نسخه آزمایشی!

تغییر بازاریابی آموزشگاه ها با ظهور دیجیتال مارکتینگ

فهرست مطالب

کانال ها و تاکتیک های برتر برای بازاریابان آموزشی:

از میان دانش آموزان و دانشجویان کنونی، ۵۳ درصد از موتورهای جستجو برای انجام پژوهش بر روی مدارس و دانشگاه های احتمالی و برنامه های آن ها استفاده می کنند.۲۴ درصد دیگر نیز از یوتیوب و سایر رسانه های اجتماعی در این فرایند انتخاب بهره می برند. اما این موضوع برای بازاریابان آموزشی به چه معناست؟

این موضوع بدین معناست که چنین بازاریابانی باید در سرتاسر حوزه های دیجیتال حضور داشته باشند و با افراد تعاملی سازنده برقرار نمایند.

 قیف بازاریابی آموزشی با ظهور بازاریابی دیجیتال چگونه تغییر کرده است؟

بزرگترین تاثیر این تغییر، دسترسی کاربر به طیف وسیعی از اطلاعات در بازه زمانی کوتاه است.  این موضوع نشان می دهد افراد چقدر سریع می توانند به اطلاعات آموزشگاهی که به آن علاقه مند هستند دست پیدا کنند.

عیب دنیای آنلاین به عنوان یک شیوه بازاریابی برای آموزشگاه ها و موسسات علمی این است که متاسفانه آن ها را به طور مستقیم در برابر رقبا قرار می دهد.

این روزها افراد نه تنها برنامه های پیشنهادی را دنبال می کنند بلکه به دنبال آموزشگاهی هستند که بهترین و مقرون به صرفه ترین برنامه را ارائه می کند.  آنهایی که برنامه آموزشی قابل دسترس و سریعی دارند برنده خواهند بود. مزیت بازاریابی دیجیتال این است که می توان نتایج حاصل از آن را به سرعت مشاهده کرد. به کمک بازاریابی سنتی، اندازه گیری و سنجش بازگشت سرمایه گذاری بر روی عناصری همچون بروشورها دشوار بود. مدارس هنگامی که از بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند می توانند تلاش های خود را به طور واقعی مورد پیگیری قرار دهند و همین امر به آن ها اجازه می دهد در بحث بودجه بندی برخورد استراتژیکی داشته باشند و سرنخ هایی را تولید کنند که در نهایت به مشتری تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید:  چگونه یک بازاریابی دیجیتال موثر داشته باشیم؟

مهم ترین کانال بازاریابی آنلاین برای بازاریابان آموزشی امروزی چیست؟

برای آموزشگاه ، شاید محبوب ترین کانال بازاریابی پرداخت به ازای کلیک یا همان PPC باشد. در این روش برای واژه های خاصی سرمایه گذاری می شود که مرتبط با کسب وکار شماست و در نتایج جستجو دیده خواهد شد.  این کانال جایی است که می توانید تولید سرنخ زیادی را شاهد باشید زیرا به طور فعال به جستجوکنندگان دسترسی پیدا می کنید. معمولا سطح بالایی از تمایل و اشتیاق در این شرایط وجود دارد و افراد می دانند که چه می خواهند. به همین خاطر، چنین جستجوکنندگانی نرخ تبدیل بالایی دارند.

دومین کانال آنلاینی که من توصیه می کنم استفاده از رسانه های اجتماعی است.  هم از طریق تلاش های طبیعی و هم تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی همچون اینستاگرام و تلگرام و لینکداین و فیس بوک و … می توانید به مخاطبانی که در ذهن دارید دست پیدا کنید. این حوزه به خاطر هدف گیری پرسوناها بسیار قدرتمند است و به شما اجازه می دهد بر اساس سن، جنسیت،تمایل و سایر موارد به جمعیت خاصی دسترسی داشته باشید.

سومین کانال  هدف گیری مجدد است که در آن تبلیغات شما، مخاطبان را در سرتاسر اینترنت دنبال می کند و آن ها را برای بازگشت به سایت ترغیب می نماید. انتخاب آموزشگاه می تواند چرخه طولانی مدتی باشد و از سی روز تا یکسال به طول بیانجامد. هدف گیری مجدد بهترین روش برای باقی ماندن در ذهن مخاطبان است.

 

اکانت رسانه اجتماعی آموزشگاه چه نقشی در حوزه بازاریابی آموزشی دارد؟

معمولا افراد به کانال و صفحات آموزشگاه ها در شبکه های اجتماعی می روند و به مطالعه آن می پردازند. نحوه پست گذاری و ادبیات صحبت با دانشجویان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا صدا و پرسونایی به آموزشگاه می بخشد و در نهایت به دانش پذیران اجازه می دهد ایده ای در مورد فرهنگ آموزشگاه موردنظر خود به دست آورند. تصاویر نیز تاثیر زیادی بر روی افراد دارند. جستجو کنندگان دوست دارند آموزشگاه ها ظاهر خوب و سرگرم کننده ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید:  7 روش موثر برای مواجهه با ترس های بازاریابی دیجیتال - 02

ایا شخصی سازی تبلیغات و ایمیل ها، بخش مهمی برای ارتباط با دانش پذیران است؟

قطعا اینگونه است. شما باید پیام رسانی متفاوتی بر اساس افرادی که قصد دارید به آن ها دسترسی داشته باشید ایجاد نمایید. برای دانش آموزان دبیرستانی ممکن است پیام متفاوتی نیاز باشد.  این موضوع برای بازاریابان آموزشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. آن ها باید اطمینان حاصل نمایند که تفاوت های آموزشگاه را به خوبی بیان می کنند.

چالش های زیادی در حوزه بازاریابی دیجیتال وجود دارد زیرا افراد زیادی در این حوزه فعالیت می کنند و تعداد رقبا بالاست. به همین خاطر سفارشی سازی موارد خاص و متفاوت می تواند در دستیابی به دانش پذیران مفید باشد.

 

 آموزشگاه ها برای بهینه سازی عملکرد کمپین های خود بر روی چه KPI هایی باید تمرکز کنند؟

آموزشگاه ها به دنبال نحوه پر کردن صندلی های خالی هستند. با اینحال، این معیارها توسط مدیران آموزشگاه ها  اندازه گیری می شود و ممکن است خیلی دیرتر از آغاز اولیه ثبت نام باشد.  فاکتورهایی که باعث می شود دانش آموزان فرآیند ثبت نام را پر نکنند همیشه قابل کنترل نیست. کمک های مالی می تواند مفید باشد.  اما بازاریابی دیجیتال مسئول نشان دادن علاقه و راهنمایی دانش آموزان احتمالی در فرایند ثبت نام است. موسسه آموزشی باید اطمینان حاصل کند که بعد از اتمام دوره ثبت نام از دانش پذیران دور نمی شود.

 

در صورت نیاز به مشاوره کارشناس دیجیتال مارکتینگ می توانید از طرف فرم مشاوره در سایت آژانس بازاریابی دیجیتال کروشه اقدام نمائید

 

بیشتر بخوانید:  بیست نکته کاربردی برای ایجاد یک هویت بصری برند موفق

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.