزش کمی دارد اگر کسی آن را نبیند. خواننده های خود را برای به اشتراک گذاری محتوای خود در شبکه های اجتماعی ترقیب کنید با ساده کردن انجام این کار. مطمئن باشید که کلیدهای شبکه اجتماعی واضح و در دسترس هستند.
۳. یک پیش نویس Tweet ایجاد کنید. راه دیگر برای ترغیب کردن خواننده برای اشتراک گذاری محتوا درحالیکه در آن مشارکت می کنند قرار دادن یک تابع برای کلیک کردن و ارسال Tweet است، که به آن ها اجازه دهد از امکانات شبکه اجتماعی مد نظر خود به سادگی استفاده کنند و این امکان در وبلاگ شما وجود داشته باشد.
این پست وبلاگ از انیستیتوی مارکتینگ محتوا امتیاز ۳ از ۳ بدست آورده است:

بیشتر بخوانید:  جستجوی صوتی در صدر دستور کار دیجیتال در سال 2017

• یک عکس ویژه برای بیشتر کانال های شبکه اجتماعی مناسب است، و شامل برند، لوگوی وبلاگ و نویسنده مطلب است – بنابراین این به تنهایی معرف کار شماست زمانیکه Share می شود.( استفاده از تکنولوژی Open Graph )
• کلیدهای شبکه های اجتماعی در سمت چپ همراه با خواننده است، بنابراین همیشه در دسترس است.
• یک بخش کوچک که برای twitter طراحی شده است، موجود باشد و به راحتی امکان tweet کردن با یک کلیک وجود داشته باشد.

۴. یک قصه گو باشید و اگر داستان ندارید، یک داستان را خلق کنید.

چیزهای کمی بیشتر از یک داستان خوب بازدیدکننده را با شما همراه می کند. شما معمولا سرفصل هایی را پوشش می دهید که بیشتر وبسایت ها و رقبای شما نیز آن را پوشش داده اند – بهترین روش برای جلب توجه آن ها به عمق محتوا و تخصص آن و همچنین معرفی برند شما کدام است؟
راه های مختلفی وجود دارد که یک قصه گو باشید، اما مهمترین چیز برقراری ارتباط با بازدیدکننده خودتان است. موفق ترین بازاریاب های محتوا به اندازه کافی در مورد خودشان و برندشان مطرح شده اند بنابراین مخاطب آن ها می تواند ارتباط برقرار کند. آن ها برای واضح کردن یک مسئله از طریق قصه گویی از تجربیات خود استفاده می کنند.
در Copyblogger، Sean D’Souza در مورد ارزش گذاری محصول صحبت کرده است و این کار با مرتبط ساختن آن با تجربه ای از خودش در این حرفه انجام شده است:
سال ها پیش، زمانیکه مشاور یک شرکت که تخت خواب در بازار می فروخت، بودم، ما مشتری ها را دور مغازه می چرخاندیم. به آن تخت هایی را نشان می دادیم که قیمت ۱۵۰۰، ۲۰۰۰ و ۴۰۰۰ هزار دلاری داشتند. از آن ها می پرسیدیم که آیا در مورد تختی که قیمت ۴۰۰۰ دلار دارد کنجکاو شده اند.
شرط می بندید که بله. شما هم می شدید و حتی خود من – ما همه در مورد ویژگی ها و مزایای یک چیزی که دقیقا قیمت آن ۱۰۰% افزایش یافته است، کنجکاو می شویم.
این یک داستان واقعی نیست. نیازی نیست که باشد، زیرا به عنوان یک خواننده تصویر کنید شما در حال خرید کردن برای محصولات با تفاوت قیمت چشم گیر هستید، آن ها به هم مربوط هستند. مربوط بودن به تنهایی به مردم کمک نمی کند که در محتوا به صورت فردی مشارکت کنند، این به آن ها کمک می کند که با برند شما ارتباط برقرار کند. این مسئله کاری میکند که آن افراد دوباره روز بعد برگردند و ببیند شما چه مقاله جدیدی منتشر کرده اید و آن را به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید:  مراحل آماده سازی محتوا برای دستگاه موبایل

۵. با ترفندهای مختلف مشارکت کاربران را افزایش دهید.

هرچه افراد بیشتری در محتوای شما مشارکت کنند، مردم بیشتری حرف برای گفتن در مورد آن دارند، که آن ها را تشویق می کند برای شما یک کامنت بگذارند. با این وجود، مردم بیشتر دوست دارند به مطالبی پاسخ دهند، که از آن ها خواسته شده باشد که این کار را انجام دهند. به خوانندگان خود یک تلنگر بزنید با یک سوال در انتهای پست خود که به صورت مستقیم نظر آن ها را پرسیده باشد. برای محتوایی مثل کتاب های الکترونیک، شما می توانید با همان شیوه سوال از آن ها بخواهید که در شبکه های اجتماعی نظرشان را در مورد آن اعلام کنند.
وبلاگی های معروفی این کار را انجام می دهند و می توانید نگاه کنید که چه میزان کامنت در مورد سوال پرسیده شده در انتهای متن دریافت کرده اند که خوانندگان نظر خود را اعلام کرده اند و دیگران را نیز ترقیب کرده اند که پاسخ نظر آن ها را بدهد.
محتوای مشارکتی درست کنید مثل نقاط مثبت
هیچ شکی وجود ندارد که وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ منابع ارزشمندی در سطوح مختلف هستند: محتوا مفید است، و خود وبلاگ مثل یک وصیت نامه در مورد موثر بودن استراتژی هایی که آن ها در موردش صحبت می کنند، می باشد.
زمانیکه شما وبلاگ محبوب خود را بازدید می کنید، تنها به محتوای آن توجه نمی کنید؛ به ویژگی های بصری که به وجود آورده اند، جای کلیدهای شبکه های اجتماعی، شیوه ارائه مطلب و به ساختار قصه گویی آن ها نیز توجه می کنید. بیش از این ها، به چگونگی و چرایی مشارکت افراد با آن ها توجه کنید و از درس های آن برای مارکتینگ محتوای خود استفاده کنید.

وبلاگ محبوب دیجیتال مارکتینگ  یا شرکت دیجیتال مارکتینگ  یا شرکت تبلیغاتی مورد علاقه شما کدام است؟ نام آن را برای ما کامنت کنید به همراه درس هایی که از آن آموخته اید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.