نسخه آزمایشی!

چگونه مطالب خود را برای مخاطبان موبایل بهینه کنیم؟

فهرست مطالب

۲. قصد و نیت مخاطبان موبایلی خود را بشناسید

باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید و آن هم این است که کاربران موبایلی نسبت به کاربران دسکتاپی، از موتورهای جستجو به دلایل مختلف استفاده می کنند. پژوهش های انجام شده از طرف گوگل و نیلسن نشان می دهد که ۷۷ درصد از جستجوهای موبایلی در منزل یا محل کار اتفاق می افتد و بونس ریت آن ۹.۵۶ درصد بالاتر از دسکتاپ است.

دلیل این تفاوت در تمایل و نیت کاربران نهفته است. ۸۵ درصد از جستجوکنندگان گوشی های هوشمند به دنبال اطلاعات محلی هستند. آنها سعی می کنند فعالیت های خود را بر اساس این اطلاعات برنامه ریزی کنند. اگر نتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کنند، نا امید می شوند و به یک سایت دیگر سر می زنند.  به همین خاطر محتوای شما باید این مورد را نیز مد نظر داشته باشد. از مراحل زیر برای دستیابی به این هدف استفاده کنید:

بخش اول مقاله را در مراحل آماده سازی محتوا برای دستگاه موبایل بخوانید.

• با پاسخ دادن به سوالات مخاطبان هدف خود، محتوای خود را برای جستجوهای محلی بهینه سازی کنید.

• از گوگل ترندز برای  مشاهده جستجوهای افراد در حوزه محلی استفاده کنید.

• متخصصان محلی را در محتوای خود بگنجانید.

• در نمایشگاه های تجاری شرکت کنید و حامی افراد باشید.

• نقد و بررسی افراد را تشویق کنید(  نقد و بررسی در حوزه کسب وکار،ممکن است در نتایج جستجوهای محلی نمایش داده شود).

یکی از مقالاتی که به اطلاعات شما در رابطه با کمپین های بازاریابی کمک خواهد کرد مقاله ای با تیتر چگونه با امضا ایمیل از کمپین های بازاریابی پشتیبانی کنیم؟ است که با مطالعه آن به اطلاعات خود می افزایید.

بیشتر بخوانید:  تفاوت کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا در چیست؟

۳. از محتوای بصری استفاده کنید:

محتوای بصری برای بازاریابی در حوزه موبایل بسیار ایده آل است. بنابراین شما می توانید از این گزینه به نفع خود استفاده کنید. در ادامه با انواع محتوای بصری که می توانید مورد استفاده قرار دهید آشنا می شوید.

تصاویر:

۹۰ درصد از اطلاعات انتقالی به مغز، بصری است . بنابراین با اینکه می توانید محتوای عالی برای موبایل توسعه دهید باید مطمئن شوید که محتوای بصری نیز در آن وجود دارد. در این میان استفاده از تصاویر تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

در بخش دیجیتال مارکتینگ مقالات بیشتر را مطالعه نمایید.

ویدئوها:

تحقیقات انجام شده توسطOoyala نشان می دهد که رشد بسیار خوبی در حوزه فیلم های ویدئویی انجام شده است. اکثریت قریب به اتفاق متخصصان بازاریابی ویدئو را بهترین روش برای بازگشت سرمایه گذاری در نظر می گیرند.  فیلم های ویدئویی برجسته  در وبلاگ، اپلیکیشن موبایل و رسانه اجتماعی  تاثیر بسیار قدرتمندی بر روی سایت موبایلی شما خواهد داشت.

اینفوگرافیک ها:

داده ها و پژوهش های انجام شده اگرچه محتوای عالی محسوب می شود اما این گزینه در دستگاه های موبایلی زیاد مورد توجه افراد قرار نمی گیرد. به جای داشتن چنین محتوای خشک و بی روحی، سعی کنید اینفوگرافیک های جذاب  از داده های خود ایجاد کنید. شما می توانید با استفاده از رنگ و فونت مناسب  طراحی تاثیرگذاری داشته باشید تا کاربران را تشویق به تعامل در محتوای سایت نمایید.

الگوهای رفتاری و Gif ها:

الگوهای رفتاری و GIF ها در سرتاسر اینترنت محبوب هستند. از این موارد در کمپین محتوایی خود استفاده کنید تا بتوانید توجه افراد را به خود جلب نمایید و در ذهن مخاطبانتان ماندگار شوید.

بیشتر بخوانید:  تاثیر گیمیفیکیشن در انتخابات ریاست جمهوری ایران

فایل های پاور پوینت:

سایت اسلایدشیر یک ابزار قدرتمند برای ترویج و تبلیغ محتوایی است که به شکل پاورپوینت طراحی شده است. یک طراحی جالب و جذاب ایجاد کنید تا  توجه افراد را به محتوای خود جذب نمایید. برای اینکه دسترسی وسیع تری به مخاطبان هدف داشته باشید می توانید تمامی پست های وبلاگ خود را به فایل پاورپوینت تبدیل کنید. سایت اسلایدشیر موبایل دوست است و اپلیکیشن موبایلی خود را دارد. به همین خاطر این سایت یک ابزار بازاریابی خوب و قدرتمند محسوب می شود.

ادامه این مقاله با عنوان راه های افزایش بازدید کاربران موبایل بر روی سایت شرکت تبلیغاتی کروشه مشاهده نمایید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.